timraw: Det som skulle kunna kompensera upp det lite i offensive. är om vi värvar en 30-40 poängsback. Plus att vi i poäng produktion lyckas att ersätta Dahlén över 2 spelare. Som alltså minst kan skrapa ihop Dahléns poäng tillsammans.
Då skulle lagbygget kunna vara bättre rustat nästa år till och med.
Smörgåsen : Dina backpar ser fina ut och jag skulle inte alls klaga på en ny toppback. Det enda jag tänker på är hur otroligt tama vi ser ut offensivt, och sen lägger man till Dahléns utgång på det. I dagsläget hade jag nästan kunnat tänka mig ge Nässén den där platsen i ditt andra backpar, hoppas att spelare som Freij, Sundin och Forsmark växer ännu mer men att man verkligen lägger all krut på två poängstarka forwards nästa år. Vi ser så trubbiga ut emellanåt att det inte känns hållbart en säsong till.
Men om Nubben har budget för både och hade det varit mumma!
Junior-VM spelas mellan 26 December och 6 Januari. Finns det någon chans att våra spelare kan vara med i omstarten den 18e eller hur tidigt måste dom åka?
jk: håller med. Känns tråkigt om vi tappar Nässén måste jag säga.. Hade helst sätt att man förlängde med Didde och Nässén men att man släpper Pilö och Erixon.
dr-nix: Har rätt dålig koll på HA överlag nu för tiden. Men en ersättare för Pilö hoppas man på då som sagt!
Nässen måste vi nog ersätta med nått lite mer "spetsigt". Om det inte är så att vi kör "budget" på backsidan för att göra så mycket löneutrymme som möjligt för att ersätta Dahlén då vill säga!
Nisse på Mon or: Men ifjol så platsade han i SHL hos oss? Så varför skulle han inte göra det igen? Vad vet vi om Floridas farmarlag och deras spelare? Lär troligtvis vara mycket bättre än Timrå.
Hank: Minns nån som höjde Karlin (hmmm.. kan det ha varit nestorn själv på HS - JFK?!) till skyarna som HA´s bäste coach för några säsonger sedan. Tiden går, tiden går....
Då skulle lagbygget kunna vara bättre rustat nästa år till och med.