1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608763 inlägg · 6214 ämnen
« · 1706964 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
jå1: samma här. Sammanslagning är otänkbart.

DJ Hemp: Hur kommer det att se ut på läktaren då? Jag kommer iaf inte gå på hockey om det slås ihop. Och vart ska laget spela?

jå1:

För att vi är två lag med förlorartendens och sämre än så här kan det knappast bli.

jå1: redan när vi tog klivet upp i hösta serien senast så hade vi minst budget, med hästlängder.

Hockey och ekonomiska problem förefaller synonymt.
Även de stora etablerade klubbarna tvingas till habrovinker som snuddar vid det tillåtna. Frågan är egentligen om hockeyns utgiftssida är på tok för stor. Rent allmänt. Oavsett arenastorlek, tillgång stora sponsorer, vilken större stad det gäller, publiktillströmning, biljettpriser, antal seriematcher så haltar lätt ekvationen och blir snabbt en dödlig spiral mot likviditetsproblem.

Klubbarnas egna ansvar men kanske även ett systemfel. Regelverket kring klubbekonomi och spelartransaktioner kan behöva ses över.

För Timrå IKs del så är det fortfarande efterdyningar av klubbens största kris.
Det unga laget stod faktiskt utan utbetalda löner en bra stund under senaste året.
Som sagt hockey på vår sida Atlanten kan vara riskfyllt.
Det som händer på planen är nesligt eftersom man ofta varit värd åtminstone nån poäng i matcher som förlorats. Det är ju poäng som räknas.
Det man förväntar sig av unga hungriga spelare är att de åtminstone ger järnet i det skyltfönster de är i. Förmågorna finns till det iaf.

DJ Hemp: Varför tror du att s/t skulle fungera denna gång?

Enda roliga med matchen igår var ju att Hallin fick göra mål igen . Visserligen ett turmål , men han behöver nog få upp självförtroendet också

cally47: Stämmer det att Stridh var med i båset så hoppas jag det är ett tecken på förändringar på ledar sidan. Eftersom vi inte har råd att byta ut hela felbyggda spelartruppen så måste vi leta efter en annan lösning på tränar sidan. Vad gör Uffe Dahlen t ex eller Andreas Johansson har väl inget för sig. Inte för att jag är så imponerad av deras meriter men det är ändå två spännande namn.

lungan: exakt . så fort vi får pucken så ska den kastas ner i sarghörnet å då får man hoppas på att vi är först dit

Börjar laget sluta böka i hörnen så kommer det bli förändring. Oavsett match jag sett kan jag inte minnas någon match där motståndarlaget bökat i hörnen lika mycket. Detta spel har varit Timrås signum under alla år det gått nedför och det är både oeffektivt och tråkigt att titta på.

Jag ville i det här fallet ändra från "driva" till "bedriva", men det finns ju fan ingen ändringsfunktion. Vad är det för jävla Pol Pot-fasoner?

Det verkar i längden inte möjligt att driva elitidrott i mindre kommuner. T ex Timrå och Leksand är numera under isen inom hockeyn och vad gäller fotboll har t ex Åtvidaberg nyligen dukat under. Vi borde med andra ord slå oss samman med Sundsvall och kalla oss för S/T Hockey eller något annat nyskapande. Då kanske Medelpad ånyo får uppleva elitishockey. I annat fall befarar jag att det är kört för all framtid.

Kongo: Om allt som Nollan slitit häcken av sig för... att rädda TIMRÅ IK från konken... bara ska slarvas bort pga det vi ser på isen nu så var alltihop till ingen nytta. Då kunde vi lika gärna ha konkat o han sluppit att nästan gå in i väggen för att rädda klubben. År av misär har det varit. Nu är det dags att steppa upp o brinna för klubben, för klubbmärket o allt vad denna förening stod för en gång i tiden!

Hahl Bundy: Snackar man skarpt läge med referens bakåt i tid kan man max se någon månad tillbaka.

Hahl Bundy: ja serien är lång men det man ser nu känns ganska ovärdigt för den här föreningen. Efter alla turer och allt slit från Nolander mfl i ledande roll för överlevnaden...

Så ser man den här jävla gräddfilen nu...

Lite mer desperation på isen tack!

Inte bara tränarna och nubben som skall lastas här!

Dom ville se mer av grabbarna än vad dom levererar och har gjort än så länge...

Och visst sett till de inledande matcherna där vi stundtals var ruskigt bra och aktiva så kan jag ha lite förståelse...
Vi har inte ens nästan fått ut lagets potential ännu...

Där får kanske Forsberg/Öhman ta smällen...

Det är alltid två eller tre spelare som höjer sig lite under matcherna men det är inte tillräckligt.

Nu senast tycker jag Westin - Molinder - Hallin kändes lite xtra taggade ihop med Dahlén under halva matchen.

Sett över den gångna tiden av denna säsong tycker jag kanske att Dahlén är den spelare som alltid kommer till jobbet! Han driver alltid på och skapar chanser. Bra attityd och vinnarskalle! Utöver Jonte så är Mattias Nilsson en positiv överraskning.

Marklund är nog mitt sorgebarn än så länge. Han r väldigt svajjig i sitt spel och defensiven är stundtals rent dålig! Idag hamnar han långt bakom sin kille som störtar fram och gör mål i stort sett helt sopren...

Har det låst sig mentalt för laget så är det bara att sparka sig själv i arslet och kriga på! Ständigt försöka och ständigt utmana sina gränser...

Det är många som spelar på isen utan att vara med känns det som... Man slår en pass och sedan är man klar...

Hahl Bundy:
Skarpt läge absolut, men det är vi minst sagt vana vid det här laget.
För ett år sedan spelade laget ändå sämre (tycker jag), och frågetecknen kring klubbens överlevnad var gigantiska.
Jag är också frustrerad...

Top 5 vettefan, men jag tycker vi har spelet för at nå top 8 in the end.

Vad jag menar med ÖIK är att en del klubbar underifrån börjar röra på sig, via en sund, långsiktig satsning.

Jämtlandsfil: Det får vara slutlallat nu! Läget blir allt skarpare o då har vi verkligen varit on the edge... klubbens existens lever på verkligt små marginaler. Då ska det baske mig steppas upp et antal klasser. Jag är dödligt frustrerad och less. Skarpt läge!

Jämtlandsfil: Har vi? Tittar man på lagen som jag räknar upp som potentiellt motstånd i en ev. KS så vettefan.

Jämtlandsfil: vad ser bättre ut ?

Vad kan man säga;
Tycker ändå det ser bättre ut än 12 mån bakåt.
En kul grej är att allsv. och tom div1-hockeyn har höjts i status.
Eller är det SHL som sänkts?
Det är inte så för-nat fel att spela i allsv. som för tio år sedan.
Upplever skillnaden som mindre mellan divisionerna nu för tiin.
Östersunds IK har en fin framtid som hockeyklubb, just sayin..

Oddsen på Oskarshamn som serietvåa?

Vision 2020 känns som 2040, typ.

Jodå, småless det är jag nog ja.

Hahl Bundy: Nubben kan dra. Det är han som är den skeva hörnstenen.

Han har gjort mycket bra - för 10 år sen.

Alla andra slår varandra, som väl är. Problemet är att vi slår knappt ingan.

Håller med! Henrik Stridh, tränare i J18, stod i båset idag. Någon förändring på gång månne?

JobbaPuck: JensRoger kanske borde lämna nu. 2 säsonger för att få spelarna att ta ytterligare kliv framåt. Dom kliven är hittills bara snedsteg o ett evinnerligt stapplande åt alla håll utan styrsel. Dom verkar inte vara de rätta personerna för att leda de här yngre gardet. Så tycker jag.

Almtuna och Pantern hemma är det som väntar. Jag får ångest bara av att tänka på det och ser redan nu en Kvalserie med oss, Sönnsvall, Östersund, Assyriska, Västervik och Troja framför mig.

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 15-10-24
Ända kan ju modo vara

JobbaPuck: Ha ha ha att se Modo nu är än mer jobbigt!Ända positiva var Petterssons mål

Ankan: Det såg nog alla. Över tid har dock Ferna och Bohman haft det kämpigt i pardansen. Skulle nog hjälpa om man bytte partner. För min del skulle det inte göra nåt om #55 fick vila sig lite.

Starkt förresten att som mådåit se oss framför älsklingarna...

JobbaPuck: Hm ett jävla trackande på 17/55
Så vitt jag kunde se så var det 4 9 som var vilse i pannkakan idag!

Kongo: Så länge hon pallar så ska hon sitta i kassan och artigt fråga "är det bra så?".

Skum match idag. Vi är där men ändå inte. Tycker dock vi förtjänar 1 pinne, märkligt nog. Innan den här tre-matchers-roadtripen hade jag tagit 3 poäng, men jag anser att vi är värda minst 5. Tittar man till de två senaste så behövs det inget tränat öga för att se att det är för många groggknän och sirapshänder därute.

Det blir ett mörkt november. Trust me.

SMÅLAND:

Skål även från den sydvästskånska slätten. Giffers är klart för Allsvenskan 2016. Cheers wine lovers!

JobbaPuck: En liknelse: En rutinerad och duktig kassörska kan jobba i timmar utan att tappa i prestation. Rutinerna sitter och koncentrationen behöver inte konstant vara maximal. En orutinerad och duktig kassörska tappar i prestation tidigare för att det inte går lika mycket på rutin, och för att koncentrationen hela tiden behöver vara på topp. När den trötthet som blir resultatet av detta tar ut sin rätt tappar kassörskan i prestation. Utan återhämtning kan det dessutom bli en nedåtgående spiral med sämre självförtroende osv. Den orutinerade kassörskan skulle sannolikt ha bättre prestation och utveckling över tid med kortare pass. Jag tror att detta är applicerbart även på orutinerade hockeyspelare inkluderat Mattsson. Om så var fallet i denna match är oklart...

Det är bara att bryta ihop fullständigt och komma igen...
Nu dränker vi sorgen. .
Bättre att inte ha formtoppen nu..
Vi tar det de 10 sista omgångarna!!

Skål tamjefan!

2 GANSKA viktiga hemmamatcher till veckan . Tur att Sundsvall mötte gnaget idag så dom inte kom närmare i tabellen :/

El Maco: Det är fan målgaranti på 100% för motståndarna när vi plockar keepern.

JobbaPuck: Ohre hade tagit sexan.

Man skäms över att vara TIK fan. Så extremt djävla dåligt! Syns att man kommer bli ett bottenlag. Pinsamt av Nubben att sticka ut och säga övre delen av tabellen.

5-3 Nu blir det i alla fall värt att ta ut målvakten.

Är det där ännu ett bp mål enligt statestiken?

Jaha du, Kent Norberg... Hur löser vi detta? Topp fem säger du, efter den här matchen är det nio poäng upp till topp fem. Vårt spel är vansinnigt enformigt och ineffektivt. Vi skapar lite halvlägen, vi är starka på komma igen i matcherna. Sen blir vi för enkla att göra mål på. Vårt powerplay är för sjunde säsongen(!!!) i rad bland de absolut sämsta i ligan.

Har vi, för sjunde året i rad, inte haft en enda spelare som klarat av att spela powerplay? Eller kan det handla om andra faktorer?

Vilken typ av lösning brukar klubbar ta till i ett sånt här läge?

El Maco: Efter detta kräver jag fan 6 poäng till veckan.

El Maco: Jo, det var ju verkligen en puck att lasta honom för...

Säger? Tja, du. En målvakt utvecklas av att få stå matcher. Det är väl inget hemligt recept direkt. Så länge Matsson visar att han håller så ska han stå. Tror inte vi kommer längre där. Vi ligger liiite för långtifrån varandra här. Sen tror jag att målvaktscoachen har ett bra öga för det som sker.

Idag är det laget som havererar, snarare än målvakten.

JobbaPuck: han släppte just in femman...

Min poäng: han har aldrig varit etta på den här nivån. Vårt målvaktspar blir i längden bättre om de står 3-1 4-1 Särskilt när vi spelar två tuffa på 40 timmar Då håller vi båda skärpta.

El Maco: Tycker det varit soppatorsk i det backparet ett gäng matcher nu. Han och Bohman är nådigt tröga och sölar på.

El Maco: Jag håller inte med dig. Inte i det du skriver tidigare heller. Mattsson har växt in i kostymen och visat att han är etta. Det gynnar laget. Jag är av åsikten att ett alternerande skapar en viss otrygghet. Dessutom måste man indirekt justera spelet en aning från match till match, anpassa det efter vem som står, om man hattar.

När man ser att JM är sliten och svaijg, då ska man skifta till Ohre. Det finns ingen anledning att göra det innan dess. Det har man väl också varit inne på själva, att med tiden så skulle en förstekeeper utkristalisera sig. Idag har han inte haft nån chans på målen. Däremot höll han kvar oss i första.

Bänka Fernholm. Herregud.

Det lag som förlorar skottstatistiken i perioderna gör målen , så vad blir taktiken nu ? Avvakta sa Linkan ?

JobbaPuck: Ohre skulle ha fått den här matchen

« · 1706964 · »