1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612847 inlägg · 6214 ämnen
« · 1621155 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 14/15
lungan: Han fick inget erbjudande som assisterande ens här om jag inte minns fel

Kunde inte Ante Karlsson stanna i Timrå då. Då detta också var ett assisterande tränarjobb. Trodde han bara var intresserad av Huvudcoach jobb.

Sv: Stöd Timrå IK - köp ditt årskort NU!!
Klarar vi 1400 sålda årskort till nästa säsong tror ni? Diagram uppdateras på hemsidan.

Sv: Apropå nånting...
Kapten Nosring: Mhm, hoppas på lite flyt med jobb och jag ör tillbaka i stsn till hösten, första inköpet blir då säsongskort på stå :)

Men vad som kan göras i övrigt för att klacken ska bli bättre vet jag icke.
Tycker tyvärr att många står i klacken utan att sjunga/skrika/bröla...

Låt oss få västra stå att bli levande igen!

Timrå Icon: Jo nu såg jag. I en annan tråd. Sorry....

Är den här postad....?

Kapten Nosring:

Det var så pass bra formulerat att jag skrev ut inlägget för närmare studier lite senare. Faktum är att det är karbonkopia på delar av det där vad gäller min syn på Giffarnas klack som jag funderar på att göra ett framtida inslag om. Vi får se...

Kapten Nosring: Mycket bra skrivet av Jimmy.

Jimmy tar upp problemet med vår fallerande klack. 

Knylan: Bra namn för SSK och mer spännande för Ante än att knega på ett år till i Timrå. Om man ska hoppas att Antes bultande Timråhjärta ska leda till en återkomst i vårt lag som en bättre tränare i framtiden så tror jag det är mer utvecklande i SSK än bobcats. Toksatsande Tälje med en huvudtränare som sticker ut. Lycka till i tränarrollen men SSK får gärna lägga sig en platsvunder oss även i år.

Detta var ju en skräll, en negativ sådan. Sundsvall hade ju varit en klockren lösning om man tänker rent TIK-egoistiskt.

mikenomad: han kommer spika igen emot oss. Likt han gjorde när han stod i DIF

Hälge: Vid samma tid förra året var väl inte ens årskortsförsäljningen igång. Ingen visste ens om vi skulle överleva.

mikenomad: Känns som en habil AS målvakt tycker jag väl dock. Det va ju i SHL vi hade han och han va väl ok typ

Redigerad kommentar

Lillriddarn till Ouöglääe. Ingen värvning jag hade jublat över men han kanske har utvecklats. Minns honom mest som en medioker målvakt, inte usel men allt annat än en matchvinnare. Hade perioder när han var ok, inte mer. I bästa fall en hyfsad 2:e målis.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: tack för länk, efter att läst intervjuerna med Nilsson, Jansson och Westin känner jag mig nästan farligt optimistisk. :)

JD: Eller 337.

Hälge: Borde vara minst 335 nu då.

Budgeterat för 1400 och hittills sålda är 333.

Gorkyman:

Obehagligt. Men då finns det andra djur att ta väl hand om. Det gör det alltid...

DJ Hemp: Vargeländet finns det alldeles för många av. Dessutom är det inte ens säkert att det är rena vargar, utan de allra flesta är troligen hybrider, och olagligt utsläppta.

Sv: Domustrappan
Jag hörde ett rykte att ' Z ' raka av sig skägget imorse!

Laken:Nu är Årskortet betalt!!!!

Häng på nu!!!!!!!!!!!

mikenomad:

Känner att vi är rätt så överens i synen på läget. Det känns lagom inspirerande att ställa in sig på en placering i skiktet från 8 till 14 igen. Tänker även på hur våra "olycksbröder" Rögle, som vi inte hade särskilt svårt för i serien, bara var snäppet före oss i tabellen och sedan en hårsmån från SHL igen. Så visst tror jag på det där med en målkung med HA-mått mätt, att en sådan kan vara skillnaden mellan 8:a och att blanda sig in i Kvalseriens toppstrid... Men visst ja, KS existerar ju inte längre. Jag har till och med glömt hur det går till nästa år. Å andra sidan är det skit samma, sportmässigt har man fullt upp med fotboll nu i minst ett halvår framåt...

Redigerad kommentar

mikenomad: Men nu är vi där vi är och klubben är väldigt tydlig i sitt vägval. Vilket jag i sig tycker är positivt och förtroendeingivande även om just jag skulle önska en lite mer vågad satsning redan kommande säsong. Men det är ju jag det, en novis till supporter utan nödvändig sakkunskap i frågan. En simpel "tyckare" helt enkelt. Dock, visar det sig att vi halkar efter ytterligare sportsligt och publikt de kommande säsongerna så står klubben inför ettt nytt vägval igen; höja ribban och satsa fast man eg inte kan. Hoppas på det bästa och gambla lite. Eller ytterligare krympa kostymen och satsa på överlevnad i 1:a hand, även om det innebär en verklighet som kanske t.o.m innebär div 1 spel...

hubbenorlen: Så är det, jag tillhör dessutom säkerligen de som bidrar till det där i ganska hög utsträckning. Men för att återgå till ämnet. Vore vi betjänta av spetskompetens, såväl sportsligt som ekonomiskt? Tja...jag har de senaste 3 åren hävdat att det vore så. Jag skulle kunna gå så långt som att skriva att hade vi haft en målskytt (jo knylan, det existerar spelare med speciella målskyttsegenskaper. Som all annan kvalité kostar de ju men det intressanta är vad man får och vad kostnaden blir om detta inte tillgodoses) från start sista säsongen i es hade vi troligast inte åkt ur. Så många uddamålsförluster och ot-poäng tappade vi att en "tungan på vågen"-spelare hade varit guld värd. För att inte tala om vad det gjort publikt.

Nu satsar vi ungt och långsiktigt, det känns som att det är ro och stiltje i föreningen. Här och nu är det ok. Men av förra säsongen lärde vi oss att med endast en anings liten kvalitétshöjning i spelartruppen, en "etablerad" (med HA-mått), så hade det kunnat göra skillnaden från en 8:eplats precis utanför po till en kamp i toppen. Och med det garanterat sköna extraslantar i publikintäkter etc.

mikenomad: Aha. Jag förstår. Tog inte så illa vid mig egentligen. Kan bara bli lite trött på att det ofta hånas lite subtilt härinne. Klart att man kan ha olika åsikter, men vi vill ju alla samma sak, och jag tycker att man ska kunna få lufta sina åsikter utan att riskera att bli hånad. Särskilt när hånandet ofta inte bidrar till diskussionen, utan snarare är ett ganska illa dolt försök till att samla billiga poäng.
Och nu attackerar jag inte dig personligen, utan den generella stämningen som råder här just nu.

hubbenorlen: Sant det, jag om nån har ju skrivit om behovet av en utpräglad målskytt. Ledsen för att du tog illa vid dig, inte för att det rättfärdigar icke konstruktivt raljerande men det var inte dig utan knylan jag hade i bakhuvudet när jag skrev. Nämligen följande inlägg:

"hubbenorlen: Det jag reagerar på är egentligen ordet "snajper". En benämning på spelare som eftersträvats här på HS i evigheter. Målskyttet går knackigt och då ska det värvas en "snajper" som löser detta genom sin övernaturliga förmåga att bara göra mål ut ingenting, trots att det är det kollektiva offensiva spelet som klickar. Någon som gör mål bara han tar i pucken, och som dessutom gör detta utan att vilja ta speciellt mycket betalt. Och han ska gärna vara etablerad då det ska finnas svart på vitt att han producerat på den här nivån förut.

I en förening som höll på att gå i kånken för mindre än ett år sen och uttryckligen sagt att man ska satsa på att utveckla ofärdiga spelare.
Knylan   Svara | Gilla +1     2014-04-17 07:38"

Redigerad kommentar

Timrå Isstadion:

Ja, det så klart. Men det finns även många andra djur som behöver hjälp och stöd. Pandorna i Kina, koalorna i Australien och hur är det med vår egen varg egentligen? Sedan alla dessa djur som far illa genom plågsamma djurförsök, orimliga levnadsförhållanden inför t ex slakt etc...

Jag har blivit en Brigitte Bardot på äldre dagar.

mikenomad: Tämligen. Dessutom är jag övertygad om att vi har tillräckligt duktiga kontrakterade spelare som kan spela ihop med en fixstjärna. Att påstå nåt annat är att underskatta, och kanske till och med nedvärdera, det här laget.
Det är ju faktiskt inga totala sopor vi ställer på isen. Dessutom har bra spelare en förmåga att höja nivån på sina medspelare. Så jag tycker inte att man ska underskatta betydelsen av en så kallad fixstjärna.
Man behöver heller inte raljera över saker som andra skriver. Särskilt inte när man inte bidrar till diskussionen konstruktivt.

DJ Hemp: Gnagare kanske är utrotningshotade i hockey?

sargad:

Jaji, den stollen borde ha donerat sina miljoner till en djurrättsorganisation i stället.

Hahl Bundy: Somliga har för mycket pengar och för lite förstånd.

Hahl Bundy: Är detta bekräftat? 😜

mikenomad: Det var AIK:s VD som var den hemliga finansiären. Källan är DN... säkrast att säga det va?!
Klubbhjärta på den karln för det är dessutom 2:a gången. Han räddade AIK 2009 oxå.

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Fast det går nog lite på ett ut eftersom AIK knappast har nån kommun som backar upp. Å andra sidan kan väl pengar från en extern finansiär vara betydligt "friskare"...

mikenomad:

En annan skillnad var att en extern finansiär gick in med tio miljoner i sista stund. Eftersom detta distrikt mestadels består av fattiglappar är nåt sånt inte att vänta här...

AIK verkar göra samma resa som oss med undantaget att de inte planerar en långsiktig satsning utan siktar på att vara med och slåss om en SHL-plats omgående. Tror de kommer få ytterst svårt att bli ett topplag kommande säsong, igår var tydligen konkursen bara timmar bort...

T T:

Varför inte!? Om du tänker dig den som huvudrubrik på sporten.

Vilka sopor. Ska spela ishockey, landskamp, oj glömde isen.

Nåväl, damkronorna struntade i att peta in den extra spelaren i OS-bronmatchen när de tog ut målvakten i jakt på kvittering. Det får nog kallas värre, även om det var damhockey. 

Vem fan ha anglat i Gärdet?

DJ Hemp: "Sundsvall Energi Arena blev Sundsvall Parodi Arena"

Du som är i branschen, skulle den funka?

T T:

Ledsen, men jag missade inslaget. Var för trött för att ens ta mig ur sängen, men då vet jag.

T T: Haha, IFSH kanske hade kunnat tagit klivet upp i as om de hade fått träna på is.

DJ Hemp: Slå på TV10. Sundsvall Energi känner nog att dom kunde ha fått en bättre invigning på nya arenanamnet.

T T:

På klotterplanket eller?

Ganska skämmigt i kattlådan...

sargad:

Var någonstans då?

« · 1621155 · »