1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598522 inlägg · 6213 ämnen

Klackduell

Sv: Klackduell
El Aka Ali: Det ska jag. Så där, har funderat klart. Visst, stämningshöjare helt klart och engagemang för en god sak är toppen. Problemet är när han tappar koncptet alldeles och börjar spy galla utan några som helst perspektiv bara för att inte alla kan eller har lust att engagera sig i allt som han anser viktigast i livet. Som i fredags kväll tex då han var aningen besviken över den dåliga uppslutningen under kockduellen. Ett annat problem är när han skriver först och tänker sedan...han blir inte riktigt tagen på allvar till slut.

mikenomad: Får jag bara ställa mig en fråga? Om du anser att du hade ett giltigt skäl till frånvaro från kockduellen p.g.a. det som jag räknade upp varför i h-e tar du då åt dig överhuvudtaget?

Om inte jag känner mifg träffad av någonting tar jag heller inte åt mig. Varför munhuggas om någonting som egentligen inte berör?

Jag förstår inte det logiska i detta.

mikenomad: Eller måste du gå i god för alla dina "vänner" också och agera ställföreträdare och talesman?

Lite nyfiken på varför du grinar som en citron när du själv skrev ett godtagbart skäl som jag inte hade några invändningar emot.

ernie eagle: Sorry...kan hålla med om att jag kanske snöade in en aning på det där!
Du vore inte den du är om du tänkte först och skrev sedan...keep on rockin´! :-)

ernie eagle: Lugn i bussen nu.
Det finns nått som heter Bottniabanan också.
Iof sig inte färdig än på några år. Men den kommer löpa längs bottenviken/havet. Upp till Umeå. Skulle inte bli brydd om den kommer fortsätta längre norrut senare.

Så planera för Björklövens återtåg, så hamnar du även tidsmässigt i rätt härad dvs. 2010

Helg Ernest: Fast i min förmodade livstid blir det Ferrari till Nyland (Kramfors), och sen går det fort som fan uppåt med tåg. Bottnia har liksom glömt bort den lilla biten mellan Kramfors och Sundsvall! Lättare att ta poäng mot Brünäs om man vill åka tåg, mao!

ernie eagle: Norra stambanans dragning får du skylla på försvarsplaneringen runt förra sekelskiftet och de ryska kanonbåtarnas förmodade räckvidd. Frisco som är rälsofil kan säkert utveckla. Å andra sidan har sträckningen gett goda kommunikationer till orter som Ockelbo, Bollnäs, Ljusdal, Ånge, Mellansel, Jörn, Vännäs och Bastuträsk.

« · 713611