1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612618 inlägg · 6214 ämnen
« · 1629801 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: "De som köpte matcher onsdagen den 24 september kommer att kompenseras, mer info till de som blivit drabbade kommer skickas till den mailadress som finns registrerad på personens HockeyAllsvenskan Live konto."

Andersson: Jo tack. Köpte matchen igår. Kan säga att det var inte mycket av matchen man fick se precis. Sjukt mycket lagg. 99kr betalade man för kalaset med.
Som jag förstått från andra som köpt matcher där förut. Så har man fått kompensation för dåliga sändningar, genom att få ny gratismatch. Nu när de lagt ner allt. Så lär man ju inte få ett dyft tillbax.

Ännu en stöld i E.on idag. Nu var det ett juniorlag som blev drabbat...

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2014-09-24
DJ Hemp: Ja Luleå hemma i kvartsfinal 2003. Kapten Markus Åkerblom avgjorde om jag minns rätt 2-1 i 6e perioden.

hubbenorlen:

Har mycket riktigt för mig att det var i en av kvartarna mot Luleå i slutspelet 2003. Vi vann den serien med 4-0 i matcher efter fyra jämna bataljer. Imponerande! Sedan hängde vi även med Frölunda fram till 2-2 i matcher innan det blev jävel och "respass" ur slutspelet. Tror att vi vann båda matcherna på bortaplan dessutom!

Lars Nolander:

Tack för förklaringen! Cred till Timrå IK, men sämre med bussbolaget...

Lars Nolander: Då får ju dom stå för förlorade intäkter.

DJ Hemp: Timrå IK hade bokat en buss kl 18.00 men tyvärr missade bussbolaget att beordra ut buss och chaufför. Mycket tråkigt för oss och tappade intäkter.

Rip Kirby: Det var var väl en kvart mot Luleå va? 2003? 2004? Jag var på plats och var sjukt sömnig på slutet.
Kom hem vid halv ett typ.

In och beställ Jonte Hedströms bok nu gott folk! Denna ska bli kul att läsa. 

kennas: Det stämmer att det var Huddinge. Jerry Friman kvitterade med sex sekunder kvar innan en lång förlängning tog vid. Närmare bestämt 101 minuter, alltså sex perioder.

Magnus Rövarn: Som det går att läsa på länktipset mötte vi mycket riktigt Vita Hästen, men det var först i efterföljande playoffomgång.

Nu har vi spelat en match som var ännu längre än det här. Är det någon som minns vilka vi mötte då och i vilket sammanhang?

Redigerad kommentar

Andersson:Det har jag för mig också.

Rip Kirby: Satan. Då måste jag skriva om texten...

Magnus Rövarn : Huddinge var det.

Är det någon som minns om det var mot Huddinge eller Vita Hästen Ove Öström gjorde en klassisk kvittering till 4-4 mot på 80-talet?

Knylan: har för mig att spekern brukar säga det även här i lilla timrå  , har iaf hänt nån gång

Andersson: Har jag missat något nu eller brukar det ske? Är det inte bara i NHL det förekommer?

"När Timrå IK kom in i omklädningsrummet kom nästa tunga smäll.

Någon hade stulit värdesaker av några av spelarna."

Pinsamt.

Vrf underkändes målet på slutet ?  Brukar inte speakern /domaren berätta vad som hänt ?

Töm och glöm-tråden
Direkt efter slutsignalen ljöd så gick jag till barskåpet och svepte en knatting Marinella! Bara att glömma eländet och ta nya tag mot Malmoe på lörda! Gonatt ifrån mig i gillestugan..

250kg kärlek:Bra sammanfattat.

157620: även om Norja inte får så många skott på sig så kändes Västerås mycket farligare när det väl hade sina chanser. Timrålaget kom inte in på kassen och skotten man sköt var inte direkt några jättechanser. Båda lagen hade dessutom ramträff.
Jag tycker Timrå gör det alldeles för krångligt för sig och försöker en gång för mycket innan man skjuter på mål. Hade önskat fler direktskott när man väl får chansen i stället för att spela pucken.
Tycker nog att Västerås vinner denna match rättvist, på ett stabilt defensivt spel som Timrå aldrig lyckades nysta upp.
Matchens lirare i hemmalaget gick ånyo till Pilut, han blev utnämnd förra hemmamatchen också. Ikväll tycker jag han är ohotad om den utmärkelsen.

Bara bryta ihop och komma igen.

erathoo: Nej. Du lär inte få någon kontinuitet med detta unga lag

erathoo: 34 - 14 i skott till tik, dags att någon går in!

jå1: verkar inte studsa våran väg ikväll direkt - hemmaspöket gör sig påmint igen. Trodde vi jagat bort det i.o.m Karlskogavinsten.

Modano: Inget mål har varit efter retur dock.

Jockz: utan målvakt sprider puckar överallt returer rakt ut

Jockz: Följer bara STs rapportering, ser inte matchen.. Verkar ha varit lite slumpmål båda...Nån som ser matchen och kan bekräfta?

157620: 2 mål på 7 skott, svajar norja eller?

157620: 0-2. Hemmaspöket lever och frodas....

Vargher85:

Skandal, skandal, en hockeybusskandal! Själv är jag lite för överarbetad i nuläget för att hinna ta mig ut till matchen, men det var väl lika bra det då...

Vargher85: Fy fan vad uselt!

157620: Spelövertag men 0-1, en typisk hemmaperiod.

Vargher85: Skandal..maila omedelbart Timrå IK så får dom kolla vart det brustit!! Så där vinns inga supportrar men däremot tappas gamla .

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Vi får hoppas på bättre lycka framöver. Vi var väl ungefär tjugofem stycken som fick vända hemåt igen, för inte fan kom det någon buss.

Timrå IK - VIK Västerås HK 2014-09-24

20 minuter till matchstart och ännu ingen matchtråd....tamefan uselt. Vart är världen på väg?

Krossa VIK. När tog TIK senast 3 raka trepoängare? Dags nu?

Redigerad kommentar

TikAlltid: Borde väl funka?

Någon som vet om man kan använda samma konto på play.hockeyallsvenskan till två enheter? Som på viaplay. Eller går det bara att se på en enhet?

Vargher85:

Det är bland annat därför viktigt att inte fly detta forum, som så många har gjort. För då kan man gå miste om mycket viktig och relevant information. Jag hade ju inte haft en aning vad som gällt angående hockeybussarna om man inte hade varit en frekvent läsare här.

Sv: Silly Season 14/15

Man kan ju alltid hoppas att han hjälper till i bakgrunden. Det är ju inte alltid det behöver synas att någon stöttar föreningen.

250kg kärlek: Fan va' nice!

Synd bara att Dintur inte har ändrat sin hemsida (där står det att det inte går några hockeybussar). Jag missade förra matchen p.g.a. det och det finnsju faktiskt en risk att det är fler hockeyintresserade som inte kommer, eftersom de inte vet att det fortfarande går bussar.

Pär:

Javisst, fast han kanske har gått och blivit en "shopaholic". Som köper allt man ser. Då blir det väl inte så mycket utrymme för bidrag. Men om jag skulle läsa någonstans att han hjälper Rögle på något sätt, då skulle jag bli sur på riktigt.

DJ Hemp: Man skulle önska att Z skulle vilja visa sitt (Om det finns) intresse för sin moderklubb, hans bidrag borde vara en självklarhet nu när föreningen går på knä.....

Simmalugnt:

Äh, han borde ge fan i Rögle och komma hit och träna med "Timrå-pojkan" i stället. Dessutom borde han skänka 100 miljoner till föreningen. Minst!

Vargher85:

Jag har tidigare på detta forum läst att det skulle gå hockeybussar hela säsongen.

Är det någon som vet om det går bussar till matchen ikväll? På Dinturs hemsida står det att det inte går några den här säsongen, men mot Karlskoga gick det tydligen ändå. Hur blir det hädanefter?

"Det har känts bra sedan jag gick på is med Rögle i augusti."

Det där retar mig som fan även om jag vet vad det beror på. (I alla fall den officiella versionen) 

hubbenorlen:

Jag nämnde faktiskt denna Per och Marie-grupp med avseende på mig själv häromdagen. Så ett helt Roxette-löst forum är det inte än i denna dag...

« · 1629801 · »