1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606045 inlägg · 6213 ämnen
« · 1742842 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2016/2017
EXPLORERSMÅLAND: Emil P. lär vi fortsätta bara drömma om. Han har ju klart deklarerat att det är SHL som gäller för att utvecklas vidare. Ludvig kanske.

Emil Pettersson och Ludvig Nilsson och Marcus Nilsson( Bofors)...
Tre signar....
Jag drömmer om varje natt!!!!

Gillar att man har fått en kommentar från spelaren i varje pressmeddelande hittills. Ett steg framåt. Nästa steg får gärna vara en webb-tv-intervju med varje nyförvärv/förlägning.

Någon jag helst inte vill se vara kvar är Emil Berglund, visst att han har varit bra i bp men i nästa års upplaga ser jag inte honom i laget. Annars har jag inte några speciella synpunkter på vilka jag vill och inte vill ha kvar som det är nu. Men ser gärna att Ludvig Nilsson gör comeback i Timråtröjan! :)

{3627}: Jag har tänkt likadant, att det är smart att portionera ut, men funderar på om det inte skulle få lite större sprängkraft om man dunkat ut flera nyförvärv på en gång (om det nu finns fler klara, så klart). Sillyn är ju som allra hetast just nu, händer grejer hela dagarna vilket gör att vi försvinner lite. Det hade ju varit kul om man t.ex. hade släppt hela den här superkedjan på samma gång. Det finns ju inget officiellt på Pettersson, han har dock redan kontrakt. Men man kunde ju ha dragit på och presenterat Dahlén och Lööke i samma svep.

Lichln_Timr?IK: Jag tror att det är flera som är klara. Frågan är ju vilka o när man droppar namnen. En om dan är bra. Det skapar sug o intresse.

Hmmm; undrar vem det blir som förlänger imorgon eller som blir ett nyförvärv? ;)

Vad tror ni? Jag tror att det är Boyce som väljer att förlänga ja. :)

juniorkollen: Tråkigt, tråkigt för Oscar. Tumme ner på det beskedet.

juniorkollen: Man hade ju uppskattat en nyhet på hemsidan med en intervju i rörlig bild också. Hade känts värdigt, minst sagt.

Oavsett vad: förjävligt. Tyvärr fick vi aldrig nytta av honom i sin produktionsmässiga prime, men likväl hårt jobb i BP. Nu minns jag inte siffrorna heller men han stod väl för typ sju matchavgörande mål första året i HA. Jävligt viktig det året och en sniper när det kom till att stångas framför mål. Förtjänar all kredd!

Edit: han gjorde 14 mål 13/14, varav sju var direkt matchavgörande. Starkt facit.

sargad: Oscar Johansson tvingas lägga skridskorna på hyllan efter sina hjärnskakningar. Oerhört tråkigt.

Knylan: Precis som när Zäta lockade hit landslagskompisar, en hette Per..nånting 😊

"Mathias Bromé själv vill till en klubb där han själv kan ta ytterligare ett steg.

-Det handlar om var man får bäst utveckling, det är dit man vill gå. Till en klubb som verkligen vill ha en, säger han till NSD."

Jag anser honom klar ;)

Kapten Nosring: Rätt bra poängskörd på de tre killarna...

Smokey: det här med oärliga Timrå och Perra. Han tappade laget, det kände väl alla. Sen fanns det säkert sopor i och runt truppen som inte jobbade med utan mot honom på ett oproffsigt sätt. Men problemet var primärt att han inte räckte till, inte att han fick öppen och dold kritik för det.

Det som saknas är en orädd killer som kan oskadliggöra backarna framför kassen så våra snipers kan måla fett...
Gärna en ruggigt orädd back med som skjuter som en häst vid blå och kan städa rent runt kassen...

El Maco: rögle släpper emil kristensen! (Var utlånad till Oskarshamn hela säsongen). Skulle verkligen vara grymt att få in honom i laget! Rightback med väldigt bra spets!!

Sputnik: oavsett det ena eller andra stämmer är det fina förstärkningar som vi förhoppningsvis får glädje av länge.

Kapten Nosring: Haha sen säger man inne på Modoboken att det var killar son inte tog plats hos dom, snarare än att det var vi som snodde dom. Aja det brukar ju heta så... ;)

EArk: Häftigt som faan att vi kan signa Lööke :-D

Synd bara att Almtuna snodde Albin Carlsson från Modo. Albin hade jag väldigt väldigt gärna sett i TIK :-(

Smokey: Precis. Även om klubben skulle ha väldigt liten del i Dahléns utveckling så blir det fortfarande Timrå IK som får sola sig i glansen, vilket denna värvning tydligt visar.

Dahléns år var exceptionellt bra. När det gnälldes här i somras över avsaknad av sniper så nämnde jag Dahlén och att det kanske kan bli något av honom direkt. Inte för att jag trodde på det egentligen så speciellt starkt, men han kunde vara något vi saknade redan hans första a-lagssäsong. Sen gör han en avslutning som är i hästväg, vilket då i sin tur indikerar stor utveckling under vintern. Detta ser så klart andra yngre spelare i samma situation, som Lööke, och tänker att Timrå IK är den klubb man ska vara i just nu som ung spelare som vill nå NHL inom några säsonger. Utöver det så råkar de vara bra kompisar sen tidigare.

Dahlén – Pettersson – Lööke. Kan mycket väl, på pappret, vara den häftigaste kedja vi haft sedan finnkedjan. Om de nu ens kommer att spela tillsammans, men det är saksamma. Det vore väl själva fan om inte PP kan bli lite bättre nu i alla fall.

www.facebook.com/mediehusetST/posts/10153540198468683

Va fan! Kan inte den där jäkla fågelholken köra med klartext?

Han är inget annat en en "Alexander-Lukas-tränare" där turen står för 90% av framgångarna.

Grattis Leksand! Men ni hade faktiskt haft lika stor chans att komma över SHL-platsen i en trisslott som att luta er mot demontränaren från Värmland;)

Knylan: Inga problem för mig. All belysning på Timrå är nödvändig. Under uppvisningen i JVM tar andravågen över det rödvita ansvaret och växer.

Sponsorer ansluter, publiken återvänder, trycket ökar...

Det är åter dags att damma av den legendariska:

- Fall på knä inför universums härskare;)

{Smokey) Ja, så känns det faktist, otroligt att en sådan ung spelare som Dahlén redan nu är så här bra, och är en spelare som får andra spelare att vilja komma hit :)

Kan väl inte vara så höga odds på att, Dahlén, Lööke och Pettersson kommer spela ihop kommande vinter :)

Frågan är vad det här betyder för Persson, hoppas verkligen han blir kvar iallafall, för det skulle kännas underbart ifall vi hade två riktigt vassa offensiva rightare, vilket jag inte kan minnas att vi haft

"Jag känner Jonathan Dahlén mycket bra efter våra landslagsuppdrag genom åren och det är alltid skönt att känna någon när man kommer till ett nytt lag". Som sagt, utan Dahlén hade nog inte denna värvning hänt.

Jag tror att övriga HA-lag ska göra det jävligt bra om de ska göra en bättre värvning. Under förutsättning att Elias får rull på fysiken nu under sommaren och en bra höst så är risken STOR att vi tappar hela vår första/andrakedja till JVM.

EArk: Utan Dahlén i klubben hade vi inte kunnat värvat Lööke. Det är jag väldigt säker på. En rightare som blir som sandpapper och vaselin i ett besvärligt pussel... Typ.

El Maco: Kommer dock bli tungt under JVM, men det får man ta en dag som denna

Knylan: dagens leverans är alltså Jens Lööke

Smokey: väldigt oväntat med Lööke men ack så fin värvning, Knylan fick som han ville en värvning som det inte spekulerats så mycket om

Lööke & Dahlén... Varför tror jag detta kan bli framtidens positiva rubriker?

Bra jobbat Nubben!

Knylan: Jag både vill och kan tänka mig att Röymark värvas.

Jag har på känn att det finns fler spelare klara än de två som hitintills offentliggjorts. Klubben verkar dock ha valt att istället för att klumpa ihop och slänga ut ett långt PM så portionerar man ut en per vardag. Därför bör vi kunna förvänta oss ett imorgon också, precis som på torsdag och fredag. Vem kan då morgondagens bli?

Min gissning är ett första nyförvärv: Jesper Dahlroth. Någon som sätter emot? I och med att han redan är känd så skulle jag hellre se ett tidigare okänt nyförvärv, om det nu finns några sådana klara. Eller så kan det få klumpa ihop istället, gärna för mig.

Vill också ha kvar Molle. Märkligt nog, höll jag på att skriva. Han kan verkligen vara definitionen på beige långa stunder, men...han behövs. Som Knylan säger - han kommer göra sina 15-20 i vinter också (precis lika många som han gjort om han så spelat i division 3, SHL eller fucking NHL), och däremellan vara en klippa i BP. Förläng!

Sv: Apropå nånting...
Floppa hoppar av Modoliderna efter fiaskot..
Är man förvånad?
Not..medgångmänniska alltså!
SUCK!

Rätt nyförvärv mellan Persson och Dahlen så skulle det kunna bli en sådan där kedja som får ett smeknamn ;)

Frebog: menade såklart LHC:s Rondahl inte Rosdahl i mitt tidigare svar till hejbacon :)

Puckat: Några har jag nämt tidigare men några som jag tycker är realistiska och skulle vilja får in är
Jonatan Nielsen (Troja)
www.eliteprospects.com/player.php?player=23547

Scott Macaulay (Asplöven)
www.eliteprospects.com/player.php?player=39962

Oskar Lang (Leksnad) OBS! Lån om han ej får plats i deras SHL trupp
www.eliteprospects.com/player.php?player=139612

Joakim Axman (Visby)
www.eliteprospects.com/player.php?player=33210

Tor Immo (Dalen)
www.eliteprospects.com/player.php?player=34087

Johan persson borde vara prio 1 nu

Puckat: Gillar att du tog med Rosdahl har också varit inne på honom :)
Har läst att Santesson är väldigt nära Almtuna.

Sputnik: Följde Västervik under Kvalserien och imponerades utav Bengtsson. Orädd och skridskostark forward. Skulle vilja se honom utvecklas och ta nästa steg i Timrå IK.

Puckat: Allihop? 😉

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Förresten Välkommen till Hockeysnack! :)

Puckat: Linus Lundin har jag också nämnt innan. Bra storlek och verkar vara bra skolad. Skulle gärna se han utmana Matsson om förstaspaden. Har du koll på västervik annars? Tänkte eftersom du la fram Bengtsson av alla spelare. Han är ju inte den första spelaren man skulle tänka på i Västervik. :) Dock är Bengtsson oerhört nyttig och gör det bra som en checkingspelare. Han lär dock bli kvar i Västervik.

Dumpar min lista här över spelare jag skulle vilja se i Timrå IK säsongen 2016/2017

Adam Werner (Färjestad)
www.eliteprospects.com/player.php?player=147736

Christoffer Bengtsberg (Evansville)
www.eliteprospects.com/player.php?player=6632

Linus Lundin (Västervik)
www.eliteprospects.com/player.php?player=19827

Jesper Dahlroth (Asplöven)
www.eliteprospects.com/player.php?player=9851

Patrik Norén (Almtuna)
www.eliteprospects.com/player.php?player=20384

Albin Lindgren (Skövde)
www.eliteprospects.com/player.php?player=86385

Tommy Wargh (Björklöven)
www.eliteprospects.com/player.php?player=3528

Victor Panelin Borg (Sarpsborg)
www.eliteprospects.com/player.php?player=13540

Philip Rondahl (Linköping)
www.eliteprospects.com/player.php?player=146992

Mathias Bromé (Asplöven)
www.eliteprospects.com/player.php?player=89968

Jacob Berglund (Storhamar)
www.eliteprospects.com/player.php?player=10379

Jacob Dahlström (Fredrikshavn)
www.eliteprospects.com/player.php?player=23141

Christoffer Forsberg (Malmö)
www.eliteprospects.com/player.php?player=40860

Joakim Thelin (Västervik)
www.eliteprospects.com/player.php?player=16630

Mikael Johansson (Växjö)
www.eliteprospects.com/player.php?player=46384

Johan Nilsson (Karlskoga)
www.eliteprospects.com/player.php?player=2023

Lucas Sandström (Björklöven)
www.eliteprospects.com/player.php?player=7002

Emil Forslund (Tingsryd)
www.eliteprospects.com/player.php?player=30288

Olle Liss (Aalborg)
www.eliteprospects.com/player.php?player=20392

William Wallén (Dijon)
www.eliteprospects.com/player.php?player=6048

Erik Santesson (Rögle)
www.eliteprospects.com/player.php?player=113817

Robert Lantosi (Vita Hästen)
www.eliteprospects.com/player.php?player=162490

Jonas Berglund (Asplöven)
www.eliteprospects.com/player.php?player=9860

Lars Bryggman (Asplöven)
www.eliteprospects.com/player.php?player=17002

Ludvig Nilsson (Modo)
www.eliteprospects.com/player.php?player=67174

Sebastian Bengtsson (Västervik)
www.eliteprospects.com/player.php?player=67173

William Quist (Björklöven)
www.eliteprospects.com/player.php?player=6912

Ludvig Blomstrand (Kalamazoo)
www.eliteprospects.com/player.php?player=21651

Sebastian Strandberg (Evansville)
www.eliteprospects.com/player.php?player=11085

Knylan: Han ska vara kvar. Den tryggaste spelaren vi har. Sen är han väl rotad i staden, socialt och familjemässigt, så han vill nog vara kvar.

Puckat: Haha, ett sånt där inlägg ser man alldeles för sällan på diskussionsforum som detta. Men vad bra, det är ju hela poängen med allt: man har en uppfattning, luftar den, får en annan uppfattning i respons och då kan man ställa den mot den åsikt man hade innan. Ibland ser man nya perspektiv och ibland inte.

Ska vi ta kliv uppåt i tabellen så måste vi fortsätta att vara starka defensivt och där kommer Molinder ha en nyckelroll. Hoppas bara att inte Modo blandar sig i kampen nu med sina 100 miljoner.

Sv: J18/J20 laget 2016/2017
juniorkollen och kulltorp: Jag såg Jonathan Hansson i Modocupen och gillade vad jag såg då. Offensiv back, bra spelsinne, skicklig med pucken, rörlig.

Trist för Timrå dock att Nils Höglander valde att flytta vidare. Hade även gärna sett att Jakob Lundberg fått chansen, men hård konkurrens om platserna.

Kapanen kan väl hjälpa oss att charma "hem" Lauritzen

Någon som har koll på om detta eventuellt stämmer? artfulpuck.wordpress.com/2014/10/10/how-much-do-minor-league-hockey-players-make/

Om detta stämmer så kan jag inte se att det ska vara svårt att få tag på någon vettig transatlant till en rimlig peng från ECHL? Med tanke på hur Tingsryds ÉRIC CASTONGUAY www.eliteprospects.com/player.php?player=14654 levererade i år så skulle jag tycka det kan vara intressant om man kan locka över de här två eller möjligtvis någon annan spelare därifrån www.eliteprospects.com/player.php?player=19064 och www.eliteprospects.com/player.php?player=45607

*Uppdatering*

Hittade svaret själv och det verkar stämma då deras egna hemsida www.echl.com/faq-s-s12377 säger följande:
What is the salary cap in the ECHL?

The weekly salary cap for 2015-16 is $12,830 per week for the first 30 days of the season and $12,400 per week for the balance of the season. The weekly salary floor is $9,300.

What is the minimum salary for an ECHL player?

Teams are required in 2015-16 to pay rookie players a minimum salary of $430 per week and returning players a minimum salary of $480 per week. A returning player is classified as a player who appeared on a team’s season-ending or playoff roster or who has played in 25 or more professional hockey games.

« · 1742842 · »