1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608318 inlägg · 6214 ämnen
« · 788273 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Agera Nubben?
danne80: Jaha jag förstår!
Han spelade med Boston inatt och du hänvisar till en blogg som Tomas Ros skrev den 11:e som säger att han harvar i farmarlaget - solklart :)

Kevin O Shea: ska kolla vänta...

danne80: Tenkrat? länk?

Kevin O Shea: fråga dom läste det där innan... han Tomas ros som skrev det tror jag

Sv: Det är huvudsaken att vi går till slutspel
Nybbe: han väger typ 79-80 kg och är 35 år, så där har du nog förklaringen. Sen så har ju floppat totalt i sin klubb innan. han passar inte alls i timrå hockey system med sin långsamma skridsko åkning... Jonas soling hade varit ett bättre nyförvärv eftersom han håller lite bättre

Det finns så många juveler här på HS som borde snöra på sig grillorna själva för dom kan och vet allt. Tänk vilka billiga kontrakt det skulle bli.

danne80: Aftonbladet? Vart fan har dom fått sådana uppgifter ifrån?
Han spelade inatt och lär knappast ha skickats tillbaks direkt efter matchen, sedan står det inget om detta på t.ex. ESPN.com´s transaktionssida.
Och den brukar vara uppdaterad med att transaktioner som görs mellan klubbarna och mellan NHL och farmarlagen...

danne80: Boumedienne finns ju alltid... tills nästa år bör lägga värvarkrafter på stefan öhman... dominerar borta i finland, så han kan hjälpa oss försvara guldet nästad år :)

Laken:
Man läser att Machulda hade problem med revbenen under sin tid i Luleå..då fattar jag ingeting .. är karl inte tränad. eller tål han inte en tackling.. har han inga muskler ,,eller,, eller

Paddan: enligt aftonbladet så blev han tillbaka skickad inatt

Låt också Asplund få stå imorrgon, så Backlund får vila.
Vi har ändå inget att förlora...

El Maco:
Fredrik Warg, (blindtarmsopererad)
- Vår läkare, Jonny Karlsson, har sagt att man brukar räkna med 14 dagars speluppehåll efter en sådan blindtarmsoperation som Fredrik genomgått, berättar Kicki.

Laken: Det är inte så säkert det. Fråga en vf-supporter vad de anser om årets Johnsson och Sundin. Ifjol va de kungar och iår något som katten släpat in. Utförsbacken för lite mer "åldersstigna" spelare kan vara jävulskt brant.

dr-nix: Ja. Han är fortfarande skadad. Skulle annars förvåna mig om Alexander Larsson skulle få chansen i Timrå i morgon trots erat skadeläge. Han har sett väldigt blek ut på senaste tiden innan sin skada och har några rejäla snäpp kvar till att komma upp i elitserieklass.

Dajja: IFSH liraren, tyvärr är han väl skadad (eller har han kommit tillbaka?)

Röda Tallen: Alexander Larsson!?

Jag hoppas verkligen Kenta vågar satsa på våra juniorer nu.
Jag hoppas verkligen Kenta har modet att ställa över de spelare som börjar bli alltför sliten (som Boork gjorde med Månsson).

Risken annars är ännu fler skador...

Sv: Anti-Virus?
Hawerchuk: Du var ju rolig du...haha. Om jag slutar betala Anal+ så slipper jag ju han. Virus tar emot lön av Canal+, jag bidrar med min del. Vilken del av min lön bidrar du med?

Lemmy: Betalar du hans lön? =)

Med den logiken så betalar vi alla varandras löner på ett eller annat sätt och borde ha rätt att ge folk kicken lite hipp som happ. Ja, varför inte? Bra förslag. You're fired.

RedEagleJkp: Dessutom är jag med och betalar fanskapets lön så att som arbetsgivare borde jag ha rätt att om inte kicka honom så åtminstone spy galla som du så elegant uttrycker det.

RedEagleJkp: Haha, bra det. Idiotförklara har jag gjort det?...Ironi verkar det vara många som har svårt att se, även om man markerar med ( ;) ) smileys, tycker dock att min åsikt idiotförklarades och ett gensvar var att vänta.

Förslag på kedjor imorrgon:

Hedström - Hahl - Hallin

Sundh - Regin - Nilsson

Svensson - Andersson - Alexander Larsson

Henrik Österholm - Oskar Johansson

Rulla på 3 centrar och 4 ytterforwards par. Allternativt en till junior.

Sen finns ju alltid risk för ytterliggare skador på värmingen.

friskan: I Manderville vet vi vad vi får.

Röda Tallen: Jag tror mer på att värva en ung och hungrig spelare.
Dessutom är de inte lika skadekänsliga...

Laken:

Du som så gärna vill ha Manderville...............han är också 35 år.

Sen har jag sakt det förr och säger det igen.
In med en J20 line i fjärde.
Då kan vi spela med en riktigt fjärde line för första gången.

Men Kenta är helt klart för feg för att våga detta.
Dom måste få misslyckas lite också. Han kommer köra slut på laget om han ska envisas med att köra på 3 lines.
Det är ju ingen mening att Österholm tex är med i truppen om han ändå aldrig kommer få spela.

Laken: Förstår inte alla som är så säker på att Machulda är en flopp.
Ifjol i Luleå gjorde han ändå 26 poäng. Lika många som Timrås bäste poängplockare då, Fredrik Warg. För Warg räckte det till en landslagsplats.

Visst Machulda är ingen sjärna, men vi ska inte heller förvänta oss att det finns sjärnor att hitta just nu.

Timrå ser slitet ut!
Vissa spelare har helt enkelt blivit för hårt belastade på grund av alla skador. Se på Strålman till exempel. Vi tvingas nog acceptera några förluster till och att snart abdikera ifrån första platsen.
Jag tycker faktiskt man bör ställa över några spelare, för att ge dom tid att återhämta sig, annars är risken stor för ytterligare skador.

Sedan kan man så klart ifrågasätta värvningen av Machulda, en trött omotiverad 35-åring på väg nedåt i karriären? Är han tillräckligt tränad, hänger har med i elitserietempot? Hade det inte varit bättre att värva en yngre förmåga som vill uppåt i karriären, som krigar varje byte?
Dessutom känns en 35-åring betydligt mer skadebenägen är en yngre spelare och är det någonting vi inte behöver så är det nya skador. Även om Machulda nu kommer tillbaka efter sin revbensskada så är jag överygad om att han kommer bli en flopp!
Någon som vet om Timrå har någon klausul som gör att man får bryta kontraktet med Machulda?

Regin särklassigt bäst igår, även Sundh och Svensson förtjänar beröm för sitt slit.

Är förresten Alexander Larsson tillbaka i Sundsvall efter sin skada? Det kanske vore något att låna in några matcher?

Kevin O Shea: Han har inte bara gjort bra med poäng den gode Wallén, han har rätt inställning också.Rivig och ettrig forechecking även bra backchecking.Efter ett syltigt pp vrålade han åt sina kjedjekamrater "Men vakna för h-vete". Så varför inte?

Brynäs IF - Timrå IK 2006-11-20
Alla vet vi hur skadeläget är i laget..
Alla vet vi att alla i Timrå IK gör det bästa av situationen..
Därför måste vi stötta vårat älsklingslag till 100% även i
motgång..
Skippa allt negosnack och tänk positivt...ingen ändrar
något hur mycket spyor och gallor vi öser över laget...
Vi vet hur bra vi är när vi är fulltaliga...då är vi bäst!
Vi får ta oss igenom denna svåra och tuffa tid tillsammans..
Genom att stötta och hjälpa vårat lag...
Vi tar en match i taget..
Vi kämpar och krigar..
Mer kan vi inte göra..
Jag tror på laget och alla runt omkring..
Vi tar oss igenom denna kris tillsammans..
Kom igen Timrå IK vi älskar er även i MOTGÅNG ALLTID!!

Sv: Dags att ställa upp för Timrå IK
SMÅLAND: Jo det är nu som TIK behöver oss supportrar som mest, vi måste visa laget att vi inte bara håller på TIK när det går bra utan vi stötta laget så gott vi kan från våran sida och ge lirarna den där extra energin dom får när vi verkligen håller igång.

Personligen ser jag hellre en bunt J20 lirare i A-laget än att man spräcker budgeten på grund av att man känner sig tvungen att värva en två-tre lirare till... Österholm och Oskar J. kan säkert växa in i kostymen om dom får lite mer regelbunden speltid i A-laget och då har man inte bara sparat pengar utan lyckats få ett par till TIK-produkter in i A-laget. Moe var ju inte alls tänkt som en "ordinarie" spelare innan alla skador men se hur bra han lyckats..

Sv: Dags att ställa upp för Timrå IK
Per HApps: TACK för att du tog upp min gamla tråd..
Den behövs mer än någonsin nu!
Vi MÅSTE ställa upp till 100% i motgång..
Vi har ju visat Sverige att vi är bäst på hockey..
när vi har fullt lag!
Nu fattas hu mycket som helst och grabbarna o lagledning
och framförallt Nubben gör ALLT för att hitta någon lösning
på skadeeländet..
Vi ALLA måste ställa oss bakom Timrå IK i denna tuffa
period som stundar,de gör ALLT de kan för att nå framgång,men
det är inte lätt når vi har ALLA odds emot oss....
Så snälla Timrå IK fans ute i vårat avlånga land...
Vi behövs ALLA för att stötta vårat älsklingslag,NU!!!!!
Det gäller inte bara i medgång utan också i MOTGÅNG!!
Nu åker vi ner till Gävle imorgonkväll,vi krigar för kung o
Medepadsland så får vi se hur mycket det räcker till,mer
kan vi inte göra eller begära,vi kan inte köpa in en hel
femma nya spelare,vi har inte ekonomi för det,släpp fram
ett par juniorer för avlastning...
Jag älskar o tror på mitt Timrå IK till 100%!!!!ALLTID!

RTS: Håller med dig fullständigt. Man börjar fundera på om det finns en lag i Timrå där det står att "om du ska få flytta upp till A-laget måste du minst vara 20 år"

Red-line: ok jag förstår, de är bara det att jag blir så upprörd när jag ser att juniorera som är med bara får några byten, det håller inte, på den frågan är KyrkModo och LulÄ föredömmen.

Lemmy: Nej jag tycker inte att alla behöver gå in och säga att de inte tycker det är så mycket att diskutera. Men jag gjorde det för att jag tycker att det är ett himla fokus på Virus så kallade Timråhat. För mig är det en skitsak vad han tycker. Men du verkar störa dig rejält på vad han har att säga om Timrå så för all del, fortsätt spy galla över Virus. jag tänker inte stoppa dig. Jag har sagt vad jag tycker om det hela. Det räcker för mig. Vill du älta detta mer så är det din fulla rätt.

All heder för att du inte vill förstöra tråden här på HS... fast i ärlighetens namn Lemmy så ifrågasätter jag hur mycket till tråd det är att försvara när man enbart idiotförklarar andra lags fans som inte tycker att Virus hatar Timrå. Ibland så skulle det inte skada om vi Timråsupportrar var lite mer toleranta mot oliktänkande.

Fast nu har jag upptagit för mycket plats på denna Anti-Virustråd. Nästa gång jag har en åsikt om detta ämne så lovar jag att göra det under en kommande Anti-Anti-Virustråd. Länge leve Symantec och Norton!

RTS: Det var inte riktig så jag menade. (Jag läste mitt inlägg och såg hur dumt jag skrivit.) Det jag menade var att det är så sällan juniorerna får chansen. Blir de upplockade får de ju alltid sitta på bänken.

RTS:

Håller fullständigt med dig. Bara det att Niklas håller redan ES klass i mitt tycke.

Taurus: Jo kanske, men så här är det:
I nuläget Måste Tik plocka upp en hel kedja juniorer och de måste få chans att misslyckas, inga större krav skall sättas på dessa vare sig från oss i publiken eller Tiks organisation.
Dessa junior MÅSTE in för avlastning för att de andra skall orka med en hel match, annars kommer fler att bli skadade.
Om nu inte vi får in några spektakulära spelare så vore det helt idiotiskt om en trio junisar inte får vara med. Jag ser bara fördelar i nuläget med dessa i truppen framförallt för framtiden.
Sedan skall Tik till nästa uppehåll INTE erhålla Tre kronor några spelare.
Vidare kanske man måste ändra sin spelide framöver tills vi får tillbaka de ordinarie spelarna.
Timrå spelar nu en krafthockey som kräver enorm intesitet o ork och jag tror inte vi kommer att orka med det framöver, ett mer avvaktande spel ser jag nästan som en nödvändighet framöver.
In med småpojkarna i Hetluften! de kommer vi att tjäna på framöver.

RTS:

Går det inte lyfta upp Niklas Z från S-vall??

Red-line: Men snälla nån tror du på fullaste allvar att juniorledarna/Tiks organisation nekar A-laget med en femma? Skulle det ske ja då har Tik inte ett ingen verksamhet inom 2år.

RedEagleJkp: SÅ om du ser en tråd med rubriken "Anti-Virus" varför gå in och posta ett inlägg som ditt? Betyder det att alla som inte är intresserade av detta ämne ska gå in och säga det? Då skulle tråden bli helt förstörd, min uppfattning är att håll dig borta om du nu inte tycker om ämnet, jag tycker ämnet är viktigt för mig, sen om du nu inte tycker det är väl det ok för mig.

Tjalle: Amen.

RedEagleJkp:

Det sista där angående landslaget. Nu väntar jag med spänning på vad ernie eagle ska säga om detta. Spännande...

danne80: Tenkrat är inte alls nere i farmarligan igen. Han spelade i nattens match mot Capitals.

Helg Ernest: Jag tillhör inte den skara människor som likt dig och vissa andra tror att en J20-line skulle kunna orsaka viss skada om de plockas upp och sätts ihop. Tyvärr är läget som det är så det är väl ett måste att de börjar få chansen lite mer.

Men nu är det "damage control" som behövs anser jag. Vi är för tillfället långt ifrån ett topplag i ES i dagsläget så det ska vi inte kräva av laget att man presterar som heller.

- Vi har tre backpar om man kan spela Koskinen fullt ut (kanske kan Sanny spela lite extra för att avlasta Koskinen medans han läkt klart)
- Para ihop de forwards vi har två och två (vi har väl åtta hela) och fyll på med en spelare från J20 i varje kedjepar
- Försök coacha så att speltiden fördelas något sånär jämnt mellan samtliga backpar och kedjor (Kentas största test som Timråcoach hittills)
- Så snart någon back kommer tillbaks så måste Strålman och Kokko få vila någon match
- Låt Backlund vila någon match också, Asplund är en mycket bra avlastare

Till sist: När det blir dags för nästa landslagsuppehåll så får man säga till bengt-åke att han kan glömma att någon Timråspelare ska tas ut. Backlund kan ersättas av Hento. Backar finns att ersätta Strålman med. Hedström och Warg är också ersättningsbara på forwardssidan. Så behåll dem hemma nästa landslagsuppehåll Kenta. Om landslaget kommer först eller sist i nästa landslagsturnering är skit samma. Det egna laget måste komma i första hand oavsett om det är en ära att få spela i landslaget. Som Strålman spelar i dagsläget så lär hans chanser inte vara så mycket bättre om han spelar för Tre Kronor eller inte nästa turnering och i Backlund, Hedström och Warg vet B-Å vad han har ändå.

danne80: Berg huserar väl ändå i TPS?

Paddan: Jag har hamnat i ett "igoneraläge" rörande Virus och orkar knappt ens dra på smilbanden längre. Det som ligger till grund för min uppfattning stärktes igår. Det jag retar mig på är spontanta lyckotjut typ "Nu har Timrå ett hårt tryck...bra! där fick Skellefteå ut pucken". JVirus, och vilken annan kommentator som helst, får i övrigt gätna sprida såväl ris som ros över Timrå, bara det baseras på fakta och inte känslor.

Frella: Det bästa vore väl att riva kontrakten med tjeck nissen och skicka hem honom... Tenkrat är i farmarligan igen så han vill säkert komma hit nu. sen så finns pierre hedin tillgänglig, och i jokerit där det är lite tumult hittar vi ex-tikaren aki berg

Paddan: Nä, visst finns det bra kommentatorer också Niklas Holmgren och Calle Johansson är 2 exempel.
Frustrationen blir inte lättare när Silverfisken kommer med oobjektiva och okonstruktiva utlägg när det är uppförsbacke

« · 788273 · »