1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 603199 inlägg · 6213 ämnen
« · 1734511 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Ikväll vill jag inte vara i Moras kläder...
Tappa ALLT ...TOTAL KOLAPPS!!
Pinsamt...
Blir äcklad när jag ser Perrapöjken njuta ...
Nu får Modoliderna passa sig....annars blir det tomt i Fjällräven!

T T: höll jag på Mora skulle jag vara bitter nu

Sv: Silly Season 2016/2017
Tack Timrå IK för denna säsong. Ni har imponerat på mig som helhet.

Dock har spetsen saknats men den får vi rikta in oss på att klara av nästa säsong.

Inget skit om ekonomin i år heller!

Vinden har vänt!

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2016-03-10
Söderöver: Tack för i år rödvitt!

Avgå "Nubben" - nu!!!1

sista matchen...

ja då gör didrik sitt första för sässen...

Roger sa juh att det fanns dom som inte gjort mål än som skulle försöka med det...

Bra didrik!

dahlen 2+1 är juh inte kattbajs heller.

synd att grapparna var lite taggade bara så det hade blivit mer match...

Det är svårt att leda med fyra mål från start i hockey. Det är sedan gammalt.

Söderöver: Ja..bara de unga som krigar idag tyvärr. Ohre har inte fått mycket hjälp...

Juniorerna VILL iallafall spela ikväll....
Dahlen 2 + 1 ikväll

hoppas Öhrn blir kvar med..

Nu har Lif 4.

EXPLORERSMÅLAND: exakt min tanke...

bjuda upp till kamp och ge publiken något positivt att ta med sig...

spelarna glömde det...

Tre röda åker och tittar när Ohre släpper retur och vips...2-4..

EXPLORERSMÅLAND: SNÄLLA STANNA!!!

Tur vi har Dahlen

Söderöver: jaha det var där de var.

T T: 30-8 i skott till Tik efter 2! nice

Rip Kirby: Vinner Leksand med 4 mål går dom vidare. 4+ för Lif samtidigt som Mik går 4- det blir 8, Miks +7 försvinner då

El Maco: Behöver dom inte göra tre? Jag vet inte men +6 på MIK och +3 på LIF just nu iaf..

El Maco: 3-0

El Maco: Alltså, fixar Leksand det där då kan dom gå hela vägen på rus.

Ett par Marcus Nilsson skulle vi ha nästa säsong...

EXPLORERSMÅLAND: om håller på att etablera sig på Gotland igen... Försvaret alltså... dom som inte gör det är väl på Cold respons...

Leksand har 2-0. Behöver två till för att gå förbi. Spännande på riktigt nu i dalarna.

Vart är försvaret?

J18 behöver ingen förstärkning av EP i kväll

Bobberz gjorde precis 0-2 mot Asp i bp, Asp reducerade i samma PP dock.

T T: de är ju himla små

El Maco: Tre juniorer får jag det till. Antar att du räknade in Lander och Brändström också. ;)

Smokey: Jag menar det att tänket i SHL dödar ju hockeyn i längden. Flera lag underifrån satsar massor med miljoner. Men de måste kvala satan för att gå upp. Det är bara Hockeyn som har detta system.
De lag som vinner HA får ju kvala satan med matcher varannan dag och så kan de två sämsta lagen i SHL spara krafter och gå in utvilade o redo. Tänk att åker man ut ifrån Allsvenskan i fotboll direkt om man inte hamnar i ingenmansland så förlorar man ju massor i sponsor/publik/tvintäkter..
Och inte fan bölar någon för det!

Skaplig fart i matchen. Hade ju kunnat bli parodihockey.

Stort tack till Pelle Hallin, vilken Kung han är ändå !!!!

Samtidigt som Timrå spelar massor med youngsters, så ska det se ut i en lyckad generationsväxling.

Söderöver: Tycker Johnsson ser rätt intressant ut. Undra hur han hade presterat skadefri

El Maco: klart det skall finnas en tråd!

Lika klart som att Dahlén gör mål! :)

Timrå IK - BIK Karlskoga 2016-03-10
Matchtråd måste vi ju ha även i avrundningen av serien.

1-1 dårå. Dahlén makes a run för skytteligatiteln.

Kul att vi spelar fem junisar.

sargad: Den ramsan är ett måste för klacken i dagens match. :) Finns det något tifo anordnat till Hallins ära ikväll, nån som vet?

Knylan: Jo jag skrev det lite väl hastigt förut. Tycker bara han är sjukt värd det. Sen förstår jag självklart att kansliet har stram ekonomi och att i dagsläget måste man prioritera rätt i sportgruppen. Däremot är tycker jag Hallin är välkommen i framtiden om en passande roll dyker upp och ekonomin finns i klubben.

Adam Ohre till Pantern månne? Han lär säkerligen ha dragit åt sig intresse efter den fina säsong som han haft.

Knylan: Pelle, Pelle, Pelle, PELLE HALLIN!
En av de första ramserna min yngsta son lärde sig av Timrå-klacken.

Sputnik: Kansliet består väl av en handfull personer i dagsläget. Extremt svårt att se att man då väljer att anställa någon som inte haft ett civilt arbete i hela sitt liv. Tyvärr.

Christoffer Forsbergs kontrakt med Malmö går ut och inte klart med fortsättning. Utgår från att någon i vår organisation har numret...

Laken: Tjänstefel om Hallin inte erbjuds något jobb inom Timrå iks organisation, om han lägger skrillorna på hyllan vill säga.

Idag på sponsorträffen när Hallin ombads berätta om sina bästa Timrå IK-minnen kunde han inte lägre hålla tillbaka tårarna... #KLUBBHJÄRTA#

Sputnik: Att bygga ett lag... Ett lag av unga orutinerade spelare som ena dagen kan explodera i kreativa framgångslösningar för att nästa dag byta tandställning och kombinera träningsvärk med växtvärk med ungdomlig oro och indianarångest...

Det är ett bygge som också kräver några stänk rutin, ett tjog rävar bakom varje öra och gärna ett hjärta för laget och förmågan att ta tag i prylarna.

Jag tror Pelle Hallin var världens bästa på det i Timrå IK.

Jag vill aldrig se Pelle Hallin i något annat lag än Timrå IK i den serien. Annars unnar jag honom massor av stålar var som helst i hela världen.

Hallin är de svåra årens IKON i Timrå IK! Så jävla mycket respekt till den gubben.

{7566}: Frågan är vart han skall spela annars? Kan det vara så att Nubben klargjort att man inte kommer satsa på honom till nästa säsong, eller att han skulle få göra det till en låg peng i så fall? Även att han inte är någon gigant på isen längre så skulle det kännas tungt att se han i ett annat Allsvenskt lag tex.

Lite tråkigt att det är så många som verkar ha missuppfattat det här med att Per Hallin spelar sin sista match I TIMRÅ. Han har inte lagt av. Bara sista matchen i Timrå. Beslut om karriären tas efter säsongen.

Knylan: Jag tar strid för den Schweiziska modellen! (Dom har ju god ost också)

Dessutom borde kreativa Timrå fan vara först ut med typ hockey-MMA. (Vi har ju redan en skitstor burplan, två om vi tar de mindre burarna...) Bjud in äckliga AIK, Signa upp några avdankade fighters och sälj pissdyra biljetter! Funkar det inte bland klokt folk i Medelpad, kör på Hovet. Stockholmare gillar sådant spektakel. Bara att braka loss och lägga stålar i madrassen:)

Roger Forsberg skulle dessutom fungera skitbra som vår egen Don King på invägningarna.

Robert Pettersson gör ett litet instick i debatten.

EXPLORERSMÅLAND: Är det verkligen bäst om Modo åker ur SHL? Jag vetefan.

Är Modo kvar i SHL, då borde vi väl kunna ha några lån, eller annat utbyte och samarbete?

Ett nedflyttat Modo skapar väl bara en mer utvattnad provinsial hockeyöken? Eller har jag fel?

Visst blir det några derbyn, men är det bäst för hockeyn i längden?

Min åsikt är att det är bäst om AIK inte klarar sig upp. Då kanske det finns hopp om att det sjuka systemet med "nästan" stängda ligor tar fart igen.

Jag är fan för någon form av hockeyrevolution! Tänk om någon galen rysk oljenisse kunde tänka om... Varför köpa ett lag? Varför inte hysta in typ 175 mille i prispengar i Hockeyallsvenskan?
1:an får 100 mille. Tvåan 50 mille. Och de övriga 25 miljonerna går till publikens bästa forward, back, målvakt, rockie eller vad fan som helst. En mille kan väl lottas ut bland alla som köper årskort också;)

Det skulle röra om i Hockeysverige! Fan vad kul att se Brynäs och andra lag jaga en plats i en lägre division;)

Jag är inte full! Bara less på tänket i hockey-Sveriges ledning. Ni dödar er själva på sikt.

Bäst av sju...
Både Modoliderna och KHC ligger risigt till...
Inget av lagen har övergtygat i vinter..
Blir helt vidöppna matchserier som väntar..
Tänk vilka möten det kan mot Modoliderna till hösten!

« · 1734511 · »