Jåkkinen: Mera som stämmer för Timrå i andra. Lauritzen visar fina kvaliteer. Boyce går fram som en bergkross och har inte förstått att det är träningsmatch :)
Jåkkinen: Backspelet känns lite skakigt är min första tanke. Nu är det ju bara en period spelad i årets första match dock, men nja. Imponerad är jag inte. Däremot imponerad av det lilla man sett av Lauritzen, känns finurlig. Kommer nog bli en höjdare i PP!
Störigt att ST tar 89 kr för webbsändningen. Hade tänkt se, men nu blir det inte så. Fattar inte hur dom kan ta 89 kr med tanke på kvaliteten det brukar vara. Borde ingå för prenumenanter och kosta en slant för övriga. Giffarnas träningsmatcher i våras sände dom gratis.
En tikrelaterad nyhet är att Harriet pensionerar sig från butiken Festyran i Sörberge. Hon missar väl inte en hemmamatch nånsin i princip? Bra att någon tar över så inte butiken försvinner :-)
Puckat: Rogga får väl, lite som han säger i ST-intervjun, skynda långsamt med framförallt Elias. Skulle dock inte förvåna mig det minsta om han väljer att testa den där på förhand ohyggligt intressanta trion i PP redan imorrn.
Handle with care är väl ett engelskt uttryck som går att applicera på Elias Pettersson fortfarande. Utan att veta hur pass mycket han växt på sig under sommaren så är det fortsatt mycket viktigt. Hans finess kommer vara guld värd i detta lag men om han börjar matchas för hårt och helt uppenbart ska tillhöra våra allra främsta offensiva hot så kommer han nog också behandlas därefter av motståndarna. Fördelen är ju att han har ett så pass bra spelsinne att han med tiden kommer kunna pucka livet ur tröga allsvenska backar, men det vore ju fint om han i någon mån kan skonas lite på vägen dit.
Puckat: Jag hade jäkligt gärna sett Pettersson mellan Dahlen och Lööke. Sen ut med Boyce på kanten i fjärdekedjan och ut med Berglund samt in med Stene (som dock vilar imorgon..) som center där.
Jåkkinen: Lauritzen som center? Har gått som ytterforward större delen av sin karriär. Enstaka inhopp som center, men kantspelare i grund och botten. Lite märkligt, kan jag tycka.
Supertacks: Någon av dom kommer få ett kontrakt. Tror Garpenlöv ligger närmare pga sin rightfattning. Kanske blir så att båda får stanna nu när Westlund har problem med knäet
El Maco: första matchen i västervik i december hoppas jag verkligen jag kan komma på. En fredag om jag inte misstar mig? har jag hört att det bor en och annan Timrå fan i Västervik faktiskt. Sjukt kul om man skulle träffa en legend som dig El Maco. :) Vart är det du bor nu igen?
Sputnik: har noterat matchdagarna för Timrå i Vöstervik. Har inte sett oss i vare sig Västervik eller Oskarshamn och vore kul att få pricka av minst en av dem i vinter.
lungan: Trycket i Hallen är helt ok, det är ju bättre än i Almtunas och panterns arenor om man säger så. Det jag menade var det faktum att de nästan aldrig förlorar en Hemmamatch. Det lag som har kommit på besök känns det som att de behövt göra en riktigt bra match för att slå dom. Nu har väl detta i och för sig gällt i division 1, men det ser väl ut att hålla i sig än så länge. Vi hade ju ett hemmaspel som som skrämde slag på de flesta lagen i Elitserien pckså. Man minns ju hur motståndarCoacherna brukade säga inför match att det gällde att hålla sig i hatten de första 10 minuterna för då går det undan.
Supertacks: Måste faktiskt säga att Björkung såg lite trött ut, hade svårt att hålla tempot uppe. Garpenlöv verkar ha lite problem med markeringsspelet. Går ofta hårt mot puckföraren. Men men, det är ju försäsong också. Chans till förbättring finns.
Karlskrona saknade bara 4 spelare varav den viktigaste var patrik Guter. Pratade med ett karlskrona fan och han sa att det inte gick att skylla ifrån sig på det. Västervik såg faktiskt riktigt bra ut och ser ut att fortsätta att rida på vågen från förra säsongen. En spelare som jag gärna sett i timrå är dansken Olle Liss, högerskytt skjuter som en häst och verkar dessutom alltid träffa mål, 3målskytt i matchen också. Dessutom verkar dom prickat rätt med Jonas Fransson i mål riktigt tät matchen igenom. Honken i Karlskrona hade ingen rolig kväll däremot, även om man inte kan lastas honom på nått av målen. Västervik kommer bli en otrevlig överraskning för många lag i HA. De har dessutom något jag saknat i Timrå i många säsonger, nämligen att man känns oslagbara hemma och att det liksom sitter i väggarna.
Söderöver: På tal om Lander. Enorm skillnad när han var tillbaka. Han är inte längre någon vass offensiv spelare men hans styrka på puck gjorde stor skillnad i offensiv zon. Bland annat.