1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581758 inlägg · 6215 ämnen

Johan Ryno

« · 797837 · » Till forumet


Sv: Johan Ryno
MorganaLefaey: Med tanke på TIK:s skadesituation är komplettering av spelare mer eller mindre nödvändigt för att inte fullständigt slita ut det spelarmaterial som ännu så länge är någorlunda friskt. Att då få chans på en inhemsk spelare med dokumenterad god utvecklingspotential istället för att behöva köpa en dyr gris i säcken från kontinenten känns som ett erbjudande som inte går att tacka nej till!
Kommentera

Sv: Johan Ryno
Laken: Ja men om han gör succe så lär nog Frölunda ta tillbaka honom direkt.
Inte bra att det rör sig om ett lån
Kommentera

Sv: Johan Ryno

mikenomad: Något som inte kan vara så lätt måste vara att innan säsongen bli jagad av så gott som varenda klubb och sedan under samma säsong tvingas till flytt 2ggr. Helt klart har grabben talang och det skall bli intressant att se om Timrå lyckas få han att blomma ut. Annars skulle det vara intressant att veta om Timrå står för hela hans lön eller om VF bara är glad att någon betalar bitar av den. Jag menar med så många som jagade honom så kan lönen ha stigit en del och beroende på vad ni betalar för honom så kan nog värvningen endera vara smart eller mindre smart enligt mig.

Kommentera

Sv: Johan Ryno
Laken: Nu är det väl ej klart med Ryno ännu ,de skulle titta på honom i kväll och om allt var bra skulle han lånas.
Kommentera

Sv: Johan Ryno
Personligen tror jag Ryno kan göra succé i Timrå IK!
Se bara på spelare som Fredrik Warg, Nikas Nordgren, Yared Hagos, Johan Backlund, Anton Strålman, Johan Andersson o.s.v...
Samtliga har i TIK's miljö utvecklats till landslagsspelare!

Som jag förstår det så har TIK sedan, om Ryno gör bra ifrån sig, möjlighet att köpa ut honom ifrån Frölunda, det känns viktigt.
Jag tror på ett lyckat "äktenskap" mellan Ryno och TIK och att han i framtiden kommer att erbjudas ett 2-3 års kontrakt.


Ge Talangscouten 3 byten med Ryno så kommer facit sedan... ; - )
Kommentera

Sv: Johan Ryno
73Sjöbba: Undras om han är med redan i morgon? Tror hur som helst att det här är en kalaslösning för både TIK och Ryno! TIK får chansen att ta sig an en av Sveriges mest lovande spelare. Dock torde han vara åter på jorden jmf med före säsongen då han haussades överallt som en färdig toppspelare. Kan TIK ingjuta lite nytt självförtroende i grabben kan det bli hur kul som helst!
Kommentera

Sv: Johan Ryno
T T: Om jag minns rätt så "sa han upp sig" i samförstånd med föreningen
Kommentera

Sv: Johan Ryno
T T: Timrå arbetar mer etiskt än andra klubbar. Vi håller aldrig kvar spelare som inte vill spela kvar i klubben.
Kommentera

Sv: Johan Ryno
JimmyH: Ok, men Crippe var väl aldrig "Timrås" i FBK?
Kommentera

Sv: Johan Ryno
T T: Nej, Gahn var "Södertäljes" första säsongen.
Kommentera

Sv: Johan Ryno
Per HApps: Du kan ju försöka, men det kommer nog inte gå då vi numera har folk där hela matcherna inprincip.
Kommentera

Sv: Johan Ryno
JimmyH: Gahn var väl en regelrätt övergång och Fredrik Sundin var ett lån första säsongen, eller?
Kommentera

Sv: Johan Ryno
Per HApps: That goes whitout saying. : )
Kommentera

Sv: Johan Ryno
T T:
och jag tar med mig en termos kaffe. :)
Kommentera

Sv: Johan Ryno
T T: Kristian Gahn var Södertäljes, Fredrik Sundin var Färjestads och så vidare....
Kommentera

Sv: Johan Ryno
Per HApps: Kom ihåg att ställa bilen vid Scandic. De ska inte få någon p-avgift.
Kommentera

Sv: Johan Ryno
Per HApps: Men Crippes kontrakt avslutades "efter ömsesidig överenskommelse". Ryno kommer fortfarande att vara Frölundas spelare.
Kommentera

Sv: Johan Ryno
Dajja:
Med ditt resonemang skulle då FBK vara farmarlag åt TIK som fick låna Crippe förra säsongen. Miffo!
Kommentera

Sv: Johan Ryno
tribban:
Då kan man ju åka till Gärdehallen i kväll då efter 1:a perioden. För aldrig att jag skulle betala in mig på en Bobcatsmatch.
Kommentera

Sv: Johan Ryno
Får ni ännu en spelare på skadelistan ikväll månntro :-) ?
Kommentera

Sv: Johan Ryno
Dajja: Det där var knappast det smartaste du skrivit....:-D
Snacka inte med mig om farmarlag....*asg*
Kommentera

Sv: Johan Ryno
Nu är det väl bara ST som fortfarande surmulet tiger. Överkörda av Dagbladet igen...
Kommentera

Sv: Johan Ryno
T T: ...och om man läser den artikeln så är Nubben försiktigt positiv. Således är ingenting klart utan det verkar vara agenten som vill få det till att det ska vara så.
Kommentera


Sv: Johan Ryno

Paddan:

Äh..Vi har säkert någon gammal avdankt Moodoo lirare som har fått den uppgiften med att fixa kaffet..

Precis som du så ska det intressant att se vad katten har släpat in efter den mindre bra starten Ryno har fått i sin första säsong i ES..

Men Timrå IK kan detta med att förädla talanger/mindre kända spelare och jag är inte direkt orolig över att Ryno inte ska lyckas i en sån härlig miljö som Timrå IK kan erbjuda..

Kommentera

Sv: Johan Ryno
Dajja: Hejja Gnaget !! ;-P
Kommentera

Sv: Johan Ryno
gud: Äsch. Själv hoppas jag få se Johan Dahlberg lägga in några proppar på Ryno. Får väl se hur det hela urartar sig.

Får väl också ta att säga grattis till låtet av Johan Ryno. Han kan säkert lyckas i Timrå.
Kommentera

Sv: Johan Ryno

gud: Baljor...äh, nog har ni väl värvat Ryno till något annat än kaffekokare va?

Det ska bli intressant att se om det blir något av Ryno eller om han precis som exempelvis en sån som Mattias Karlin får heta stortalang ända fram till det är dags att lägga skridskorna på hyllan utan att ha fått något riktigt genombrott i högsta serien.

Kommentera

Sv: Johan Ryno

Dajja:

Haha..Och ett sånt inlägg kommer ifrån en supporter vars lag alltid har varit ett farmarlag..

Ett par baljor från Ryno skulle inte sitta helt fel ikväll mot ditt farmarlag..

Kommentera

Sv: Johan Ryno
Dajja: Med tanke på dina sympatier så går frågan tillbaks...
Kommentera

Sv: Johan Ryno
Dajja: Men uscha, vad du är stygg... Nu blev vi lessna på ögat.
Kommentera

Sv: Johan Ryno
LingaN: Men det vill man inte ;-). Jag bidrar med pengar till IFSH:s verksamhet en gång om året och det är vid SCA cupen, det räcker.
Kommentera

Sv: Johan Ryno
Det vore tråkigt om Ryno bara anslöt på lån..
Kommentera

Sv: Johan Ryno
Vad trevligt att ni lånar Johan Ryno av Frölunda. Hoppas ni känner vittringen av farmalagsvarning.
Kommentera

Sv: Johan Ryno
Ambroo: Sant.....
Kommentera

Sv: Johan Ryno
matte1: Skulle inte bli förvånad om han skadar sig ikväll mot "kissekatterna".
Kommentera

Sv: Johan Ryno
matte1: Flash McQueen? Sen är det väl så att så länge inget är officiellt på timraik.nu så är inget klart...
Kommentera

Sv: Johan Ryno
gud: Då var det klart med Ryno då!
Kommentera

Sv: Johan Ryno

mok:

Så du menar att jag inte kan försöka lägga skulden på en jädra massa raka utvisningar??

Du tror alltså inte att ett lag som har haft mellan 6 - 10 spelare skadade i drygt en månad och mer eller mindre kört på 3 femmor under den tidsperioden ska orka möte ett lag vars formkurva är kraftigt stigande när laget får en jädra massa skit utvisngar i rad mot sig??

Jobba i motvind..Känns det igen??

Kommentera

Sv: Johan Ryno
mok: fyra raka utvisningar i 1:a perioden det påverkar spelet i ett skadedrabbat lag utan tvekan. Rytmen försvinner och belastningen på de tongivande som oftast också spelar boxplay blir högre.

Sen tror jag frölunda vann p g a att man hade mer folk att spela med.

Få se, cyklopet, vems är det egentligen???
Kommentera

Sv: Johan Ryno
RocknRolf2: Tycker det är kanon med Ryno jag - liksom alla andra som hamnar i Timrå kommer han nog att blomstra ut rejält!! Hoppas vi signar upp han på många år framöver!
Kommentera

Sv: Johan Ryno
gud: Lahti är känd som hemmadomare.

Ryno på lån? jahopp. En av årets stora floppar i hockeysverige... men känns väl rimligare som lån än han den där tjecken iaf.
Kommentera

Sv: Johan Ryno
Bragd-Birger: Precis... Nu vet man ju iofs inte hela sanning bakom det hela och med tanke på hockeyligans ställning i frågan så var det väl tvunget. Förhoppningsvis så är det dock så att Frölunda och Ryno är helt färdiga med varandra och med tanke på att han lånas ut till en annan elitserieklubb och dessutom förhandlar om ett "riktigt" kontrakt så känns inte de spekulationerna så värst avlägsna...
Kommentera

Sv: Johan Ryno
Ambroo: Håller med. Om han nu, mot rimlig förmodan, gör succé och verkligen bidrar till Timrås offensiv lär knappast Frölunda behöva skador för att anse att han 'behövs i truppen' inför ett slutspel.
Kommentera

Sv: Johan Ryno
Ambroo: Gillar inte heller när det handlar om lån....
Kommentera

Sv: Johan Ryno
Hmm, jag är skeptisk och då handlar det om lånet... Stämmer uppgifterna så får man ju nästan hoppas på att han inte gör nåt väsen av sig före den 31:a januari. Hade det här varit innan säsongen så hade jag enbart jublat, men med tanke på utveckling så är det ljumma känslor... Upp till bevis!
Kommentera

Sv: Johan Ryno
gud: Nej mycket sällan jag tycker en domaren är bra överhuvudtaget numera men minns jag rätt så fick nu 7 utvisningar och Frölunda 5. Ni fick dom flesta på raken i första perioden men Frölunda lyckades inte specielt bra med att utnyttja detta så förstår ändå inte hur du kan försöka lägga förlusten bara pga detta. Så ta av dej cyklopet nu :)
Kommentera

Sv: Johan Ryno
mok: Ja men det är väldigt ovanligt att spela match utan målvakt....

Tror inte att ni heller hade vunnit utan målvakt.
Kommentera

Sv: Johan Ryno

mok:

Med tanke på att Lathi bestämde sig för att bara plocka ut Timrå spelare för en massa skitsaker som han blundade för när en Frölunda spelare gjorde samma sak..

Så ni fick ganska logiskt ett övertag i matchen men det var fan inte mer heller..

Du kanske tom tyckte att Lathi var bra i den matchen??

Kommentera

Sv: Johan Ryno
Captain Crash: Länk till Expressen.
Kommentera

« · 797837 · »