1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580502 inlägg · 6216 ämnen

Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05

2032179 · » Till forumet


Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
bar mofftak: skojar du eller. Vem vad det som täckte skottet borta mot Södertälje i första perioden när det va 10 SEK kvar av första jo det va nr 22 som blev smal som en sticka som vanligt. Kolla på repriser så ser du fakta.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
gustav9: du är ute helt rätt där. Men bort med nr 22 för hel.... vete bänka en match tack.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Bragd-Birger: Laget som skall ta oss till shl I mål brattis, 1a Westerlund,Lerebäck Dahlen,Lundin Lööke 2a Hardegård ,Ragnarsson Hartman Nässen,Walle 3e Karlsson ,Nielsen Ohlsson,Madsen,Lindberg 4e 25 karlsson Fjällström Berglund,Boyce,Kaiser
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Knylan: Berglund förtjänade skit i början av säsongen. Men från November och framåt tycker jag han har gjort precis det som kan förväntas. Han har slutat ge bort pucken så fort han kommer in i offensiv zon och tar inte alltid dragskott från offensiv blå mitt i magen.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
bar mofftak: Haha ja det har du fan rätt i. +/- används så oerhört sällan nu att jag glömt bort bort hur det egentligen fungerar.

Så är det! Jämförelsen syftade i huvudsak till att ge Berglund upprättelse samt att någonstans belysa vad som faktiskt uträttas på isen. Ohlssons brister har inte blivit belysta överhuvudtaget, vad jag kan minnas?
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Axle San: Alldeles rätt ,,och att inte förglömma byten av spelare under ett Boxplay
Man kan inte jämföra spelare i Boxplay ..Tex : Ohlsson eller Berglund dom har inte samma spel stil och moment i sitt agerande .en är mer offensiv och den andre är motsatsen . .
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Knylan: Det kan ha att göra med matchningen, vem spelar när det jagas mål, vem är inne när en ledning skall bevakas? Vem matchas mot motståndarnas starkaste respektive svagaste enheter osv.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
JonteD: När deras målis lärt känna Kapten Enström och baren på Fiskafänge så är han körd..
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Knylan: Insläppta mål i boxplay är inte med i +/-. Ohlsson är uselt defensiv i 5v5. Har någon verkligen missat det?
Han väger dock upp det med att vara inne på fler mål framåt.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Axle San: Helt riktigt. Däremot kan man ju ta sig en funderare kring hur det kan komma sig att den unisont hyllade Ohlsson med sina oerhörda defensiva förmågor kan ha varit inne på 26 mål bakåt, och den så ofta bespottade Berglund bara på nio. Båda spelar BP i varsin formation, däremot så startar ju oftast Ohlsson/Madsen.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
hockeyärnice: Det var matvhen mot Modo strax före jul jag refererade till. Hittade mitt(något negativa) inlägg:
"Sv: Apropå nånting...
#2014049 · sargad 18x20-logogrm.jpg · 2019-12-16 19:23
sargad: Men nu j@#$% blir Sargad upprörd.
Är det Homer Simpson som lagt spelschemat. Hemmamatchen i surströmmingsderbyt blir alltså en halv bortamatch.
Modo har 2 1/2 dygn och ~15 mil(tar ca 1h 50m) från sin föregående match till fredagens event.
Timrå har 1 1/2 dygn och ~ 50 mil(tar ca 5h 40m) från sin föregående match till fredagens event.

S K Ä R P N I N G Homer. Du kan inte sitta på Moes och sätta schemat efter 7-8 bira!!
"
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Axle San: Ungefär som Svedbergs räddningsprocent.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
josha840: +/- skall man överhuvudtaget inte referera till, det säger ingenting.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
hockeyärnice: Han är 5:a i laget i +/- på +9. Samma som Lööke har. Att jämföra med Nielsen på -4 och Filip Westerlund på -5.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
hockeyärnice: många mål *
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
sargad: Men senast vi mötte dom i fjällräven så hade vi hemma mot ett extremt skadeskjutet Aik.. kunde spela på halvfart medans Modo mötte Karlskoga borta eller om det var Västerås? så det jämnar väl ut sig då, däremot så tror jag inte det spelar någon större roll vilka man möter nu i slutet av serien, alla lag slåss för olika saker så det blir inte många matcher man vinner med fler mål utan det kommer vara krig i alla, sedan får dom ju fler dagars vila än oss, klart att det är en fördel men samtidigt så är vi ett jagande lag och tror nog Modo känner press så skulle säga att det är 50/50 vem som vinner den matchen.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Provocerande åsikt, jag vet, men Lander gör det ändå rätt hyggligt. En och annan groda blir det, precis som för alla andra. Vi har fastnat i en loop nu där man MÅSTE hitta något att anmärka på och just nu är det på mode att nagelfara varenda situation där såväl ett misstag som ett "misstag" har skett. Straffen igår då... jag vet inte. Det beror väl på vad man vill se, tänker jag. Ohlsson beslutar att lägga sig på rulle istället för att gå ner och möta, om Lander ska slå pucken diagonalt mot Ohlsson så är det en lång jävla chanspassning. Istället väljer Lander att slå ut pucken på samma sida, den tar på Walli Walterholms skridsko och resten är historia. Det är sånt som händer, kombinerat med bra forecheck av KHK i den situationen.

Annars är Lander ganska stabil tycker jag. Vi släpper i alla fall sällan in mål när han är på isen. Helt okej sjundeback på den här nivån.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Zambonin: med rörlighet menar jag inte att han är någon Zeb på grillorna, mer att han försöker delta i det konstruktiva spelet genom sitt åkmönster. Det tycker jag är en av hans styrkor.

Att han totalt sett är lagets klart valpigaste och yvigaste back råder det ingen tvekan om. Förmodligen kommer han att få radikalt minskad speltid (eller ingen) när det börjar vankas do-or-die-matcher. Men att bara påstå att han rakt av saknar någon form av kvalitet känns lite löjligt.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Tikkare: Håller med till 100%!!! Lander borde aldrig ha fått en plats i laget. Var det kanske ett krav från Ante för att skriva på? Ser ingen annan anledning för Nubben att ens överväga. Tragiskt!!
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
JanneH: F#n, precis som senast då vi dessutom spelade borta mot Bofors, 2 dagar innan Modo hemma. Det blev alltså lång resa till hemmamatch med kort varsel. Den som lagt spelprogrammet är ett arsel.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Zambonin: pappa Ante bestämmer..j#vla svågerpolitik..🤬
Lander bör inte spela mer, säkerhetsrisk för laget nu i slutspurten!!!
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Bragd-Birger: Hej alla tinråiter en liten hälsning från Thailand varmt o gött!! Såg att vi vann 👍👍👍 men modoliderna gråter i vår bok som vanligt 😎 och deras målis va tydligen ett såll o han som skulle va så bra!! Han har väl luktat på glöggen! Nä full fart Timrå RÖD O VIT HOCKEY DYNAMIT!!!!
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Clay.2: Så som tabellen ser ut så blir det ju lite tokigt nästa vecka att vi först möter 4:an BIK som ligger 3 poäng efter oss på Måndagen och sedan får vi bara en dags vila innan vi ska ta oss an 2:an Modo som ligger 6 poäng före. Tar vi 6 poäng sammanlagt på dessa två matcher då jävlar...
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
nectis: Så kan man också göra en snabb uträkning 😂👍.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Dundee: Ja det kommer bli en stenhård kamp och ingen vet hur det kommer att sluta. Dock är jag helt hundra på att om Timrå har fler poäng än Modo när säsongen är slut så kommer Timrå hamna före Modo i tabellen.

Det säger jag utan att blinka.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Clay.2: Det kommer vara en kamp till serien är slutspelad 27 poäng kvar att spela om och det går väldigt fort i hockey.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Laffe: Timrå och MoDo är nog lika bra just nu , nästa vecka blir nog avgörande , om Timrå vinner mot MoDo då blir det spännande om 2 platsen. ,annars en vanlig serie lunk tills serien är slut .
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
RasmusVS: Det verkar osannolikt, med tanke på att "tåget" redan har gått en sådär fyra, fem gånger den här säsongen. 😂😂😂
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Gäsp: Haha, gölligt! Själv har jag Otso Rantakaris autograf. Försökte rösta på honom som Jerringprisvinnare det året när han såg till att han från mästarnas mästare började kasta matchprogram och svära.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Bragd-Birger: rörligheten? Skojar du nu? Han är ju så ofattbart dålig på skridskorna. Visst att han har skottvilja men han vet ju inte när det är bra att skjuta och inte.

Jag menar att han inte har någon uppsida på den här nivån. Han ska inte spela i hockeyallsvenskan öht. Och det är så pinsamt uppenbart varför han gör det.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Nevink: Tyvärr finns det alla möjliga olika problem i alla klubbar. Vare sig det är misshandel eller alkohol relaterade problem. Och det kommer vi nog alla att få stå ut med tills klubbarna tar tag i detta ännu hårdare. Kan tilläggas att jag ej enbart syftar till spelare och ledare nu utan syftar även till oss som följer lagen. Finns otroligt mycket rötägg som förstör för oss andra men straffas alldeles för lamt.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Att Modo har 2 guld och vi 0, det är uppenbart väldigt väldigt viktigt för de. Hmm undra varför?🙄

Innerst inne önskar modoiterna att de föddes in i den magiska timråkärleken som de själva saknar. Ni vet precis vad jag snackar om.

Modo har 2 guld, utöver det så är det en väldigt osexig klubb. Målvakter anmälda för kvinnomisshandel/sexuellt ofredande. Behöver jag fortsätta?
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
RasmusVS: jäklar i min vattenskalle vilken match det kan bli om andraplatsen.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Gäsp: Kul att Modo hade spelat klart så du hade tid att komma och titta på vårt lag.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Gäsp: Det skålar vi på!
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
larsn: Ok jag förstår att du behöver det!
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Gäsp:sängdags och ta en återställare innan samhall imorgon
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
larsn: Men grina
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Linkovich: Nej då jag har bara fått äran att se er misslyckas gång på gång... Bara en sån sak!
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Gäsp: och nu skämmer DU ut dig!
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Gäsp: du måste vara kulmen av generationsvis ständigt misslyckande genetiska urval.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Gäsp: Bäst av allt jag var på plats i i kvarten 06/07 match 6 nere i timrå när ni pajasar satt med kostym o guldhjälmar och skämde ut er som vanligt där nere. Jag var även på plats i match 7 timjåå-oskarshamn och även då skämde ni ut er!
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Nevink: pöss på dig! Vi var inte bättre men hade horovas klack inte gått in i mål i kvarten mot er hade vi inte inte "stulit" SM-guldet av er och hade inte ni varit sämre än Oskarshamn hade ni inte åkt ur! Jag gillar ert snack om att Modo är sämst när det gäller.. Hahahaha
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
sargad: Nä...ja kom int dit!!!!
Sist ja va i den hallen va nä vi gick upp ES !!
Då lå ja på Höökens benskydd på isen mä Talibanskägg!!!( I Sportblade ).
Nä spel vi HA- Finalen så tar ja mä dit ✌🤘
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Nevink:

Både Timråiter och Modoiter vet också att det är roligare att vara ett topplag i HA än en slagpåse i SHL. Längtar faktiskt inte tillbaka till SHL om det innebär att ta 1p per match i snitt och sedan kvala. Hellre lira i toppen av HA och känna att man har chans att vinna något och när man går upp har man klubb och organisation i ordning och kan direkt utmana om plats 12 eller högre och undvika kval.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
SMÅLAND: Jisså, var du inte med Batanero i bortaklacken idag?
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Gäsp: Du stör dig på att tikare är inne hos er och småretas med er. Din taktik då är att gå in i våran bok och göra precis samma sak😏

Hade Bill Thomas bara ansträngt sig lite och prickat in pucken i öppet mål, med 30 sek kvar av match 7. Ja, då hade ni med all säkerhet varit ett lag i shl ni också. F.ö en matchserie som Leksand aldrig borde vunnit med tanke på hur matcherna och statistiken såg ut.

Det svider i dig just nu, jag vet. Puss😘
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Jockz: Hej svejs
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Gäsp: ok
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Jockz: Nu menar jag er forumskribent som var in på vår sida och viftade med snutten i högsta hugg för ett tag sedan. :D
Låst ämne

2032179 · »