1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607576 inlägg · 6214 ämnen
« · 725652 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
kungsbacka: Knappast jag som ska lugna ner mig.
Sen ni gick upp har ni haft placeringarna 9-3-6-3-12-9.
2 topplaceringar, 1 mittplacering och 3 bottenplaceringar.
Sen att man i en subjektiv bedömning tycker att ni ser ut att bli ett topplag kommande år är inte samma sak som att vara ett.

sgsk: Du får väl logna dig lite.Topplag och topplag du kan väl inte veta innan säsongen börjar vilka som blir topplag och vilka som inte blir det väl?

Ambroo: Form är som bekant en färskvara.
För drygt ett år sen spelade SSK SM-semi, det gör inte dem till ett nuvarande svenskt topplag för det...
Men visst, om man gör en bedömning av ES-lagens trupper så bör ni kunna slåss om en top4placering, helt klart.
Är man inte top4 i ES så är man inte ett topplag i mina ögon.

Herminator:

Ja, tack och lov så gick han till ZSC Lions.

Poffa: Jajamän ett helt guld, och vi har bara ett silver men jobbar hårt för en ädlare valör. Lasse Pirjetä du är välkommen.

Hur blir det med Pavan Pavlikovsky för er, är han förlorad?

Herminator:

Ja, jag lyckades ju bevisa att om man väljer att titta på enstaka minuter kan alla lag vara topplag. Däremot så vet jag att om vi tittar över en väldigt lång tid så har vi ett SM-guld.

sgsk: Med tanke på nuvarande och kommande trupp (med Jonte inräknad och ev. Lasse) kontra övriga lags trupper, så är vi helt klart ett lag för övre halvan, allt annat är en besvikelse.

Ser att andra svarat för fjolåret. Tittar du på vad vi har gått ifrån till vad vi är idag vad gäller etablering, organisation och ekonomi så är vi närmare toppen än botten.

Poffa: Och går man ännu längre tillbaka så var vi ett topplag som spelade om SM-medaljer medan ert Alfredshem harvade i division 1. Nöjd nu (c;

Herminator:

Och går man tillbaka ytterligare några år så harvade ni också Allsvenskan. Sett till två säsonger har ni varit topplag, i övrigt har ni varit bottenlag, mellanlag och Allsvenskt lag.

sgsk: Är man tillräckligt enögd så kan man säkert snöa in på den seaste mellan-säsongens mediokra placering. Är man lite mera vidsynt kan man dra sig till minnes det tidigare säsongerna med bättre placeringar. Men då harvade ni ju på i Allsvenskan så det är väl att begära för mycket...

Sv: Riko Hahl klar?
mikenomad: Ja allstå 15/6 är deadline för spelare som står under kontrakt med klubb.  Det gör ju inte Riku ännu. Se länken till ST-artiklen.

Ambroo: Toppklubb i Sverige???
Visst slutade ni på en niondeplats i vintras?
Men med de pengar som Nubben verkar strö omkring sig så förstår jag att ni har den ambitionen.

Kerstin_k: Han är inte påtänkt som nån ersättare för Jonte som är klar och han spelar precis som du skriver bäst i en centerposition. Att Riku lämnar är icke heller troligt. Suget att spela i en förstafemma med mkt istid i en toppklubb i Sverige är det som lockar mest.

Denna ev. värvning görs för att få en bredd på centersidan i första hand. Med tanke på att det bevisligen är en aning tunt bakom Hahl och Warg. Skulle Nubben ro detta i land så är det bara till att lyfta på hatten för ännu ett mycket smart drag och ett gediget arbete.

mikenomad: Detta är det bästa omdömet hittils om Lasse P;

"Lasse är ful, fet och värdelös! Fast ES klass håller han säkert.."

Nåt jon på hockeymagasinet vet verkligen vad han pratar om;-)

-Gurra-: Han var väl mindre bra kanske. Fast det var å andra sidan de flesta i TIK gångna sässen.. Tycker också att Nielsen får oförtjänt med stryk här, tror han hade varit en riktig tillgång om han stannat. Men väljer jag mellan honom och t ex Pirjetä tar jag den sistnämnde 7 dar i veckan!

Frella: Jag begriper inte vad Nielsen har gjort alla för ont ?? Så fort det pratas om spelarbyten så dyker alltid hans namn upp. Varför är det så ??

Frella: Sant. Det tänkte jag inte på. Känns ju i så fall som en fullgod ersättare åt Nielsen.

Kerstin_k: Eller vara Nielsens ersättare i modell jätteuppgradering?

Fet-Ecke: Frågan är väl hur Backlund reagerar på att spela med mindre skydd? Men det är ju en sak som drabbar alla målvakter. Förhoppningsvis drabbas Krizan otroligt hårt =)

Frella: Kan inte denna Lasse, som ju också var center, vara en täckning ifall Halh skulle försvinna eller kanske för en utebliven Hedström?

Frella: Tycker det känns stabilt på backsidan. Målvakter? Ja, Backlund tror jag är en kanonmålis! Vassa forwards!!! Ser ut att kunna bli en mycket trevlig säsong!!

Kerstin_k: Vi har kanske då säsongen börjar alltså en kedja som med stor sannolikhet skulle kunna användas som förstafemma i finska landslaget större delen av säsongen. Lägg därtill en andraformation med Hedström och Warg samt en tredjelänk. Vi blir iaf farliga framåt tillskillnad mot ifjol, frågan är hur det blir bakåt?

SIMON: Yes! Äntligen ett ytterligare rykte att spekulera kring. Det har varit otroligt dött kring värvningsfronten hos Timrå ett tag. Senast han spelade en full säsong (SM-liga) producerade han bra med poäng. Kan säkert vara ett riktigt bra nyförvärv.

SIMON: Oj oj,.. 1,92 lång och 103 kg. Skulle inte alls vara fel i vårt anfall ;-)

orion: Vad dramatisk du är.

Tallarna kommer säkert att ta örnens plats tids nog. Men du vet ju hur det är. Det är som med en del annat en hel vetenskap när sånt här disskuteras, det tar tid och det får vi räkna med.

"Nubben" om Hedström i dagens ST:

"När det gäller Jonathan Hedström är läget, enligt Norberg oförändrat.
-Han tillhör Anaheim och vi lär inte förhandla med honom så länge han har kontrakt med dom."

Bara så ni alla vet tänkte jag.

friskan: Egentligen är det ju styrelsens sätt att maska av och gömma/glömma Mattias Johanssons motion som får mej att tänka "tråkig inställning", för att inte säga illegalt beteende, en motion är en motion.

orion:
Tallarna fanns även på det senaste medlemskortet. De ploppar upp lite här och där verkar det som.
Lite tråkig inställning du har.

Herminator: Blir inte klok på det här. I dagens ST i intervjun med Nubben står det klart och tydligt återigen att Nubben säger att han inte kan andas ut förrän 15/7 när det gäller Hahl. Precis som jag tidigare hävdat. Sen säger han vidare iofs att han bedömer risken som liten att han drar, men ändå...den finns där.

Fet-Ecke: Nope, det är 1,a juli som gäller. Kontrektet med Hahl löper från detta datum.

Per HApps: Förra året var jag den enda som tog El Macos upprop/uppror på allvar. Fan va tyst det blev när jag argumenterade för tallarna, helt enligt stadgeprinciperna... Etablissemanget hade bestämt nåt annat, och jävlar hur fort det går ibland! Örnar forever! (Fast tallar på små brevpapper...) Friskan var där! (Heder!) Timrå IK är som Socialmodekratin ungefär! Man måste slickande klättra sej uppåt, annars är man död! Synd!

Yellowcard:
Nån som var på årsmötet ikväll och kan komma med lite matnyttigt?

Ambroofaktorn... Vi litar blint!

Agneijska: Ingen fara på taket, Riku rör inte på sig.

Dream Team: Hahls kontrakt med Timrå börjar gälla den 1 juli. Innan dess kan han gå till NHL om han vill.

Frella: Hahl blev väl free-agent den 1 juni, om jag förstått saken rätt?

Swordster: Hahl tillhörde väl Colorado, men de lär väl ha tappat rättigheterna nu då man inte erbjudit honom något kontrakt?

Någon som vet om Hahl tillhör någon organisation?

Ambroo:
Domustrappan naturligtvis.

Poffa: Vet inte riktigt! Bra fråga! Tror att det är svensk tid.

Poffa:
Du behöver inte vara orolig, som det ser ut blir jag kvar i Sverige.

Sv: Händer nåt i Arenan?
Fet-Ecke: Okej.. men det skulle defenitivt vara trevligt.

Fet-Ecke:

Midnatt för östkusten (EST), va? 06.00 svensk tid, isf. Eller är det midnatt svensk tid?

Frella: Jo, det har ryktats om en pub hela tiden jag har hört något om ombyggnationen. Du har helt rätt ang. utskänkningstillstånd!

lungan: Ang. Kuhta så ryktas det lite hit och dit om honom.
Om jag har förstått saker och ting på rätt sätt så är det deadline
för NHL kl.24.00 inatt.

Fet-Ecke: Det måste såklart handla om en pub, problemet ligger väl i att man inte är så givmilda med att dela ut utskänkningstillstånd från kommunens sida. Var väl knappt så man fick öppna den pub man har nu.

Idag är det den 15 juni, är det klart nu att alla som står underkontrakt inte kan åka över till NHL nu.

Kultha är han ett trovärdigt rykte? Eller spånas det bara på honom?

« · 725652 · »