Timrå IK framstår allt mer som en av de allra största vinnarna på värvningsfronten. Medan flera lag tappar sina största stjärnor till NHL har vi endast tappat en Frans Nielsen med usel plusminus-statistik.
Dream Team: Ska vi verkligen backa bandet så förbannat långt bakåt i tiden.
Är det inte den moderna hockey som är intressant? Vad som försiggick innan -90 tillhör väl ändå det förgångna med tanke på vilka oerhörda skillnader det var då jämfört med i dag vad beträffar själva spelet i sig och målvaktsstilarna?
Mappe och RR2: Nu skojar ni? INGEN kan ersätta Norrena i LHC, man ska komma att deras spel bakifrån bygger mycket på just honom. Ser Roman som ett klart nerköp då det var ett par säsonger sedan han var i ropet. Det känns lite Bosse Ahl på äldre dar i den värvningen, stor, stel och långsam... Han kommer att bli årets flopp!
ernie eagle: Vi kan väl ta och göra våra tilltänkta "klipp-och-klistra-nissar" en björntjänst och inkludera slovakiska målvakter i den sammanställningen. ;-) Oavsett från vilken sida av gränsen man är uppväxt så tenderar väl den fostran man fått vara i mångt och mycket rätt så likartad. Tjeckien och Slovakien är ju två rätt så unga nationer, sinsemellan, men vad Tjeckoslovakien stod för genom alla hockeyår säger väl en hel del.
RocknRolf2: Ta inte ut nåt i förskott. Kan ingen "klipp-och-klistra-nisse" som har duktigt med tid till övers göra en sammanställning av tjeckiska burväktare i Elitserien?
Vore onekligen intressant att se hur det står till på den punkten. Då får vi iaf en statistiskt klar bild över hur det kommer att gå för vår tjeckiske vän Chechmanek i LHC.
Gidde: Han skrev Tommy Warg utan h så där har du fel ändå. För det är viss skillnad på Warg och Warg. Att sedan Tommy smög sig in i texten har ingenting med saken att göra!
Ambroo: Lite småimpad blir man ju av klöbbens handlingsförmåga. Han kan inte ha varit jättebillig. Ett uppköp tycker jag om man jämför med Norrena. Kul med ett nytt ansikte för Mandy att reta gallfeber på.
friskan: För att nyhetssnurran styrs av det vi sätter upp som den ska söka nyheter om. Zäta finns med som ett av sökorden, därför dyker den upp. Samma sak gäller för Tommy Warg...
kungsbacka: Jag som bor i Falkenberg, kollar in de goa´ rödvita gänget via dator och Canal+ sändningar för 99:-/match. Känns som det är en härlig vinter på gång!!!!!!!
Berglund: Jajamen då ser det jävligt bra ut.Men det är inte säkert att det lyckas.Men förutsättningrna finns ju sen är det upp till spelarna.Och dom är nog väldigt revanch sugna.Även jonte efter den snöpliga förlusten mot djurgården lockout säsongen.detta blir en kul säsong jag vet ej om dom visar pay per match nästa säsong eftersom jag bor i kungsb.så får jag följa dom flesta matcher via tv radio och dator.
Tycho: Tror inte du behöver oroa dig för Backlund. Att Duba fick stå i mellanåt ser jag som en sund inställning av coachen. Det är psykiskt knäckande att spela bra men ändå förlora. Målvakterna är mer utsatta än utespelarna p.g.a. deras position.
Ja för varje spelare som försvinner från de andra lagen destå bättre ser juh TIK ut...
Enda frågetecknet jag har för Backlund är att han ganska ofta trots sin räddningsprocent var petad av medelmåttan Duba... Men jag har säkert fel i mina farhågor... Har haft det tidigare... =)
Kevin O Shea: Att värvningen av backlund var bra har jag sagt sen den blev av trots många personer som undrat om jag var dum i huvvet att jag tyckte det var bra att värva en målvakt från leksand som var jumbo i serien och inte äns höll sej kvar. Jag säger bara kolla hans räddnings % förra säsongen i elitseriens jumbolag.....
sargad: Det ser ju helkul ut detta, det kommer att bli huggsexa efter målvakter hos våra konkurrenter. Värvningen av Backlund ser bättre och bättre ut för var dag som går...
Deas: Tror inte heller attt han vill riskera sin landslagsplats hos de finska lejonen för att eventuellt harva i farmarligorna borta i Nordamerika. Skall han ta den risken skall det vara ett synnerligen attraktivt kontrakt med antingen en väldigt hög sign-on bonus eller ett envägskontrakt. Jag vet inte dagsläget om det är någon klubb som är villig att betala det Hahl förmodligen lär komma att begära.
I Fredrik Norrenas fall är de annorlunda. Han är målvakt och finska målvakter är högvilt prioriterade i NHL.
Deas: Har han inte gjort en sväng där redan? Hur mycket speltid fick han i Avalanche under de år han var där? Jag har fått uppfattningen att han nog värderar speltid rätt så högt i relation till hur mycket pengar detta ger. Han är förhoppningsvis nöjd med rollen som förstecenter och bra med speltid i Timrå IK, jämfört med inte lika bra förutsättningar i den klubb som nu är villiga att erbjuda kontrakt.
ernie eagle: Riku Hahl kan säkert dra bara han får kontrakt. De flesta tar ju den chans som väl dyker upp, och även om han får spela i farmarligan blir det väl lite mer pengar än i Timrå?
Talangscouten: Den länken med att dom får plocka spelare efter 15:e juni tror jag inte dugg på med tanke hur mycket som stog fel i hela artikeln
sen det du säger med transfersummor är du lika villiga betala 150 mille för få tillbaka z efter ni fått 80 när han åkte då ? eller ska det bara fungera åt ena hållet hade du tänkt ?
mikenomad: Tänka sig att även en sån som jag har kloka tankar och funderingar emellanåt.
Zlatan & Jag! Vi är okonventionella. Vi är älskade, Vi är hatade, Vi ser båda rött. Vi är galningar som fullständigt tappar konceptet och spärrarna ibland och så är vi alldeles alldeles fullständigt genialiska, Zlatan & Jag!
VM skulle kunna bli ännu roligare utan proffsen, om man ser det rent sportsligt. Då skulle alla få samma förutsättningar. Då slipper VM avgöras pga vilka spelare som åker ur Stanley Cup. Sedan kommer som du säger NHL att köra World-Cup oftare eftersom dom vill ha sitt skyltfönster i alla fall.
Tänk år 2012, kan vi hoppas på det? När nubben får förhandla direkt med exempelvis New york Rangers...
ernie eagle: Håller faktiskt (tro det eller ej) helt med dig i det här fallet. Känner ingen nämvärd oro beträffande Hahl. Iaf inte efter att de kritiska datumen löpt ut, möjligtvis en liten gnutta innan dess.