1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

785438 · » Till forumet


Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Och Tobias Åblad tycks vara på väg till sin 27:e klubb...
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007

Saxat från Sundsvall Hockeys hemsida:

"Även denna säsong kommer ett antal spelare att vara så kallade ”namngivna spelare” mellan Sundsvall Hockey och Timrå IK.

Följande spelare kommer att vara namngivna. Johan Asplund som ”namngiven målvakt” Magnus Nyberg och Erik Moe som ”namngiven junior” samt Alexander Larsson som ”namngiven 1-2 års senior”

Namngivenheten gör att spelarna kan representera båda föreningarna utan karens."

Självklart är det i det läget att skador infinner sig som en "övergång" för Larssons kan bli aktuell. Men med tanke på vad man sett av honom så här långt så finns alla förutsättningar för att det ska kunna bli ett riktigt intressant läge intressant om nu ett lån blir aktuellt.

Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Laddat för i kväll och Jonte tar det hela med ro. Synd att man inte har chansen att närvara vid matchen i kväll.

www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=584447
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
MorganaLefaey: En ren isnpektion inför bortamötet mot MoDo i Swedbank Arena 17 Oktober.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
ernie eagle: Man laddar liksom upp på Hotell Statt i Skellefteå för att få den där "hemmakänslan" att infinna sig :)

Sen åker man runt runt runt med bussen runt om i kommunen och så får Jonte agera vägvisare och guide. Sedan åker bagarn ut på isen och gör en spegelvänd Beliavsky även kallad karusellen och Per Hallin bujder upp till vals när kör rondellen och så stänker Pärssinen in puckarna ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
MorganaLefaey:
Timrås B-juniorer har spelat mot Modo B-juniorer ikväll
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
MorganaLefaey:

Dom ville väl beundra nya arenan ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
ernie eagle: Problemet är väl att Arken där vi jobbar på för fullt just nu ligger vid gästhamnen och bussen kom från nya arenans håll och körde bort förbi för att komma ut mot rondellen. Där de iofs kan välja att köra norrut. Men då var de en aning vilse innan.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
MorganaLefaey: Förmodligen spelarbussen på väg norrut till Skellefteå för genrep imorgon kväll 19.00.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007

Har timrå vart ute på resa idag? Stog och tog mig en kaffe utanför arken nyss och då for en buss förbi med ett antal kepsprydda personer och fram på bussen lyste texten Timrå IK.

Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Bo Bly: Håller nog med i mycket om din indelning även om jag tror på några justeringar.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Bo Bly: Det där skriver jag helt klart under på!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: Jag delar in ES i 4 grupper. 1:Färjestad,Linköping och Hv.
2:Frölunda,Timrå och Luleå. 3:Brynäs,Malmö och Modo. 4:Djurgården,
Mora och Skellefteå.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: Experttipsen har skilt sig en hel del åt i år. Serien känns öppnare än på bra länge, vilket är roligt!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: Känns crazy att ha en massa "experter" som tippar Timrå högt i serien. Man är ju inte bortskämd med sådanna förväntningar på Timrå, även om vi gått bra ett par säsonger.

Tror nog, bland annat, att både Modo och Luleå hamnar lite högre än vad Wikegård tippar. Fler saker som jag inte riktigt tycker stämmer, men av vidskepliga skäl håller jag tand för tunga ;)
Kommentera


Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: Nej, det var dagens sanning det.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Dream Team: Icke, men kan man bli annat än kär i den mannen?
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: Finns väl knappt ord för att beskriva det ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: "Sjödin tuggar bara toy han"
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Dream Team: Haha Han är fördjävla osnygg;-)
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: Inte direkt Pekka Langers tandrad hos Jonte inte.. ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
tjobba: Nu föll man på målsnöret hehe
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
tjobba: "Sjödin tuggar bara toy han"
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kapten Lindow: Haha=) Men det var Hedström iallafall..

"Sjödin tuggar bara toy"
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
tjobba: Är det inte Svedberg då?
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Jonte Hedström i TV4-sporten strax? Någon spelare som valde bort NHL skulle iallafall vara med!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kapten Lindow:

Att han tippar Färjestad i Final är ju för att han är FBK : are, visste väl att karl`n va missbildad =)
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
mattias - 74: rökt? nä du han tar dem intravenöst
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
tjobba:

Anrell har rökt morötter :)
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
ernie eagle: Dom verkar inte ha någon riktig koll på den där artikeln..när man tittar videoinslaget så tror Anrell på Färjestad och Brynäs i final, inte Timrå=)
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
tjobba: Åh fan inte visste jag att Magnus Wernblom lirade i MoDo och Johan Backlund signat för Brynäs ;)

Vad fick egentligen Skellefteå i utbyte för att släppa Wernblom såhär tätt in på Elitseriepremiären och har någon siktat Kristan vid Domustrappan?
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
htikare: Larsson känns onekligen intressant. Man kan ju fråga sig varför inte han erbjöds ett try-out i somras eller vart på tapeten när Wennerberg blev skadad.

Annars är Warg en ruggig straffsnidare.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Hoppas Nubben har en fortgående dialog med Alexander Larsson för han går på bra nu i sundsvall hockey..dom ligger under mot SAIK nu med 4-2
och Larsson har gjort båda målen varav ett på straff.

Vi behöver ju en bra straffläggare också.. att döma av våra straffar i SCA-cupen..
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
actionleif:
Kläs den sedan in med reklamskyltar och svart plåt blir det kanoners.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kapten Lindow: Matchen slutade 1-1, jumbotronen var väl lite blek och mörk men så hörde jag att de inte hade ställt vitbalansen riktigt på kameran så bättre bild var att räkna med
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Hur gick matchen mellan j-20 och kovland i söndags? Fungerade jumbotronen/mediakuben???
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Per HApps:
Tror det blir strax efter loket...
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
ståpäls:
Någon som har en ungefärlig aning om när sista vagnen lämnar perrongen?
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kerstin_k: Ja, det är nog inte många som kommer att kalla honom Kåkkå som är det rätta uttalet.

P.S. Ambroo: Ang. Sundh/Svensson från i går. Jag undviker också i möjligaste mån smileysar i mina inlägg.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kevin O Shea: Han får sitt STORA genombrott i år. ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
JimmyH: Ok, det får väl ses som hyfsad utdelning ändå vad gäller antal svar. Bra jobbat iaf, för det är intressant läsning.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Det var ett jäkla tjat om Strålmans genombrott - fick han inte det ifjol?
Efter jul var han ju lagets definitivt bäste back - vilket inte säger så mycket, då backbesättningen underpresterade rejält.
Fast att han kommer att ta sitt spel ytterligare en nivå uppåt, råder det ju inget tvivel om.
Men att han skall få sitt genombrott iår, tycker jag känns knepigt då han som sagt "breakade" redan ifjol.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: Du lär ju iof ha rätt om Strålman och Lotvonen. Jag tänkte inte ens på Strålman. Men han är ju givetvis ett namn att använda i powerplay. Förhoppningsvis ökar hans produktion i år också och att han verkligen får sitt genombrott. Men däremot är jag inte så övertygad om att Kokko kommer att misslyckas. Magkänslan sa du, jag kan bara hålla med ;) Namnet i sig är ju häftigt nog att innebära framgång :)
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kerstin_k: Jag tror att Strålman och Lotvonen är de två som kommer att få mest förtroende i pp. Kokko och Styf lär få spela andra fiolen... Det jag sett av Kokko på försäsongen är inget att skriva hem om och han har heller inte levererat och allra minst i pp. Sen tycker jag att de jag skrev tidigare talar sitt tydliga språk och förklarar min oro. Jag hoppas naturligtvis att jag har fel, men magkänslan säger nåt annat...
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
tjobba: Ganska många som trodde på Strålman som den spelare vars genombrott skulle komma i år också. Känns en smula obehagligt att ha en journalist från Sportbladet som tror på SM-guld till Timrå.

Ambroo: Hur kommer det sig att du tror att Kokko inte skall vara förstaval i PP? Är inte han värvad för att ersätta Aalto? Så har jag fått för mig. Kenta anser också, står i hockeybilagan, att vi har fått in mer spelskickliga backar i Lotvonen och Kokko. Låter märkligt att man då inte satsar på en av de spelskickliga backarna när det är så viktigt att ha ett fungerande PP. Det lilla jag har sett av honom på försäsongen tycker jag har bådat gott. Men då skall jag inte sticka under stolen med att jag inte bevittnat Timrå vidare många gånger. Som sagt, vad grundar du din oro på?
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Stenkarn: Det stämmer bra det Knylan skrev.

Det verkar bli lite sämre med både sportchefer och supporterklubbar på de återstående klubbarna. Jag har jagat ihjäl mig via mail och telefon i två veckor nu, vissa är väldigt svåra att få tag i, andra lovar att höra av sig men gör det icke.

Jag känner väl att en de behöver inte svara mig på något om de inte vill men artiklarna blir lite tunnare nu kanske, men att jag lyckades få fullt med svar på ungefär hälften av klubbarna får man kanske vara nöjd med, det är väl lättare att få tala med rätt person om man ringer eller mailar från aftonbladet eller svt av marknadsmässiga skäl, tikare.se ger kanske inte lika mycket gehör i Sverige. ;)
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kapten Lindow: Jonte kommer garanterat inte att göra en f(l)oppa. Han lär köra på i gammal hederlig stil och spottar säkerligen in en 12-15 kassar och han kommer absolut att producera runt 30-35 pinnar. Den jag är orolig för är Petri Kokko. Han kommer från ett bottenlag i FM-Liiga där han fått väldigt mycket istid och haft en strålande statistik de senaste åren, men hur kommer det att gå när förtroendet inte alls kommer att vara det samma (han var kapten i SaiPa) och när istiden blir begränsad? Han kommer förmodligen inte ens att vara förstaval i pp där han nästintill spelat så mycket som han själv velat/orkat tidigare...
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kevin O Shea: Lasse Anrell tror att Timrå vinner SM-guld.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kerstin_k: Med att tona ner förväntningarna, tror jag att han syftar på att många verkar tro att han är värvad som poängproducerande förstecenter.
Förstecenter - Ja!
Men poängproducerande? -Det har han väl aldrig varit.
Jag tycker vi skall vara nöjda med honom, även om hans poängproduktion bara stannar någonstans mellan 20-25 poäng.
Han kommer att göra en helvetes massa nytta för laget ändå - i boxplay och som ledare på isen...
Kommentera

785438 · »