1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611762 inlägg · 6214 ämnen
« · 1655228 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Det börjar bra!!!!! 

Öl, nötter, chips och fyra stödbiljettter inhandlade. Timråtröjan är på och jag sätter mig i soffan för att se Timrå köra över Karlskrona inför en sjuhelvetes publik!

Johan J: blir bra m folk idag, parkeringen är fullsmockad :-)

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Pucken:

Undrar om Lindstrand har kikat lite väl mycket på Gudfadern-trilogin på sistone? Jag kom att tänka på frasen "I'm gonna give him an offer he can't refuse" när jag läste ditt inlägg...

Redigerad kommentar

JobbaPuck: Jag vaskar två till biljetter när jag kommer hem från jobbet.

Hälge: 2500 plåtar sålda hittills, enligt Nollan. Mindre än vad jag hade hoppats på. Trodde på 4000 allt som allt, men att 1500 löser in sig på plats är väl iofs ingen orimlig sak?

El Maco: Så kan det vara, men pratar man med arbetskamrater t.ex så verkar det vara svårt att få dem att gå på matchen. Däremot så "skulle det vara tråkigt om de gick i kk".

Ta gärna bussen ni som kan, cash rakt in i klubbkassan. Tack för det Nobina.

Hälge: Jamen det tror jag. Ibland tror jag HS domineras av oss olyckliga som bor på långt avstånd från arenan som får utlopp för känslorna här och inte på plats. Ur ett Stockholmsperspektiv är det en jättegrej att åtminstone få vaska en handfull biljetter. Då blir det oproportionellt mycket sånt snack från oss.  Svårt att tro att inte fler än vanligt som bor närmare faktiskt mobiliserar sig och släpar sig ut.

Hoppas verkligen att det kommer mycket folk ikväll och att inte "bara" är sålda biljetter. 

Pucken: Intressant ordval, eller hur?

El Maco:Känns väl så där,ska kommunen snåla på Timrå.

Kommunen har ännu inte delgivit Timrå IK information om den nya lösningen, men Lindstrand ska kontakta klubbdirektören Lars Nolander och menar att klubben "inte har något val än att nappa på förslaget".

Aftonbladet går in och är nyhetsledande med en strimma förhandlingshopp. Intressant att både Svedberg och kommunen kör på via media. Hoppas de snackar med varandra i realtid också ibland. Och att någon berättar för Nollan då och då vad de bestämmer.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/timra/article20201716.ab

Redigerad kommentar

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK

By the way, insamlingen uppe i 223 000 nu. Snart en kvarts miljon insamlade av gräsrotsupporters till vårt Timrå IK. Nästan 120 tkr har kommit in sedan krislarmet. Kämpa Timrå! Om alla 3000+ på matchen ikväll tar fram mobilen och laddar in en hundring var i periodpausen hostar det till rejält...

foreningsinsamling.se/fundraisers/sasongsinsamlingen/

Sv: Apropå nånting...
Jag noterar att Sundsvall besegrade Huddinge i Björkängshallen efter straffar i går. Det var väl någon form av styrkebesked och nu blir det ett spännande "race" om förstaplatsen i den serien. Ser fram emot en stundande kvalserie.

El Maco: Eller "Take one for the team" som det heter i England.

SMÅLAND: Man behöver ju inte blanda snusket med hockeyn. Kolla med Svedberg om du får använda parkeringen till drive in striptease. Det finns ju uppenbarligen ett underlag i trakten med snubbar som gillar att pilla på sig själva i bilen. Skänk överskottet till klubben. Slogan: "satsa för Timrå"

Friman SR o DJ Hemp:

Vi måste göra något nytt..
Ser man till CHL där man blir lipfärdig när man ser publiksveket..
Och det gäller ju både HA o SHL!
Och tjejer, go mat o musik ligger i tiden!
Och kanske lite för barnen med!
Typ godisregn och bjuda in nån kändis som skriver
autografer!
Vi måste ha showbiss som drar alla sorters folk och fä till matcherna.
Och vi måste ligga före tiden och då måste vi förnya kring och under matcherna!

157620: Kommunen är en förvaltningsapparat. De som är pigg på något eller inte är den politiska ledningen.

DJ Hemp: Kommunen lär säkert vara pigg på att betala ut hyresbidrag till en klubb som lierat sig med Dragan ;-) 

Är det någon som har möjlighet att fråga om mötet med fullmäktigegrupperna på tisdag är öppet för allmänheten? 

[email protected]
[email protected]
[email protected]

157620:

McDragans. Ja, varför inte? Och så säljer vi McDragans-burgare i kioskerna.

Redigerad kommentar

SMÅLAND:

Ditt förslag till arenans namn för tankarna till Salo och "Lidas" gamla sportbar Bars and Stars i Västerås. Det var på den tiden jag bodde där, men sedan gick det inte så bra längre och baren lades ner.

Eskortflickor - kanske det!

"There´s no business like show business."

Redigerad kommentar

SMÅLAND: Låter som om vi skulle behöva samarbeta, dels med Pipeline, dels med Dragan

hubbenorlen:

Vem är då rätt person att avgöra saken om inte jag? : )

Nej, jag tänker knappast försvara den där onanisten längre. Det var mest att jag råkade skriva "harmlöst" första gången och sedan kände att jag borde hålla mig till min linje, walk the line.

Ståplatsbiljetter student/pensionär/ungdom till kvällens match mot Karlskrona bortskänkes till marginalåskådare.

Ta med en vän eller familjemedlem på matchen ikväll, kontakta mig på [email protected] så ordnar jag biljetter (skickas på e-post eller SMS).

SMÅLAND: Jag tänkte lixom bara Tvätthallen, men du tänker längre du...;-)

Apropå namnbyte utav arenan vid ev köp av Svebba så bör vi ligga i tiden. Timrå " Stars and Bars " Arena låter vettigt!
Tycker även att vi som i speedwayen ska ska ha öststatseskortflickor på matcherna som går omkring på isen i pauserna med siffra på vilken period som börjar. Sen kan man få hyra in dom sällskap i logerna under matcher. Bra pengar att tjäna. En annan som bor i närheten utav Hultsfred där man låter Rookieband spelar ofta för att visa upp sig.
Låt de här banden visa upp sig innan match och i pauserna så får man bredare publik.
Vi måste ha mer showbiss!
Är ni med?

DJ Hemp: Klart det är en het säsong, det brinner ju i knutarna

DJ Hemp: Det finns olika sätt att ta skada på. Sedan är väl inte en medelålders man rätt person att avgöra huruvida en ung tjej känner sig kränkt av en runkade gubbe.

Diddeli: Ticnet.se använd arenafunktionen. Står inte antalet biljetter men det går att få en ganska bra överblick av att kolla på de berömda "prickarna".

Diddeli:

Jag försökte hitta lite info nu, men vet dessvärre inte hur man gör. Däremot fann jag denna intressanta text på hemsidan:

"Välkomna till Timrå IK's säsong 2014/15 - den hetaste säsongen någonsin!"

jå1: Tror jag skriver på facebook att jag vill bli av med dem, tror inte jag kommer lyckas bli av med dem ändå. Då jag inte har så många kompisar som är ungdom. Sen kanske det får fler att vilja stödköpa

Diddeli:

Ja, det stämmer, men jag tror mig veta att jag dessvärre inte har tillgång till den kanalen numera. Trist att man har så få möjligheter att se laget, men det är bara att bita i det sura äpplet och inse att man inte har råd med allt (jag lever lik förbannat över tillgångarna i nuläget - Lyxfällan nästa!?)

DJ Hemp: Går det att se någonstans om hur många biljetter som är sålda, eller återstår det till ikväll att se?

Diddeli: Svår fråga. Får väl hoppas på att många tänker gå ilväll. Tomma stolar hjälper ju inte laget vinna heller..

Herminator: 6 st ståplats pensionär vaskade.

jå1: Jo, men rent ekonomiskt är det väl bättre att de köper egna biljetter. Fast då kanske de väljer att stanna hemma istället

El Maco:

Aha, inte mer än så. Jag har inte heller några negativa erfarenheter av Gerhardsson. Minns att hade två kompisar i TIK08 som tack vare detta alltid var med på matcherna i Sthlms-trakten. De var också trevliga. Sedan bytte de lag till SSK när Gerhardsson hamnade där. Det tyckte jag var trist, men man fattar ju att deras TIK-sympatier nästan uteslutande handlade om deras kompis.

Diddeli: Det ser ju lite konstigt ut om publiksiffran ligger på 4500 o det är lika lite folk där som vanligt. Noterar att det är en hel del mer biljetter än vanligt som sålts. Ska bli kul och se facit ikv!

Herminator: köpte precis fyra jag med! Är det bättre att försöka ge bort de biljetter jag köpte eller hoppas att de köper egna istället?

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Ferhardsson körde ut en känd hockeysnackare/fd hockeysnackare som var i båset under träning. Tror kritiken gick ut på det. Jag tycker han är trevlig jag.

Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22

Herminator:

Bra jobbat med vaskeriet! Då startar jag en ny matchtråd kvällen till ära. Har noterat att vår match är den enda i serien som spelas i dag.

DJ Hemp: 4 Ungdomsbiljetter på ståplats vaskade till kvällens match.

hubbenorlen:

Men vad jag förstod så var det ingen som kom till skada. Det är dock inget man själv skulle ägna sig åt. Jag föredrar att dra eventuella "trallor" i avskildhet.

Jockz:

Verkligen? Det ryktades väl även om att han drygade sig en del.

Någon som vill bemöta detta?

Tips: Skriv ett kort "bemötande" där påståendena tas upp men utan direkt koppling till just denna krönika. Då kan texten skickas in till både ST och Dagbladet.

DJ Hemp: Harmlöst? Riktigt jävla vidrigt är vad det är.

DJ Hemp: Gerhard blev för dyr har jag för mig.

Modano:

Spelade "Gerhard" någonsin med oss i Elitserien? Har för mig att han blev fockad efter avancemanget 2000. Legend? Tja, i och för sig. Till dessa kan väl även räknas en sådan som "Jocke" Nilsson, som inte heller han spelade i ES.

Akut-7:an kan vara ett trevligt ställe. Men helst då när man levererar rentvätt och dylikt till avdelningen. Annars kan det förhålla sig så att när man vill ut och gå blir man kvartvingad och när man börjar att trivas blir man utskriven. Se där, en intressant paradox.

Edit: Gerhardsson spelade väl förvisso i ES, fast för AIK och SSK.

Redigerad kommentar

« · 1655228 · »