1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608309 inlägg · 6214 ämnen
« · 788157 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Det är huvudsaken att vi går till slutspel
Helg Ernest: synd tjecken gick sönder första matchen.. och nu nylander mfl.. fan ser inte bra ut.. håller med dig, vi får gå runt på nån/några juniorer som avlastning - känns ändå som om vi kommer förlora några matcher nu framöver, så varför värva fler - till dessutom en begränsad budget... vad får vi för "skit" då? nu måste vi våga visa att vi kan satsa ungt, och tro på föreningens grabbar också..

Kevin O Shea: Är det kanse lättare att låna från div!?
Vad fan vet jag!
I så fall kanske Michael Wallén från Härnösand kan vara nå´t...f-84 och har gjort 12+13 på 15 matcher...det kanske är prestigelösare att låna från ett div1-lag i distriktet än från ett lag högre upp i hierarkin?

Sv: Anti-Virus?

73Sjöbba: Om ni skärskådar alla kommentatorer, finns det då någon som inte någon gång har kritiserat Timrå och därför borde vara den som får kommentera Timråmatcher?

Det är väl så att man hör vad man vill höra, självklart tycker jag själv att kommentatorer och bisittare är överdrivet kritiska mot mitt lag och inte klagar på det andra laget... ifall jag lyssnar med det örat.

Helg Ernest: Är det helt omöjligt att hyra en eller två spelare från allsvenskan?
Eller måste det vara två på förhand namngivna spelare som får gå mellan klubbarna?

Detta vore ju den billigaste lösingen - Hyr/låna två spelare som sedan är tillbaks i sitt ordinarie lag efter juluppehållet.

Robert Kimby i Nybro skulle jag gärna se i laget tills vi får tillbaks några spelare.
Linus Klasen i Huddinge var ju på tapeten innan säsongen - han kan säkert avlasta i en fjärdeline (när man nu inte vill använda junisarna).

Lemmy: Hehe, jag kommer ihåg en match förra sässen mellan Timrå och Brynäs på C+ Timrå vann skotten i första perren med typ 14-4 och ändå säger han att Brynäs har stått för det mesta. Färgad eller inte, vad vet jag.
Urusel är han iallafall.

Det går att dra upp några dussin liknande exempel.

Helg Ernest:
Jag skulle önska att vi plockade upp fler juniorer - det har jag alltid gjort. Man kan ju inte direkt få rutin och erfarenhet genom att inte spela.

Men tyvärr verkar det som att halva gänget måste "dö" och resten ligga i "dödskramper" för att någon ska få spela.

Red-line: Det är ju också en prioriterings fråga.
Tyvärr är det ju alltid ekonomin som styr.
J 20 drar knappast in några pengar.
A-Laget gör.
Det rör sig ju om max 6 matcher (2 veckor) Så det kan ju inte vara så
betungande för varken J20 eller A-laget.

Alla skulle behöva ta sig i kragen och ge allt. Från J20 B-lag upp till A-lag.

Snacka om att motståndarna skulle underskatta oss.
Jag tror nog J20 kedjorna skulle kunna prestera samma "speed" som 4e line gör idag.

Det skulle bli som ett gäng bålgetingar

RedEagleJkp: "Min personliga uppfattning är att det gör varken till eller ifrån" syftar på vad Virus tycker eller inte tycker i TV-rutan. Inte om det fick mycket fokus på HS =). På den frågan så är min personliga uppfattning att det får för mycket fokus. Bara för att klargöra saken =).

Lemmy: Men det syns rätt tydligt att man kör budgetversion när det är ppv-sändning. Både på "pausunderhållningen" (består av att visa resultattavlan i en kvart) samt kommentatorerna. Vad vi, och i synnerhet undertecknad tycker om Virus är väl klart, men den andra virrpannan som sitter där är ju inte så vass han heller. Mängder av felsägningar och igår rörde han till det rejält när han började yra om powerplay-statistiken och boxplay-statistiken. Han blandade ihop allting 2 gånger på 2 olika powerplay, så Virus fick rätta honom bägge gånger.

All heder till Niklas H som jag tycker är mycket duktig. Alla kan göra fel, men nog märks det att kvalitén skiljer sig kommentatorerna emellan.

Varför överhuvudtaget lägga ner så mycket energi på det som Virus säger och gör? Han är ju på inget sätt delaktig i Timrås framgångar eller motgångar. Om C+ vill ha honom som expertkommentator så må det väl vara. Det är deras problem.

Sedan ska det väl inte vara helt omöjligt att skita i vilken sörja Virus eventuellt kan tänkas vräka ur sig, eller? Det är ju ändå matchen man vill se. Tyck att han är Timråhatare, visst gör det. Tyck att han är den mest objektive kommentatorn som finns, visst gör det. Men är det verkligen värt allt detta fokus här på HS? Min personliga uppfattning är att det gör varken till eller ifrån.

Red-line: Får inte dom i sin tur då plocka upp spelare från B-jun? Är det inte så det funkar? Måste ju till fler fräscha spelare i laget och då kan det kanske vara som Helg Ernest säger.

Någon som förresten har koll på hur det står till med Larsson i Sundsvall. Är han fortfarande skadad? Kanske dags att värva Lauritzen från Bofors också. Han var ju på G hit inför säsongen. Blir ju inga dyra spelare som värvas om man nu värvar.

Lemmy: Det är så sött då du med förtäckta ord försöker säga att alla som inte håller med dig om Virus sk. "Timråhat" inte kan något om hockey. Jag tror du ska ta och testa det här med objektivitet någon gång, det kanske kommer skaka om dig rejält.

Helg Ernest: Vi kommer aldrig att få ta upp så många spelare. De har ju också matcher att spela.

actionleif: Ja, men tänk dig 2 J20 lines, 4e line och 1 line.
Vila 2-3 line.
Jag tror att en ihopspelad J20 line kan ställa till tillräckligt med besvär för en motståndare. Dom vill visa att dom duger, de är vana att spela tillsammans dom kommer slita till sista blodsdroppen för att imponera på Lill Kenta för att ev. få en ordinarie plats.

Visst kommer vi åka på stryk, men va faan. Det gör vi ju ändå med ett tröttkört och mass skadat lag.

Vi skulle få se ännu mera speed, tyvärr också "Indianare" .
Men va faan. Grabbarna får tid att läka och vila

Helg Ernest: På ett vis förstår jag målet, på ett vis inte.

Varför ska vi alltid ha som mål att det är huvudsaken med slutspel?
Vi har förmodligen elitseriens dyraste förstafemma, en av de bästa målvakterna, om inte den bästa.. jag tycker att vi ändå ska höja ribban ..

Men som det ser ut nu med alla skador så får man väl vara nöjd om vi har ett lag att ställa på isen de matcher som återstår före jul

Poffa: Ja, dina polare är väl Modoiter, haha. Skämt åsido, alla får såklart tycka vad de vill. Jag står fast och andra icketimråiter med mig. EN sak undrar jag dock, om man inte med objektiva ögon kan se eller höra Virus helt uppenbara Timråhat, kan man då se annat med en djupare blick på en hockeyplan överhuvudtaget. Eller är hockeydårar som mig mer dumma i huvet än normala människor?  ;)

Sv: Agera Nubben?
Spelare verkar ska värvas, men nu finns inte längre någon budget för spets utan nu blir det bara bredd. Men ändå lär man stå där med 15-16 forwards då alla är tillbaka i januari. Istället för det scenariot så känns det som att man ska möblera om i femmorna och försöka skapa en riktig förstafemma, sen fyller man ut med juniorer i övriga. Det kan ju knappast gå sämre än igår och det är nog ett måste om vi inte ska dra på oss fler skador pga den enorma mängd istid som spelarna får i match efter match. Ser man till matchen igår så känns det som att det aldrig kommer hända tyvärr, Kenta kommer matcha sönder spelarna framför att fylla ut med som i vårat fall små juniorer.

Igår bänkades Moe efter nåt misstag till förmån för en osäker och halvskadad Koskinen. Vidare valde man att spela en Nylander med brutet finger, som också rätt naturligt gjorde en av sina sämsta matcher i TIK-tröjan, såg lite feg ut. Samtdigt satt Österholm på bänken hela matchen, förutom de två byten han fick göra innan Machulda klev av. Vågar man inte spela juniorerna då hela laget gå på knäna så kommer man nog aldrig att våga. Kokko och Strålman är helt ur form efter tufft matchande, igår när Moe bänkades gick man ner på fem backar. Och dessa två fick spela ännu mer.

Även om våra juniorer inte är tillräckligt välväxta och bra så skapar de iaf andrum för de spelare som ska producera om de tillåts vara med. Är man trött gör man misstag, något som var väldigt påtagligt igår och jag tror inte man kommer vara sådär överjävligt mycket fräschare på måndag mot Brynäs. På bortaplan dessutom.

Det är huvudsaken att vi går till slutspel
Personligen räcker det att vi går till slutspel.
Chocka och kläm in en J20 line, som avlastning ( Någon nämde det tidigare) eller varför inte 2 J20 lines. Slicka såren och kom tillbaka skade fria och torpedera resten när vi är hela och fresha.
Det skulle ge en motståndarna ett psykologiskt underläge.

- Spela mot ett J20 lag. Då behöver vi inte ta av skridsko skydden.
Tycker dom vi är så dåliga så dom ställer upp med ett J20 lag ?

Vi vet ju att det är ungdommarna som snurrar upp och drar med sig gammlingarna, J20 ungarna lär göra lika dant. De vill ju visa att de förtjänar en plats i A-laget

Jorden går inte under för att vi dalar lite i tabellen. Det är ju inte förren på slutet det gäller i allafall.
Ok att 1an spelar mot 8an, men va f..n Vi borde kunna sänka vilka av de andra bottenskrapet (ES Lagen) som vi gjort fram till nu.

Is i magen och vi tar hem Guldet i år.

Ja med andra ord ser det mörkt ut för timrås del ett tag framöver! 10 matcher 9 förluster! spelarna kan omöjligt orka spela sånt här spelchema
med så många skador!

Virus kanske inte hatar Timrå, men han är jävligt dålig på det han gör. han vet inte ibland vad han snackar om. Ne jag förstår inte varför Kanal+
har kvar honom. Har han någon kansul i sitt kontrakt?

nixXz: Saxat från länken till höger " Vår budget är begränsad, och det kommer inte att bli några jättenamn, säger Kent Norberg."

Lemmy: Jag hörde flera gånger hur han berömde t ex Jonte, Timrå, Hahl osv. Dessutom gav han svidande kritik till SkAIK-spelare då de gjorde något bra. Bl a så skällde han rejält på Haakana och PA Lundström för deras orejäla spel i BP.

Sedan är det naturligtvis så att han, och många andra, ställer högre krav på Timrå än på SkAIK, men det är väl inte så konstigt? 

Lemmy: Vi var mellan tre och fem stycken som såg igår. Alla tyckte som mig. Klart att det inte är så, att inte inse det säger mer om dig än om dem.

Och vad det gäller Niklas Holmgren och de andra så försöker de föra en dialog.

Nu har timrå tre nya skador. Vladimir Machulda, Kimmo Lotvonen och Peter Nylander. Någon som har ett bra förslag vad dom kan göra. Det ser helt kört ut. Nu kommer vi rasa som F*N i tabellen. Har vi pengar så vi kan värva nya spelare? Detta ser mörkt ut. mycket

Lemmy: Ko9lla nästa gång TIk har powerplay, han utbrister alltid, SÅJA! BRA gjort!!, när motståndarna får ut pucken, aldrig i det motsatta förhållandet. Likadant om TImrå gör en framstöt som nån annan skrev tidigare, så berömmer han ALLTID motståndets försvar i första hand, sen kanske han slänger in en kommentar i förbifarten om anfallet i fråga. Sen om motståndarna anfaller, ja då är det otroligt, inget bra försvar av Timrå utan bra prestationer av motståndet. Detta sker i allal matcher Virus kommenterar, ta och lyssna ordentligt nästa gång så kanske ni Virus-fans får krypa till korset och vara objektiva.

Dream Team: Han kan vara rätt ute ibland, helt klart. Tex när nubben sitter bredvid honom i studion. DÅ jäklar berömmer han Timrå och för en gångs skull kritiserar han inte allt de gör på banan eller hyllar motståndarna. Jag har alla matcherna inpelade och blir lika  förbannad varenda gång jag gör en återblick, karln är ju sjuk. Visst serieledare ska synas men i de flesta fall spelar det ingen roll var Timrå befinner sig i tabellen, han är alltid på motståndets sida.

Lemmy: Jag tror såhär, i "fallet Virus". Hans "Virus" Lindberg må ha haft sina bättre dagar som hockeykommentator i TV-rutan. Så har det enligt mig varit så ett tag nu. Inget ont i att han tragglar vidare, inte alls. Det är väl det enda han kan, eller gör duktigt konstruktiva försök till att göra, iaf. Man kan ju inte vara bäst jämt, ungefär. Virus hatar med största säkerhet inte alls Timrå. Vad den kritik han lagt fram tidigare beror på, det vet jag inte. Den här säsongen är dock min uppfattning i frågan rätt så klar. Som serieledare förtjänar man en skopa kritik, och ibland även ovett, de gånger man kanske inte når upp till "rätt" nivå. Ja, som att man liksom ska förtjäna förstplatsen genom att också prestera bra på isen. Det är väl inget märkligt om det nu är så, eller?

Poffa: Ja då är väl Niklas Holmgren och fler också Timråiter då, att vara Tikare kan nog inverka men mina polare som tittar samtidigt tycker alla samma sak. Klart att det är så, att inte inse det säger mer om dig än om dem.

Lemmy: Personligen tror jag att de enda som är färgade i den här tråden är de som anser att Virus hatar Timrå. Märkligt att det bara är Timråiter.

Sv: Dags att ställa upp för Timrå IK
Cher ryktas ju ha plockat bort ett par revben tidigare för att få en smalare midja. Kan man inte höra av sig till henne och i förbifarten lägga in ett "Jag tycker det verkar som att du blivit lite tjockare på sista tiden" så donerar hon nog ett par åt Machulda. Fast det är väl kanske med revben som med kläder och annat, storleken spelar en viss roll. Men med dagens plastikkírurgi så går det nog att få dem att passa ;).

Poffa: Haha det var det dummaste jag hört på länge, är du blind och döv? Till och med bisittarna brukar ju lessna ur. Han hatar Timrå, punkt slut.

Per HApps: Det intressant är hur mycket dom andra lagen som spöar Timrå nu, hyllar det egna laget hur bra dom spelade när dom slog TIK, där det fattas minst 2 ordinarie femmor.

Är Timrå såå bra? Svar ja!

mikenomad: Ootroligt bra idé! Jag hakar på, jag skänker löständera, en defekt hörapparat ( en gammal antjärnare:are busvisslade rakt i örat en gång)o en gammal höftled från-78!

Nu känns denna tråd allt mer angelägen.

Grabbarna går på knäna och är troligtvis helt slut i kropp och själ. Lillkenta och staben sliter sitt hår och funderar vad som hände.

7 på skadelistan varav 6 är forwards. Kanske vi blir tvugna att inkassera några torskar dom närmaste matcherna, och att det är lika bra att ställa in sig på det.

Åke the Myth: Det är ju så poppis med olika påskrivningslistor (för miljön tex) och insamlingsgalor nuförtiden. Tycker vi startar en organinsamling till förmån för TIK. Alla som har nån onödig kroppsdel hemma som ligger och skräpar, hör av er! Allt av intresse, ingen gåva är för liten!

mikenomad: Ha ha, jaaa! Dom kostar inget, free of charge! Det är ju nog med motgångar nu, man får väl ställa upp o hjälpa med det man kan. :)

Åke the Myth: Har du ett par x-tra över så hör av dig till Nubben...tror Lotvonen skulle behöva låna...

Åke the Myth: Äh, det är bara att försöka rida ut de närmaste två, tre veckorna. Förslagsvis genom att slänga in juniorer på väl valda ställen. Skit samma om dom inte håller måttet, skit samma om det blir en fet förluststreak. Det gäller att stoppa blödningen. Ju längre tid vi går så här kort med folk, desto större skaderisk för de som spelar.
Serieledningen var vacker, men nu handlar det om att få så mycket tid som möjligt mellan skadeproblem och slutspel.

In med juniorer!

Åke the Myth: Har sagt det förr och säger det igen; Vi är inte glidar-FBK utan Timrå IK! Varför skulle nåt nånsin gå lätt för oss?? Han däruppe har insett sitt misstag och håller som bäst på att försöka rätta till det. Bara det att det är försent, INGENTING ska stoppa oss i år!!

mikenomad: Dom for ut i går kväll efter alla besked! Hittade dom ju inte i mörkret, ska ut nu om inte räven snott dom!
Fattas ju bara det! O jag som ska till Birsta! :((

Åke the Myth: Å löständerna sitter på plats så här på söndagsmorgonen?
:-)

Det här liknar ju ingenting! Hur mycket oflyt o otur ska vi ha 9-10 man på skadelistan!
Saknar motstycke i TIK:s historia el? I allafall i ES, finns det något lag i ES som varit ett topplag o fått så mycket skador?

Hoppas vi fixar att klara slutspelsplatsen, så att alla hinner bli friska till det verkliga spelet börjar.
Men nu får vi bereda oss på ett par hårda o tuffa tider framöver, men vi timråiter är ju vana vi det.

Det var bara FÖR bra för att vara sant för oss Röd-Vita, I knew it! :((

iggy: Gillar din "Das boot"-metafor...:-) Japp, det tror jag på, så blir det!

Baker: Som det nu gäller det att få hit några friska killar som kan kliva in och hålla skeppet flytande. Vi får nog se fram mot en tid där poängen kommer trilla ner i lite spridda skurar. Gäller att hålla positionen som ett topplag iaf och inte rasa ihop alldeles. Vad gäller spetskompetens tror jag vi kan glömma det i form av nuförvärv. Sådan har vi redan, bara det att dessa är skadade. Är nog bara att invänta dessa herrars tillfrisknande och under tiden gneta ihop så många poäng som möjligt.

Inga "jättenamn" skall värvas enligt Nubben.
Jag hoppas då på ett par tuffingar, det behövs...

iggy: Ja du... Han har verkligen gått framåt, vilket är väldigt kul. Han tillhör ju stöttepelarna i dagens skadeskjutna Timrå.

Mappe: Timrå går nu sakta ner i ett Das boot läge och sköter om skadorna, dyker uppåt i slutspelet och kniper guldet.... Regin vilket lirare
tänk OM han satt 2-2 i boxplay.

Per HApps: Nu orkar man inte ens hånskratta åt eländet längre. Nylander bröt visst ett finger igår. Hur jävla mycket otur kan man ha!!! Nu får det fan i mig räcka. Jag tyar inte längre...

Helg Ernest: Vit är alla färger. Varenda en.

Poffa: Nä, han var så grå man bara kan bli, med snudd på vit ( c :

« · 788157 · »