nixXz: Så här sa Nubben igår: "– Hittar vi nåt så hittar vi nåt. Vi jobbar tålmodigt med det här. Det man är ute efter är en ersättare till långtidsskadade stjärnforwarden Timo Pärssinen."
Kerstin_k: Såg att det var klubben som hette Karlovy Vary. Lite besviken blir man allt. Vad hände med tjeckerna från AHL? Dom kändes ju mycket mer intressanta.
Gidde: Japp, om vi ska bli tekniska här är alternativen "titthålsoperation" och "vanlig" operation. Söderström fick det senare, och det tar längre tid.
RocknRolf2: Känner lite "nja...va..? Eh..?" om det är vad man värvar. Det är som du säger kanske inte vad man väntar sig, och ganska gammal också. Men det lär väl inte finnas så många andra spelare ledig. Står ju nått annat där också, om Karlovy Vary är det en spelare eller något helt annat?
RocknRolf2: Nog har jag sett många värre floppar än Machulda i mina dagar. Exempelvis er egen Sloan. Jag tror inte att MacHulda skulle floppa hos er. Fast något framtidslöfte är han ju inte, 35 fyllda nu tror jag.
Machulda har varit rätt svag i tjeckien och gjort 2+5 på 21 matcher. Visst han bonkade in 26 poäng i Luleå ifjol, vilket ju inte är fyskam.. Men vad jag minns av hans spelstil så var han rätt trög och ofta oangegerad. Alltså inte direkt nån att sukta efter... Men visst ett kortare artistkontrakt kan väl möjligtvis funka.
I väntan på kvällens drabbning kan den intresserade TIK:aren titta på en lång intervju med första rookiekandidaten Oscar Sundh i avsnitt 20 av Pucksnack... (se länk)
Vladimir Machulda? panik värre enligt mig. Flopp i Luleå häromåret. Men visst, han lär väl inte vara särskilt dyr. Plocka in nån annan också (alltså nån BRA!)
Tjalle: Hur var det med "löftet" att hålla förstakedjan intakt? AB hade ngt insidesreportage "så ordnade Timrå sin miljonkedja" där det hävdades att Nubben lovat Hedström/Pärssinen/Hahl att de skulle få spela ihop.
Ponera att det nu dyker upp en superforward från Tjeckien. Hur prioriteras han kontra en matchotränad Pärssinen i förstakedjan efter jul?
Janken: Benda ligger tvåa i deras lag med 15 poäng på 21 matcher. Bäst är Robert Reichel med 20 poäng på 22 matcher.
Frågan är om Timrå har någon chans att rycka någon av toppspelarna i Tjeckien, kan inte tänka mig att deras ledning är speciellt intresserad av att släppa en toppspelare, men allt beror ju på hur kontrakt ser ut.
Janken: Det tror jag på..... snoka vidare på det.... Synd om Warg som fått ont i magen.... Hallin kommer nog att vara på sitt bästa spelhumör ikväll tror jag däremot.
Vad gör Jan Benda i år? han är kontrakterad av Chemopetrol i Tjeckien.. Så mycket vet jag.. Jag vet inte hur mycket han spelar och hur det går för honom ? Det snackades ju om honom redan förra säsongen.
Hockeydynamit97: Jag slänger in några wildcards. Jag som huvudtränare. Bragd Birger som analytiker. Småland som dryckesansvarig. Modano som fystränare. Jonte D som sponsoransvarig. Mikenomad som chaufför. Zäta 75 som pressansvarig. ... | Läs mer
"– Hittar vi nåt så hittar vi nåt. Vi jobbar tålmodigt med det här.
Det man är ute efter är en ersättare till långtidsskadade stjärnforwarden Timo Pärssinen."