1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581782 inlägg · 6215 ämnen

Kvartsfinal 1

« · 1134291 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 1
Skarin och T T: Dagens match är inte inräknad.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
mikenomad: eller så kan vi fet-röka
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Ambroo: Skitsama, jag förstår vad du mena. Själv så trode jag på kvalserien innan säsongen drog igång. Såååå, med det här laget i dassläget så har jag inte en endaste förhoppning om mer än kvartsfinalspel oavsett vilka vi får möta. Lotvonen, Persson, jaja, i kvalserien kanske dom skulle hålla måttet, men i ett slutspel? Fyra matcher till blir det i vilket fall som helst, vi njuter av dom oavsett hur det går.

Tack för en bra säsong Timrå IK.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
mikenomad: Vi rullar en och ser efter...

Hur ska vi kuna hitta formen och tryggheten som ska ta oss dit då?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Ambroo: Vi ska väl till att börja med inte dra för stora växlar av kvällens match iaf. Men det är klart att allt måste bli bättre i kvarten. Men det har vi väl vetat om hela tiden. Vi är rejäla underdogs and we like it ;)

Nej men ditt facit stämmer nog. Jag tror ändå det blir HV.....tror jag ;)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Ambroo: I kväll var bara ett dåligt träningspass. Det kommer att vara skillnad som natt och dag på torsdag. Det vet du också. Målvaktsfrågan är öppen. Det hade förstås varit att föredra att någon hade varit given vid det här laget.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Ambroo: Eller kanske fett rökta. Nä, jag tror vi skräller! Seriöst, minst semi blir det...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Ambroo: fettrökta lär vi kanske inte bli, men däremot fetrökta.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Samuelsson hade mkt dålig dag på jobbet!.
Bäst idag var Lules klack.
Nej detta var ett sömnpiller, tur man fick gratisbiljetter.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
mikenomad: Jaja, skitsamma vilka vi får möta, huvudsaken att lillasyster missade, det glädjer en sann hockeyälskare.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
mikenomad: Jag vill inte übernegga, men jag är fan så orolig...

Med det här svaga försvars/målvaktsspelet i kombination med det ineffektiva anfallsspelet som råder förnärvarande så är vi av allt att döma fettrökta. Efter LG så har det, nästintill sett ut som det gjorde innan Karjala, bortsett då från 8-0-matchen mot SkAIK. Det finns faktiskt inte nånting som talar för ett avancemang i dagsläget och vi får nog vara nöjda om vi vinner en match, tyvärr.

Finns det nån som kan ge mig styrka?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Johnny Hazard: Nä, de får välja mellan de två sämst placerade som är kvar efter att Fbk valt. Mkt troligt mellan Tik o Saik mao.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Mathias: Hittade hur det funkar nu. Tog en grogg, sedan var det klart.

Slutspelet lottas måndagen 2 mars klockan 21.30 – direkt i SVT:s Hockeykväll.

Detta gäller: Elitseriens seriesegrare väljer mellan de två sämst placerade lagen, alltså lag 7 och 8, i grundserien.

Tvåan väljer sedan mellan de återstående två sämst placerade lagen, vilket således kan bli lag 6, 7 eller 8 beroende på vad seriesegraren väljer.

Därefter väljer trean mellan de återstående två sämst placerade lagen och seriefyran i elitserien får möta det lag som ”bli kvar.

SM-slutspelet inleds torsdag 5 mars.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Mathias: svaret kommer i hockeykväll på måndag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Johnny Hazard:

1an väljer bland dom 2 sista = Timrå och Brynäs

2an väljer bland dom 2 sista som är kvar Timrå/Brynäs eller Skellefteå

Och så vidare
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Raggaren Putte: ja precis , inget Färjestad , resten är ju i stort sett lika bra .
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Johnny Hazard: LHC väljer mellan det ratade laget och 6:an i serien, dvs Skellefteå.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Andersson: Allt utom FBK är ok tycker jag. Eller så pass ok som det kan vara när man går in i slutspelet med fyra raka matcher utan seger. TIK är stora underdogs i vilket fall, men vi var ganska dåliga i serien ifjol också men i slutspelet spelade vi ju som ett helt annat lag. Får hoppas på något liknande i år.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Ambroo: Nu är jag inte med i matchen efter ett par groggar för lite?

Färjestad väljer först efter vinst i grundserien och får då 7:an eller 8:an i tabellen. Timrå eller Brynäs.

Link*ping kommer 2:a. Med andra ord så borde då rimligtvis dom få möta de som Färjestad ratar?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Ambroo: det är nog du som har rätt =)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Raggaren Putte:

Klart som fan LHC väljer SAIK,speciellt när Dimitrakos idag blev skadad.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Jag sitter inne med facit:

FBK-BIF
LHC-SkAIK
FHC-TIK
HV71-LHF
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Brynäs - Färjestad

Skellefteå - Linköping

Timrå - Frölunda

Luleå - Hv71



MITT TIPS! Vad är ditt?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Raggaren Putte: jag vill möta Frölunda =)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Andersson: LHC har slagit Skellefteå alla fem matcherna i år. Har svårt att se att de då skulle välja att möta TIK som de har tre torskar emot och det blir en lång resa för dem oavsett.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Lär bli Linköping nu . Färjestad har redan sagt att dom vill ha Brynäs , och det blir alldeles för långt för Linköping att åka till Skellefteå.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Styr-Björn: På måndag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
När väljs motståndet i slutspelet?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Raggaren Putte: Ja ja slår mer än gärna ut snubbens mannar :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Står sig nuvarande resultat så lutar det åt Frölunda i kvarten tycker jag. Färjestad tar Brynäs, LHC tar Skellefteå som de vid vinst idag slagit samtliga gånger i serien i år och Frölunda som har mycket svårt för Luleå tar oss.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
RTS: fantastisk var väl att ta i ..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
superfalle: Håller med dig om att han var bra i Slutspelet. Men det är allt jag kan hålla med om.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Ambroo: Ändå är igång?

Sebbes insats var Obra. Men han lär sig något varje match och tar inte samma TYP av utv som en viss back "som många tyckte var fantastisk igår" gjorde för 150:ionde gången i rad.
Och där vid denna utv tappade Tik matchen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Sebbe hängde inte riktigt med i början av säsongen och drog på sig lagets klart sämsta +/-, sen efter JVM spelade han upp sig betydligt och spelade som en stabil elitserieback. Nu sista 5-6 matcherna har han tappat en del i form igen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Ambroo: Underkänd. Hur så?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Ambroo: lika dålig som han var mot LHC, men där blev han match hjälte så det glömdes bort....
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Ambroo: :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
RocknRolf2 och RTS: Nu när ni ändå är igång så undrar jag hur ni bedömer Sebbes "insats" igår?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
RocknRolf2: nä han är för ojämn . men han var bra i går . och igår gjorde han flera bra grejer som hade kunnat vara av avgörande effekt på matchen .
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
RocknRolf2: killen har byggt hus i karlstad
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
superfalle: RJ är alltså "bra" förutom hans klantutvisning som inleder Brynäs vändning. Andra backar brukar ju kunna ha en avgörande effekt på matchens utgång i positiv bemärkelse. Det har nog aldrig RJ haft. Gör nu inte misstaget att förlänga med killen bara för att det är "tryggt".
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
superfalle: Ja, igår var fan RJ riktigt bra =)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
RTS: tyckte du robin var dålig igår ? .jag tyckte han gjorde en kanon match . hoppas han är lika bra i slutspelet som han var i fjol
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
RTS: Dennis Persson var inte bra. Man kan aldrig vara bra om man på egen hand står för ett game losing goal.
Vissa verkar tycka RJ gör ett stabilt defensivt jobb, själv tycker jag han är bedrövlig. Katastrof om han får fortsatt förtroende. Förresten måste Skogs kontrakt bara rivas. Ger man mångmiljonkontrakt till en sådan back spelar det fan ingen roll hur mkt eller lite pengar man har. Det håller bara inte. Tyvärr kommer man antagligen vara för fega för att göra det som måste göras.

Vi förlorar matchen på att några få spelare inte håller måttet. Men egentligen bryr jag mig inte nämnvärt, vi är i slutspel nu och där börjar allt om från noll. Inget lag ska vara omöjliga att rå på. Drömmotståndare ser jag som LHC.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Ett knappt dygn efter torsken mot Bif så känns det nu lite bättre.

Tittar man specifikt på Pyrret igår så gör han ett misstag vid 1-2 målet sedan är han stråland även om poängen utblir.

Björn Svensson banans Gigant. Rent ut av sagt Kung igår.
Björn verkar vara jäkligt beroende av mkt speltid.
Streck på dig Björn Du var klart bäst av alla igår. Du förtjänar n 5:a i betyg och inte en 3:a

Hynning är en spelare jag förväntar mig mer jävlaranamma av. In i skiten och jobba hårdare.

Frågan är om inte Dennis P trots sin miss vid 3-2 målet var bäste back


Lotvonen: Nej
Rj: nej nej

.

Skit samma nu är vi slutspel och där skall vi Krossa Frölunda.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
JimmyH: Ja, vi var helt klart riktigt dåliga under hösten, men en lite habilare höst hade vi varit och slagits om platserna 2-4...
Det kanske finns hopp om Timrå i slutspelet i år också... ;P
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Tycho: Mest fascinerande är att vi under 2009 är det lag som släpper in minst mål i serien.

Med tanke på hur det såg ut under stora delar av hösten så var det då svårt att tro att det skulle kunna bli så.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Snoop: Ja jädrar, era hockeyplocklänkar visar ju kristallklart på MINST SM FINAL!!!!1 ;-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Tycho: JA 2009 har alltså hittills varit ganska bra.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1
Tycho: Japp, det har vi. Sämre motstånd brukar även sänka tempot, tik klarar tydligen inte av det!
Kommentera

« · 1134291 · »