1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606038 inlägg · 6213 ämnen
« · 1741876 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Så verkar det jävligt enkelt att bli grön idag, tror aldrig jag sett så många gröna inlägg samtidigt. Tror vi får byta namn på HS till Trädgårdsföreningen, Green Devils är ju redan upptaget.

Nu ska jag spela Dr. Greenthumb.

El Maco: I hans värld spelar Modo SM-final nästa vecka.

El Maco: Modolidernas uppblåsta självbild kommer att spricka, om inte när de första rapporterna om allvarliga ekonomiska problem dyker upp så när de åkt på en chockförlust mot frejdiga nykomlingen Västervik. Då kommer även de förstå att man måste sätta förväntningarna efter förutsättningarna.

Sv: Silly Season 2016/2017
Vem ska ersätta Hallin som "tough guy"/grovjobbare och skydda/stå upp för våra young guns?

Jåkkinen: han får duscha riktigt hett riktigt länge och skrubba sig så kanske den smutsiga allsvenska känslan kan tvättas bort

El Maco: Är ju som att diskutera med ett barn som blivit bestulet på påskägget dock..

...så är det redan derbystämning på hockeysnack. Bobbarna levererade inte ens på den punkten...

Knylan: Jäklar. Måste ner och vifta Timråhalsduk 😀 (Har promenadavstånd dit.)

Monno: Timrå IK är Sundsvalls populäraste lag. Internet går inte att lura.

{7566}: Spanade på lite allsvenska lag på EP och fick för mig att kolla inte vad Sundsvall hade för trupp säsongen som var.

Vet ni att om man söker på Sundsvall i sökrutan på EP så dyker Timrå IK upp högst upp?

Har folk fortfarande inte lärt sig att Timrå inte ligger i Sundsvall alltså?

Jens Westin
Mattias Nilsson
Jesper Dahlroth (troligtvis)

Jonathan Dahlén
Elias Pettersson

Mycket bra början! Jäklar vad taggad man är på att säsongen ska dra igång nu! 6 månader kvar..

Måste säga att jag blev överraskad i slutet av artikeln. Elias Pettersson och Staffan Kronwall på samma bild. Visste inte att J18-spelarna får träna med A-landslaget, jävligt häftig grej.

Fantastiskt Jonathan Dahlén Stannar.

Silly kan fan inte börja bättre!

El Maco: Jag får känslan att han börjar hitta sin roll i SHL ändå, vilket inte minst den där proppen på Janos Hari vittnade om. Han kommer nog kanske aldrig bli en producerande spelare i SHL, men en riktigt bra grinder kan han nog bli utan problem. Det har han storleken och fysiken för.

Om han ändå behöver snegla ner i HA så bör väl vi vara det bästa alternativet för honom just nu. Modo har nog en hel del att fundera kring innan de vet något om framtiden.

Knylan: undrar hur Ludde rankas av övriga SHL-lag. Bara tre gjorda poäng och en roll i skymundan i ett av seriens sämre offensiva lag. Inte omöjligt att han kan tänka sig/får finna sig i en omstart i allsvenskan och hellre oss än Modo i så fall. Ring och fråga Nubben!

Konkurrensen kring Emil Petterssons signatur hårdnar allt mer för oss...

EArk: Lite konstig värvning av AIK. Men kul för Fernholm att få flytta hem till Stockholm. Och han kan som sagt kanske fortfarande bli bra med lite ytterligare skolning. Ingen jobbig förlust. Kommer inte ens bli bitter om han visar sig bli nya Erik Andersson, att han går gå är rätt, det han visade hos oss förra vintern berättigade inte till nytt kontrakt.

Sv: Jonathan blir kvar
Bragd-Birger: Ja snacka om att en sten sjönk från hjärtat och att vikterna på alla Tikares axlar just blev betydligt lättare. Det skickar också starka signaler utåt när våran klart bästa spelare väljer att stanna. Kanske gör detta Nubbens jobb lite lättare när han ska värva nya spelare.

Visst var det kanske lite väntat att han skulle stanna men nu slipper vi gå och grubbla över detta hela sommaren. Istället kan vi med spänd förväntan se framåt och hoppas att Nubben kan trolla fram den där PP backen.

hubbenorlen: Citatet från Jonathan "Jag älskar att spela i Timrå IK". Detta är verkligen ett kvitto på att föreningen är på rätt spår och även att Roger Forsberg är rätt man att leda Timrå på isen. Jag älskar dig också Jonathan! :)

Men fy helvete så jävla kukskönt!
Pardon my french, men det här var überviktigt även om det inte kom som nån chock direkt. Just att han går ut först och skickar dom här signalerna. Nu har vi redan säkrat upp en av seriens vassaste forwards.

Underbart!!!

GurraG: Kommande säsong ska nog bli ett rejält bakslag för att han INTE ska hamna topp 10. Av det han visade under sista tredjedelen av säsongen så kan han mycket väl vinna såväl skytteligan som ligans MVP, om nu den priskategorin funnits. Han behöver ju knappt en bra center heller för att producera, så bra är han på egen hand. Men det är ju inte en nackdel att den center som ska lira med honom är Elias Pettersson, det kan vi ju räkna in redan nu.

Det här är nog den enskilt viktigaste kontraktsförlängningen sen Markus Matthiasson 2002, eller nått. Jag höll Hallin som viktig också men nu är det en toppspelare vi pratar om. Som i sin tur sprider signaler till alla runt laget, såväl sponsorer som säsongskortsköpare. För att inte nämna spelare som TIK är sugna på.

Det här beskedet betyder enormt mycket för laget, men också för klubben med de signaler Jonathan sänder ut.

Han visar att han har en plan för det han gör och inte förivrar sig. Det kan tyckas att det inte spelar så stor roll om han skrivit på för ett SHL-lag och blivit utlånad nästa säsong. Men för Timrå IK som varumärke tror jag att det spelar jättestor roll.

Detta besked kommer att ge ringar på vattnet och även om han inte personligen blir den som spelar upp oss i SHL kan han mycket väl vara den som satte stenen i rullning. Det får tiden utvisa.

Jåkkinen: haha, så är det ju

EArk: Härligt att vi har talanger som vill stanna och utvecklas hos oss, det är inte alla som har det..

Pucken: Underbart, att sådana här spelare stannar gör ju att fler vill haka på tåget, och satsningen

Pucken: Fyfan va härligt! Kommer han top 10 i poängligan?

Pucken: Skönt! Och sättet han säger det på gör det inte sämre.

Pucken: Perfekt nyhet en dimmig måndag förmiddag.

Pucken: det är dom orden man ville höra!

Fernholm klar för Gnaget enligt MrMadhawk

Knylan: samtidigt har väl klubben mer eller mindre deklarerat att man kommer att ta mer tid på sig att sätta spelarbudgeten och därmed även truppen såklart. Men vissa saker borde kunna framgå. Någon mer Fernholmare som får besked om att det inte blir någon fortsättning här tidigt. Och några nobrainers som förlängning med Boyce med flera om man kommer överens om lön snabbt.

Av kända skäl kommer nog silly bli mer utdragen i hela ligan i år kan man tycka.

El Maco: Jag vet inte hur sugen Nubben är på att förlänga heller, Bohman var ju skadad stora delar av säsongen. Vem vet hur den skadan artar sig längre fram.

Kan man börja hoppas på att det ska rassla in lite pressmeddelanden nu till veckan kanske? Nu när de allra flesta lag spelat klart.

El Maco: Ja gjorde nog det...
Men AJ flyr han eller kör han en säsong till rakt ner till Division 1?

Jag tor att nästa säsong kan bli den intressantaste på länge för set känns som att vi har en bra stomme i laget om vi får behålla majoriteten av de juniorer som man lyfte upp/redan hade i A-laget när vi åkte ner (Boyce,Berglund,Wedin,Öhrn,Strömberg) som nu inte borde ses som några orutinerade ungtuppar.
Och de två backar som vi har under kontrakt just nu Nilsson och Westin känns som en väldigt stabil grund.
Westin som var den genomgående bästa backen den här säsongen och Nilsson som jag tyckte växte under hela säsongen och tog för sig i det fysiska spelet, sedan tycker jag också att han läser spelat bra och är väldigt rapp på skridskorna.
Sedan har vi med lite tur kvar den unga trion med Dahlén och Pettersson i spetsen och även Marcus Sirén.
Sirén tycker jag gjorde det bra när han spelade i A-laget och det är ett plus att han har bra storlek och är rigthare. Dahlén visade att han är en ledande spelare på den hör nivån och Pettersson har potentialen att vara en ledande spelare redan nästa säsong.
Sedan skulle det vara väldigt kul om Persson och Ejdsell skulle spela med oss på heltid.
Summan blir alltså att om majoriteten av de spelarna jag nämner nu blir kvar har vi en väldigt bra grund med både unga mer rutinerade spelare och unga talanger.

Sedan finns det självklart andra spelare i dagens Timrå som jag gärna ser i laget nästa säsongen för jag är egentligen väldigt nöjd med det laget som avslutade serien iår, för då var vi ju bland dom hetaste lagen i hela serien och det är väl egentligen bara lite spets både en forward och en back som behövs att få in.
Det är bara att titta på Ytterell och vad hans offensiv gjorde för Leksand och deras PP samt anfallsspel.

Det känns även som att MV positionen kommer bli stark och det är en trygghet att starta säsongen med en förstemålvakt som man verkligen kan lita på.
Jag baserar detta på att Nubben nämnde Lundström,Åkerlund,Mattson i artikeln med ST och jag tror inte vi går bet på alla tre och jag skulle kunna tänka mig alla dessa som en första-målis för laget.

Sedan ytligare en sak som gör säsongen extra interisant är såklart derbyna med Modo, det är en helt annan dimension än dom med Sundsvall eftersom att Modo har en mycket större fanbase och det är fler som bryr sig om laget och mot Modo känns det som att man skulle kunna fylla arenan och det känns som att det blir ett bättre drag runt matcherna mot dom.
Frågan är ju den ekonomiska aspekten i och med att Sundsvall åkte ut så tappade man ju 2 "gratis" bortamatcher, och om jag har räknat rätt så får man 257*2 km längre till matcherna (enkel väg) nästa säsongen.
Men det går kanske jämt upp ändå eftersom att Sundsvall kommer tappa i konkurrens om sponsorer i och med sin degradering.
Jag kan inte heller påstå att jag kommer att sakna Sundsvall Hockeys bländande och publikfrämjande spel.
Jag tror även att HockeyAllsvenskans som produkt blev bättre av att Asplöven (även om jag personligen gillade dom) och Sundsvall åkte ut då dom låg i botten i publiksnittet. Sedan att klassiska SSK kom upp igen som också har mycket publik på matcherna och Västervik som har snittat ca 1700 i kvalet.

Det skrevs i forumet om att Timrå förmodligen var ett av dom bästa alternativen i HA för en spelare att utvecklas på och det håller jag med om för det känns som att nästa säsong kommer att bli en av dom jämnaste på länge.
AIK kommer säkert fortsätta att vara i topp och Tingsryd ser ut att tappa flera tongivande spelare B.la både Rangnewall och Jönsson så frågan är hur dom ställer sig nästa säsong. Sedan har vi Västerås som brukar vara heta i kampen om spelare men i och med deras ekonomiska sits så tror jag att konkurrensen om spelare från deras sida kommer vara mindre denna säsong.

Avslutningsvis så har jag hört att Hästen inte har den största lönebudgeten, man kom tillexempel inte överens med deras kultbärare Marcus Eriksson.
Och det finns en spelare i Hästen jag skulle gärna vilja att Timrå gav sig in i budgivningen nämligen Adam Schmidt en spelare som jag tycker är väldigt bra på HA nivå,
en rightare som gjorde 19 mål denna säsong. Jag skulle tycka att det var bra om vi fick in en nordamerikan och då passar Schmidt in bra i och med att han har spelat i HA och man bör ha koll på honom så det blir ingen chansvärvning utan man vet ungefär vad man får av honom.

Jag ser verkligen fram emot säsongen 2016/2017 det känns som att det kan bli vårt år då vi visar att vi är ett topplag på den här nivån och kan utmana om en SHL plats!

Knylan: sen undrar jag vad källan är? Någon supporter som kört EP och kollat allsvenska spelare med SSK-förflutet? Och sen rundgång på ryktet?

Det jag undrar mest efter att läst det lönken är om Månsson bara sms:at eller ringt Walltin också?

palleparling: Strömberg är kung C

Lichln_Timr?IK: Synd att tappa en bra karaktär. Offrar sig skoningslöst, men hockeymässigt så är väl inte förlusten mördande tung, om man säger så.

Känslan är att vi är mycket attraktiva i dagsläget. Lagets framgångar, och i huvudsak Jonathan Dahléns framgång, tror jag har spridit sig ordentligt. Vi framstår som en bra klubb att utvecklas i. Nu när Leksand gick upp, VIK krisar och Modo är i chock så ser våra förutsättningar än mer goda ut. AIK kommer vara ohotad favorit, men efter dem så lär det bli helt öppet.

EXPLORERSMÅLAND: han flydde nog inte i helgen. Den övergången var klar för länge sedan.

{7566}: Victor Olofsson klar för Frölunda 2 år...
Nu börjar flykten ifrån ifrån Modoliderna....
Skål tamjefan :-)

Bohman aktuell för SSK enligt källan.

Står lite längre ner inne på sidan.

Tycker också att Timrå borde stänga ner övre etage och en del utav kortsidan på sina matcher. Arenan är för stor för matcher i HockeyAllsvenskan. Vill att publiken ska bli mer kompakt för att skapa ett bättre tryck på läktaren. Någon som är med mig?

{7566}: Ja, chansen är nog större att Sidney Crosby kommer till oss än att Emil gör det...

{7566}: Håller med dig Cally, Boyce känns som det bästa alternativet. Känns viktigt att få behålla honom, lite av våran egna Jon Knuts :)

{7566}: Daniel Öhrm ska ha det! Mr.Timrå!!

hubbenorlen: Bra tänkt Hubbe!

Bara jag som tycker att Boyce är den som borde få ett C på tröjan om han förlänger? Han har visserligen sagt att han kände mer press att leverera sist han hade en bokstav på bröstet, men vem ska annars ha det? Jens Westin? Molinder/Strömberg om de stannar?

Sputnik: Alternativt går till Aik om dom vill ha han.

hubbenorlen: tänk vilka jävla matcher det kommer bli nästa år..
Håller er som favoriter med tanke på hur mycket längre man kommit i lagbygget, samt att ni redan etablerat er i Allsvenskan.
Men lek med tanken att båda lagen inom nåt år är i topp i Allsvenskan. Vilka fajter det kommer bli i slutspelsserien, kvalen osv..
Ojojoj!

« · 1741876 · »