1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581641 inlägg · 6215 ämnen

Kris i klacken?

« · 432613 · » Till forumet


Sv: Kris i klacken?
Johan J: Har inte heller nåt emot att de sitter där, men visst låter det väl bättre med en manskör?

I Timrå är det mest knepigt folk+Dream Team ;-)
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Helg Ernest: Det är därför de har så höga publiksiffror va?
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Ambroo: För mig är det fullkomligt ovidkommande vad deras ålder är. Om det sitter barnfamiljer, knattelag eller fjortisar på motstående kortsida spelar ingen roll. De tar inte över rollen från klacken oavsett.

Vet hur det är i Luleå. Där BESTÅR klacken av fjortisar men så är inte fallet i Timrå.
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Johan J: Ja, dom törs ju åtminstånde ta insiativ !
Fast det skulle räcka med någon klackledare som drar igång oss också.
Ej att förglömma att tydligen sitter det motståndare där också.
Det satt en kille bredvid mig ifjol, som jag skrämde väg med min upphettsning och idiotförklaringar av DIF spelarna (Ooops)
Han drog i första paus.
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Fanzin: Visst är det så, men nu snackar vi ljudvallar och när de tar ton låter det som kyrkiskören..
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Ambroo: fjortisar? de är enögda cykloper som inte vet vad hockey är!
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Johan J: Vill du höra fjortisar gasta, åk till Kempis ;-)
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Helg Ernest: Klubben borde subventionera sittplatser till pojk/juniorlag på K och L. Så har Djurgården allt som oftast gjort när Timrå kommit på besök till Globen. Är det inte en massa småbarn med diverse klubbmärken på ryggen så är det Astrid Lindgrens barnsjukhus som är där. Företeelsen kan diskuteras, de vinner inga klackmatcher åt Djurgården men som motstycke till Timråklackens skall och rop skulle de fylla en funktion i Sydkraft Arena.
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Helg Ernest: Det får du fundera på ett tag..
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Någon skrev att Bajenfansen kört Forza Bajen allez allez allez. Ja jag menar jag hörde den för första gången förra året. Sen låter det ganska halvknackigt när de sjunger den..

-Forza Bajen Allez allez allez...*Klapp klapp*

Men som sagt så äre en melodi det är frågan om. Texten kan ju alla ta o göra om......men några nya ramsor skulle lätt göra det bättre för klacken....Kör någon ramsa samtidigt som hela västra hoppar..eller viftar halsduk.."NAJS"
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Ambroo: Lars Ohly ?
Gillar han hockey ? Isådanafall ryskt klapp klapp spel va ?
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Rink rat: Ja, det vore ju perfekt om man fick igång båda kortsidorna.
Då skulle långsidorna åka med av bara farten
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Dream Team: Framförallt någon som hållert gång oss, eftersom det är en hel plan mellan K,L till Ståplatts.
Som jag sagt är ju mentaliteten lite bekväm på sitt.
Så vi måste engageras, ifjol hände det ibland att det satt nått
Pojk/Junior lag där, då vart det en helt annan stämmning då dom drog igång. Annars är det mest vid mål och när hela hallen klappar.

Trotts att Friskan säger att klacken hörs bra, så håller jag inte med henne. Ibland hörs den nästan inte alls ( Fast jag är iofsig hörselskadad) Det är liksom att ingen törs ta intiativ att starta, utan man måste ha draghjälp.
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Helg Ernest: Sektion K och L det är ut mot motorvägen va? Tänk två st klackledare där som drar igång en växelramsa typ "timrå ik är dom bästa, heja heja heja timrå". Det skulle ju bli hur häftigt som helst. Och jag tror inte att det är några problem att få igång dem.
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Helg Ernest: Säger nmnet Lars Ohly något?
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Helg Ernest: Brist på närhet till vad?
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Dream Team: Som svar på din fråga.
Man rycks inte med på samma vis, gäller även mig.
Det känns som mentaliteten på sitt är att vi klappar när det passar oss.
Inte när det behövs.
Men som sagt , det tror jag beror på bristen av närhet som skapar en inlevelse på ett annat vis.
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Kerstin_k: Ja, jag har spånat länge på att man borde tex. gen dammvipperna typ. megafoner istället.
I nu läget är det väll knappast någon som bryr sig om dem längre ?.
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Dream Team:
Man kanske skulle bara på försök, sätta klackledare på sektion K och L.
För då skulle resten bli liksom fast däremellan. ( c :
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Helg Ernest: Tanken har slagit mig med klackledare även på sittplats, och kanske skulle det generera mer ös över hela hallen. Nog för att jag tror det är svårt, gubben som satt bredvid mig senaste hemmamatchen klappade knappt händerna när Timrå gjorde mål.

Men kanske är det värt ett försök? Många hade nog höjt sina röster om någon tog tag i taktpinnen även på sittplats.
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Helg Ernest: Vad för la??
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Dream Team: Jag dömmer andra efter mig själv och dom som brukar sitta i den sektionen
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Abris: Jo, men det stora problemet som jag ser det är.
Sittarna tycker att det är klackens sak.
Men skulle de uppleva "Närheten" , skulle hämningarna släppa även för dom och dom skulle känna sig delaktig.

Som det är nu är det ju dom där borta på gaveln som skall leva om.
Du ser ju så fort dom lägger ut klappvänligt i högtalarna klappar ju även sitt med.

Om vi inte skall ha trummisar, så bör det finnas en hejarklacksledare på var sektion. Vi kan införa en tävling , vem får igång sin sektion bäst ?
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Helg Ernest: Men ändå har ju Timrå kanske landets bästa sittplatspublik. Det är ju sällan tyst på dom när det är bra fart på klacken. Så vart du har fått din "försoffning" ifrån, det begriper jag inte...?
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Helg Ernest: Jag håller med dig om att det blir tyst om det är ingen trumma som hörs. Men varför inte ta och ändra på det. Det är kul att sjunga ramor även utan trumma. Det skulle vara välidgt kul om sittplats kunna vara med och delta i det.
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Abris: Utan trumman tystnar nästan alla faktist.
Det behövs någon som håller takten.

På 70-80 talet var det ingen trumma.
Igengäld stod alla vi "ungar" och bankade i plexit iställe.

Kommer ihåg en match, så klagade målvakten på att vi bankade så j..igt så dommaren kom och sa åt oss.
Då skrek dom från läktaren att vi skulle fortsätta, så gjorde vi.
Då var det drag i hallen. Men det var på sin höjd 1-2 ramsor.
Men och andra sidan var det ju nästan bara ståplatts på den tiden.

Det var en helt annan stämning.
Men nu blir folk försoffade på sittplatts och ids ej vara med.

Därför tror jag att det redan utdömda förslaget med fler trummisar skulle få även sittarna känna sig mer delaktig och "Stenålderstämningen"(Fullt drag) skulle återkomma till "Ladan
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Dream Team: Varför inte bjuda in Christer Sjögren personligen? Först kan han köra nationalsången och sen dra i gång klacken!
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Helg Ernest: Va?!
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Ambroo: Kanon, men kanske lite för inveklad.
Du får tänka på att det är många neandertalare med också.
Blir det för många ord så fattar dom inte. ( C :
Ex. på lätt fattlig tydligen

Timråå, Tiiimråå Timmråå
Nu vers
Timråå Timmråå Timmråå
Osv.



Jag hoppas ni fattar att jag var lite ironisk och en släng av Idol juryn.
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Men varför inte ta och bara sjunga match in och match ut. Visst det kanske är få ramsor. Men jag tror att dom flesta är öppna för förslag. Och jag tycker att man kan sjunga utan att trumman ska kunna gå hela tiden.
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Ambroo: Nästan Kjell Lönnå-klass på den!! Ja, inte GIF Sundsvall-style, såklart.. men ändå...
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Helg Ernest: Vad sägs om den här?

"speediga rö´vita timrå har jag förälskat mig i
på rören gunno han öser å kenta i båset står å ler
sanny sätter första proppen, ja nu kommer 3 poäng

speediga rö´vita timrå, ett sånt djä*la härligt gäng!

(mel.guldbruna ögon eller nåt)"

Postat av: Rink rat 2004-09-21 00:46
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Ambroo: Hon menade att jag skulle skriva en bättre ramsa. (Sång)
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
hockey*flickan: Vadå skriva bättre?
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Swordster:
Mig vetligt så är det minst tre ur styrelsen som står i klacken varje match. Att de sen står längst ner har sin orsaker.
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Swordster: Sen när i h-vete satt SK styrelse på sittplats under match? Vad jag vet så var det på Uhlins tid, och som alla vet var det ett par säsonger sedan.

Så vad bevisar det? Jo att många snackar skit, om gamla saker, men har ingen aning/fakta ifall det fortfarande är så.


Gud vad irriterad jag blir på sånt här! *grrrr*
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Stefan Jalonen: Men för oss som stå där och lyssnar på vad som sägs så kan betydelsen av styrelsen i klacken inte underskattas.

För det är inga snälla saker en del vräker ur sig om er, och vad ni egentligen gör. Då är det alltid bättre att finnas på plats och försvara sig i stället för att sitta på sittplats...
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Stefan Jalonen: Allt har sin betydelse. För övrigt kan jag meddela att hövdingen "Habba" tänker placera sig i klacken denna säsong. Bara en sådan sak. Förhoppningsvis ansluter även Micke Sandgren dit.
Dem som redan står där är ju Kjelle och Boman.

Strålande! =)
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
enjoy:
Menar du alltså att en bemanning på 7 personer som SK:s styrelse utgör, är anledningen till att klacken inte är på topp? Bättre kan du väl?
Styrelsen har en hel del att stå i i samband med match
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
pasi: Påstår du att Wikegård INTE skulle vara rak i sin kommunikation. Du jag har suttit öga mot öga med Wikegård och när han mullrar då tystnar man. Wikegård är en förbannat trevlig person.

Men tycker du annorlunda så varsågod. Allting är relativt ;)

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
ernie eagle: Vadå förolämpning??? Qristina går rakt på sak, står för det hon säger och gör. Wikegård skulle jämföras med en liten skolflicka mot "Kicki". Välj själv, en förbannad Wikegård mot en förbannad "Kicki", lätt val i mina ögon.
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
pasi: Det där var fanimej den grövsta formen av förolämpning jag nånsin hört ;)

Men säger du det så. Jag tvivlar starkt på ditt påstående.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Åke the myth: Tror faktiskt att Farmen Qristina skulle göra ett bättre jobb än Wikegård.
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
SA menade jag givetvis!
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Kanske tillochmed dags att byta ut lite folk i SK ?
Samma jämt och ständigt, men det ni gör blir bara "sämre"
Skärpning nu allihopa! Till hemmapremiären ska vi skrika så att hela SK får rysningar!
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Friskan: Det är skillnad på att komma med ett förslag, och att tjata om något i 2 säsonger och inte inse att det aldrig funkar. Sedan välkomnar vi alla förslag vi kan få, men som sagt, det blir inget tryck med barnvisor och dansbandslåtar... Annars så är alla förslag välkomna.
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Dalan: Det finns snart inte en supporter som törs komma med en idé så som du idiot/mongoförklarar alla som ens ids försöka.

Kom själv med alla idéer du som tycks vara bäst på allt.
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Papa Maco: Stolpskott är bra så länge motståndarna gör dom.
Jag?? Driva med folk?? Tror jag inte.
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
Åke the myth: Skämtare där!
Tillbringade förra helgen i Helsingfors med en barndomskamrat till Wikegård från Gävle. Fick bekräftat att Wikegård är ett "fall".
Har även god kontakt med en som var coach för ett elitserielag när Wikegård var ass. coach i ett annat elitserielag. Omdömet är entydigt. Ett kvalifisierat "stolpskott". Hans första och största merit var väl när han slog sönder omklädningsrummet i Boden.
Han gillar du "stenskarpt".????
...så ser jag mer än gärna Wikegård i vårt bås.....
Åke the myth....driver du med oss????
Kommentera

Sv: Kris i klacken?
ernie eagle: Hehe.. Jo, det gick ju inget vidare där nere för Wikegård.
Det var väl mer personligheterna jag var ute efter. När två starka krafter möts måste ngn vika.
Gillar annars Percy som person. Är också rak och står för vad han gör.
Dessutom mkt lojal mot sin klubb.
Å andra sidan kanske ett måste när man "äger" densamma... :-)
Kommentera

« · 432613 · »