Någon som har koll på gruppbilden från trambuildingen? Det är 21 spelare och Dalhén & Lööke är iväg på J-20 landslagsläger. Detta blir 23 spelare. Ink Molinder som ännu inte presenterats är truppen 22 spelare det blir en för mycket!
lungan: Nu har ju Molinder sagt att det bara är Timrå som gäller om han ska spela i HA. Nä... Molinder o Lauritzen, låga odds för mig att dom är klara... knappt spelbara. Inte på isen dock....
lungan: Tveksam till Axelsson. Tyckte inte han tillhörde de bättre förra året när han var här. För mycket chansning. Ska vi ha rutinerade spelare i slutet av karriären ska det vara säkra kort tycker jag. Lauritzen får räcka i avdelningen skadedrabbade veteraner.
lungan: Molinder presenterades precis i månadsskiftet förra året och lär så även göras i år, kanske redan idag? Chanserna för det är stora iaf. Precis som det tidigare spekulerats kring så är väl tipset att även Lauritzen glider med på ett hörn. PP-backen lär det nog dröja innan vi får se. Matushkin står dock fortfarande utan ryskt kontrakt.
Vad är status på Molinder och Lauritzen de får väldigt gärna presenteras som klara snart.
Rutinen dessa två herrar står för är något jag gärna ser kompletterar nuvarande trupp. Speciellt när PP-Backen verkar vara ett avslutat kapitel sedan några månader tillbaka.
Molinder är rutinen Timrå kan använda på alla positioner, skulle säkerligen kunna vara keeper om det krisar. Visar en jämn trygg nivå och är Timrås bästa BP-vapen. Att sedan få komplettera detta med en PP rutin av rang, gör att saknaden av PP-Back inte känns lika mycket. Så vårat PP-vapen får gärna presenteras tillsammans med vårat BP-vapen!
El Maco: En kille med TIK kläder har kört rätt flitigt(och "hårt")på gymmet i sommar(nästan varje dag), har inte riktigt kunnat luska ut vem det är. Han har även Karlskoga shorts ibland, vilket borde vara Marcus B isf men hittar ingen ny bild på honom.
Giffarnas fystränare frågade om inte Nubben gett honom nåt kontrakt över sommaren, han svara inte på det. Huruvida han är aktuell el ej vet jag inte, men kanske intressant info.
KulltorpsOlli: klart rimligt rankat dessutom. Jag är mest osäker på Lökke men Dahlén och Elias ska ju vara där. Är inte jättemånga i SHL som klämmer sig in före heller.
El Maco: Ska han rankas högt så krävs det ju en jämnhet sett till tidigare säsonger. Presterar han som slutet av förra säsongen så blir ju denna ranking rätt skev.
Andersson: hoppas Mattsson kommer ut som han avslutade fjolåret.
Mjörnberg verkar ge rabatt för osäkerhetskortet och bonus för att ha spelat i ettan. Han kan ju inte ha gått på statistik i alla fall. Och när det gäller osäkerhet så finns väl betydligt större osäkerhet för andra lags uppsättningar? Oh, well. Vi får se.
Kongo: Jo, håller med. Är väl kanske inte den som tar tonen i omklädningsrummet, men på isen är han en ledare och utanför är det en seriös och målmedveten kille