Simmalugnt: Hahaha! Machulda tar en vinge också, och Aleksandrs Jerofejevs tar andra backplatsen i hård konkurrens med Henrik Petré.
Man skulle vilja veta mer angående Nielsen alltså, det hela är lite märkligt. Han är ju en ren chansning, med det där beryktade skottet som egentligen enda bekräftad uppsida. Björkung bör vara bättre, först och främst. Det känns som så. Trångt om platserna bland de där lite mer oprövade backarna, samt att det då kanske är rätt illa med det där ögonflimret.
Jåkkinen: Tänkte också det. Synd annars då han var intressant med sin storlek och skott. Först och främst önskar man ju att det inte är något allvarligt med honom. frågan är ju då, Öppnar det upp för PP backsvärvning tro? Dock så lär han väl inte varit allt för dyr och det i sig inte lämnar allt för mycket pengar kvar att värva något intressant för.
Björkung på bänken idag och Hardegård får chansen. Tycker Björkung varit riktigt bra i träningsmatcherna än så länge, kan det vara så att man är nöjd med honom och vet vad man får ut av honom och vill testa Garpenlöv lite mer kanske? Annars tycker jag det är łite underligt då Björkung tagit för sig betydligt mer än så länge. Även om Garpen faktiskt gjorde en ganska bra match senast mot Modo och skapade en del lägen.
sargad: Blir väl lite kedjereaktion. Något börjar strula, i försök att funka ändå överanstränger man något annat. Sen är han ju inte purung längre heller så.
Hoj! Den 17e September är det dags för första hemmamatchen som bekant.. Låt oss sluta upp på torget i Timrå och gå tillsammans mot nya tider och NHK Arena! Eventet i länken nedan!
Simmalugnt: Sprid och använd min propaganda, jag har bara börjat kan jag lova ;) Börjar redan uttydas en friktion mellan böckerna våra, att göra något monumentalt av en SCA match så här sätter ribban direkt. Modobesöken ska koka!
Simmalugnt: Den här länken har motivet med en transparent bakgrund, som ni kan använda för att beställa tryck med motivet från valfri hemsida som erbjuder t-shirts med egna tryck, eller något annat för den delen ;)
Nisse på Mon: Och förresten....när vi ändå snuddar ämnet. Hur går försäsongsträningen till? På min tid...närnast stenåldern känns det som...hade vi försäsong i fotboll på mellannivå från januari tills serien startade i April Maj. Kondition, och spel ute och inne 4-5 månader. Hur är det inom hockeyn? Känns dom betydligt kortare förberedelser.
OlliJanne: Precis. Förstår inte riktigt...pp har varit ett stort problem i åratal. Samma mantra varje år "vi måste jobba på pp". Men inte jobbas det inte. Nu är det 2 veckor till premiären. "Vi har inte jobbat speciellt mycket med pp". ??? När ska man börja med det. När serien startat? Kan nån förklara för mig oviljan att ta tag i detta superviktiga pp?
Simmalugnt: Vi får avvakta med t-shirten. När jag läser Larrys kommentar i ST blir jag lite orolig "Vi har inte tränat så mycket på power play än och egentligen var det inget klassiskt power play-mål". Samma visa som förra året m a o. När matcherna skulle avgöras i PP så stod vårat gäng med brallorna nere och hade ingen aning om vad faan man skulle göra. Det vill jag inte se en upprepning på i år tack!
KulltorpsOlli: Willysson vem är denna legend?!? Själv är man ju uppvuxen i Småland och har inte hört talats om denne gentleman. Är det han Willysson som haft ett nick med samma namn härinne på HS?
KulltorpsOlli: Willysson är den enda person i världen som naken kört BOMBEN på det frusna vattnet i Bofors ishall efter en TIK-seger för många år sedan. Dessutom fick han därefter eskort av vakterna till supporterbussen för att de hormonstinna och pilska Bofors snubbarna i AC/DC t-shirts inte skulle idka sexuellt närmande mot vår ikon.
Bulla körde flankskydd och avledde massorna på sitt eget lilla vis genom bussrutan...
När öldimman lagt sig, då upptäcktes minst 4-5 kvinnliga boforssupportrar som hungrigt lyckats ta sig in till oss i TIK-bussen. Deras avsikter var mycket ekivoka! Vi har Willysson att tacka för mycket;)
Detta är preskriberat och hände långt innan bussar fick tråkiga dieselfilter.
Sputnik: På min tid så skickade man ner tex Willysson som sänkte killen som kom till klacken, så var den saken ur världen. Efter det, exemplet, så fick klacken vara ifred. Det var bättre förr....
Sådana här dagar saknar man verkligen inte glansen och överklassäckelhockeyn i lyckolandet SHL! Vi frossar i kall rå betong, äckelbofors, Södertälje och framför allt nollning av storörade banjospelare från Örnsköldsvik! Ibland är hockeyångest så vackert.
Sputnik: Exakt samma året vi åkte ur om jag inte minns rätt. I Ö-vik efter matchen skulle några modolider storma våran läktare. Stoppad av vakter och började sedan grina.
Haha inne på Modoboken påstår man att vi håller låg nivå. som man skall säga nått själva, kolla på pajasen som under matchens gång skulle över till Timråklacken och härja och vakterna fick ta hand om honom. Rätt gulligt faktiskt. Det är ju inte heller första gången man varit med om detta. Kommer ihåg en match man var på live i dåvarande Eon arena(kanske till och med var när den fortfarande hette Sydkraft arena), då vakterna fick ta hand om någon barbröstad modoit som var på fyllan och hetsade runt. Hur var det deras slogan lyder nu igen?!? Just det, Modo the fart of hockey...
Monno: Får hoppas på att vi båda ligger med bra i serien med häng på topp eller övre halvan. Då borde det bli utsålda derbyn och klirr i utfattiga kistor.
Tycker det verkar som en enda lång transportsträcka till efter säsongen 26/27, då halva truppens kontrakt går ut. Konstgjord andning denna och nästa säsong, och ny sportchef som kan sätta en stor del av truppen inför 27/28. Tragglar ... | Läs mer
Man skulle vilja veta mer angående Nielsen alltså, det hela är lite märkligt. Han är ju en ren chansning, med det där beryktade skottet som egentligen enda bekräftad uppsida. Björkung bör vara bättre, först och främst. Det känns som så. Trångt om platserna bland de där lite mer oprövade backarna, samt att det då kanske är rätt illa med det där ögonflimret.