1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608349 inlägg · 6214 ämnen
« · 792518 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bulan!
epa:

Är det du som är blixten :)

Bulan!
Nu har Bulan öppnat käften igen.

Sv: Skadeskjutna röda örnar vs vingklippta röda hökar
Stigsson:

Ja det är han väl tror jag !

Försökte hitta den där länken som de referarde till i NSD men hittade den inte...

mattias - 74: Det skojigaste i hela storyn är väl att artikeln är skriven av PeO Larsson, är inte han sportchef i Skellefteå? ;-)

73Sjöbba:

Sune ?? :-)

mattias - 74: Jag matar trollen

73Sjöbba:

Jag hade ingenting emot bulan som Hockeyspelare faktikst.

mattias - 74: Och ändå tycker jag att Bulan blev vettigare sedan Sjögren bankade lite vett i honom =)

htikare:

Jag blir bara förvånad eftersom den bild jag har av kimmo som hockeyspelare stämmer inte alls överens med Bulans uttalanden, men alla har ju rätt och säga sitt men detta verkar bara oerhört korkat för jag har svårt och se att han har sett honon mer än i denna match !!

Förresten hört talas om de senast skadade ;)

mattias - 74: Jag tänkte detsamma endera vill han skapa nåt negativt för nåt speciellt syfte eller så är han bara DUM i verkligheten..

Och här är det "peppning" inför kvällens match.

Sv: Anti-Virus?
Talangscouten: Du skall veta att det är just det man/jag gör men hans inre agg slår igenom ändå.. det blir för uppenbart ..han är om ett skavsår på hälen... en sten insmugen i skon..man vill göra nånting åt det..
men som någon sagt här nog om denne sure motvallsman..

Mappe: Jamen, det stod ju i Aftonbladet!!!!  =) <---

htikare:

Man vill ju gärna veta hur många matcher har har sett med honom eftersom han sågar honom vid fotknölarna.

Lotvonen är förmodligen den bästa Back som jag har sett i Leksand sedan Bouillion var där under NHL Lockouten. De matcher han spelade så var han allt annat än kas som bulan säger.

Otroligt korkat uttalande om han nu bara sett honom i en match...

sven savage: Tragiskt..men Bulan fick förståss under sin karriär för många smällar!

Det är ju egentligenmed små hundar dom försöker kompensera genom att skälla så högt dom kan medan den stora tiken bara står o ser på o ruskar på huvudet åt den lille...

Skarin: Bulan var en fantastisk spelare att ha i ett lag, men något "Nobelprisämne" är han inte. Vill man bry sig om ett uttalande gjort av denne något svagbegåvade lille man skall man nog skaffa sig några fler fritidsaktviter.

sven savage: Tränare i piteå smäller ju djävligt högt... :-D

Lotvonen skulle alltså inte ta plats i något ishockeylag överhuvudtaget om jag läser det skit du skriver...?

sven savage: Han är en föredetting anser jag om man tidigare spelat hockey på elitnivå och sedan lagt ner den aktiva karriären för att träna ett div 1 lag. Sedan undrar jag på vilket sätt du tycker jag nervärderar Bulan eller hans hobby(hockeytränare)? Håller du inte med om att han är en föredetta hockeyspelare och vad han tycker har liksom ingen betydelse TIK ligger fortfarande etta i ES.

Sedan undrar jag också vad det var för skillnad på mitt ”patetiska inlägg” och ditt förutom att du svänger med dom fina orden?

sven savage: Det kan ju vara som så att han inte har sett hela Lotvonen utan bara skridskorna, jag menar att han är ju så kort att det luktar fotsvett om håret på han.

Red Rocker: På vilket sätt är han en föredetting? han står i båset varje dag, coachar ett av landets 30 bästa lag. Lite patetiskt av en klotterplankare att dra till med invektiv av den sort du producerar.

sven savage: Betyder det någonting vad Bulan TYCKER?? Han är en föredetting, det han har presterat på en ishockeyrink är historia(ingen dålig iofs) dvs oväsentligt i dagsläget.

Vad jag vet har han ingenting med Timrås värvningar att göra vilket är kanon. Bulan har sin åsikt, TIK ledningen sin, Timrå spelar i Elitserien Bulan tränar div 1 lag.

sven savage: Dessutom var han en fantastiskt skön hockeyspelare. En profil helt enkelt.

Ambroo: Tillskillnad från dig som bara är en som hänger på ett klotterplank så är Bulan inte bara en rutinerad f.d ES spelare utan dessutom en tränare på hög nivå. Puerilt helt enkelt!

Ambroo: Tacka vet jag förr om åren då det var som mest hatiskt under matcherna mellan oss och Lulä. "Bulan Berglund är h*m*sexuell" dånade hårt, rått och högt från apberget. Det var fint faktiskt. Skönt om inte annat.

Talangscouten: Om du tycker att silverräven Virus pratar lika gott om båda lagen då han kommenterar Timrå så har du fel någonstans är jag rädd. Förmodligen på sändningen. Du om någon borde väl veta som har samtliga matcher inspelade sedan vi gick upp.

När det gäller personer som är offentliga så är silverräven en av de största timråhatarna. Ville bara få detta sagt, eftersom jag vet att det är sant.

Nog om detta. Nu skiter vi på honom, som drottning Silvia skulle ha uttryckt det.

Ambroo:
Kanhända att han är släkt med dem som sågat en av våra nya spelare efter två/tre byten.

Janken:

Lotvonen fick betyget Världsklass av vissa journalister som såg honom de matcher han spelade för Leksand när han var fri från hjärtmuskelskadan så inte är han nån sopa inte om nu någon tror det.

Janken: Smeknamnet Bulan har härmed fått en ny innebörd...

Ambroo:
Plus att de flesta kännare håller honom högt. Tidningen Hockey hade med honom i månadens femma nu senast.

Men Bulan är ju inte känd för att vara så nyanserad direkt.

sven savage: Hur många matcher har han sett med Lotvonen i år? Att göra en bedömning av honom efter en, högst två matcher, och därefter såga honom totalt är en bedrift i sig... Det är ju märkligt att en sån sopa spelar i första backpar i seriens bästa lag och dessutom har den istid han har.

Bulan verkar vara lika efterbliven som Kickan...

Sv: GO TIMRÅ GO
Niklas Sundström svarar pliktskyldigast att Swedbank Arena är bäst.

Sedan säger han vad han egentligen tycker...

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
friskan:

Lite kepigt känns det!!

1800 osålda biljetter hos det lag som toppat serien hela säsongen hittílls.

Undrar just vad som krävs för att fylla arenan (i princip har det funnits platser osålda till varje match)

Förmodligen krävs derby eller slutspel för att fylla upp helt.

Det blir dyra platser det när man ev. bygger ut.

Längtan hem till Medelpad och EON växer för varje match som spelas.
Som det är nu måste man vänta till den 4/12 och match mot Frölunda borta.

HEJA TIMRÅ!!!!!!!!!

htikare:

Alla får ju tycka som man vill men jag kan fortfarande inte hålla med Er. Jag tror helt enkelt att ni sitter o tänker på det för mycket. Koncentrera Er på matchen i stället o skit i "virus".

talangscouten: Negativ ibland?? nej, negativ mot tik är han OFTAST...
så ofta han får en chans iallafall-

När man är på match hemma el. borta då är det helt naturligt att supportrarna gör vad dom kan för att förstöra stämningen för motståndarlagets supportrar..

Men när man ser en match på TV då vill man slippa detta syndrom av stämningsförstörande moment som denne Virus ständigt tillhandahåller då vill man slappna av o bara höra en kommentator som har samma sätt att behandla båda spelande lagen..även matcher då Tik är ett av lagen..

En expert skall inte hålla på hemmalaget han skall uppträda neutralt o med lite åsiktsbalans ... om det skymtar fram vilket lag han ev. älskar gör inte så mycket som när han visar vilket han avskyr el. ( ogillar kraftigt...)

Då tappar man helt respekten för honom o han bidrar inte till att förhöja matchen på det sätt som en skicklig balanserad tv-man gör.

sven savage: Ja Bulan har fått många bulor i huvudet under sin karriär så han är ursäktad..för int e Lotvonen så dålig sett över alla matcher..de ä han int...

Lemmy:

Det var ju det jag gjorde. Jag gick in i matchen för att kolla om det stämde det som ni hade skrivit om tidigare. Jag kan tyvärr ej hålla med Er. Han jublade inte alls vid kvitteringen, det var i så fall kommentatorn. Det är klart att han verkar negativ ibland, men vi spelade faktiskt inte bra, men jag tycker fortfarande att det var ungefär lika åt båda hållen. Förövrgt förstår jag inte er som tycker att en expert ska hålla på hemmalaget...

Däremot är man ju lite less att han alltid ska vara på alla våra matcher.
Det skulle ju vara roligt någon gång om det var någon annan som var expert.

Men Canal+ skiter väl i norrland. Precis som dom gjorde på reprisen TIK-LHC på c+sport. Dom hade klipp bort förlängningen!

Hur går det med Pärssinens skada, Nylanders finger m.m., är det nå't nyförvärv på gång?

Att Robban är borta ett tag vet vi ju men hur blir det Timo P året ut eller..
Machulda..... Svedberg.... Wennerberg.....Nilsson...

Vore kul med en intervju med Nubben/Kenta/Micke från supporterklubbens sida.

Det sliter enorm på de som spelar just nu när det är så tätt med matcher.

Hur resonerar ledningen egentligen?

Decemberuppehållet används till rehab och återhämtning och/eller hårdkörning??

ALLA TILL E-ON ARENA I KVÄLL - STÖTTA TIMRÅ IK

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Vårt Lag ligger i toppen av elitserietabellen och det finns 1800 osålda biljetter.
Det borde vara i stort sett "lapp på luckan" varje match.

Hoppas vi gör en kanonmatch så att alla som inte orkat masat sig iväg får "bakångest".

Lemmy: Glömde: ";))" betyder att man skojar, för dem som inte visste. Så man inte blir påhoppad att man idiotförklarar någon eller nåt.

Lemmy: Dessutom utbrast Virus "JAAA" vid 3-3 målet, hör du inte det lär du gå till farbror doktorn..;))

Talangscouten:Ja, inte ens Virus kan låta bli att berömma individuella prestationer åt båda håll, där är han helt ok. Du måste se matchen igen, lägg då märke till när Timrå har tryck eller gör något bra, då trycker Virus på att det är motståndaren som är dåliga. Eller när LHC har samma form av tryck, då hyllar han LHC:s framfart men inget om att timrå kanske missade lite.  Se nu om matchen och säg igen att det inte är så.

Detta går igen i alla matcher förutom en på alla matcher jag sett med Virus, antingen är jag helt dum i huvudet, det kanske lutar ditåt, eller så är det som jag sagt.

Sug på den här TIKare:

Timrå gjorde inte säsongens bästa insats i lördags då man förlorade borta mot Luleå med 5-2. En som imponerade extremt lite hos serieledarna, i alla fall om man får tro Luleås före detta lille storcenter Tomas "Bulan" Berglund, var lagets finske back Kimmo Lotvonen, 30.

- Det är frapperande hur Timrå kan ligga i toppen med en sån dålig spelare som den där Lotvonen, säger Berglund till NSD.

- Han är den sämsta jag har sett. Hur han kan ha en ordinarie backplats i ett lag, det är en gåta.

Den 37-årige Berglund avslutade sin elitseriekarriär 2005 och är numera division ett-tränare i Piteå.

Berglund som var frispråkig även under spelarkarriären, är elitseriens mest utvisade spelare genom tiderna, med 1054 ihopsamlade minuter på 669 matcher - samtliga i Luleås tröja.

Var det någon som såg Rögle-AIK matchen? (skandalmatchen). Rögle publiken hade en cool ramsa som var riktigt mäktig när hela hallen tog i. Svårt o förklara hur det lät via text. Kanske kunde vara något att ta efter innan övriga arenor plockar den ramsan? I o för sig känns det ju inte kul när man inte är först, men alla ramsor är ju ändå kopierade.

Talangscouten: Måste hålla med dig. Tycker kritiken mot Virus är väldigt överdriven.

Förmodligen för att alla vill att ha ska hålla på Timrå och säga bra saker om dom hela tiden.

Alltså jag måste få försvara Virus. Har sett matchen nu(TIK-LHC) där "virus" skulle vara så dålig. Jag kan inte hålla med om att han är så opartisk som ni vill göra gällande. Att virus skulle ha jublat vid kvitteringen stämde inte alls. Sedan berömmer han ju b la Regin hur mycket som helst. Speciellt avslutningen i sudden.

Sedan, en uppmaning till Er som stod bredvid trumman, ni bidrog inte speciellt mycket (förutom när ni fixar med tifot). Det var mest armar i kors. Det var mest den "övre" klacken som bidrog. Vi måste hjälpas åt allihopa för att skapa tryck.

Speciellt ikväll lär det behövas eftersom det ser ut att bli under 4500 personer.

Bragd-Birger: Jepp, vi har det alldeles för bra för att kunna benämnas som det numer klassiska "Heart of hockey" och då the "Timrå-way", som du skriver. Nej, vi måste ner i träsket ordentligt för att förtjäna det fullt ut. Förlusten ikväll känns ju ungefär lika väntad som att det finns möbler på IKEA. Lägg till detta en garanterad tvåsiffrig fettorsk mot Öviksjäntorna på torsdag, samtidigt som det då är våran tur att bli totalförnedrade på läktaren. På bortaplan då, givetvis, men nu tänkte jag mer hur det ibland har kunnat se ut åt det andra hållet.

Stäm in i allsången: "Det här är bara början än.."

dr-nix: Skulle sitta som löken på laxen. Vi kan inte vara nere på botten än. En tungperiod med obruten serieledning är...lite fesigt. Knappast någon helvetesvandring the Timrå-way. Så mitt tips: torsk idag, till att börja med.

Bragd-Birger: och två el. tre nya skador ?!

Sv: Kamerabevakning
-Gurra-:

Tänk om någon hamnar i bildrutan i det exacta läget när en rejäl näskråka är infångad. "pinsamt sa Bill, mycket pinsamt sa Bull".

« · 792518 · »