1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606038 inlägg · 6213 ämnen
« · 1742242 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2016/2017
Vilka (realistiska) nyförvärv vill ni se till Timrå kommande säsong? Och vilka ska stanna i dagens trupp?

Knylan: Har ändrat mina tankar en del nu. Jag håller med dig, Knylan.

Puckat: Jag tycker att vi ska hålla i Molinder så länge han vill vara kvar här. Även om han kostar 5000-10.000:- mer i månaden än en liknande center som är sex år yngre. Vi kan ju leka med tanken att vi släpper Molinder och tänker oss att Johnsson ska ta det ansvaret istället. Det är möjligt att Johnsson fixar det, men faktum är att just "MOLINDER" på Ramsele-mål betyder just "balans". Sägs det. Det är det han är, balans. Johnsson är mer speed och teknik.

Nu tror jag att vi kommer behålla båda, Molinder och Johnsson, men jag skulle känna en stark oro över att gå in till säsong utan Molinder. Tveklöst. Det är svårt att ersätta hans rutin, utöver det så har han verkligen hittat en nivå nu också. Första året så var ju förhoppningarna att de där sedvanliga 15 poängen från hans klubba i SHL skulle bli 30-40 poäng i HA, vilket ju gjorde att han såg oerhört blek ut med de förväntningarna på sig. Han verkar inte nå mer än 15-20 poäng vilken serie han är spelar i, men så kan det få vara tycker jag. Han vet vilken typ av spelare han är och verkar trivas väldigt bra i såväl klubben som i Sundsvall. Skulle vi gå upp i SHL så skulle han vara högst aktuell att förlänga med även där i en utpräglad roll som tvåvägscenter i fjärdekedjan. Solklar att behålla.

Sv: J18/J20 laget 2016/2017
KulltorpsOlli: Rönngren och Ingesson är två powerforwards med bra skott, bra storlek och leftare. Andersson är lite mindre men spelskickligare, var kapten i U16 laget. Hansson har jag aldrig sett, är iaf rightare vilket aldrig är fel.

Vet att Modo ville ha kvar både Andersson och Rönngren iaf. Kul att dom valde oss!

Molinder är mycket omtyckt bland både spelare och ledare. Men jag är tveksam till en förlägning med honom. Det går säkerligen att hitta en bättre spelare för samma peng. Men samtidigt, för att vinna matcher krävs rutin och det besitter Molinder. OM det ska förlängas bör det bli med en lägre lön. Men som sagt, jag är kluven till en förlängning. Dags att gå vidare.

OlliJanne: Tror inte nåt annat HA lag kan matcha rutinen i box play om vi ställer de 4 på isen samtidigt

Knylan: Ja nu vill jag se Boyce som nästa förlängning så är ju garantin för att box play kommer vara bra även nästa säsong, säkrad till 3/4 delar. Ser gärna förlängning med Molinder också så har vi ett första box play med Boyce-Molinder där framme och Westin-Strömberg där bak.

Sv: Apropå nånting...
Blev ny medlem idag. Hej hej! Det är skönt att vi håller på samma lag :-)

Om Timrå nu har en spelarbudget på 7 miljoner hur tror ni dom fördelar dom bland lagdelarna?

Lite för fakta att jämföra med
Arsi Piispanen (IKO) ~42k
Janos Hari (Leksand) ~23k
Marcus Nilsson (BIK) ~38.5k
Stefan Andersson (IFB) ~42k
Tommy Wargh (IFB) ~35k
Jonas Emmerdahl (IFB) ~25.5k
Erik Thorell (BIK) ~33k
Simon Löf (Häs) ~35k
Jeremy Williams (VIK) ~63.5k
Robin Rahm (AIK) ~40.5k
Axel Brage (Häs) ~27.5k

OBS!
-Tänk på att spelarna avsätter olika delar av lönen i pensionssparande. Dessa pengar är inte inräknade i beloppen, vilket gör att hela lönen inte syns i siffrorna.
-Tänk också på att flera spelare i Hockeyallsvenskan har vanliga jobb vid sidan av hockeyn. Denna inkomst bakas då ihop med inkomsten från klubben

Källa Sportbladets löneliga 14 Januari 2016 www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article22089375.ab

Om man räknar på att 7 miljoner stämmer ganska bra som lönebudgeten och jag räknar på att man har 12 månaderskontrakt
7 miljoner ger då:
583.333kr/Månad
Om man sedan räknar på en 22-mannatrupp ger det ett snitt på:
26.515kr/spelare i månaden

Hur kan man då tänka att man väljer att disponera dessa pengar?

1:MV 35-40k
2:MV 15-20k

Topp 3 Backar 30-40k 90-120
4-7 Back 15-25k 60-100
8:e Back 5-10k (Ska kunna spela med j20-laget.)

1:center: 40-50k
2:center 25-30k
3:center 15-25k
4:center 10-15k

1:Forward (Spetsspelare) 50-60k
2-4:Forward 25-35k 75-105
5-6:Forward 15-25k 30-50
7-8:Forward 10-15k 20-30

Totalt 470-655k om inte jag räknat fel (man har som tidigare nämt 583.333kr/Månad att disponera)

Som man kan se så går det inte om alla ligger har maxlön utifrån sin kategori för då får man över budgeten.

OBS!
Med t.ex 5: forward menar jag ej forward i 3:e kedjan utan det kan istället vara en offensiv spelare i 2:A kedjan men att t.ex en tvåvägsforward med rutin från SHL kan gå före i budgeteringen.

Rätta gärna om ni ser någon felräkning :)

Man kan ju inte annat än att gilla hatkärleken mellan Luleå och SAIK.

Luleåkommentar:
"Du gift? No way! Ingen normal kvinna kan stå ut med din personlighet. Och är du mot all förmodan gift gissar jag att det är med en hitlurad Thailänska du fintat hit med foton på dig i möbler på en möbelaffär. Troligtvis har du kedjat fast stackaren i källaren där du nu sitter och hackar trolleri samtidigt som nivån i rödvinsdunken sjunker.
Lycka till i morgon Not!"

Knylan: Kunde inte sagt det bättre själv. Hoppas verkligen Hardegård får chansen

Jåkkinen: 775000 per år, så runt 65 i månaden. Sjätte högsta lönen i Hockeyallsvenskan.
Men där betalade vi ju inte för poäng utan för rutin, vilket vi också måste in med. Men det ser ju onekligen bra ut så långt.

juniorkollen: Ngn som har koll på Modospelarna och Täbykillen? Rönngren var tydligen av de bättre i Modo i TV Pucken. Trodde dock han var back..

Vad ska man säga. Vi har en stomme defensivt och får behålla alla tre som utgör denna stomme. Westin är den främsta härföraren, men Strömberg är minst lika viktig. Precis som Nubben säger i pressmeddelandet så har han ej saknat anbud, allt annat vore mycket överraskande. Det lär ha varit huggsexa.

Sen att det blev ett tvåårskontrakt gör ju inte saken sämre. Misstänker starkt att han får ett C på bröstet i vinter.

Nu kan vi fylla på resterande backplatser med nyförvärv + Hardegård. Jag är utomordentligt nöjd.

Jåkkinen: Jag har för mig att det var runt 80k/mån men jag kan ha fel

hubbenorlen: Vad tjänade Pelle?

Jåkkinen: Sju hade vi den gångna säsongen, om jag inte minns fel. Men då stod ju Hallin för en stor del av den. Och nu kommer vår bästa spelare tjäna en spottstyver i jämförelse, så vi borde verkligen ha rätt bra förutsättningar nästa säsong.

palleparling: Vad tycker man om det här då? 8 mille är väl högre budget än oss?

palleparling: Håller med dig om att han skulle vara en väldigt bra spelare att få in har dock läst på något Björklöven forum att han hade SHL intresse på sig sedan så trivs han bra i Löven vad det verkar. (Kan man B.la läsa i länken)

kaofl: jag fortsätter att rekommendera William Qvist från Björklöven. En sån spelartyp har vi inte haft på flera år. Snabbskrinnare som driver på kassen, målskytt som även tacklas.
www.eliteprospects.com/player.php?player=6912

Jag skulle gärna se vad denna finne skulle kunna uträtta i våran fina tröja :) Se länk!

{7566}: "Trots anbud från flera andra klubbar valde Didrik ändå att stanna kvar i Timrå vilket är jätteroligt och bevisar också att han tror på laget och föreningens fortsatta satsning framåt."

Underbart att läsa, nu har två spelare visat på att dom tror på den här föreningen och dess satsning, bara vänta och se vem nästa blir...

{7566}: kul! Snabb signatur från Mattsson nu också.

Didrik klar för två år till! Jäklar vad Sillyseason har startat bra!

August Tornberg från Piteå känns som en intressant back, stor, offensiven som sin starkaste kvalité, dessutom rightare.

23 åring som fått lite av ett genombrott denna säsong, var på väg mot det förut, men en nackskada som tvingade honom att avstå iprincip ett år från hockeyn hindrade honom att ta nästa steg i utveckling,
men det känns som sagt att han tog det steget den här säsongen istället.

EArk: Ser man på det han presterade innan SM så förstår jag, dock så har det lossnat för han efter det, blev även uttagen i landslaget nu med Hållander och Hellsten

juniorkollen: Okej, synd för oss

EArk: Fick ingen plats, är klar för AIK

juniorkollen: Nils Höglander då? han var ju grym på u-sm

{7566}: Japp, förhoppningsvis blir dessa två klara snart

J18/J20 laget 2016/2017
Nu har dom lagt ut vilka som har kommit in på HG nästa säsong.

Målvakt:

Jacob Hellsten - Ny från U16 laget (Landslagsmeriter)

Backar:

Johan Bengtsson - Ny från U16 laget
Jonathan Hansson - Ny från Täby
William Eckmyhl - Ny från U16 laget

Forwards:

Filip Hållander (Landslagsmeriter)
Jacob Olofsson (Landslagsmeriter)
Philip Pallin - Ny från U16 laget
Filip Sjöberg - Ny från U16 laget
Fabian Alm Vestling - Ny från U16 laget
Marcus Rönngren - Ny från Modo
Andreas Andersson - Ny från Modo
Oscar Ingesson - Ny från Modo

Hållander och Olofsson kommer att tillhöra J20 laget nästa säsong om man ser länken nedan!

Just dom två har haft en väldigt fin säsong det här året i J18!

Olofsson har på 37 matcher gjort 38 poäng, fördelat på 13 mål och 25 assist! Sen har han på 6 J20 matcher gjort 6 poäng, fördelat på 1 mål och 5 assist. På 6 landskamper har det blivit 1 mål och 2 assist. Tyvärr skadad så ej med i landslagstruppen som ska åka till Finland nu i April.

Hållander har på 38 matcher gjort 47 poäng, fördelat på 26 mål och 19 assist! Sen har han på 3 J20 matcher gjort 1 mål och 1 assist. Han har även spelat 3 landskamper och gjort 1 mål. Kom med i landslagstruppen som ska iväg nu den 13 e april och spela 4nationers turnering i Finland.

Dahlén, Sirén, Pettersson, Landin, Olofsson och Hållander mfl! Väldigt fina spelare vi har i vårat egna led nu, bara hoppas vi får behålla dom ett tag till.

Om man ser till J20 laget så är det i mitt tycke ett starkt lag. Den som inte står med är ju Sirén, ett tecken på att han kommer att spela allsvensk hockey nästa säsong.

T T: om Thunfors flyttar till Ö-vik skulle i alla fall jag inte överklaga eller yrka på inhibition av flytten

EArk: Även han är ju en sån spelare som man trodde skulle vara en del av något "SHL-klubb släpper sju spelare"-PM. Precis som med Ejdsell. Jag har också varit enormt sugen på honom tidigare, men som jag förstått det så har han varit ordinarie i stort sett hela säsongen i Malmö. Skulle han kliva ner en liga så är det isåfall för att få utvecklas som poängspelare, men det är lätt att förstå om han vill fortsätta att gnugga på. Den utvecklingen kan han ju lika gärna få i SHL, och av det lilla man såg när han var hos oss så var han nästan för bra för HA.

Tjalle: Kan vi inte utlokalisera Robert Thunfors dit? Nätverk Örnsköldsvik.

{7566}: Haha dom börjar surna lite inne på modoboken nu. "Lillebror" är tydligen igång och retas lite. ;)

Tycker ni ska skicka iväg en tweet till Martin Røymark att ni vill se han i Timråtröjan nästa säsong :-)

EArk: Försvarsgeneraler har vi i Dahlroth och förhoppningsvis Strömberg

EXPLORERSMÅLAND: Nej, jag har ju redan sagt vem som ska bli nästa försvarsgenral :) Axel Eidstedt drygt 100 kg svensk från Hv , som spelar enkelt och rejält,
du kanske har dömt honom?, han har nämligen gått hela vägen genom ungdomshockey i Hv, och om du dömt honom så lär du märkt av honom, då han under en säsong lyckades med bedriften att dra på så 137 utvisningsminuter.

Frebog: Drog inte han på sig ännu en skada under Sundsvallstiden? Nej vi behöver nåt bättre

Frebog: Nej. Sjukt att han har fått så många chanser av både Sundsvall och Timrå.

Vad tycker ni om Tommy Stenqvist då?
Någonting att satsa på?

EXPLORERSMÅLAND: Gärna någon som kan åka skridskor också ;-)

Nubben har blyfett kontroll!
Vi blir topp 3 nästa sesse!
All makt åt Nubben med de känsliga fingertopparna....

EArk: Vad tror ni om C.Forsberg, finns det någon chans att han hamnar här? Lär ju inte få förlängt med Malmö och lär ju inte vara stekhet bland övriga SHL lag.
För eller nackdel med att pappa är tränare?

{7566}: Liffton är rejäl pjäs som kan städa rent på banan och skydda och förgöra en motståndare om det behövs!

Knylan: det känns som han skulle må bra av en hel säsong i allsvenskan utan att behöva flänga fram och tillbaka, att i lugn och ro utvecklas.Och jag vet ett allsvenskt ställe där det vore möjligt...

El Maco: Ja gjorde nog det...
Men AJ flyr han eller kör han en säsong till rakt ner till Division 1?

Kapten Nosring: Intressant ändå att FBK verkar fundera kring att behålla Ejdsell. De släppte ju åtta spelare på ett bräde idag, jag hade satsat alla pengar på att han skulle vara en av dem.

{7566}: kanske inte den rollen men den här skulle jag inte ha något emot att se åter www.eliteprospects.com/player.php?player=17055

« · 1742242 · »