1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612838 inlägg · 6214 ämnen
« · 1624318 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Nu ska jag inte spela dum men det enda du säger rent konkret är egentligen;
"Under matcher ska fokus ligga på hockey i allmänhet och Timrå IK i synnerhet. Bra intro och en levande, växande läktarkultur är ett annat recept. Såklart skapar sportsliga framgångar vind i seglen men uteblir dessa måste kraften och stoltheten jobbas upp ändå, trots motvind"

Hur ska det göras....? Bra intro fixar Cutzarna men läktarkultur...?
Nä jag tror du behöver mig trots allt serru' :-)

Timrå Icon: Men då spånar vi på det då...

-Kevin Walker och liknande artister..

-Godisregn

-Göra sig synliga på skolor

-Häftiga reklamvideoklipp

-Anlita en sociala medier-kunnig drivkraft som kan rikta in sig på rätt målgrupp

-gratis entre ståplats upp till 18, även ungdomsrabatt på sittplats

-en uppdaterad örnfågelskrämma på isen i pauserna (skämtar inte, mina kids tyckte han var cool när de var under 10 år ha ha). Går givetvis bra med annan maskot än en pippi, kanske lite råare/coolare

-allehanda happenings där kids kan vinna saker bara genom att vara där, gissa på första TIK-målskytt innan match, några publikguider (fel ord eg..) som rör sig på läktarna och haffar en eller några varje match på ett eller annat sätt och på något sätt premierar dem för att de gått på en TIK-match. Nån kan bli omgångens unga fan, få träffa spelare, guidas av Pelle Hallin.......

Helt enkelt grejer som händer runtomkring isen, före och under match så inte tid behöver tas upp på rinken i paus typ puckskjutning. En prisutdelning i andra paus (som ju tar betydligt kortare tid) alternativt att det visas på jumbotronen.

-Priser kan t ex vara presentkort på olika affärer, Rocks, Carlings, you name it..

-Få vettiga/riktiga!! band/artister spela in TIK-låtar som faktiskt blir bra typ som stockholmslagen gjort.....Är ju jävligt  beigt med hyllningslåtar genom åren...hur många finns det 7-8 st på 50 år...Jag vill se ett helt album

osv osv

-

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Timrå Icon:

Nä fy fan...alltid hatat trumjäveln.....Trist kompensation för bristfälliga röstresurser och alibihandklapp

157620: Bra synpunkt. Men hur gör man...?
Jag tror inte det räcker med att dunka lite mer på trumman och köra några nya ramsor.
Det krävs mer

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Om man ska bygga laget för framtiden med många unga löften, egna juniorer osv så måste man tänka likadant med publiken...Hur gör man det coolt/hippt/fett/häftigt (eller vad fan tonåringarna säger idag) för den unga generationens åskådare 10-18 år? För det är ju dom som ska utgöra stommen i klacken och övrig publik när vi åter går upp om säg 7-10 år.........Annars blir det ungdomspensionärerna för hela slanten på läktarna

hubbenorlen: Men egentligen skiter jag fullständigt i hur vi fyller arenan.
Huvudsaken att vi gör det och vinner matcher.
Sedan får det för min skull ske med bilbingo på parkeringen om så vore.

Annars äter jag upp dig

Redigerad kommentar

mikenomad: Aha du menar på så lång sikt.
Ok då är jag med.
Då håller jag med.
Dessvärre måste nog arenan in i city ändå på sikt om vi skall överleva.

Timrå Icon: Jag må vara obotlig optimist men "över en natt" har inte funnits i min begreppsvärld. Jag pratar i samma termer som föreningen i övrigt, dvs långsiktighet och tålamod. Få hjulen så smått att rulla åt rätt håll....små ringar på vattnet som kan växa sig större. Bygga en ny hype, en hype som bygger på stoltheten över Sveriges mest klassiska hockeylag och som inte står och faller med en förlust eller två. Men visst...det kanske finns en finess med att boosta hypen genom lite lockbeten i form av toppunderhållning också. Kevin ställer säkert upp, sen bör väl Jähkel kunna dra lite groupiesar också.

Pole-och lapdance kan säkert Dragan ordna. Det har ju i flera år varit återkommande med tjejkvällar i e.on så i jämnlikhetens namn...

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Att tro att det här laget på kort sikt kommer att prestera sådan hockey som gör att marginalåskådare strömmar till arenan kan vi nog fetglömma hur mycket ni än verkar tro det.
Och då är det samtidigt svårt att hoppas att mikenomads nya läktarkultur går bananas oxå över en natt.
Men....amaze me!
Jag hoppas jag har fel.

mikenomad: Men vem i h-e har nämnt trubadurer???
Det är ett satans påfund som inte borde finnas!
Jag snackar högklassig underhållning!
Pole- och lapdance!

Timrå Icon: Jag brukar vanligtvis hålla med om det mesta du skriver men i det här fallet gör jag inte det. Jag tror inte det är möjligt att underskatta nåt värde av bilvisningar på isen, isdansuppvisning av lokala förmågor och sunkiga trubadurer i puben.

Helt värdelöst om du frågar mig och ett jävulskt resursslöseri att lägga fokus och energi på sånt. Nu behöver allt som går att uppbringa ha som mål och syfte att göra Timrå IK till klubben man är stolt över. Ett bra steg på vägen är att så långt det är möjligt arbeta för en positiv bild av klubben i media och genast sluta upp med den egna cry baby-mentaliteten.

Under matcher ska fokus ligga på hockey i allmänhet och Timrå IK i synnerhet. Bra intro och en levande, växande läktarkultur är ett annat recept. Såklart skapar sportsliga framgångar vind i seglen men uteblir dessa måste kraften och stoltheten jobbas upp ändå, trots motvind.

Rip Kirby: Jag håller med dig. Det drag som namnbytet tillbaka till Timrå IK medförde berodde ju på en hype kring laget, som höll i sig till att det började gå dåligt.
Det marginalåskådarna vill ha är underhållande hockey, vinster och positiva vibbar. Då vill man gärna vara på plats i hallen och dela glädjen.
Det folk är trött på är snack om konkurser, kommunbidrag och hur dåligt det går. Då kan man lika gärna stanna hemma och kolla tillsammans med sin ångest.
Trubadurer och underhållning lockar nog bara de som är ute efter ytterligare en anledning till att supa.

Ingen ska trububububadura. Sådana har funnits i Camp GIF och de är outhärdliga att lyssna på. Däremot håller jag med Rip Kirby om att det vore bra om Sundsvall tog steget upp. Dessa derbymatcher kan nog dra folk och öka intresset även i övrigt. Sedan har vi detta med arenan. Den borde vara belägen hyfsat centralt i Sundsvall. Lagen kunde dela på den. Nu är jag inte representativ så till vida att jag ska flytta, men jag kan garantera att jag hade gått på sjukt många fler matcher om arenan hade legat i stan.

Kongo: Ja du har självklart rätt.
Prio ett är det som händer på isen.
Men tyvärr tror jag inte vi ska underskatta mervärdet hos övrigt arrangemang.
Inte just nu iaf

Kongo: Om det finns en trubadurpeng tycker jag att man istället kunde lägga denna på publikutveckling i form av att en engagerad klacksupporter kan få jobba motsvarande tid med detta (utveckla klack, locka publik).

Timrå Icon: Min känsla är det det som i slutänden är avgörande om publiken återkommer till matcherna är lagets prestation på isen. Framgång föder framgång. Det är väl ganska så uppenbart att Timråpubliken tyvärr tillhör den bortskämda skolan där vi visserligen inte har ätit oss vrålmätta på framgångar de senaste säsongerna, men publiken har ju vant sig vid ishockey på en något högre nivå än vad vi befinner oss just nu. 

Så om laget kan höja sig ett litet snäpp och placera sig ett par placeringar högre i tabellen än vad vi gjorde den senaste säsongen och kanske t.o.m vara med och hugga lite på topp 3, först då är jag rädd att vi vågar hoppas på en något stridare ström i vändkorsen.

Det vore en enorm vinst gissar jag om "laget i stan" faktiskt tog sig upp under säsongen som kommer. Lokalderbyn som höjer tempen betydligt och som gör att det skrivs mer i tidningar och andra lokala media. Go Bobcats! :-)

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Nummer ett är naturligtvis det som händer på isen. Därefter tror jag publikintrycket kommer som nummer två. Intro, musik och speaker har också betydelse. Ett bra arrangemang blir en del av helhetsupplevelsen. En trubadur i baren kan bidra till detta, men det är så sekundärt att jag sätter det långt ner på listan över det som betyder något för att locka publik.  

Kongo: Du har fel.
Motivera ditt svar

Pausjippon tror inte jag är lösningen. Hur avgörande är det om det är trubadur i baren och visning av en skoter i pausen?

Det första och det enkla vi supportrar kan göra är att så gott det går sprida en positiv hype, bidra till en bättre stämning i arenan och locka med oss så många som möjligt i vår omgivning till att gå på matcherna.  

mikenomad: Jag önskade att Du hade rätt.
Tyvärr är det bara sådana som Du och jag och en handfull till som är så.
Marginalåskådarna är många och de måste lockas med andra medel.
Men en kombo av Ditt och mitt koncept vore perfekt!
Det har funkat förut och gör det på andra ställen.
Vi måste ha dragplåster.

Timrå Icon: Precis. Och det är här jag tror att det på nåt vis måste byggas utifrån en kärna av stolthet och att det är ett privilegium att hålla på Timrå IK. Inte att man måste gå för att det är synd om stackars fattiga Timrå IK. Det måste vara coolt att gå på match och det kan åstadkommas, även om resultaten på isen uteblir, genom en mäktig, röststark klack. Att så smått få spiralen att sakta snurra upp igen. Det blir omtalat vilket drag och intresse det är kring TIK trots skrala sportsliga framgångar. Folk blir nyfikna och vill vara en del av det. Jag tror ärligt talat mer på det än på pausjippon o dyl.

Redigerad kommentar

mikenomad: Jaja precis. Visst drar resultat folk men med vår oförmåga att satsa så förutsätter jag att vi inte lär toppa ligan direkt.
Och då måste vi ha en plan-b.
You always gotta have a plan-b......

Timrå Icon: Det måste på nåt vis bli en hype kring laget igen. Bra resultat är den enskilt främsta anledningen till att folk söker sig till arenan tror nog ändå jag. Men det g å r att vinna publik även med begränsade sportsliga resultat. Om det blir fränt att gå på Timrå igen bara. Att på nåt vis bygga ett intresse kring vår obändiga kultur av att stötta no matter what. A' la Bajen och Leksand.

Mycket folk drar mycket folk om du förstår vad jag menar. Det MÅSTE bli ett slut på grinandet i media om dålig ekonomi, tycka synd om-mentaliteten ska skrubbas väck med rotborste och klorin. Fram ska en känsla av stolthet, kaxig attityd och framtidstro växa.

Hur då undrar ni? Tja...det måste mobiliseras. Nån utan familjeliv och med ungdomligare entusiasm än jag drar igång en kärna där var och en i sin tur rekryterar röststarka med rätt attityd. Tifo då och nu, mäktiga och fyndiga.

Redigerad kommentar

kennas:

Kingen från Kos?

Kongo:TRor det var KALLE KOSKINGEN jag såg igår!!!!!!!!!

Redigerad kommentar

Sv: Domustrappan
SMÅLAND: Ja jag vet.
Det är alldeles på tok för nära mellan Domustrappan och bolaget

Sv: Domustrappan
Jag hörde ett rykte idag...men det försvann :-(

Kongo: Ja det är en bra fråga som jag funderat en hel del på.
Bra resultat lockar så klart en del men färre än man tror i AS.
Rolig hockey lockar bara oss inbitna som går oavsett resultat.
Fixatjärnor lockar bara om de levererar matchvinster.
Jag tror tyvärr vi måste locka marginalåskådare med andra medel.
Mer aktiviteter i pubarna med uppträdanden, mer aktivitet vid kiosker och på isen vid pausar.
Möjlighet att lättare hyra loger för kompisgäng et.c.
Enklare att ta sig till och från arenan för såväl buss- och bilburna.
Sänkta priser. Bättre med full arena än halvfull där...

Självklart har resultatet betydelse, men vad kan TIK göra förutom det för att locka mer publik till Eon Arena?

Rip Kirby: Jag är nog dessvärre den sämste Du kan diskutera fotboll med och då inräknar jag även min mor och farmor.
Jag kan inte nämna ett enda namn på en enda spelare i giffarna ens.
Jo nu sa en tjej här Kevin Walker haha!

Sv: Silly Season 14/15
Att Moe går till Sundsvall Hockey det visste vi väl?

Timrå Icon: Jag tog som total Liverpoolfanatiker såklart uruguayanen i försvar iom de "oskyldiga" händelserna i Premier League. Men iom det som skedde mot Italien - på världsscenen - så var det tack och adjö med de känslorna. Ja, det känns helt rätt att straffa idioter som beter sig på det viset hårt och ja, det känns precis lika ruttet/otacksamt att tappa en världsstriker som närapå ensam sköt hem ligatiteln till merseyside för några månader sen... tack för ingenting liksom.

Rip Kirby: Nja vi är några Walloner kvar här trots allt.
Som myggföda för att bygga upp deras a-kultur verkar det som hehe

Timrå Icon: Blått blod? I Timrå??

Timrå Icon: Kanske det är Luis Suarez som stulit den showen.. :)

mikenomad: Nä myggen är kräsen.
Ren luft och blått blod ska det vara

Timrå Icon: Mygg? I Njurunda har vi inte sett en mygga sedan 30/8 2013.

mikenomad: Ska fråga om man får hänka på.
Om det är något kvar av mig då.
Myggen är så stora i år att de sliter kläderna av en innan de tömmer en på blod.
Tror det är Wallonblodet de vill åt

Timrå Icon: I'm having a friend for dinner. Hubbe skulle titta förbi när Timrå tagit steget.

Berglund: Ja men 2700 ädla stolta Timråiter borde väl motsvara 5400 vanliga pöbelåskådare i andra klubbar...?
Det tar säkert ligan hänsyn till

Kongo: Rimlig budget bör sättas på 2700 tycker jag

DJ Hemp: With a glass of Chianti😉

Timrå Icon:

I'm gonna eat your genuine Timrå heart out... : )

Timrå Icon: Är skulle det stå....blev lite inspirerad av Hubbe där hehe

mikenomad: Hoppas det här ät en kille med genuint Timrå-hjärta.
Stoff...?

Glöm inte heller att det är idrott vi snackar om. Det kan både gå oväntat dåligt eller oväntat bra. Tänk om vi får uppleva ett lokalt Miracle on Ice? Då vill jag vara med redan från september och inte vakna i slutet på mars.

Objektivt sett är väl laget ungefär likvärdigt. Låg omsättning, många unga spelare och utifrån detta en stor utvecklingspotential.

Andra lag gör större satsningar, vilket tillsammans med möjligheterna att gå upp bör leda till ett större intresse för serien som helhet. Minus då Djurgården.

2 800 tycker jag är ett rimligt antagande, och liksom för föreningen som helhet, ett steg framåt i en långsiktig utveckling.

mikenomad: Har redan börjat. I tanken.

SMÅLAND: Ja....jomensåatte...

hubbenorlen: Då får du skynda dig, det är många som vill ha en bit av mig.

« · 1624318 · »