1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581825 inlägg · 6215 ämnen

Kvalserien 2009

1149539 · » Till forumet


Sv: Kvalserien 2009
U137:

Varken Linköping, Jönköping eller Karlstad är några storstäder i mina ögon. Det är bara några sketna bonnhålor som satsar allt krut på en och samma sport - ishockey. Personligen bryr jag mig inte ett piss om landsorten eller Norrland. Sporten får en betydligt högre trovärdighet om Stockholmshockeyn stärks och Malmö IF tar steget upp. Annars kan vi ju lika gärna syssla med innebandy, där bonnlag som Storvreta och Varberg tillåts sticka upp. Nej, även om det kan ställa till det för oss så ser jag gärna att Rögle och för all del även förortens SSK försvinner illa kvickt. Lag 11 och 12 borde för övrigt åka ur direkt medan lag 9 och 10 kan få kvala. Detta har varit min åsikt i flera år nu. Ja ja, det är väl inte helt ovanligt att ett inlägg från mig besudlas med diverse motsägelser, men det bjuder man på...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Rooster23: Håller med om att det skulle vara bättre ur Timrås synvinkel att det finns två lag med på papperet sämre förutsättningar i ES. Tror knappast heller att det gynnar Stockholmshockeyn att Jurgården är enda lag i högsta serien. Vad jag minns så var konkurrensen mellan AIK och DIF en kraftig drivfjäder sportsligt och ekonomiskt. Troligtvis är det bättre för svensk hockey i stort att Stockholmshockeyn blir starkare med potentiellt bra publiksiffror, men faktum är ju att det på sistone varit kräftgång för 08-orna både sportsligt och publikt. Dock ser jag det positivt om landsortshockeyn, framförallt Norrlandshockeyn, växer, vi behöver knappast mer storstadskoncentration utan snarare fler motvikter till den Lkpng-Jkpng-Kstad-Gbg-dominans som etablerat sig. Det tar tid att bryta detta och än syns inga tecken i skyn på att det är något trendbrott på gång. Man skulle snarast kunnna säga tvärtom, money talks och vi kan bara se på när Röflunda ock FBK m.fl. breddar och förstärker sina trupper. Och det är det som långsiktigt ger framgångar i täta slutspelsserier.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Personligen tror jag det är bra för TIK att SSK och Rögle blir kvar eftersom SSK knappt har något folk på sina matcher (=lite pengar) och Rögle är en liten klubb, i alla fall än så länge. Leksand, AIK och framför allt Malmö känns som potentiella topplag med sitt kringintresse och möjligheter till omsättning.

Är nästan helt säker på att vi har båda SSK och Rögle efter oss i tabellen nästa säsong.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
DJ Hemp: Samma här SSK är helt klart ESbakgård och borde inte få spela Elitseriehockey , jag trodde och hoppades att Rögle -Leksand skulle följas åt upp i Elitserien , och ev AIK nästa år i utbyte mot något av Leksand eller Rögle , det tror jag hade varit bäst för Elitseriens utveckling(publiksiffor osv)
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
DJ Hemp: Jo jag tror AIK krämar dit SSK nästa match... Men sen vette fan - tror absolut AIK har en bra chans borta mot Västerås, men Leksand då? Sjukt lag det där... Men ja, hoppas på AIK! Allt för att få se fler matcher borta där man faktiskt kan få känna på lite stämning.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Yellowcard:

Detta scenario är förvisso inte helt otänkbart. AIK har ju SSK på Hovet. Minns bara kvalserien 1998 när vi, Timrå IK, överraskande spelade bort SSK utan att vi hade något att spela för. Det kan säkert Leksand göra också! Jag ser hellre "Gnaget" i elitserien än dessa trötta kringlor utan publikintresse...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
DJ Hemp: Uhmm tänk om AIK vinner nästa match mot SSK... Då lär det bli en halvspännande sista omgång iaf. Leksand trycker dit SSK och AIK vinner mot VIK... Det skulle va kul=)
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Därmed fick det berömda återtåget sitt definitiva stopp för denna gång: Leksand - AIK 1-2. Solna-bröderna jagar vidare, men det blir fan så svårt ändå. Tyvärr vann även de båda elitserielagen i kväll...

Ändra reglerna NU! Minst ett lag bör åka ur DIREKT utan att passera kvalserien.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Skarin: Jag vaknar kallsvettig om nätterna efter orolig sömn med drömmar om puckar som glider precis förbi klubbor, missade jättelägen, diverse regelvidrigheter från HV etc. Det otäcka är att jag tvingas uppleva allt i slowmotion o får väldigt tydliga bilder av hur nära det var, gång på gång på gång...NÄR SKA DETTA SLUTA???!!!!!11
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Yellowcard: Jag tror även att det på senare år smygit sig in en övertro på AS, att åtminstone toppskiktet skulle vara snudd på lika bra som ES. Sanningen är att skillnaden mellan ES o AS är ungefär lika stor som någonsin förr...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Knylan: Sammanfattningsvis finns det dom som har det värre iaf ;) Frågan är om många av fansen verkligen förstår deras situation?

För min egen del kommer jag grubbla kring matchen i lördags om och om igen ända tills jag vet inte när.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
RTS: Fan i mej tragiskt att beskåda Leksand.. De dominerar hela den allsvenska serien utan problem. Innan transferstoppet värvar dom dyrgripar för miljoner och de börjar spela ännu sämre. Den nya formen behåller de in i kvalserien också där de inleder med 3 raka förluster. Hade fan gjort en Uno Gordon 3 år sedan om jag var Leksandsfan. Det enda som kan ta Leksand tillbaka till finrummet igen är att elitserien utökas.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Skarin: Hela svenska folket sörjer. Elitseriens död detta. Fattar ni det?
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
DJ Hemp: Tyckte redan ifjol att Kempe inte fick liv i laget, Karln såg helt handlingsförlamad ut genom hela KS ändå får han forsätta detta år.
Kan inte fatta hur Leksand tänker där.
Nej jag tycker synd om Leksingarna, men deras lag ser inte så slagkraftigt ut på papperet.

Karlberg , Prestberg o Johansson har sedan länge passerat bäst före datum.
Ollas ser bara seg ut,

nej det skall mkt till innan Leksand är i eliten igen.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Knylan: Det är synd om LIF.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Undra om dom ställer Läck i nästa match.. skulle vilja se honom in action.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Korrekt bortdömt mål där. Roligast någonsin att Huokko råkar få "feber" just idag också.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Men nu blev de robbade på ett mål i alla fall.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Ja, men det var ju precis vad jag såg direkt - att pucken i själva verket var inne alltså!
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Jaji, det är nog bara att börja planera nästa säsongs återtåg redan nu. Tre raka förluster i inledningen tar man aldrig igen samtidigt som Rögle och SSK seglar iväg i toppen, tyvärr. Leksand - helt överlägsna i allsvenskan, men fiasko när det väl gäller. Alltid är det samma sak! Inte för att kvalserien eller ens matchen är slut, men det känns helkört för de blåvita redan nu...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
haha.. vad pinsamt
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Uno Gordon: Asplöven har 0-16 på de två inledande matcherna, så att Huddinge skulle kunna ta tre pinnar var nog inte någon större skräll. Kvalserien till Hockeyallsvenskan verkar kunna bli en tät historia!

By the way... vi ska tillbaka!!!
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009

Yellowcard: Fy fan vad sköönt! Henrik "Guden" Eriksson frälser nollåttorna. Det skall vara härnta-grabbar för att fixa biffen. Och SSK har återställt ordningen i Lakerdoome. Och Huddine gör rent i Haparanda.

Man är på god väg att knacka in en fin trippel.

Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Leksand ser ju uppseendeväckande svaga ut!
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Uno Gordon: Oj Växjö har vänt till 2-1 mot SSK.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Bissett19: Gnagets box är ju horribel på knätofsarnas reducering. Hur fan kan tre man stöta på puckföraren? POJKLAGSNIVÅ!!!
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
T T: Forza Gnaget...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
T T:

"Vi ska tillbaka"
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Heja Leksand...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Kongo: vettigt och vettigt, vill kunna se Timrå mer på bortaplan nära mig, dessutom dit jag vet jag hittar utan problem så det går snabbt. Leksand drar dessutom fullt hus i Eon vilket är bra klirr i kassan. Men det är klart, du kanske vill ha 4500 mot SSK och hurra över det.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
DJ Hemp: Jag brukar påtala skillnaderna mellan oss som personer, åsikterna i idrott är rätt lika ;-)

Kan tyvärr inte gå imorgon men räknar med att kunna se det mesta på TV.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Ian:

Men i fallet Malmö IF har jag lite oväntat fattat känslor. Det går inte riktigt att förklara, men så är det. Måste ha varit i går som man fick se scenerna från 1992 års SM-guld i Canal+. En hockeyfrillad Percy jublade i högan sky och hela Malmö sjöd av hockeyfeber. Sköna bilder. Men deras matchdräkter var definitivt mycket fulare på den tiden. Fy fan...

He he, det brukar annars vara du som påtalar våra skillnader i åsikt vad gäller det mesta. Och jag i min tur försöker tona ner dessa. I morgon råder i alla fall inga tvivel. Har du biljett?
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
DJ Hemp: Äh, vi är väl egentligen överens om en hel del. Däremot spricker ju din motivering om varför "skitlag" ska upp om du vill ha upp MIF.

MIF skulle i elitserien kunna ha ekonomiska muskler för att bli livsfarliga, inte minst nu med nya arenan.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Ian:

Kanske lika bra att MIF inte är med i år därmed, he he. Så att vi kan få vara överens för en gångs skull. LIF mot SSK i rutan minsann. Hoppas att båda förlorar. SSK är bara för tråkiga och LIF tar över vår position som elitseriens minsta kommun om de går upp...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
DJ Hemp: Håller med om din förhoppning om vilka som ska upp och speciellt motiveringen varför.

Att vi är oense om MIF vet vi ju redan ;-)
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Det plingar och blinkar när det blir mål någonstans. Ändå måste kommentatorn berätta för oss vad vi själva ser varenda gång. Sköt din egen match, för helvete!
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Yellowcard:
Och Timrå halkar efter ännu mer i publikligan. Det känns ju vettigt av dig.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Jag vill ha upp Västerås och Växjö! Två halvkassa lag som känns som finfina räddningsplankor nästa säsong. Å andra sidan bryr jag mig inte så mycket om kvalserien i år. Var är Malmö??? Utan MIF är kvalserien ingenting...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
T T: Förlåt TT! AIK och Leksand skulle sitta fint!=P
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Raggaren Putte: håller med , känns helt fel . Speciellt nu , innan kvalserien ens har börjat. Måste kännas konstigt för spelarna.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Dr AXA: Verkar vara ett helt desperat beslut. Rögle har ju egentligen överpresterat stora delar av säsongen och att sparka tränarna nu utan att ge den nye en enda match att spela in laget innan kvalserien känns helt idiotiskt. Förvånar mig mycket nu om Rögle lyckas överleva.
Kommentera


Sv: Kvalserien 2009
T T:

Men kom igen, nu räcker det! Ett lag som inte ens mäktar med att spöa Växjö på hemmaplan förtjänar ingen respekt. MALMÖ skulle ha gjort det utan tvekan!
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Det var gladare i Sunnerbohov i fredags. Här följer man straffarna i Leksand:
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Yellowcard:

Först och främst är jag Giffare, men eftersom vi inte alltid spelar i allsvenskan finner jag det förlåtet att även hålla på ett stabilt allsvenskt lag. Fotboll är inte alls tråkigt, tvärtom! Det är sporten nr 1 för mig, om detta nu skulle vara oklart för någon. ;) Men jag håller med om att hockeyn känns hetast så här i mars. Fan vad det kliar i fingrarna i den, som jag antar, relativt odramatiska jakten på en kvartsfinalbiljett...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Yellowcard: Oj, kyligt pass på Almtunas avgörande. De flesta hade skjutit där.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
T T: Bland det värsta man sett en målvakt göra. Snacka om tabbe!
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
Undrar om Sandström orkar ställa upp på intervju. TV4 Sporten efter reklamen strax.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
DJ Hemp: Om jag hejar på nåt lag så är det Hammarby i fotboll, bajen bärs och rakade brudar! Har sett några matcher, men börjar tycka fotboll är ganska trökigt ändå.. Bara hockey som gäller dessa dagar.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2009
T T: Sköna fans men ja.. Skiter i vilket hur det går för dom i kvalet faktiskt.. Hoppas bara Almtuna kan kämpa sig till kvalserien - mycket bättre än Mora idag iaf! Heja!
Kommentera

1149539 · »