1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607825 inlägg · 6214 ämnen
« · 719812 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: För lite SK-medlemmar på HS?
DJ Hemp: Det får stå för dig det. Jag tycker det är roligare utan.

Abris:

För att det är ännu roligare med...

DJ Hemp: Varför ska man chansa om det är kul utan?

-Gurra-:

Det går att ha kul utan sprit - men det är synd att chansa!

-Gurra-: En festgrupp som en gång om året samlar alla supporters i alla åldrar för olika aktiviteter som brännboll ex. Kanske också en middag på någon restaurang i samma veva. Eller korvgrillning.

Skulle inte vara helt fel tycker jag.

Ett väldans tjat om pubträffar och pubaftnar hela tiden tycker jag.
Visst är det kul att sätta sig ner med likasinnade åh snacka över en bira.
Men.. det går väl att sammanstråla utan att det är en massa alkohol med i bilden också, med tanke på de yngre supportrarna som kanske också vill vara med i gemenskapen. Det om något skulle gynna SK. Om vi visade att de yngre förmågorna också är välkomna vid träffar och resor.

Om vi nu ska gå in på gamla ämnen som det här med resorna t.ex så har jag ett praktexempel på detta. Åldersgränser på supporterresorna för att det förekommer alkohol i bussarna. Detta har jag alltid tyckt varit ett rent vansinne. De bussar som kallats "partybussar" har också i många munnar varit supporterbussar. Sedan vid ett tillfälle hade några eldsjälar bokat in en egen buss till de som inte ville festa på resorna. De som valde att åka i den bussen blev i sin tur behandlade som utbölingar.
Minns då speciellt en match emot Leksand då jag betalt för resan och inträdet, precis som alla andra. Jag åkte dit i den lugnare alkoholfria bussen. När vi kom fram så var bortastå markerat med rep. Åh när jag och en annan Tikare från den lugna bussen satte oss där så fick vi senare höra: "Ni har inte åkt med supporterklubben, så ni ska inte vara innanför repen".

Är det sånt som kallas sammanhållning ???? Bara för att jag inte åker i partybussen åh dricker alkohol får jag inte kalla mig supporter, eller ??.
Om jag i framtiden tar min egen bil till matcherna blir jag då klassad som förädare ??

Näe, det är dags att börja boka in träffar som inte innefattar en massa sprit och öl.

DET GÅR ATT HA KUL UTAN SPRIT !!!!

Sv: Bokslut
Stenkarn: Hänger förmodlingen samman med att man amorterar på hall-lånen. Genom att göra så kan man reglera årets vinst. Vinsten i sig såg ovanligt liten ut med tanke på omsättningen.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Mappe: Skillnaden är väl att de med sitt kapital kan köpa in vassa ersättare på en gång utan att riskera något. Något som väl vi inte hade råd med riktigt.

kungsbacka: Förutsatt att utgifterna är lägre än inkomsterna, men du kanske har någon annan, roligare förklaring? :-)

Stenkarn: Det är inte inkomsterna man blir rik på utan det är utgifterna.

TIKbiff: Amen broder! Det är med ett lite skadeglatt leende man läser om de andra lagens spelarflykter.

Skönt att se att andra ES lag tappar spelare till NHL nu.
Hv71 tappar Liv samt Björn Melin som är nära Anaheim nu.
Frölunda tappar Joel Lundqvist till Dallas...

RÖR INTE VÅRA SPELARE ;-)
Vi hade otur förra säsongen, låt oss få behålla våra spelare nu.

arf: Men det är ju omsättningen som är intressant utifrån det perspektivet.

De har 30 miljoner mer i omsättning jämfört med Timrå. Ett antal miljoner av det är högre löner som bidrar till att de kan han ha spets men samtidigt en bredd som Timrå ofta saknat.

arf: Låga siffror?! De har 30 miljoner mer i omsättning än Timrå, vilkas siffror inte är dåliga dom heller.

Gidde: Märkligt låga siffror för LHC. Med tanke på deras raketkarriär hade jag väntat mig att de var rika som troll, men de är ju vad jag kan se i paritet med Timrå? Lite högre omsättning förvisso, men inte dramatiskt mer.

RQT:

Inte en aning, Expressens källor bör väl stämma någon gång i alla fall ;-)

Men jag håller verkligen med om att Mora ligger lite väl högt upp, typ 8 platser eller så :)

;-)

Gidde: Tror du dessa nuffror stämmer? Tycker Mora ligger liteväl bra till. Man kan ju alltid hoppas :)

eloff:

Knaskamilla i MoDo-boken gjorde denna sammanställning utifrån Expressens artikel:

--klipp--

Jag tror jag ägnar mig åt lite service till alla som inte köper den oberoende liberala tidningen idag (samtidigt som jag undrar varför de konsekvent aldrig lägger ut den där listan på internet):

Frölunda +19 milj (kapital 59 milj, omsättning 130 milj)
HV71 +10,8 milj (kapital 21,3 milj, omsättning 104 milj)
Färjestad +8 milj, uppskattad siffra (kapital 74 milj, omsättning 120 milj)
Linköping +2 milj (kapital 4 milj, omsättning 105 milj)
MoDo +2 milj (kapital 7,8 milj, omsättning 60 milj)
Södertälje +1,5 milj, hela koncernen (kapital 4 milj, omsättning 65 milj)
Timrå +900 tkr (kapital 6,1 milj, omsättning 75,1 milj)
Mora +850 tkr (kapital 9,5 milj, omsättning 60 milj)
Luleå +833 433 (kapital 2 milj, omsättning 61,5 milj)
Brynäs +240 tkr (kapital 850 tkr, 57 milj)
Djurgården +/-0 (kapital 600 tkr, omsättning 60 milj)
Leksand -500 tkr (kapital 33 milj, bundet i arenan, omsättning 100 milj)
Skellefteå -2 milj (kapital 3 milj, omsättning 35 milj)
Malmö -20 milj (kapital nollresultat, omsättning 40 milj)

Kapitalligan blir alltså följande:
1. Färjestad
2. Frölunda
3. Leksand (fast där är det alltså arenan de räknar som kapital)
4. HV71
5. Mora (!)
6. MoDo
7. Timrå
8. Södertälje och Linköping
10. Skellefteå
11. Luleå
12. Brynäs
13. Djurgården
14. Malmö

--klipp--

Nog stod det väl vilket det var som gick minus?

Enligt Expressen; Fina överskott i elitserien, totalt 48 mkr på 11 klubbar, en gick back vilken det var framgår inte.

VF +19mkr
HV +11 mkr
FBK +8 mkr
TIK +1 mkr
7 lag +9 mkr
1 lag -????

MIF gick back 20 mkr. Tur för dom att Percy "lurade Malmö kommun vid en markaffär, han tjänade 250 mkr då han sålde vidare efter någon månad.

Bergius: Tror en sms-tjänst skulle bli mycket mycket dyr för supporterklubben. Men det skulle vara väldigt bra när det var resor på G, pubafton/pubträff o.s.v.

Men epost är nog den bästa & billigaste lösningen. Men sms är nog lättast och dyrast om man vill ha informera ut om något riktigt stort.

Frella:

Jag ser det inte som att jag blir "påtvingad" en information i en klubb där jag är medlem.
Å andra sidan var det bara en idé när ändå ett inbetalningskort kommer att skickas ut.

Frella:

Jag kan skvallra för dig att på den nya TIK031 hemsidan jobbas det febrilt på att medlemmar ska kunna betala in tex medlemskap via sms..

Även ska man kunna betala i shopen vi kommer att lansera..

Nu skvallrar jag inget mer om vad som är på G...;)

Bergius: Vet att tex Blic använder sig av en sådan lösning till sina kunder. Men det är ju inte särskilt ofta de skickar ut SMS. Även Posten har väl en sån tjänst där man får reda på när paket har anlänt. Men dessa ex är ju vinstdrivande företag. Viss skillnad på en ideell förening som SK är, särskilt som man lägger det mesta av budgeten på billiga resor. Nyhetsbrev känns ju betydligt billigare om än mindre flashigt, men vill man kunna nå ut till medlemmarna säg en gång i veckan så känns det väl som det mest gångbara alternativet.

Frella: Nyhetsbrev är ju mindre roliga.

Ett effektivt förslag som är väldigt populärt är sms-utskick. Har ingen koll på vad en sådan tjänst kostar men nog har de flesta medlemmar en mobiltelefon med sms-funktion. Mycket enkelt och snabbt når man ut till medlemmarna med ett sms i mobilen.

Men tror ändå inte att det är lösningen för att öka intresset för att gå på domus-puben men informationen går ju ut iaf.

Finns många andra lägen som tjänsten kan vara bra. Säg att man skickar ut info om en resa och så kan man anmäla sig direkt genom att svara på smset.

friskan: Eftersom många har en tendens att byta mailadress så är väl det enklaste att tipsa om tikare.se. Där kan man då fylla i sin mailadress ifall man är intresserad av ett nyhetsbrev om vad som händer, på så sätt slipper man bli påtvingad ev information också.

Yellowcard: Jimmy (JimmyH) och Olle (Knylan) var de som skötte sidan mest förra säsongen. Nu vet jag inte vilken som direkt kommer att sköta den. Det är flera som hjälps åt med den, bland annat jag och Björn (Actionleif).

friskan mfl: Vem är webansvarig på tikare.se? borde ju kunna sätta dit en länk till en mailinglista lätt.

LingaN: Se det som en nödvändig och bra utveckling av SK:s verksamhet.

friskan: Håller helt med. Att det här inte varit igång tidigare är konstigt...
Man skulle kunna få kryssa i en ruta ifall man vill ha nyhetsbrev till exempel varje månad med tips på köp av souvenirer, priser till bortamatcher och övrig nyttig informationen.

LingaN:

Bara att skriva sin mejladress på inbetalningskortet när man betalar medlemsavgiften.
Då finns namn, adress och mejladress. Bara att lista upp och då finns det ett perfekt medlemsregister.

Det tar lite tid att göra första gången. Hålls det sedan uppdaterat kan det vara suveränt att ha.

Yellowcard: Tror det kommer att vidtas åtgärder mot detta så snarast som möjligt om inte så är det absolut ett måste...

En mailinglista är helt perfekt och för de som inte använder mail/internet så är det bara att skicka ett papper med information till de som vill...

TIK031 verkar vara väldigt noga med detta! Vi får ta efter dem.

Sv: Backlund skadad - borta sex månader
dalastark: De personer jag brukar snacka med mörkar ingenting för mig.

ernie eagle:

ok, låter bra det. Tro inte för en sekund att jag hoppades att han skulle vara skadad.

Är det så att den informationen jag fått är felaktig så får jag helt enkelt sträcka upp mina källor i sundsvallstrakten.

Betänk dock att klubbarna brukar mörka rätt bra när det gäller skador under försäsongen.

dalastark: Han är inte allvarligt knäskadad. Jag har kollat upp det där med folk som har insyn.

RQT:

Ja vi får väl se. Enligt folk där uppe är det en allvarlig knäskada - jag återger bara den informationen jag fått...

Detta kan inte hänt för då hade det st och db

diffe:

Det är ett blankslag för mycket i adressen han klistrat in...

Ta denna istället..

(Inte för att sidan ger något, men bara så att du får se hur fel dom har... ;-)

frubba: det går inte att komma till någon side med denna länk

frubba:

Aftonbladet har ju knappt haft en siffra rätt på något lag, och ligger dessutom långt efter med uppdateringar på sin Silly Season-sida...

Så den där sidan har jag bojkottat ett längre tag...

vete fan hur det här funkar men läs denna artikel, alla lagen och deras nyförvärv + rykten om nyförvärv ;D --> www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,798031,00.html

Helg Ernest: Skippa det där nu. Backlund är fit for fight tills midsommar ;)

Helg Ernest:
Hääärligt! Änligen ett nytt Jonterykte...
Det har varit lite segt med rykten senaste dagarna...

På tal om rykten från "säkra källor" så hörde jag en stockholmare som berättade att inför lockoutsäsongen hörde han att en "säker källa" hade sagt att det var klart att Sudden skulle spela med DIF.
Han nystade lite i vart ryktet kom ifrån och det visade sig att....
Den som sade det hade pratat med någon vars svåger hade träffat Suddens gamla slöjdlärare på pendeltågsstationen i Älvsjö!

Såna rykten måste man ju bara älska!
Som nyfiken "ryktesforskare" kan man bara undra....
Vad sade slöjdläraren EGENTLIGEN?

lungan: Du har gjort en feltolkning där.
Artistskatt = minsta möjliga skatt.
Däremot endast under 6 månader.
'Men på 6 månader skulle ju Backlund vara med i matchen igen

ernie eagle: Tack för den upplysningen...innebandy måste förbjudas för målvakter o övriga hockeylirare!!

ernie eagle: PUH

lungan: Det är ingen som helst fara med Backlund. Han har mkt riktigt ådragit sig en smäll på ena knät men det är av en lindrigare karaktär och han har beordrats vila i upp till en vecka.

Så n8i kan andas ut, gott folk ;)

65selander: Man ska nog ta allt dendär nissen skriver med en stor skopa salt. Han har en tendens att överdriva bagatellartade saker..

Men appropå backlund borde inte ngn tidning eller klubben lägga ut detta så vi supportrar får vara delaktiga i hur det går för våra spelare på försäsongen!

Helg Ernest: Och åka på artist skatt skulle inte tro det!

dalastark: VM silvermedaljörernas andre målvakt verkar fortfarande vara klubblös. Vi får väll ta hit honom igen då.

« · 719812 · »