Kvalserien 2010
Så vilka lag ska man hålla på då? Reflexmässigt kanske vi ondar på Kickers men är det bättre att få upp Leksand som direkt passerar oss i publikliga och spelarbudget? Å andra sidan så kommer vi alltid att ta fler poäng mot dem än mot Ouäögle.
Knivigt det här. Hjälp mig att ta ställning.
Jag vet att det är helt jävla kört nu, men kom igen nu för faaan Malmö IF!!! Come on you MIF!!!1 ÄLSKA MALMÖ :)
Sundsvall Hockey kan få vara med i den här tråden de också. ;)
Här är jag också ambivalent. Ska man onda bort dem for old times' sake eller avstå från det för att det är bättre för TIK att ha allsvenskt i stan?
Självklart ska de onda med ont fördrivas. Men jag tror att de kommer att hänga kvar på något sätt ändå. Sundsvall lär tråka sig kvar på något annat lags bekostnad. Jag har ingen större koll på vilka motståndarna blir, men det kanske handlar om Vita Hästen & Co eller...?
Raggaren Putte: Dags för straffläggning nu..och där avgjorde Rögle snabbt.
...och S-vall torskade i sudden efter att ha tappat en tvåmålsledning i tredje.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
3 - 2
(1 - 1, 1 - 1, 1 - 0)
Third period ended
59.34 10 min LIF 25. RHODIN, Thomas ABUSE
59.34 2 min LIF 15. VIRTA, Tony CROSS
58.04 2 min LIF T. Team LIF TOO-M
55.55 2 min LIF 21. JOHANSSON, Eric HOOK
Redigerad kommentar
Det är såna här gånger man verkligen hatar sthlms-lagen och framförallt deras supportrar.
Redigerad kommentar
Bedrövligt hursom!
Edit: En annan fiffig grej med sthlms-klackarna är deras ramsa "En jävla massa bönder!" Stockholm är ju som bekant den kommun i Sverige med överlägset flest inflyttade "bönder"...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
De lär i alla fall vara medvetna om att risken finns. Men nu blev det ju ingen större grej av det där ändå. Alla överlevde...
Visst, så är det. Men högriskmatcher är högriskmatcher och dessa kommer vi alltid att behöva leva med. Jag förvånas i alla fall inte det minsta. Hyschar man en AIK-klack på "Hovet" får man räkna med repressalier. Det vore naivt att tro något annat år 2010...
Om jag vore bortalaget skulle jag "hyscha" varje gång så att primaterna till "fans" själva sänker klubben. Dom är en skam för sporten.
"Primaterna" bryr sig inte om sådant som tomma läktare eller böter. De blir bara förbannade och vill göra en principiell markering. Eller så tänker de inte överhuvudtaget. Men de som hyschar eller på annat sätt provocerar en hemmapublik bör även de tänka på att de är en skam för sporten. Vad är vitsen med att göra detta liksom???
Jag skriver nu med tanke på vad jag själv skulle känna om någon sudden death-hjälte hyschade mot Timrå-klacken vid ett dylikt tillfälle. Men du skulle väl bara åka hem och anse att det hela var okej? Så pass överseende är du av naturen, eller...?
Inte alla klubbar väl? Men föreningen AIK har definitivt gjort ett intryck av att vara livrädda för vissa supportergrupperingar. Dock tvivlar jag på att det är så himla enkelt att "få bort lössen från arenorna".