1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606493 inlägg · 6214 ämnen
« · 1743563 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bobbarna åkte ur allsvenskan. Ska Nubben försöka värva någon därifrån?
JobbaPuck: Det håller jag med om, han känns inte aktuell nu men jag tycker att det ändå är den mest interisanta från Sundsvall. Sedan är det väl Lövgren som är 2:A på min lista bland utespelarna i Sundsvall.

Sv: Silly Season 2016/2017
EArk: Finns bara en Berglund jag vill ha - Jacke!

Frebog: Så länge han inte är aktuell för de två första kedjorna så är det inget att ha.

JobbaPuck: Min personliga åsikt är att han är bra men jag har ändå svårt att se att han skulle peta någon offensiv forward i Timrå. Men jag tycker fortfarande att han är en bra spelare.

Frebog: Skärp dig. Han var ju för fan petad i kvalet.

Sv: Apropå nånting...
Ha, ha Slipknot spela än elle?!

EXPLORERSMÅLAND: Hertzberg tycker jag är bra från Sundsvall.

Lite ironi så här på fredagskvisten....
Men Månsson borde väl vara en het kandidat till nyförvärv?
Och Crippe?

{4395}: Gött det, jag har saknat en Nielsen allt sedan gamle Frans härjade runt... Det var bekymmersfria dagar det... En ny Nielsen, en ny gryning. Vi säger så.

Nu har vi avslutat intervjun med Jonatan Nielsen. En ödmjuk och härlig kille!

Söderöver: Tror inte fernis var så dyr. Det kan dels vara att han helt enkelt inte trivdes med Timrå som klubb eller ort såklart.

Men jag tycker han var vår sämsta back sett över hela förra säsongen. Klart han är ung och kan utvecklas men om vi ska ha åtta backar, så bra som möjligt, så är han den första jag plockar för att fylla på nytt. Han var för kantig och långsam. Tror Nubben vi kan hitta en annan utvecklingsbar spelare som kommit längre och kanske även har högre tak så är det bara att byta.

EXPLORERSMÅLAND: undrar vad Fernholm hade för lönekrav...

jag hade gärna sett honom kvar... Han var rätt oprövad och han är fortfarande UNG så någon jättelön har han inte rätt till tycker jag...

hans skridskoåkning var inte fantastisk och offensiven var något som inte existerade men han var en stor tillgång i duellerna i egen zon. hans räckvidd var minst sagt nyttig.

it is all about the money?

palleparling: Men det står att han är ishockeyspelare i Timrå :)

EArk: Jonas Berglund från Asplöven som det snackats om här finns med på Nubbens lista.

Nielsen kan nog bli bra . Hoppas han kan tackla också , poäng kan han tydligen göra

palleparling: Och Ludvig Nilsson har fortfarande kvar sin. Hoppas det betyder någonting

Puckat: Vad tänker du dig för upplägg?

palleparling: Ingen förlust dock, han behöver ett nytt lag

OlliJanne: har just observerat att Emil Berglund tagit bort sin Timråbild på profilbilden på sin twitter. Han hade den tidigare idag/igår. Vet inte om det betyder något men kanske att han inte blir kvar?

{4395}: Grymt Pihl, en 90:a som kliver in å sätt ribban, bra initiativ !

OlliJanne: Jag skulle inte ha något emot om dom gav Simon Lövgren chansen.

El Maco: Finns inte en enda spelare från det laget som är något att ha.
(Möjligen Kjaergaard då)

www.eliteprospects.com/team.php?year0=&status=stats&team=23

Kolla främst kolumnen +/-

Puckat: Bra, nu händer det grejer här

Kongo: Ja. Med ett nytt intro så kommer atmosfären att höjas med flera procent.

Puckat: Är du engagerad i detta?

Det alternativ som flest önskade, ett externt nyförvärv, vann förra omröstningen. Tänkte mig en helgröstning också för det är väl tveksamt om nubben pressmeddelar något i helgen. Låt oss hjälpa honom utvärdera spelarna i grannklubben så länge.

Finns det någon som är duktig med redigeringsprogram och skulle kunna erbjuda sig att hjälpa Timrå med ett nytt intro på mediakuben till kommande säsong?

Bobbarna åkte ur allsvenskan. Ska Nubben försöka värva någon därifrån?
Nej verkligen inte. Finns inget att hämta där som passar hos oss
1x1-1pxred.gif
27% (16)
Markus Kiinisjärvi
1x1-1pxred.gif
19% (11)
Min stora dröm är att se hur Månsson hänger med på vår barmarksträning så ge honom ett try-out
1x1-1pxred.gif
15% (9)
Simon Lövgren
1x1-1pxred.gif
14% (8)
Crippe
1x1-1pxred.gif
12% (7)
Åkerlund
1x1-1pxred.gif
7% (4)
Någon annan
1x1-1pxred.gif
5% (3)
Stenqvist
1x1-1pxred.gif
2% (1)

Antal röster: 59 st

FH - avdammad: Haha, roligt att ni gillar idén! Ha inte så höga förhoppningar bara ;) vi har inte sysslat med detta tidigare och det kan ta ett tag innan vi "kommer in i det". Men vi är riktigt taggade båda två!

{4395}: Det här är ju nästan för bra. Nubben halar in spelare i parti och minut och podcast på det. Vi behöver inget seriespel. Det här är bättre.

{4395}: Men jäklar vad roligt! Riktigt bra initiativ :) Kul med Nielsen också!

{4395}: Skulle jättegärna vilja att du lägger upp podcasten på acast :)

{4395}: Magiskt!!

{4395}: Fantastiskt!?

Första avsnittet av Timråpodden kommer att spelas in ikväll! Jag kan även släppa bomben att Jonatan Nielsen kommer att vara gäst!

Vart önskar ni att vi lägger upp avsnitten? Itunes och Acast är ju två vanliga kanaler. Ni kan även hålla koll på timrapodden.wordpress.com/ för uppdateringar osv.

Sputnik: Precis min tanke också!

El Maco: Absolut, helt klart en förstärkning. Enligt Troja-Ljungbys supportrar så var Nielsen deras bästa spelare föregående säsong och han var väl den som stack ut de matcherna jag har sett med Troja. Med en bra sommarträning på det här så kan han utvecklas till och bli en bra back på den här nivån.

El Maco: Tror absolut han kommer vara en förstärkning om man ser det som att man buter av dom 2. Fernholm Fick jag aldrig något grepp om riktigt. Han är en uttalad defensiv back men han var en säkerhetsrisk bakåt tar inte för sig i närkamper trots sin storlek. Nja han blir inte svär att ersätta.

Fernholm ut, Nielsen in känns väl som en förstärkning?

Hoppas han kan kliva upp och klara det defensiva. Om skottet är så bra som förespeglat lör han ju bära sin vikt offensivt.

Sv: Vad händer med truppen fredag 8/4 om du får välja?
Sputnik: En back som nag har tjatat om med HA rutin är Scott Macaulay från Asplöven, rightare och poängstark

EArk: Tornberg ser absolut intressant ut, men jag är väl också lite tveksam som du skriver om att satsa på 2 backar från Division 1. Samtidigt som jag tycker att denna säsong visar på att skillnaden på toppen i Division 1 och botten i HA inte är så stor ändå. 194 cm, nästan så att man har Smeknamnet klart redan i Så fall . Eller vad sägs on "Tornet" ;)

Knylan: Jag har väl sett 2 matcher mot troja tror jag och Nielsen är en som stuckit ut med sitt skott från blå. Intressant värvning som det blir spännande att se hur han klarar sig i Allsvenskan. Han har ju i och för sig både spelat med Troja och Södertälje i HA så det borde ju inte vara något konstigt i hans fall. Får hoppas bara att denna värvning slår mer väl ut än med Fernholn från samma klubb.

Knylan: såg honom enbart mot Sundsvall i matchen som visades på Cmore, och det var en av dom som jag tyckte stack ut, snabb rörlig i offensiv zon, att han dessutom skjuter bra är ju inget minus.
Även om jag inte har mycket att gå på, så tyckte jag att han riktigt bra och som sagt en som jag redan då uppmärksammade.
men han känns väldigt spännande.
Vad tror ni är det här slutet på Briynis tid i klubben? Jag tror iallafall det, hoppas verkligen att han får sitt SHL kontrakt.

Nu behöver vi endast ha i en offensiv right back annars känns backsidan rätt så komplett (om nu Dahlroth är klar) På sista backsidan så vill jag se Piteås stora rightare August Tornberg, men det är väl osäkert om man vågar satsa på två offensiva backar från ettan.

Puckat: Brynis ersättare kanske?

"Slagskottskungen lämnar ettan för allsvenskan"

Galet bra nyförvärv. Skjuter som en häst sparkar. Ruskigt bra på skridskorna.

Jonatan Nielsen presenterades innan kl 13:00 :) Mönstret fortsätter.

« · 1743563 · »