1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606644 inlägg · 6214 ämnen
« · 1760233 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
{7225}: Bara vi tar ett steg framåt från ifjol så är jag nöjd. Så plats 4-6 borde inte vara orimligt. Men allsvenskan kan ju bjuda på precis vad som helst verkar det som. Västervik och SSK blir väl de nya topplagen direkt säkert...

{3405}: Ändra första raden: till vit och röd.. (sedan andra raden.)

Våra hjärtan fylls nu med glöd

Hej allihopa,

Sitter och slipar på lite nya ramsor som vi ska försöka få upp på läktaren och undrar om någon kan hjälpa till med denna.

Melodi: Jag hade en gång en båt

Färgen är röd och vit
bla bla bla bla bla bla it
För timrå det är vårt lag, och vi ska tillbaks
Vi ska tillbaks
Vi ska tillbaaaaaks
för vi är timrå, och vi ska tillbaks

Vet att det stavas tillbaka, men skriver tillbaks för det är så det ska sjungas, ja ni fattar.

Någon som har något tips på vad det kan vara i andra raden? Alternativt text till både första och andra raden?

Andra tips på melodier osv mottages gärna.

{7225}: Det som möjligtvis gör att vi missar topp 3 är backsidan, den känns solid absolut men inte mer, jag var grymt spänd på att se Nielsen och hans fjolår var riktigt bra, synd att det blev som det blev, sen har jag hört att Björkung har tragiska händer, dock lyckats hamna i poängprotokollet en del, tiden får utvisa men laget som helhet känns mer spännande än på många år, bara gasa :)

OlliJanne: Jo Allsvenskan känns ju otroligt svårtippad så ni kan nog hamna lite överallt i serien men allt förnuft säger topp 6.

Simmalugnt: Hanses-ojämn menar du?

{7225}: Man måste överdriva för att poängen ska nå fram men det fattar tydligen inte en Brynäsare ;-) Det jag försöker få fram är att truppen ser bra ut men fruktar att vi "bara" blir ett mittenlag i HA av andra anledningar.

Sputnik: Brattström kommer att bli vår näste 1:e målis. Vi får se hur länge han blir kvar efter det. En stor talang det där. Ett klipp vi gjorde när vi tog han till J20 från VF.

Simmalugnt: Om jag får önska så hoppas jag att man testar Brattström från j20 något. Vet att många här inne gillar Ohre, men jag ser inte riktigt storheten i honom tyvärr. Tycker att han har svårt med positioneringspelet och spelar för "agressivt" vilket gör att han ofta blir överspelad. Såg riktigt svajig ut mot Sundsvall i SCA kuppen och släppte in något väldigt billigt mål. Helst skulle man se att vi hade 2 jämnbra målvakter som riktigt kämpade om förstaspaden. Nu hänger alldeles för mycket på att Mattson skall agera vägg match efter match. Men men man kan ju inte få allt här i livet.

luffaren: Tänker väl ingenting utan ville mest höra vad andra tycker. Ohre har ju inte övertygat och Mattsson är Backlund-ojämn.

Simmalugnt: Tjosan tjosan hur tänker du då? Vart ska Timrå få pengar till han? Hade dom pengar vore nog Jocke L med i laget.

Jåkkinen: Ingen aning vilka det blir denna säsong😱

Nisse på Mon: :)
Well, återstår att se!

{7225}: Vilka är topplagen i Allsvenskan?

Jåkkinen: Nej jag missade det inte men jag är liksom mer insatt i SHL än Allsvenskan. I Allsvenskan följer jag mest topplagen och Timrå samt nu förstås Modo.

OlliJanne: jodå...men tänkte just att Leksand kanske behövde fler matcher när så många verkar sköra...annars äts de ju upp i premiärmatcherna. Inte mig emot men ändå...😆

{7225}: Till hans försvar så skrev han att vi kunde vara ett bottenlag i HA också, men den delen missade du va?

Signature: övik har nog den generösaste kommunledning bara 22 mille per år nästan S H L klass

OlliJanne: ." Summerar vi delarna av TIK 2016/2017 så ser det ju ut som ett mittenlag i SHL "

Alltså hur är det med verklighetsuppfattningen? Ni har en sämre trupp än både Leksand och KHK som har sopsämsta trupperna i SHL.

sargad: Nja handlar om att göra realistiska försök och se hur man kan utveckla laget och se om andra lag får problem men med all sannolikhet blir det ett nytt khk med förhoppning att vara som bäst i direktkvalet. Pengatiden som LIF och Timrå varit i är över och nu måste man rätta munnen efter matsäcken. Hoppas bara Modo får ett uselt sportsligt år så dom kommer till självinsikt när det gäller ekonomi. Deras bidrag från kommunen sticker verkligen ut! Såg att MIKs hela omsättning var ca 5 mille mer öviks kommunala bidrag om dom ger ytterligare 6 mille till dom 15 dom redan får. Vad hände med grannens grabb!! Vad känner ni i TIK som verkligen drog ner på spelartruppen när ni hade svårigheter? OBS jag köper inte hur LIF agerat tidigare år.

Signature: Så Leksand befinner sig just nu i en uppbyggnadsfas inför försäsongen, med inriktning på att vara som bäst i mars/april?
😋

Nisse på Mon: Det ser allt annat än bra ut just nu om man är Leksing :(. Läste någonstans att träningsmatcher redan var planerade mot allsv motstånd innan man gick upp i SHL. Därför blev man tvungen att lägga till matcher mot SHL motstånd. Hursomhelst ser det tunt ut just nu men med det "nya" kvalet räcker det med att vinna dom fyra sista matcherna på en hel säsong.

OlliJanne: För att vara realistisk så är väl en rimlig förhoppning att laget tar ett steg framåt, publiksnittet får ett lyft och att man gör ett bra ekonomiskt resultat och får ett något stabilare ekonomiskt läge.

Nisse på Mon: Jämför TIKs försäsongsschema med Lifs så spelar vi 7 st medan de spelar 10 st. Skellefteå som får anses vara ett bra riktmärke har 7 st precis som oss. Jag säger inte vilket som är bättre eller sämre men det kanske är bra info till din kommentar.

OlliJanne: I sämsta fall skulle jag säga topplag i SHL och guldfavorit.

Nisse på Mon: Jon Knuts i LIF tycker att de har för många träningsmatcher. I min enfald trodde jag, att träningsmatcherna var till för att spela ihop laget. Men Leksand kanske inte behöver göra det? Är Leksand det sämsta och sämst förberedda laget laget i Elitserien/SHL på mången god dag?😂

Simmalugnt: Tycker båda WC och hockeyVM är ganska ointressanta tillställningar. Speciellt VM där merparten av svenska proffs i USA och Kanada tackar nej med diverse konstiga ursäkter.

Smokey: Samma lika.

Är det någon som vet hur slutspel och spel om eventuell uppflyttning från HA till högre divisioner går till? Är det samma förfarande som föregående säsong när Leksand tog sig upp? Eller finns där nyheter?

Jävlar vad avslaget det känns med World Cup helt plötsligt när Kejsaren inte är med.

EArk: Han nailade verkligen den där artikeln! Jag vill dock varna att det är lite farligt om vi börjar sumera delarna och tro att succén är given. Sumerar vi delarna av TIK 2016/2017 så ser det ju ut som ett mittenlag i SHL men dåligt PP och inneffektivitet samt en knackig start på målvaktsspelet och vi kan lika gärna vara ett bottenlag i HA innan jul (som vanligt). Jag tror faktiskt vi behöver lite medstuds i början, DÅ kan detta bli riktigt jävla bra!!!

Nisse på Mon: hälsa Per Persson

Nisse på Mon: Tänkte i alla fall åka upp till Alfta å kika.

Söderöver: Verkar vara en farlig taktik. Gäller väl att spela ihop laget, trodde jag. Men Perra har kanske kommit på nåt?

Nisse på Mon: jag tror dom är rädda för att få stryk mot ett allsvenskt gäng så nära inpå deras egna stundande återtåg till den lägre divisionen...

Jåkkinen: Nåt helt annat...inför fredagens match mot Leksand...det verkar vara 15 Leksandsspelare "borta" av olika anledningar. Nån som vet?

Monno: Nu förstår jag inte riktigt varför du blev sur. Jag följde Timrås ekonomiska utveckling under största krisen och nu följer jag Modos situation, får man inte göra det?

Kapten Nosring: Leksands och Timrås strul med ekonomi och kommuninblandning framstår snart som smulor i en jmf med Modo!

Jåkkinen: Ja tänk om vi ändå vare lika duktig som Timrå på ekonomi. =)

Kapten Nosring: det är dyrt att åka ur.

Sen är det uppenbart och var det redan innan spaden gick i backen att arenan i Örnsköldsvik var för stor och dyr för det laget i den stan. Den politiska viljan har varit att köra ändå och det lär de få fortsätta göra. Om än fortsatt utan hockeymuseum...

KulltorpsOlli: Modos hockeymuseum? De måste väl vara ett kontinuerligt projekt som inbegriper det vi just nu ser ;-)

Jåkkinen: vänta va, får Modo 21 miljoner i bidrag årligen av kommunen nu alltså?

Jamenvafan. Nytt ämne?

Crippe, har han lagt av? För lirar ju inte med Bob?

« · 1760233 · »