Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Redigerad kommentar
Om jag blir mångmiljonär så köper jag dom här till Tmrå
www.eliteprospects.com/player.php?player=10671
www.eliteprospects.com/player.php?player=2717
www.eliteprospects.com/player.php?player=3247
www.eliteprospects.com/player.php?player=2710
Kongo:
Jaji, särskilt som vi snackar om den segaste sajten på hela internet. Otroligt frustrerande.
Kul med derby i övermorgon förresten! Nu får vi reda på vilket av lagen som är bäst just nu. En lämplig genomkörare för IFSH inför Kvalserien dessutom liksom välbehövliga slantar till Vildkattorna.
Kongo:
Så kan det mycket väl ha varit (sågverkspatron). Apropå Tunadal har jag i dag skummat igenom en del inlägg i olika kategorier på Sundsvall Fans-forumet. De gynnarna därinne verkar inte riktigt förstå din storhet vad gäller insändare m m under konkurshotet tidigare i år, fast annat var väl inte att vänta heller. Nåväl, jag har viss förståelse för deras bitterhet, även om jag tycker att den tar sig löjligt stora proportioner. Det låter ju likadant som för en 15-20 år sedan.
söder över: Jag har alltid gillat transatlanter, och vi har haft en del kanadensare och amerikaner genom sedan 2001/2002. Blev nyfiken på vilka av dom som varit något att ha så jag gjorde en lista:
2001/2002:
Philippe DeRouville (Kanada) - Hyfsad i första matchen, sedan usel.
Ed Ward (Kanada) - Minns nästan inget av honom. Har för mig att han var usel
2002/2003:
Inga
2003/2004:
Corey Hirsch (Kanada) - Var bra i de få matcher han spelade
Lee Jinnman (Kanada) - Väldigt märklig värvning från brittiska ligan. Usel.
Kent Manderville (Kanada) - Lite av en Sonnenberg-typ, minus poängen. Gillade honom.
2004/2005:
Kent Manderville
2005/2006:
Kent Manderville
Blake Sloan (USA) - Den här människan minns jag inte över huvud taget. Måste ha varit usel.
2006/2007:
Inga
2007/2008:
Inga
2008/2009:
Nate DiCasmirro (USA) - Hade energi och gjorde ett hattrick. I övrigt en medioker spelare.
Martin Sonnenberg (Kanada) - Den bästa transatlant vi haft.
2009/2010:
Daniel Corso (Kanada) - Lysande på isen. Problembarn utanför.
Martin Sonnenberg
2010/2011:
Jamie Lundmark (Kanada) - Väldigt stor besvikelse. Usel.
Matt Murley (USA) – Ömsom lysande, ömsom oinspirerad. Räddade oss kvar första i kvalet.
Daniel Corso
Martin Sonnenberg
2011/2012:
Mat Robinson (Kanada) - Högoddsare som visade sig vara lysande.
Matt Murley
2012/2013:
Daniel Bellissimo (Kanada) - Hyfsad, men inte bra nog för SHL. Obegripligt att man satsade på honom framför Jocke.
Mat Robinson
Matt Murley
2013/2014:
Wade Bergman (Kanada) - En obegriplig chansning. Usel.
Summa summarum: Inte särskilt många lyckade transatlantiska värvningar på 12 år.
Funderade på att göra en likadan lista med våra finnar. Men det är för många och jag orkar helt enkelt inte.
Redigerad kommentar
Knylan:
Det stämmer säkert. Han är väl en av alla dessa nordamerikaner med förfäder som immigrerat från Europa. T ex Sopranos-gänget kunde ju ingen italienska de heller. Det var bara maffiaverksamheten som hade gått i arv. : )
U137:
Ja, det skulle man faktiskt kunna säga. Malmö IF bildades väl 1972 och IK Pantern redan 1959, som en kvartersklubb antar jag. Dock har ju MIF större meriter med sina dubbla SM-guld alla övriga slutspelsplatser.
Tunadals IF bildades ju redan 1896, dock inte med ishockey på programmet. Rent seriemässigt är väl Sundsvall i dag Sundsvalls variant av Pantern. : )
Ser fram emot den där Kvalserien nu när vi tyvärr har spelat färdigt för i vår. Samt förstås Malmös vidare äventyr. Det känns rätt kul med hockeyn härnere faktiskt!