1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610644 inlägg · 6214 ämnen
« · 1670979 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND:timrå har klarat ett bp iaf!

Sv: U18
Blir det inga mål längre mot Valarna?

söder över:

Jadå jag skrev matcherna med mål i och det står 0-0 i SS-vall 0-0 i V-vik...I paus.
Hur långt har du till V-vik?

SMÅLAND: har du ett öga på småbobbarna + legenden med?

AIK - SSK 1-0
SAIK- BIF 3-1
Frölunda - LHF 1-0

söder över:

fyra mål på 11 min det tycker jag om :-)

Rip Kirby: Det är omoget och lite lågt...

jag kan inte hålla mig dock...

Valarnas målvakt lever upp till sitt namn ikväll?

fan det känns fel att driva om en sådansak...

#kommeraschbergnu?

söder över:

Så länge de rullar in o rätt mål så får det gärna rulla in hur många som helst :-)

Fotboll? ??

Det tar vi sen..

SMÅLAND:

och där var Elisas P i protokollet med då! tömmeöpp!

11:00 1-3 (EQ) TIK 46. Johansson, Viktor (1)
34. Bergström, Theo
40. Pettersson, Elias

söder över: 

11:00 1-3 (EQ) TIK 46. Johansson, Viktor (1)
34. Bergström, Theo
40. Pettersson, Elias
Pos. Part.: 2 , 31 , 34 , 40 , 46 , 54

SMÅLAND: ja?  ??

Det är inte fotboll...

;) hehe

fasen vad tråkig spamcontroll funktionen är när man vill mata på lite med inlägg...

Rip Kirby: Hhaha roxette fast på ett bra sätt!

Rip Kirby:

Det bara rullar ju in mål --:-)

åsså bara booom så dubblar Kalte och Wiberg poängskörden i slutspelet!

08:50 1-2 (EQ) TIK 18. Erlandsson, Albin (1)
29. Wiberg, Jesper
17. Kalte, Anton

söder över: Men...

08:50 1-2 (EQ) TIK 18. Erlandsson, Albin (1)
29. Wiberg, Jesper
17. Kalte, Anton

SMÅLAND: nu kvitterade visst valarna...

det var trist...

SMÅLAND: Börjar som det bör!!

03:16 0-1 (PP1) TIK 7. Hardegård, Marcus (1)
29. Wiberg, Jesper
17. Kalte, Anton

Kom igen grabbar så slår vi Valarna ikväll :-)

hubbenorlen:

Jag kan förstå ditt argument. Men en läkare sa till mig för ett par år sedan att ett par glas rött per dag är bra för hälsan.
För ett par år sedan var jag så förkyld och hade ofta feber och elände. Då sa en läkare till mig att ta ett par glas whisky varje dag för det tar bort bacillerna. Och jag är aldrig sjuk längre.Så det där med alkohol i måttliga mängder varje dag gör susen.
Jag tog ut pension när jag var strax över 40 för ett par år sedan så jag går en mil varje morgon och sen njuter jag av go medicin som läkarna tipsat om och jag har aldrig mått bättre..
När det gäller hockeyn följer jag både SHL slutspelet och det som berör oss kvalet till HA ikväll..
När det gäller Timrå vill jag se vilka som blir kvar först till nästa säsong och hur stor spelarbudget vi har innan jag spekulerar i spelare och målisar..

....men efter att ha läst AB känns det avlägset. Han spelar nog i SHL eller utomlands.

Modano: vill han så vore det klockrent. Med en Ohre med mer speltid vakom

Färjestad brter med PW kanske kan vara en av två målvaker har ju vart här en sväng tidigare och kan utveklas mera bästa åren framför sig.

hubbenorlen: Jag kände det mera som en malande extremmarathon..

sargad: Det var ett jävla tjattrande!

hubbenorlen: Apropå.... så pågår en never-ending hetsdiskussion på Skellefteås HS(Farbror Barbro/Sven Sewage) VS Luleås HS(Sven Savage). Man kastar kilometerlånga nedsättande texter om respektive förening. Lite småkul att läsa som utomstående ibland men där är det inte enkelt att föra "hockeysnack".
Den som har några minuter över på en buss, tunnelbana eller slikt kan jag rekommendera läsning. Dock i måttliga mängder.

SMÅLAND: Jag har inga som helst problem att det diskuteras andra lag. Tycker bara att det, i kombination med drog- och alkoholsnacket, har dominerat lite för mycket den senaste tiden.
Sedan är det ju inte jag som bestämmer vad som ska skrivas. Jag tog upp det här till diskussion för att jag tycker att det har varit lite tråkigt.
Det har känts som ett spammande ibland.
Men som sagt, det är min åsikt och inte fakta.

DJ Hemp:

AIK vs SSK
Sundsvall vs Pantern
Västervik vs Tingsryd

9 timmar kvar tills nästa kval börjar..
Kom igen nu och ge oss mer skrällar i HA nästa säsong :-)

Möte med Valbo...låter inte alltför skräckinjagande

Edb: haha jag var pytteliten när jag fick den och hadesvårt att se dess verkliga värde... Jag tog med den upp till den spolade isen i bosvedjan och stod i mål när vi lirade "hockey" med tennisboll... Den slets hårt och hamnade tillslut i två delar någonstans... Lite trist nu men den är/var en stor del i att man fick sitt starka intresse för Timrå. Den klubban och Jocke Nilsson tjeckiska lockar under hjälmen...

Ojojoj det var tider det.

hubbenorlen:

Jag forskar varje dag i EP med och hittar många spelare som är riktiga poängmaskiner som spelar i europeiska ligor.
Främst kanadensare och tjecker mellan 25-30.
Finns många som gör mellan 50-100, men så länge man vet ekonomin så kan man inte spekulera i spelare och truppen.
Att jag skriver om de olika kvalen är ju det är ju lag som vi ska möta nästa säsong och eftersom jag bor i Småland så hoppas man ju på att det är Smålandslag som går upp så att jag se Timrå så nära som möjligt.
Och det är nog fler som bor här nere som önskar det.

KHKs, Göbbhästens och kanske Lövens framgångar är strålande nyheter för oss. Det bevisar att det inte behövs mycket om alla pusselbitar passarför att man ska slåss om SHLplats. KHK återfanns i div 3 i mitten av förra årtiondet och gick upp i Allsvenskan för bara 3 år sen, Hamburgarna gick upp nyss och Löven året innan.

Hur stor budget har egentligen dessa tre lag? Måste väl vara i vår liga? Så inget är omöjligt inför nästa säsong. Gäller bara att Nubben och Forsberg är SMARTA och sätter ihop truppen på ett vägvinnande sätt.

Kom igen Timrå FÖR FAN. Oavsett hur mycket forumet röker på och krökar eller inte.......

Med ovanstående logik skulle t o m IFSH kunna slåss om en SHLplats om 2-3 år. Men så kul ska de inte få det. Krossa Sönnsvall

söder över: a legend never dies som man säger, tycker det är kul att man kan komma så nära stjärnor i sverige inte relationsmässigt kanske haha men ur ett fans perspektiv så betyder det lilla mycket :-) håll du hårt i dyrens klubba det är timrå historia

SMÅLAND: Alltså, jag älskar att läsa om Timrå IK. Och den bästa läsningen finns ofta här inne. Jag kräver inte att alla ska skriva substantiella inlägg hela tiden. Det enda jag vänder mig emot är när det börjar gå för mycket åt fel håll.
Det var min enda invändning.
Jag är jättespänd inför hur vi kan värva till nästa säsong. Har forskat en hel del på EP, men jag drar mig för att skriva här eftersom forumet översköljs av drogsnack och snack om Malmö. Sundsvall och Pantern.
Jag tycker att det är tråkigt.
Det var det enda jag ville säga med den här diskussionen.

DJ Hemp:

Jag kommer att följa detta med ska du veta..
Du har ju chansen att se Timrå fyra gånger i Malmö om Pantrarna går upp och jag fyra gånger om Västervik går upp..
Det blir ju nära då, men Tingsryd ligger inte mer än 2 mil längre bort från mig än Västervik..då kan det bli sex gånger :-)

Edb: åååh!!! Högström från hans första säsong när han kom som lån? Legendar! Häftigt. Jag hade en gång i tiden Niclas Dyrens trasiga målvaktsklubba...

Hehe bara skoja! Inte om Dyrens klubba dock...

hubbenorlen:

Jag följde Timrå IK till sista matchen som jag såg på plats i Oskarshamn. Jag och söder över gjorde fint tifo och vi var ca 35 st som tappert slöt upp i tron på miraklet att vi skulle knipa sista platsen till Meca racet. Hade odlat slutspelsskägg sedan innan jul..
Jag har tillfälligt lagt ner snacket om vårat lag Timrå.
Det beror på att jag landat efter kaoset som rådde ett tag med konkutshot och ovissheten hur det skulle gå sportsligt och ekonomiskt. Vi redde ut stormen och klarade kontraktet. Nu väntar jag på svaret om Arenaköpet. Det har ju redan deklarerats om penganedskärningar till nästa säsong och tills jag inget vet så ligger jag lågt med att spekulera spelare tills jag vet hur mycket pengar som läggs på spelarbudget och vilka spelare vi får behålla och tills dess följer jag alla kval och slutspel som påverkar oss i framtiden..

DJ Hemp: Jag tänker inte göra det. Du kan däremot lyssna på en stor del av hockeysnacks medlemmar och tona ner din drogliberala närvaro en aning och komma undan med hedern i behåll.

SMÅLAND:

Jag kommer att sitta som klistrad vid Swehockey i morgon kväll. Hoppas att Sundsvall och Pantern tar chansen nu! För din skull vore det lite kul även med en skräll från östra Småland. AIK och SSK kan få lida.

hubbenorlen:

En enkel regel: Scrolla förbi de inlägg du inte gillar och kör din grej. Sluta upp med att grina över att inte alla är PK. Svårare än så behöver det inte vara. Okej?

DJ Hemp:

Ja det är ju derbyna man vill ha och jag tror att det behövs i Medelpad som du säger liksom Malmö och Pantern och Västervik mot Oskarshamn..
Precis det alla behöver..
Det blir stekhett..
Ska bli spännande att följa med början imorgon..

DJ Hemp: Det är ju just det. Jag har ingen lust att skriva längre eftersom boken är full av skit som tar över totalt. Det är ju därför jag tar upp det här med dig.
Jag saknar den tiden då vi diskuterade seriöst om nyförvärv, taktik och utbytte idéer och lade ner lite tid på inläggen. Man kanske tyckte olika, men man försökte i alla fall förklara och redogöra sin ståndpunkt.

SMÅLAND:

Javisst! Det blir intressant att följa Meca Hockey Race och Kvalserien framöver. Tror att MoDo fixar det, men Leksand vet i fan. Upp med Sundsvall och Pantern och vi har en spännande säsong att se fram emot. Tänker att derbyna mot IFSH kan bli stekheta. Rena godiset för svältfödda Medelpadingar!

Jag fick iaf hem den här idag, någon som ser vilken hjälte det är?

hubbenorlen:

Jag är jag. Skriver vad fan jag vill tills jag blir avstängd. Vår säsong är över och då intresserar jag mig mer för Malmö, Pantern och Sundsvall. Vad har du skrivit för något om hockey i kväll kan man undra?

hubbenorlen: Dessutom, jag såg nu att du fick samma kritik i går från El Maco. Jag hade inte ens sett det när jag skrev mitt inlägg. Hur svårt ska det vara att förstå vinken?

DJ Hemp:

Ja de har mörkat hela säsongen och när det väl gäller så smäller det.
De kör ju samma lir som Karlskrona dvs full fast framåt och mur på hemmablå..
Kan bli skräcken för lagen som får möta dom framöver..

DJ Hemp: Seriöst om hockey? Det enda du skriver är självklarheter och personliga tankar om andra lag. Du skiver för fan lika mycket om Malmö, Pantern och Sundsvall som om Timrå.
Det finns ju fan inget utrymme kvar i det här forumet för seriösa diskussioner.

SMÅLAND:

Jävla göbbhäst! Som vi lätt slog på bortais och som torskade i Malmö med 9-1 tidigare. Skitlag...

hubbenorlen:

Jag och Småland försöker att snacka seriöst om hockey här, alltmedan du bara sysslar med diverse angrepp. Inte särskilt klädsamt. Gå och lägg dig!

DJ Hemp: Jag har inte fixat några gröna inlägg. Jag skriver vad jag känner. Och jag tycker att du borde lägga ner den självförverkligande destruktiva retoriken och fokusera på ämnet för det här forumet i stället, nämligen hockey. Antalet gröna inlägg tyder enbart på att jag inte är ensam om min åsikt.

« · 1670979 · »