1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597327 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv: Kvartsfinal 2009
dr-nix: För att inte tala om Niklas Holmgren som nyktert konstaterade att Davidsson gjorde 0-1, varpå han tokvrålade Erixon!!!! och Axelsson!!!!

Snoop: Jo dom ska tydligen vara bättre förberedda denna säsong.

dr-nix: Får hoppas de ser bättre ut i år :)

Snoop: enligt Challe så var det vissa lirare i truppen som inte kunde träna ordentligt under förra slutspelet (mellan matcherna) så när  det blev Semi började orken tryta.

Calle J låter ju lite som en en TIK-supporter när han pratar tycker jag. Hade jag varit en HV-supporter hade jag nog blivit lite irriterad.

Vill han flytta till medelpad eller vadå?!

Et tu Brute: Ja de var tuffare denna gång och de tror jag är bra, förra året svepte vi omkull modo lätt och de fortsatte första matchen i semin och sen kom vi ner på jorden så jag tror att de var bra för våran del att de blev en hård match, men nu måste vi kunna vinna nere i jönköping också :P

Snoop:

Grattis till segern. Samma start som förra årets semiserie. Fast den här gången fick ni det inte lika lätt. Suveränt målvaktspel från båda håll. Thörnbergs "massiva insats" får väl ses som lite matchavgörande. Båda TIK:s mål kom under hans pim.

Sett över hela matchen så var TIK smartare och hade de bästa spelvändningarna. Segern var rättvis!

Snoop: Han gjorde nog en av sina absolut bästa matcher för säsongen tycker jag.

Noterbart är att Sebastian Erixon var riktigt bra, jag hoppas Moe kan återkomma snart och vara så bra som han varit på sin ända. Även Styf var grym men det är allt annat än en nyhet när det gäller slutspel.

RocknRolf2: Backlund gjorde en helt fantastisk match, riktigt riktigt bra var han idag.

TACK TIMRÅIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bra match med jävligt nervös avslutning! Backlund höll ihop riktigt bra på slutet där.

YES!
Första vunnen bara 3 kvar :D
Fyfasen va nervis jag va i slutet :o

Måste väl förhelvete vara slut nu!!!

>Vad händer?

Komigen! mindre än en minut kvar nu!

Johan J: osar katt nu

Johan J: ja absolut, spela inte på ledning nu för då går de här käpprätt ner i diket

2-1 och mindre än halva tredje kvar. Vi behöver ett till mål.

dr-nix: För ett par dagar sedan slog det mig att Christian Söderström gjort sin bästa säsong hittills in Elitserien. Undra om han kan tillföra Timrå något? Han tycks ha fått en nytändning. Sista säsongen han gjorde i Timrå innan han blev utlånad till Färjestad var inget vidare.

Snoop: tappar man lirare efter säsongen vill jag att man jobbar hårt för att behålla lirare som Sundh, Svensson, Axelsson osv. De är inte lastgamla och kommer säkert bara bli bättre (tror jag iaf).

dr-nix: Kan bara hålla med, visst har man klaga på att han inet gör mål men han jobbar ju kopiöst och förr eller senare lossnar det även för Sundh, och han vill ju stanna av de man hört så ja skriv kontrakt med Sundh, kul också att Axelsson gör mål ikväll han jobbar ju också riktigt riktigt hårt match efter match.

dr-nix: Sundh ska vi ha kvar! Definitivt! Han har rätt inställning.

Paddan: OK

Paddan: Sören lär väl vela på i den bedömningen också. Kan man överväga att döma bort tvåan och lämna den där redogörelsen efter att ha dömt bort trean så kan man göra allt...

Johan J: Sören Persson sade att han skulle besluta efter matchen om det blir match penalty eller game

Efter 2 perioder säger jag detta: Skriv nytt kontrakt med Sundh!

Han kanske inte är målskytten nr1 men han jobbar hårt och har blivit riktigt duktig i boxplay. Han och Bagarn är nog det bästa par jag sett på ett tag (iaf i Timrå). Sedan har han riktigt bra fart under grillorna så nog kan han bidra med poäng ibland också.

jonmannen: Thörnbergs 5+20 GM, innebär det automatisk avstängning eller är det den lindrigare formen?

Fan håll tätt nu

Komigen nu timrå!

Ja mina vänner nu blir det en fruktansvärt spännande tredje,men det är ju så här slutspelshockey ska vara,tyvärr så har man inga naglar kvar att bita
efter den säsongen.

arf: Nubben sket ju i brallan också.

Men nu får vi ju chansen att ta revansch mot Jerusalem. Och de ser skakade ut nu...

RocknRolf2: Ja, Styf är kung.

5-0 till hemmalaget uppe i Luleå.

4 mål i powerplay.

RocknRolf2: Roligt för lulingarna ikväll. Surt att Dahlén fegade ur en kvartserie mot oss.

Johan J: Helt klart. Men samtidigt är det jävligt skönt att se Styf tillbaka i gott slag

RocknRolf2: Tur att vi har Erixon. Skulle behöva Moe i nästa match.

Suck, hade det var i Ängelholm så hade det var 3-1 nu

Johan J: Han är väl uttagen för att vi har Persson och Skogs i truppen också.

Men PANG så gör vi två mål, kändes inte helt logiskt men förbannat skönt!

Who let the dogs out WHO WHO WHO!!!

RocknRolf2: Jag förstår inte varför R.Jonsson är uttagen i truppen i över huvud taget.

2-1 nu, härligt! Eller 3-1???

arf: Som Howard Dean sa: YEEEE-HAAAAH!

jonmannen: Haha, tror inte någon domare skulle tordas döma ett kontroversiellt mål mot HV mer. Starkt domaren!

Skönt att vi har våra måldomare på vår sida också :)

Döm inte bort detta nu...!!!!

Challe matchar Jonsson och Persson hårt i PP. Varför?!

RJs skott är bland det ofarligaste jag skådat. Kass utveckling på matchen hittills. Kentas mannar maler på med typiskt "Kentaspel" på bortaplan.

jonmannen: Tänkte säge det förut, men den spelare man hatar mest i HV är just Thörnberg, Feg som få, och filmar hela jäkla tiden.

Säga vad man vill om Ledin o Jämtin men dom ger o tar. Feg Thörnberg skall köras över.

jonmannen: Disciplinnämden, ge Thörnberg avstängning resten av kvartsfinalserien nu.

Thörnberg! det är fan helt otroligt hur den jävlen får beträda en hockeyrink!!! FY FAN...nu ska han lämna nästa match på bår!!!!!!!!!

Tack Backlund TACK

Få se seriens nästa bästa PP producera nu! :)

Roligast idag; Aftonbladet avslöjar att HV:s Kris Beech (eller vad han heter) laddar med våldsfilm innan match. Namn på filmen? "Slagskott" med Paul Newman.

Huvva, riktiga hårdingar i HV minsann!

« · 1136780 · »