Jåkkinen: Vet ej, men det känns ju som att han borde ha hittat något om han verkligen försökt. Gissar att det behöver klaffa ganska bra om han verkligen ska dra iväg, vore han 20 år så hade han nog hoppat på vad som helst. Nu har han väl barn och hela köret tror jag.
Jag tror i alla fall att chanserna att få se honom i TIK-dressen till vintern är relativt goda.
Det skulle överraska om han ändå väljer att dra i år, med tanke på den buzz som finns kring klubben. Hade han dragit förra året så hade det varit betydligt lättare att förstå. Nu kommer han få en nyckelroll i ett topptippat lag om han väljer att stanna.
Puckat: Jag är med dig helt och hållet. Förstår inte varför det ska hålla på och tramsas på. Tröjnummer har ju ofta fungerat som något form av riktmärke också, allra främst inom fotbollen men också inom hockeyn. Man har, utifrån tröjnumret, förstått spelarens roll i laget. Nåväl, det kommer säkert komma en trend snart när spelare väljer låga nummer istället, vilket nästan blir den omvända effekten. Jag hade förvisso älskat om Dahlén spelat med #3, det ska erkännas.
Jåkkinen: Gick inte snacket likadant ifjol? Slutade med att han stämplade under sommaren och sen skrev på nytt i augusti. Så länge inte Timrå presenterar en center utgår jag från att Molinder kör samma upplägg igen.
Jåkkinen: Tråkigt om inte han blir kvar. Men det här var ju fint sagt " Det är inte aktuellt med något annat allsvenskt lag. Blir det Hockeyallsvenskan så blir det spel i Timrå, avslutar Molinder."
El Maco: Harald håller med. "Som sagt, Harald Lückner håller AIK som favorit just nu med Timrå som outsider, men annars är hockeyallsvenskan svårläst." Lär väl sluta med med en 7e placering då..
Tröjnumrena på nyförvärven: 51 Jonatan Nielsen (inget pensionerat nummer men tycker man kan låta bli det, gissar att han inte har sådan stor koll och kör vidare på förra säsongens nummer bara) 93 David Westlund (back och nummer 93, really?) 10 Johan Persson (kör på med samma som tidigare) 11 Andreas Stene (hade 20 i Mora förra säsongen men byter nu till 11 som han haft i landslaget genom åren) 41 Ludvig Nilsson (samma som sist han var här) 81 Jens Lööke (ytterligare ett högt nummer, hade gärna sett han köra med 12/24 som han haft under juniortiden i Brynäs)
EXPLORERSMÅLAND: har jag missat något? eller väntar vi/ni på Viktor Ejdsjell fortfarande??? han står ju på Karlskogas roster... kan vara jag som missat att nånon här eventuellt skrivit det.
zita: Skön Leifi Plomeros-känsla det blir med pitchen på ljudet och Tarvis finska brytning (tror inte han är finlandssvensk, väl?).
Man får väl se honom som något av en legend ändå, även om han fick ganska sparsamt med kredd. Erik Granqvist pratade om Tarvis i någon Viasat-podd och nämnde då det unika i att Tarvis själv är den som skjuter på målvaktsträningarna, vilket tydligen är väldigt sällsynt (och rimligt i och med att målvaktstränare oftast är gamla målvakter och inte utespelare som Tarvis var). Vi kan också minnas de vita puckarna som han körde med någon gång där under våra glansår.
Det återstår att se, men vi kan nog ha gjort ett fynd i Hirsch också. Om vi inte tagit Mattsson i fjol så hade förmodligen Tarvis stannat i TIK, nu passade Nubben istället på att plocka ner Hirsch från Löven i samma veva som någon paketlösning. Praktiskt, i och med att Hirsch redan bodde i Sundsvall. Snacket kring Hirsch är dessutom att han verkar ha riktigt bra koll på läget och han kommer nog användas mer och mer som en "vanlig" coach, det vill säga att han även ska ha ansvar för någon del av det övriga spelet. I SHL så har väl förmodligen alla lag en tränartrio, plus en målvaktstränare. Vi har bara haft råd med en duo, plus en målvaktstränare. Nu får vi ändå en hel trio, där Hirsch kan göra båda. Hoppas bara att hans tid räcker till för att även jobba med målvakterna i juniorlagen, vilket brukar ligga på målvaktstränarens bord också.
zita: Både Backlund och Åkerlund verkar vara riktigt bra människor och Tarvis ord motsäger inte det. Lindbäcks nolla på 56 skott är rimligen oslagbart i Elitserien.
Sitter i taxin på väg till Mammö... Väntar på att Larre signa. En Chara på backlinan vore inte dumt med... Nä jag tror på detta. Blir nog en sväng över sundet med i helgen. In i dimman vänner och ge oss frid!
Tjalle: Lander är ju överårig med två år så han lär väl få sikta på att hitta en klubb i ettan, vilket han utan tvekan bör lyckas med. Sundsvall borde vara sugna. Hardegård har man nog tänkt skriva med men vettefan hur man gör med nu om även Garpenlöv kommer in på tryout.
Röda Tallen: Känns som att överraskningarnas tid är över vad gäller de sista platserna i laget, nu väntar vi väl bara på Molinder och sedan får vi se hur det blir med Lauritzen till hösten kanske. Vad gäller Brynis så undrar man ju om han trivdes här? Hade han ens spelat 10-15 matcher innan han gick ut och berättade att han minsan skulle spela i SHL nästa säsong? Om det bara är så att han är jävligt ambitiös och siktar stenhårt uppåt men ändå trivdes så kan jag mkt väl tänka mig honom en säsong till men om det var så att han inte trivdes så lär han nog inte komma tillbaka oavsett om han får något SHL kontrakt eller ej.
El Maco: Är på din linje. Eftersom det verkar ha skitit sig med några andra tänkbara offensiva backar så kanske det inte är fel att ge Brynisveen en chans till. Finns förmodligen inte allt för mycket intressant på marknaden. Och på det som finns blir konkuransen stor. PP spelet lär kunna utvecklas rejält till nästa säsong med rätt spelartyper. Tror Brynisveen kan komma mer till sin rätt då och stå för ännu mer mål/poäng än förra säsongen. Med en Lauritzen som dirigent och en hårt jobbande Stene framför kassen så lär han nog kunna smälla in ett par puckar från blå.
Puckat: Ville bara nämna att jag har en god vän som är konstnär och mycket duktig. Han har dessutom erfarenhet av målning med airbrush och jag är säker på att han skulle göra ett fantastiskt arbete. Någon som vet vem han skulle kontakta i så fall?
Knylan: Precis, nu vet jag inte om det är just DaveArt som kommer göra maskerna (tror han är rätt dyr?) men målvakterna brukar säga typ vad dom vill ha sedan får designern rätt fria händer. Vet att Mattsson har sin bortgångna mamma som en stor förebild (därför han har tröja 66) och många brukar ha sina idoler/förebilder på hjälmarna
Puckat: Definitivt! Tänk om vi skulle få vara med och bestämma motivet också, det hade gjort det hela ännu roligare. Jag vet inte riktigt hur processen går till, men jag gissar att man kommer in med ett första väldigt basic förslag som sen Daveart gör om på sitt sätt?
Det har varit mycket negativt snack på slutet (med all rätt). Men nu har vi 5 av 6 matcher på hemmais med start ikväll med klassikermötet mot Brynäs. Nu måste vi supportar sluta upp och ge allt dessa hemmatcher. Tar vi 4 segrar av ... | Läs mer