1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605152 inlägg · 6212 ämnen
2948618 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
timraw: Det som skulle kunna kompensera upp det lite i offensive. är om vi värvar en 30-40 poängsback. Plus att vi i poäng produktion lyckas att ersätta Dahlén över 2 spelare. Som alltså minst kan skrapa ihop Dahléns poäng tillsammans.

Då skulle lagbygget kunna vara bättre rustat nästa år till och med.

timraw: Ja, det låter inte helt fel. Spets kommer behövas. Blir intressant å se hur man fördelar pengarna och hur man bygger laget.

Smörgåsen : Dina backpar ser fina ut och jag skulle inte alls klaga på en ny toppback. Det enda jag tänker på är hur otroligt tama vi ser ut offensivt, och sen lägger man till Dahléns utgång på det. I dagsläget hade jag nästan kunnat tänka mig ge Nässén den där platsen i ditt andra backpar, hoppas att spelare som Freij, Sundin och Forsmark växer ännu mer men att man verkligen lägger all krut på två poängstarka forwards nästa år. Vi ser så trubbiga ut emellanåt att det inte känns hållbart en säsong till.

Men om Nubben har budget för både och hade det varit mumma!

timraw: Hade gärna velat få in en back som är en klass över Nässén. Men då måste man släppa Nässén såklart.

Ut: Erixon, Pilö, Nässén
In: Toppback, Barkemo, förlängning med Didde och kanske även Kapanen?

Hardegård - Sundin
Toppback - Freij
Strömberg - Forsmark
Svensson - Barkemo
?

Andersson: Dom har väl samling och träningsmatcher före så jag tror det blir svårt.

Junior-VM spelas mellan 26 December och 6 Januari.
Finns det någon chans att våra spelare kan vara med i omstarten den 18e eller hur tidigt måste dom åka?

jk: håller med. Känns tråkigt om vi tappar Nässén måste jag säga.. Hade helst sätt att man förlängde med Didde och Nässén men att man släpper Pilö och Erixon.

dr-nix: Har rätt dålig koll på HA överlag nu för tiden. Men en ersättare för Pilö hoppas man på då som sagt!

Nässen måste vi nog ersätta med nått lite mer "spetsigt".
Om det inte är så att vi kör "budget" på backsidan för att göra så mycket löneutrymme som möjligt för att ersätta Dahlén då vill säga!

dr-nix: Känns som en rimlig värvning för att ersätta Pilö. Hade gärna sett en toppback för att ersätta Nässén om man inte förlänger.

Nisse på Mon or: Men ifjol så platsade han i SHL hos oss? Så varför skulle han inte göra det igen? Vad vet vi om Floridas farmarlag och deras spelare? Lär troligtvis vara mycket bättre än Timrå.

Hank: Minns nån som höjde Karlin (hmmm.. kan det ha varit nestorn själv på HS - JFK?!) till skyarna som HA´s bäste coach för några säsonger sedan. Tiden går, tiden går....

Tim Barkemo ska tydligen vara klar inför nästa säsong.

Vargher85: Japp, Karlin var inne på att de var på gång och ingen egen spelare har ikväll klagat på grundspelet

Villervalla: Andra lag i NHL har 24 tim på sig att knycka '' vår'' Lundmark , men måste då också ta över kontraktet , från Florida då

Nisse på Mon or: Om de har ngt att tänka med så låter de oss göra dem till NHL spelare.

Såja modotorsk!

Vargher85: jo de var en kämpa-poäng

Vargher85: när tar Freddan över?

Andersson: Ändå starkt av Modo att sno en poäng av Vimmerby...

2948618 · »