1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606221 inlägg · 6213 ämnen
« · 1749916 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2016/2017
Sputnik: Intressant! Varför lämnar han hemstaden och VF för oss undrar jag? Verkar ju väldigt bra siffror. Har Frölunda så många som är bättre?

Sv: Apropå nånting...
{4395}: Jag skulle gärna höra intervjuer med Jimmie Lindström (ungdomsansvarig), Henrik Stridh (junior- och HG-ansvarig), Patrik Bylund och styrelseledamöter om hur verksamheten ser ut i dag och hur den ska utvecklas.

{3627}: Han ligger etta på min lista kan jag säga ;)

{4395}: Jonte borde vara självklar...

JD: Det är något vi har pratat om och vill göra framöver! 😊

{4395}: Har ni möjlighet så vore det kul om ni pratade med gamla TIK-profiler.

Vad säger ni om det senaste avsnittet av podden? Finns det något inslag ni skulle vilja ha med framöver?

Ha det gött!

Sputnik: Galet bra värvning, säger kompisen på Pucksnack som följer J20 o VF i synnerhet. Han tycker att han borde få testa att spela i A-Laget dessutom. Känns väldigt bra detta.

Modern och intressant storlek på våran nya Målvakt i J20.

El Maco: albin runesson skrev på twitter att han nu flyttar från modo. Han är (vad jag hört iaf), inte klar för någon ny klubb. Kanske blir i timrå han hamnar?..

lungan: i den heliga treenigheten Boyce-Wedin-Öhrn så rankar jag dem i den ordningen. Boyce har väl redan antytt förlängning i en intervju. Om Nubben släpper Öhrn så lär chansen att de andra två fortsätter inte vara mindre för det.

Sen lär väl Berglund snart vara klar för en annan klubb med om man ska prata den generationen.

jokklas: Han kan definitivt bli en del av stommen, men jag (och jag utgår ifrån att även Nubben tänker så) tror att han kan må bra av att dra iväg och utveckla sitt eget spel. Om han kan dra till Norge och fortsätta att jobba ännu mer med sin fysik (vilket han gjorde redan inför i år) och dessutom få bli en tongivande poängspelare så får vi tillbaka en ännu bättre spelare. Just nu har han inte den dimensionen i sitt spel som gör att han kan vara en ledande spelare i ett lag som satsar uppåt i HA.

Hade vi verkligen varit intresserade av att behålla honom så hade han ju så klart stannat, men då detta är ett steg i att bygga ett starkare kollektiv så fanns det nog ingen utvecklande roll för honom. Det känns som att han inte riktigt ville köpa en roll som gnuggare heller.

jokklas: Öhrnens egna ord om det hela.

Hälge: "ogilla". Såg honom som del i stommen och tror det finns många kliva kvar i hans utveckling. Eventuellt behöver han en större roll för att göra detta men känns ändå bittert.

Röda Tallen: Jag tror både på Boyce och Wedin fortfarande.

Vad gäller Öhrn så tror jag att det blir bra för honom att få röra på sig och se lite nytt. Tycker han stod still lite i utvecklingen, faktiskt.

Hälge: Man hade ju gärna behållit Öhrn.
Men kul för honom att prova på något nytt. Nu får han ha rejäl chans att visa vad han går för offensivt. Hos oss hade det blivit spel i 3:e kedjan på sin höjd. Viktigare roll i Sparta.

Nu vill vi ha förlängt med Boyce och Wedin. Men det lär nog vara samma problem där som med Öhrn. Dom vill ha mer och mer betalt för varje år. Öhrn fick vi prioritera bort. Hoppas vi har råd med dessa två.

Hälge: NEJ!

Verkar inte riktigt bli som man tänkt sig.

Väljer Öhrn att lämna så lär andra också ses sig om, detta gör att jag faktiskt börjar tvivla på att Wedin och Boyce också stannar.

Öhrn till Norge.

Modano: De är båda fortfarande vältränade och skulle lätt ta plats :-)

Oscar om hjärnskakningen och beslutet att lägga av

kaofl: Blev ingen B.Svensson.. Klar för färjestad!

Ny vecka, nya värvningar/förlängningar? Man får sitta klistrad mellan 10-13 för att uppdatera diverse sociala medier :)

Timrå Icon: Damma av Fjudass o Tjobba omg !

Nä en stabil back är det som behövs.
Vad gör Anders Eldebrink...?

{4395}: YES, som jag längtat, detta ska jag lyssna på i bilen hem från landet idag, hoppas barn och fru är tillmötes! Annatfall får jag lyssna så fort möjlighet ges, ser framemot att höra detta avsnitt.

Avsnitt två är nu ute! Vi gästas av Anton Lander och Oscar Johansson, hoppas ni gillar det!

Idag har man flöjat Boobsprofiler ..
Kirisnevi och Hertzberg...

lungan: Mycket bra. Helt ärligt tycker jag det var han som stack ut mest i Norge, men kanske är lite "färgad" också. Hade lite problem i tekningscirkeln men gillade ändå att se honom som center. Kom med en härlig fart genom mittzon några gånger och försökte gå mellan backarna med bra/mindre bra resultat. Orädd framför målen

Någon som såg Danmark-Norge idag? Hur skötte sig Stene?

Tik1966: Är det nån j-vla modo konspiration när Öviks Fm sändaren för NRJ samt Mix Megapol sänder ut mycket starkare här 14 mil från Ö vik?
Har bra mycket närmare S-vall,mest bara knaster...
"modoradion" klockren...
Inte bra för ett TIK hjärta!

Sputnik: Bandy??

KulltorpsOlli: Nja Modo behöver vi , framförallt nu i samma serie med förhoppningsvis hetare derbyn och (nästintill fullsatt) än mot Bobbers.
Sen har Dragons samma publik som oss i stora drag?
Däremot så kanske det marginellt kan finnas utrymme för några x-trasponsor intäkter framöver,men knappast några betydande belopp.

fermo: Det är många faktorer. Men framförallt att mängden sponsorpengar är för liten att dela på. De storföretag vi har i regionen har utländska ägare eller ägare som har intressen i andra delar av Sverige. Man är inte villig eller intresserad av lokal sponsring i lilla Medelpad.
Norrporten var ett stort undantag länge men där hände grejer som förändrade allt till det sämre vad gäller sponsring.
Man kan ju tycka att SCA och Permobil tillsammans borde hålla TIK i eliten. Men det funkar inte så, tydligen.

KulltorpsOlli: Basket?? är det den där sporten/hobbyn där man spelar med ett klot och skall skjuta ner käglor? Nej just ja det heter ju höjdhopp....

KulltorpsOlli: Men hur kommer det sig att varenda elitlag i den här regionen har problem med ekonomin?

{5824}: Och jag är fullkomligt ärlig när jag säger att det inte rör mig i ryggen om dragons, boobs eller modo konkar. Konkar boobs så blir jag tom lycklig.
Det fanns inte många boobare dom stod på vår sida när det krisade. Snarare så att de försökte öka drevet...
Är jag en sämre människa för det. Ja, kanske det. Sån är jag.

Corvo: har inte Danmark ryckt upp sig ivarjefall i VM sammanhang? Modo körde ju rätt hårt med danska spelare ett tag, ex Jesper Dagmardagen, Peter hirsch o de höll väl hyfsad nivå

Corvo: KHL har väl dränerat våra svenska ligor rejält på svenska, finska och tjeckiska toppspelare. Helt naturligt att Nubben kollar på NCAA. Bra spelare där med mindre kroppshydda, som t.ex. Calof

Costanza: Ligger nog mycket i vad du skriver.

Om man kollar på vilka Svenska spelare som spelar i Norge och Danmark så är väl dom flesta av ganska låg Allsvensk klass och i många fall så är det väl spelare som inte fått vara kvar i sin senaste Allsvenska klubb och som kanske inte är så heta på den Allsvenska marknaden i övrigt.

Står det mellan att tvingas kliva ner till Division 1 eller prova på spel i Norge eller Danmark så skulle jag själv definitivt välja att prova lyckan utomlands.

Jag har aldrig sett någon match i varken Norska eller Danska ligan så jag är fel person att skriva vilken nivå ligorna håller.

Men har ju inte glömt när vi mötte Frisk Asker i somras. Sämsta laget jag har sett Timrå möta på väldigt länge. Det är ju inte rättvist på något sätt att bedöma en hel liga baserat på en match. Inte minst när vi pratar försäsong där det inte står några poäng på spel. Men jag hoppas verkligen och tror väl också att Norska ligan håller högre klass än det Frisk Asker visade.

Danska ligan ska väl vara ännu sämre än Norska.

Ett litet knep att använda sig av för att få en bild av vilken klass en liga håller kan väl vara att kolla vilka Svenska spelare som spelar i ligan.

Corvo: Jag tror att det är smart att dra upp självförtroendet i lägre ligor. Sportchefer kan se nog förbi den omvägen om de är smarta. Kolla på Zuccarello. Duktig i amatörliga, sen upp och ner, men gav aldrig upp. Har spelaren hjärta så kan det bära långt. Gretzky sa ju nåt om att "You must have a big heart to play in the NHL". Många ger upp och drar hem till Europa...

Costanza: www.eliteprospects.com/player.php?player=10540

Niclas Edman är ett annat bra exempel. 12 poäng på 3 säsonger i Allsvenskan och 28 poäng nere i Danmark den här säsongen.

Sämre liga samt att både Nettelbladt och Edman lär ha betydligt offensivare roller där nere, får man anta.

De spelar inte i samma liga så vad gör det? Jag syftade på ungdomsbasket då vare alltid rivalitet mellan oss. De hade fina dresser skor tränare med kostym. Klart de blev ett slags hat mellan oss. Förövrigt är de väl bra för timrås del o slippa dragons de spelar ju under samma säsong på året.

Jag vill markera att jag inte känner någon glädje över Dragons konkurs. Det var bara en länk till något tråkigt som har hänt i distriktet. Klubben ska ha all heder för att man bärgade Medelpads första SM-guld i en någorlunda stor lag- och bollsport.

El Maco:
Det precis lika illa om vi tycker om att BOOBS eller Modoliderna går i konkurs...
Nä de stod på våran sida när vi stod vid ruinens brant o dingla och KK var nära...

Magiskt vekt att fira andras konkurser, ett tecken på att man är en fegis och inte vågar gå ut i batalj, patetiskt.

{5824}: okej? Så det blir bättre för KFUM Härnösand nu med en grannklubb mindre? Verkar logiskt.

El Maco: som gammal basketspelare glädjs man. tuffa ungdomsmatcher mot sundsvall dragons vit&röd. Hejja kfum härnösand

KulltorpsOlli: sorgligt. Fattar inte att man som Tikare kan glädjas åt andras konkurser

EArk: Ser nu att det preliminära spelschemat saknar två matcher

KulltorpsOlli:

De hann med ett par SM-guld i alla fall. Vila i frid.

« · 1749916 · »