1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608373 inlägg · 6214 ämnen
« · 788433 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nyförvärv
Undra vad alla som tror att Machulda är en flopp värvning tycker om det här?

Det är bara att konstatera att det inte finns bättre på marknaden.
Men spelare behöver vi ju.

Han står som center, det kan ju vara bra att få en sådan. (se länk)

T T: vilket nyförvärv som helst skulle ha fått en bunt med utropstecken vid det här laget..

Dallas: Nio utropstecken för ett SkAIK-reject. Är vi så desperata?

Sv: Anti-Virus?
Nu har jag sett sändningen från ppv mot Skellefteå. Ska jag vara helt ärlig förstår jag inte kritiken mot "Virus". Han till o med försvarade TIK publiken när kommentatorn tyckte att det hade varit tyst. Virus sa att det höll han inte med om för att det alltid är kanon stämning i Timrå. Publiken lider verkligen med sitt lag osv.

Däremot kan dom lära sig att zooma in!!! man ser ju knappt spelarna.

Jag förstår att klubben känner sig tvingade att värva men jag hoppar verkligen man gör det inom budgetens ramar. Förhoppningsvis så blev Laine en billig affär.

Marcus: Han fick väl inte så mycket tid på sig heller pga att han var hemma och fick barn. Har för mig att de nämnde att de inte tyckte riktigt att han fått chansen men kunde inte chansa på att han skulle vara bra....

Från svt.se:

Bara dagar före elitseriepremiären tvingas Mikko Laine lämna Skellefteå AIK. Orsak: Klubben anser inte att han är tillräckligt bra.

Laine fick beskedet efter gårdagens 2-4-förlust mot Timrå i genrepet.
-Mikko åker hem till Finland redan idag, säger sportchefen Peo Larsson till Norra Västerbotten.

Skellefteå har nyligen gjort klart med Jason King. Laine bedöms inte räcka till i konkurrensen med transatlanten och får därför leta ny klubb.

Jag länkar till en intervju med killen. Han har tydligen haft try-out kontrakt med Skellefteå. Och eftersom han inte spelar med SAIK så platsade han väl inte antar jag. *läser på mer*

Sv: Agera Nubben?
Mikko Laine till TIK. se TIKs hemsida

actionleif: Mer underligheter i samma artikel: ... Boorken har hållt höll räfs och rättarting efter den svaga instasen hemma mot Djurgården senast, då Brynäs tappade 3–0 till 3–3 under matchens sex sista minuter.

RocknRolf2: Är ju rätt säker på att det sket sig med Tenkrat som var nubbens förstaval. Machulda var säkert inte ens fjärdecal men man valde honom ändå på grund av att man kanske måste in med ännu fler spelare nu då skadorna hopar sig. Fler spelare = kostar mer pengar. Måste hålla budgeten.

actionleif: hehe.. vilken rolig rubrik.

www.st.nu/index.php?avd=Sport&aid=600428

actionleif: Allright då missade ja den lilla lilla rutan...
Blir ju spännande att se vem det blir....

Ann: Ja, i en liten liten ruta ..

Intressant att Moe hamnar på bänken.

actionleif: Stod det i pappersdagbladet?

actionleif: Enl ST går Österholm in i tredjeformationen, Oskar Johansson och Moe går som extra. Hade ju varit trevligt med en spelare till så att man kunde avlasta med en fjärde kedja iaf någon gång under matchen.

Kan alltså vara allt från en allsvensk spelare till en ungersk? =)

Kerstin_k: Möjligtvis. Men till det han togs hit för, snabb avlösning, har han inte varit till mkt nytta. eller ingen nytta alls. Det skulle vara om han får nått knäpp när han är tillbaka, men varför skulle han ens få speltid när skadeläget ljusnar? Blir han kvar efter säsongen ska jag gå brottningsmatch med Borat

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-11-20
orion: "moverare"

Helg Ernest: Undrar om det heter Maserati på italienska..?

Sv: Omröstningen

Det är juniorerna som ska göra det?

Många skador är det, hur göra?

Rulla på tre femmor tills vi har alla tillbaka
7 röster (5.9%)

Kasta in en J20-femma som avlastning
70 röster (59.3%)

Fixa några nya lirare
27 röster (22.9%)

Jag är en glad lax
14 röster (11.9%)

Enligt dagens Dagbladet så kommer Nubben presentera en spelare, förmodligen idag..

Dock så är det en spelare utan elitserierutin

RocknRolf2: Det är ju det vi inte vet ännu. Än så länge har han ju inte haft någon större chans att visa upp sig. Det kan mycket väl finnas något gott med honom. Den som lever får se.

orion: det heter faktiskt massös.

orion: "Masserare"?

Massör?

Kerstin_k: har det varit någonting gott med Machulda? vad?

Kom han hit på eventuellt bekostnad av Tenkrat så är det ju bara än värre.

Sv: Tenkrat
Laken: måste faktiskt hålla med dig. eller en 4 line som består av juniorer.
för vi vill inte hamna i en ekonomisk kris!

orion: "masserare" borde det väl stå!

73Sjöbba: Största bekymret just nu är väl att Kicki massös går in i väggen med alla skador hon måste behandla... Har Nubben nån tjeckisk maerare på gång som ersättare?

Laken: 22

Laken: Han hade #22.

Vilket nummer spelar Machulda med?

hojtaren: Tja, Tenkrat har i varje fall fått spela en match med Stanislav Chistov och Phil Kessel som kedjekamrater. En intressant omgivning.

LÖSNING:

Acceptera några förluster, in med några juniorer, sprid ut dom över de olika femmorna. Vila de som varit mest belastade (Strålman, Backlund bl.a.).

Agera Lill-Kenta!!!

Kevin O Shea: Tja, känns väl hetare än någon chansvärvning. Men om jag inte minns helt fel fick han ju duktigt med slantar i Mif, vad är det som säger att han inte begär sådanna summor återigen. Många klubbar, svenska och finska, var ute efter honom vilket torde göra så att han kan trissa upp priset en aning.

Intressant, men inte till vilket pris som helst.

Fredrik Eriksson är tydligen ett namn som nämns till Timrå...hellre det, en spelare som är scoutad och vi vet vad han går för än någon chansvärvning som har ett "namn".
Eriksson nämndes ju även under Silly-season, som ett eventuellt nyförvärv inför denna säsong.

Kerstin_k:
Vi får nog se till att kapa skadelistan först. Annars har vi snart fem femmor när grabbarna kommer åter i spel.

Nä, in med en j20kedja som får gå som avlastning fram till dess.

hojtaren: Lär väl inte finnas pengar till att värva honom nu ändå. Vi fick ju Machulda istället, på gott och ont.

Tenkrat
så här står det på nhl.com.Scored his first goal as a Bruin in his first game as a Bruin Nov. 11 vs. Ottawa...It was his first NHL game since Apr. 14, 2002 with Nashville. - Recalled Nov. 11 from Providence/AHL where he had been assigned on Oct. 9...Had 2-7=9 totals with 6 PIM and a +4 rating in seven AHL Bruins games. - Has not dressed for two games (coach's decision). - Lifetime vs. Washington: 0-1=1 totals with 0 PIM in five games.

han platsar nog inte där!

Lemmy: Då hoippas jag att Tomten bjuder på någon trevlig julklapp typ Marko Jantunen, Peter Tenkrat eller något sådant i din julklappssäck =). Ha det!

RedEagleJkp: Då hajar jag =). De e lugnt. Har lagt ner detta med Virus nu ett tag ialla fall, haha. Tills nästa gång då. Lite skönt att fokusera på något annat än alla skadorna bara. Undrar vad man ska önska sig av tomten då?

Lemmy: Nu behöver det inte nödvändigtvis vara du som idiotförklarat de med avvikande åsikt. utan det var mer menat till de Timråiter som brukar bemöta en avvikande åsikt med kommentarer typ "Vad annat hade man förväntat sig av en supporter till banjolirarna" eller annat som för debatten framåt på en hög och akademisk nivå. Tyvärr var början av mitt meddelande ett svar till dig så du fick bära hundhuvudet. Det var dock inte min mening.

Oj oj oj...livet måste ju gå vidare trots allt elände med skador i TIK just nu. Har familj och arbete men har svårt att fokusera på detta. All tid och tankemöda går åt att försöka hitta lösningen på Timrås problem. Hur ska det gå? Vem ska ta den senast skadade spelarens plats? Vilka tänkbara nyförvärv finns tillgängliga på marknaden? Barnen kräver irriterande nog min uppmärksamhet mellan varven, likaså frugan. Chefen förväntar sig resultat i utbyte mot det där hånet som dimper ner 1 ggr/mån. (Lönen kallar dom det visst). Fan, fattar dom inte att man måste prioritera??

Det är då det slår mig. JAG har inte huvudansvaret här! Det finns folk med bättre insyn, som dessutom har betalt (bra betalt!), och som jobbar nästintill dygnet runt för att ordna detta! Jag lutar mig tillbaka, tror bestämt att jag för omväxlings skull ska sätta lite tilltro till dessa personer....:-)

Kevin O Shea:

Han spelade i 6:31 minuter i de två första perioderna gjorde 9 byten satt utvisad en gång.

SMÅLAND: SKADELÄGET
Skadeläget är av förståeliga skäl betungande för Timrå i dagsläget. Massören Kicki Höglund redogör för hur läget ser för de skadade Timråspelarna.

Johan Svedberg, (axelskadad)
- För Johans del är det smärtan som avgör när han kan spela igen. Än så länge har han för ont för att spela, förklarar Kicki Höglund.

Timo Pärssinen, (ljumskskadad)
- Timo blir borta från spel ytterligare ett tag. Exakt när han är spelklar igen är inte möjligt att säga, men han rehabtränar och går hela tiden framåt, säger Timrås massör.

Robert Carlsson, (ryggskadad)
- "Robban" är ju opererad för diskbråck och blir borta en längre tid, klargör Kicki.

Mattias Wennerberg, (lårbensbrott)
- Mattias blir även han borta ett tag till. Han spelar knappast före jul, säger Kicki.

Fredrik Warg, (blindtarmsopererad)
- Vår läkare, Jonny Karlsson, har sagt att man brukar räkna med 14 dagars speluppehåll efter en sådan blindtarmsoperation som Fredrik genomgått, berättar Kicki.

Vladimir Machulda, (revbensskadad)
- Machulda hade ont i revbenstrakten i dag och det är smärtan som avgör när han kan spela igen, säger Kicki Höglund.

Peter Nylander, (fingerskadad)
- Peter fick fingret avskjutet och tvingades till operation i går där man stiftade fingret. Han är gipsad nu i början sen får man se om han kommer kunna spela med någon form att skena, förklarar Kicki Höglund.

Saxat från hockeyligan.

Lotvonen har tydligen fått 2 spritt nya urtjusiga gaddar och kommer till spel

Kevin O Shea: ok ska leta.. kan ju varit snack bara.. men lägger in länk om jag hittar

danne80: länka gärna om du hitter den igen...men vad jag kan se än så länge så har han inte officiellt skickats ner till farmen.

Kevin O Shea: nej... det stod nåt om han nätade i sin första match och efter att gått poänglös inatt så blev hemskickad mot nån powerforward.. var en kommenter med att timrå kanske skulle slå en signal igen... letar fortfarande. läste det imorse på nån sida när jag surfade runt

« · 788433 · »