El Maco: Har hört rykten redan för någon säsong sedan om Strömberg till Västervik. Både tränare Karlin och Strömberg är från örnsköldsvik och är vänner sedan innan har jag för mig.
El Maco: För tio år sedan hade jag spöat honom. Nu var det aldrig någon match. Har nästan helt övergivet asfalt och ägnar mig numera uteslutande åt berg- och terränglöpning.
Nyhetstorka för alla Timråfantaster. Så i väntan på att något ska hända på värvningsfronten kan jag dela med mig av en trevlig händelse under Stockholm Marathon för en dryg vecka sedan.
Robert Carlsson stod på startlinjen på Lidingövägen när skottet gick klockan 12.
Det gladde verkligen mitt Timråhjärta att se en sådan ikon.
El Maco: Keligt åt dem!!! De stod där och hånade TIK för ngt år sen och gjorde reklam i alla medier att de minsann hade ordning på sin ekonomi...faaan vad jag unnar dem att åka ner i rännstenen. Gamen mfl har tystnat för gott får vi hoppas. Bobbarna är verkligen ett otyg..
Knylan: rankar oss som 7:a " Timrå har värvat intressant där flera spelare har utvecklingspotential. Bästa ”nyförvärvet” är dock att supertalangen Jonathan Dahlén valde att stanna ytterligare ett år. Efter att klubb-ikonen Per Hallin slutat saknas en lagpappa. Forwardssidan består just nu av elva spelare, det skulle behövas en spetsvärvning med rutin."
KulltorpsOlli: Oavsett vad så lär han väl åtminstone gå i andrarundan. Nu får vi se hur Elias hanterar kommande säsong, men om han också kan hamna där, runda 1-3 nästa år, så finns det alltså möjligheter att vi kan mönstra en juniorkedja där alla är bland de 90 bästa - i världen - i sin årskull. Rätt så maxat ändå, för att vara HA inte minst.
Puckat: Det tror jag inte. Ska vi ha bredden och inte behöva dra igång lånekarusellen så behöver det värvas mera.
I artikeln på hemsidan nämner man alla 11 juniorer ifrån J-20, som är födda 97. Så detta är mer en artikel för att skriva något utåt än att vara helt tysta. Detta tycker jag är bra. Lågan om kommande säsong måste få fortsätta pyra under hela sommaren. För att i augusti blossa upp i ett eldhav för att verkligen få den hajp man verkar vilja ha runt laget iår när säsongen drar igång,
Laget kommer fyllas på med egna juniorer. Hur ska man tolka det? Att resterande platser (center, back och möjligtvis en forward) kommer tas av en junior? Då är det färdigvärvat nu isåfall.
Hockfan: Jag har en idé! Jag vet att det bara är fantasi men man kan ju alltid drömma. Idén kanske är grymt dålig men ändå ett sätt att få upp klubben i SHL på ganska kort tid, säg högst tre år!
Crowdfounding är ju på tapeten för olika projekt och möjlighet att växa/utveckla etc.
Timrå kommun har C:a 10.000 invånare! Om hälften av invånarna tar ett lån på 10.000:- på tre år (325:-/mån i amortering och ränta under tre år). Om alla låntagare skänker det kapitalet till klubben så får Timrå IK in 50 miljoner på ett bräde.
Kanske skulle årskort/hedersmedlem/egen stol i nån form ingå i det paketet också. Klubben kan kanske hjälpa till att paketera ett upplägg med innehåll tillsammans med en bank!
Finns ju bra alternativ till rättvisa och schyssta lån.....
Annars är det ju dj...gt svårt att bygga nån vettig ekonomi för ett lag i HA med ganska usla publiksiffror, dyra hyreskostnader etc.
Väl uppe i SHL så är det betydligt andra ekonomiska förutsättningar (så länge man håller sig kvar!
Puckat: "Har spelat med Victor Björkung tidigare under mina år som junior i Djurgården och känner även David Westlund. " David Westlund? Denne Westlund? Är han hos oss nu alltså?
Skulle någon kunna länka videoinslaget med Björkung som Sportbladet visade under "deadline-day" i vintras? Har för mig att den publicerades här för någon vecka sedan men lyckas inte hitta den...
Puckat: Vi kommer helt klar att få ett bra lag till kommande säsong men helt ärligt så ser jag inte nån röd tråd som ska sy ihop ett bra PP för oss. Lauritzen vore mumma i det avseendet. Jag minns hur jävla bra han var i PP när han lirade i Brynäs. Kanske inte nån som ska styra PP men en som kan avgöra helt på egen hand. Skulle vara spännande att se honom ihop med Elias P t ex
{3627}: Ja, jag tror nog också att det är precis den duon som är den där centern och eventuella forwarden som Nubben pratade om i pressmeddelandet. Det känns som att han borde ha varit mer svävande annars, han har väl inte ens uttalat sig i fallet Molinder. Samme Molinder som tränar med laget redan, tydligen. Det kan han ju få äran att göra ändå, men det känns långsökt att han ska ut och ragga DEL-klubbar nu. Nog för att han är nyttig som fan, men det kräver nog sin gedigna scouting från tyskarnas håll för att Molle ska kännas het. Han gör ju som sagt bara 15-20 poäng vilken nivå han än spelar på.
lungan: han var ju riktigt bra på backplats i PP faktiskt. Klickade jättebra med Molinder. Men 36 bast nu. dock var det ju inte någon "speed" som gjorde honom så bra, utan snarare han smartness.