1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606143 inlägg · 6213 ämnen
« · 1669057 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: sista kvalplats uppåt är samma som en direktplats...

Jävla skit om jag mister chansen att se dom här!

SMÅLAND: Att Västervik går vidare ses som en överraskning, varför? För att Troja är mer etablerat eller vaddå? Två raka suddensegrar och små marginaler, men likväl är man det bättre laget..!

AIK och Tälje får ses som solklara favoriter. Ska otroligt mycket till om de lagen inte placerar sig etta och tvåa. Sen är det betydligt mer öppet. Jag ser Pantern som knapp favorit till tredjeplatsen framför Sundsvall. Men visst borde IFSH fixa ett avancemang. Har ingen koll på nivån på något av söderlagen utan baserar mitt tips på sportsliga prestationer.

Rip Kirby:

Ikväll är det fest i Västervik :-)

Men vad gör Mammö?

Gunghästen gungar vidare..

AIK
SSK
IFSH
PIK
TAIF
VIK

Spännande o nu kör vi annra chansen och groggar lite :-)

157620: Västervik avgör efter 15 sek!

Patrik Källstr: Spelar dom som nu kan det ju bli roligt om ni får möta dom, får dom ihop grejerna så kan det bli lite svettigare dock

Patrik Källstr: Ja, verkligen...Ända sedan man tappade given SHLplats 07/08 genom att tappa 3-0 borta mot Lyxfällan i sista har man varje ny säsong hittat nya sätt att misslyckas.

Spännande i Västervik. 1-1 och sudden

Malmö var det lag jag helst ville att Modo skulle få slippa möta. Börjar nästan ångra mig anågende det nu...

Lite upphetsande att se Malmö misslyckas år efter år förövrigt!

157620: Nu har jag bara sett tredje perioden men kan inte säga att Malmö ser ut som ett lag som håller måttet för att gå upp i år iaf

jå1: Ja, märkligt hur dom faller igenom varje säsong trots favoritskap. Fast det är ju inte slut än....

DJ Hemp: 3-0 nu.. Vad sysslar favoriten Malmö med?

1-0 till häst med en period kvar. Nu klämtar klockan för MIF. Känner att de nog inte fixar det i år heller. Fy fan...

Sv: Silly season 15/16
Spelare jag tycker är intressanta:

Victor Berglind (Oskarshamn)
www.eliteprospects.com/player.php?player=14989
Berglind är en smart back som kan producera poäng vilket han visade förra säsongen då han gjorde 20 poäng i Rögle. Om det är något Timrå har varit i behov av så är det en offensiv rightback som kan styra och ställa i powerplay.

Stefan Erkgärds (Forshaga IF)
www.eliteprospects.com/player.php?player=622
Erkgärds är en defensiv lagd back som spelar enkelt. Han har bra ledaregenskaper samt en bra attityd och träningsvilja. Jag skulle vilja se Timrå knyta upp Erkgärds på ett tryout-kontrakt. Han får då chansen att visa upp sig innan man tar beslut om ett eventuellt kontrakt.

Tobias Törnqvist (Troja-Ljungby)
www.eliteprospects.com/player.php?player=34883
Forward som gillar att spela fysiskt. Inte supersnabb, men skridskor går ständigt och ger alltid sitt bästa. Har bra storlek och älskar att gå på mål. Något underskattad offensivt.

Mikael Johansson (Växjö)
www.eliteprospects.com/player.php?player=46384
95 kg tung forward som gillar att spela fysiskt men som även kan göra en del poäng vilket han har visat det senaste säsongerna.

Jacob Dahlström (Södertälje)
www.eliteprospects.com/player.php?player=23141
En stor och tung forward som alltid tar närmsta vägen in på mål. Jobbar hårt och använder sin fina skridskoåkning och accelererar förbi backarna. Jag tror detta skulle vara en intressant värvning.

Oskar Norlöv (Troja-Ljungby)
www.eliteprospects.com/player.php?player=39008
En skicklig forward som gjort massor av poäng i Rögles juniorlag och även testat på spel i den Amerikanska juniorligan USHL. I år i Troja har Oskar visat att han kan producera även i a-lagssammanhang och skulle nog inte göra bort sig om Timrå valde att värva honom.

Simon Mattsson (Almtuna)
www.eliteprospects.com/player.php?player=25856
En avig ”rightare” med bra storlek och ett riktigt bra skott. Poängproduktionen har inte riktigt lossnat. Denna säsong har varit okej men potentialen finns där.

Alexander Larsson (Vita Hästen)
www.eliteprospects.com/player.php?player=2308
Larsson har varit i Timrå tidigare under tre säsonger och växte då ut till en personlig favorit. Han är en hårt arbetande spelare med bra skridskoåkning.

Björn Jonasson (Vimmerby HC)
www.eliteprospects.com/player.php?player=12086
En spelare med uppoffrande spelstil, speed och näsa för att hitta nätmaskorna. En härlig karaktär som hatar att förlora. En spelartyp som man älskar att ha i sitt lag.

Simon Olsson (Lørenskog)
www.eliteprospects.com/player.php?player=8241
Olsson har goda tekniska kunskaper. Han är liten till storleken, men spelar med en aggressivitet och kan leverera en tackling då och då. Jag tror det blir svårt för Timrå att värva Simon Olsson då ett antal allsvenska toppklubbar säkerligen kommer vara ute efter hans tjänster. Men drömma kan man ju alltid göra.

Sv: U18
Hälge: Härligt!!! Vilken form båda juniorlagen har. Fantastiskt.

Kommunal doping på hög nivå. Och tänka sig, det genererar positiva effekter till annat än elitverksamheten.

157620: Enligt Hamrin så är det slutspel om vi håller ledningen.

Rip Kirby: Plats 5-6 i J18, är det slutspelat då eller innebär det nån form av play off? Eftersom Luleå förlorade idag blir vi sämst 6 eftersom det ser ut att bli seger

Hälge: 5-2 nu. Elias Pettersson sista målskytt.

De producerar även idag.

Lacka_64:

Jag har ingenting emot spelarna eller föreningen IFSH. Dock anser jag att vissa av fansen, än i denna dag, beter sig utvecklingsstört. I alla fall på forumet. Kallar oss för fragglar och Timjå och önskar oss i KK. Det har jag svårt att acceptera. Men för hockeytemperaturen i Medelpad (även om jag inte är där) - upp med skiten! : )

SMÅLAND:

Jaji, synd att man inte kan vara på plats när "Iff Iff" åker norrut. Får ta sikte på en sportbar i Malmö i stället. Om man nu inte går och blir "bäng". Precis som de senaste kvällarna.

Det spelas full omgång även i Slutspelsserien (SS). Det osar katt för Malmö, även om man möter häst. Fan, om de åtminstone kunde nå Topp 3 när serien är över!

Aj, mitt stackars öga. Får stanna inne i dag... ; (

DJ Hemp: Vill inte ha upp sundsvall H. Tycker dom kan stanna där dom är. Både laget och fansen.Men den som lever får se.

DJ Hemp:

Ja visst var det fantastiskt med The Giffers.
Nu kommer snart Di Blåe till Norrporten och bollen rullar
på plastmaddan igen.

Play-IN lördag och vem går vinnande ur striden utav Stefan Edberg och Trojanerna i em?
Helst ser jag SE.
visserligen blir kan det ju bli krigsdramasderby mellan fröna o Trojanerna därnere i Kronoberg...men jag ser geografiskt att Västervik är bäddre.

Let'z ze vad zom hänner i em?

SMÅLAND:

Word! Angående lagen som ska upp alltså.

Vad gäller fotbollen måste du mena år 2000. Den säsongen gillar jag. Giffers hängde ju kvar som nykomlingar utan att ens behöva kvala. : )

Jaji...

DJ Hemp:

Nåra Firman Boys och Scania vill jag inte ha upp längre.
SHockey och The Panters och Trojanerna och Fröna vill jag ha upp..
Lite mer spridning blir det i geografin sa Melker.
Glömmer aldrig när fotbollsAllsvenskan hade 5 lag ifrån Götet och 3 lag ifrån fjollträsk...
Så boring det va..
Aldrig mer sånt..Leve Mångfalden i vått och torrt i Sweden..
Det tar vi en Rackabajsare på :-)

157620:

Word! Angående IFSH alltså. Precis av samma anledning vill jag ha upp dem, samtidigt som jag tänker detsamma vad gäller fansen.

erathoo: Jag tror IFSH misslyckas. Norra serien är för svag. Gnaget, SSK, Pantern och Tingsryd går upp. Men jag hoppas ju på IFSH. (Förbannat konstigt att skriva en sån sak. Ett Sundsvall Fjants skulle aldrig sagt det omvända. Men jag vill ha tryck i hockey-medelpad)

SMÅLAND: Nils Dacke är ju en frihetshjälte..enligt småländsk tolkning 

Samtidigt en public enemy number one som satte sig upp mot den svenska staten (kronan) om man är lagd åt (dåtida) PK-hållet.

Jag föredrar den småländska tolkningen. Och Dackehallen borde fått haft kvar sitt namn istället för nåt jävla blomfröföretags namn

Känns som om det blir lite övervikt med lag från Allettan södra, bara Sunsdvall kvar från Norra serien...hmmm  IFSH kan nog få det tuffare än somliga tror...

Edb o DJ Hemp:

Ja allt kan tyvärr köpas...
Jag föredrar ju att kalla EON Arena för Timrå Isstadion för det var ju där jag växte upp i Div 1 Norra, Allsvenskan och Superallsvenskan och Kvalserien..Elitserien!
Jag är så på alla namnbyten.

Ja två nya Småländska lag i HA och Pantrar och Bobcats.

SMÅLAND:

Kultnamn på en arena i Sverige.

Två nya Smålandslag i HA nästa säsong - grattis! : )

I övrigt är man rejält inne i dimman. Hög och utan kontaktlinser (ögonbesvär).

SMÅLAND: i folkmun är det dackrhallen :-) det är synd att allt kan köpas idag

Edb: Stod Nelson Garden Arena på Arenan när jag var där i höstas och flöjtade?
Dackehallen är väl det gamla namnet?

SMÅLAND: Dackehallen...

Det blev Nelson Garden Arena i Tingsryd ;-)

Rip Kirby: Och Tingsryd klart för kvalserien..

Rip Kirby:

Ja det kommer att koka i Plivit Tradehallen i Västervik imorgon.
Publikrekord i Telenor Arena i Karlskrona ikväll (3485).
Blir det i Nelson Garden Arena i Tingsryd som Sundsvall får besöka eller blir det direkt avgörande i Huddinge imorgon?

SMÅLAND: Troja behövde bara 54 sek att avgöra. 1-1 i matcher. Avgörande i morgon.

157620:

Ja det är inte klokt vad spännande. Sudden och Ubåtarna krossar Grukorna lättilätt :-)

Ska Trojanerna slå sönder Arenan ikväll igen?

Hur många supportrar har åkt ur arenan?

Ja frågorna är många ikväll..

SMÅLAND: Wow. Stenhårt i båda kvalmatcherna, sudden i båda. Hockey som bäst...och KHK håller...krossa Gurkorna

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

DJ Hemp:

Det koker på bortastå i Plivit Tradehallen.

Trojarnerna är galet glatt gäng!

Här har vi något att ta efter nästa säsong.

Å Tingsryd leder borta mot Huddinge med.

Å Karlskrona leder mot Burkarna med.

Vilken kväll dä kan bli om dä vill sä?

DJ Hemp: Riktigt kul och bra match i Karlskrona. Högt tempo och intensivt, 2-0 till hemmalaget just nu...

Med vårt spel mot i synnerhet SSK hemma  på näthinnan hade vi haft nada att göra mot något av dessa 2 i en final. Fast å andra sidan spelade vi bäst mot topplagen den gångna säsongen.

Firma Dahlen/Pettersson fortsätter leverera.

DJ Hemp:

MINST 1-2 nästa år!!

Sa Nubben!

Heja Trojanerna. ..nu kör vi järnet ;-)

157620:

Något för oss att ta en lärdom av. Att komma nia och tia är ganska menlöst. Nu måste vi sikta mot Topp 8 nästa säsong - minst!

DJ Hemp: Helt sjuk att Karlskrona spelade mot IFSH för bara ett par/tre år sedan i kval till Allsvenskan.

Raskt marscherat

En lapp på en lucka i Karlskrona!!!!!!!

Gorkyman:

Det var nog till det bästa för alla parter. Fast nästa säsong vill man inte se att säsongen tar slut redan i februari. Det är något som saknas nu, tycker jag.

Jag blev lite bäng i går kväll och förmådde inte ens att ta mig till sportbaren. Lika bra det med tanke på Malmös obehagligt väntade nervikning i tredje perren. Helt värdelöst. Hamnar man ens Topp 3 i den där serien?

Jaji, uppdraget är slutfört här i Lund. Sitter i den vackra Universitetsbyggnaden med ett par flaskor sprit som del av sällskapet. Smirre och Kosken. Kittlar dödsskönt i kistan (och strupen). En stund i Lund av magi.

Redigerad kommentar

sargad:  1:a steget klart :-)

NoMercy: Har inte sett klippet men de är en jäkligt snygg bild.
Göbbhäst och Björklöv till elitserien, så kan det bli. Hur många hade tippat det innan säsong.

söder över:Stensprängar-Kalle Valgren han har en gammal häst,
som han har fått i arv ifrån sin far.
Men den är alltför gammal,
så nog var det väl bäst,
om kräket finge sluta sina dar.
Och nog försökte Valgren en gång att bana väg,
för honom till en bättre värld,
men hästen han var seg.
Och föredrog dumt nog att stanna kvar.

www.youtube.com/watch?v=cOANy1iTkDk

« · 1669057 · »