Simmalugnt: äntligen fick vi vinna nåt! Frågan är väl om det vi såg ihelgen är tillräckligt bra för att få en bra start i serien. Jag klarar inte av ännu en säsong med dålig start och vänta ända fram till jul innan det lossnar. Nåja skitsamma nu firar vi detta. Skål!
Kongo: Håller med, men allt med kissemissarna känns rätt avslaget. Sundsvall Fjants lever dock kvar i 90-talet. De har ju liksom inte mycket annat att glädjas åt. Undrar om de fortfarande står på sina serie matcher och spontanskriker "Hata Timrå".
Även en annan som precis som du var på den tiden tycker att det känns iskallt, Modoliderna däremot är kul att munhuggas med.
Simmalugnt: Det bästa är om IFSH-TIK-rivaliteten över tid tynar ut så mycket som möjligt. Det innebär en onödig lokal rivalitet och konkurrens. Det riktiga derbyt är däremot enbart positivt för båda parter: Det höjer hockeytempen (vilket påverkar supportrar, publik, sponsorer och innebär en sporrande verksamhetskonkurrens) utan att man direkt konkurrerar i samma område.
Knylan: jag fattar fortfarande inte.... förra matchen var jag inte inloggad och kunde ändå se matchen, nu står det att man måste ha premium och att det kostar 1 krona första månaden. hur kunde man då se första matchen?
Sputnik: Ser ut som om han har problem att hitta puck, flera skott som han verkar oberedd på när pucken kommer. Men men, det är försäsong för honom med. Ska tilläggas att han var bra mot Modo.
Jåkkinen: Ja han måste verkligen vara en klippa denna säsong om vi skall ta någon av top 2 placeringarna i serien. Då måste han prestera lika bra som han avslutade serien förra säsongen och under en hel säsong denna gång. Skulle vara kul om man vågade testa Brattström nån gång med.
Sputnik: mål!!! Snyggt pp mål i 5 mot 3 klapp klapp dahlen målskytt. 2 pp mål i matchen än så länge. Lauritzen ser klurig och pucksäker ut i pp och ser.ut att kunna bli riktigt nyttig om han kan hålla sig hel.
stoff: Aaaah, då begriper jag varför jag kan se den gratis. Fördelen med att ha föräldrar som fortfarande prenumererar på papperstidningen hemmavid. Pappa betalar, bokstavligt.
Söderöver: På tal om Lander. Enorm skillnad när han var tillbaka. Han är inte längre någon vass offensiv spelare men hans styrka på puck gjorde stor skillnad i offensiv zon. Bland annat.