Anonymous: Jag har nog fler nerver utanför kroppen än innanför just nu. Känns otroligt ovisst och nervöst. Hoppas dock att hemmaspelet är lika bra som det har varit under säsongen.
Nu krabbaderar jag snart av nervositet! Samt att matchen ska ses hemma ´pga sjukdom....några sabla Jönköpingsbakterier slog tydligen fäste i min rödvita kropp där nere förra lördagen! Näe låt klockan vara typ halv sju och Timrå står som vinnare i Eon... Är det för mycket begärt för en tant som i hela sitt liv skött sej(nåja).. Näe tycker jag inte!
U137: Ska bli härligt att höra klacken och hela hallen bära fram laget idag. Hoppas femman har mikrofoner placerade så man får ta del av folkfesten även om man inte är på plats. :)
HV har allt att förlora och kommer köra stenhårt. Såsom de gick ut efter timrås kvittering i förra matchen måste grabbarna vara beredda på denna gång. Inte slappna av. Kenta säger att alla måste spela perfekt om de ska få till en sjunde match, så det måste vi med. Målvaktsdebatten tänker jag inte ens ge mig in på.
Kan Timrå vinna två raka (hemma,borta) så kan HV göra det också. Jämnt och tillfälligheter har varit avgörande när Timrå vunnit, två i SD och en uddamålsvinst.
Det kan gå hursomhelst idag, ingenting kan vara mera ovisst än utgången av denna match. Och vilket lag har övertaget ? Timrå har chansen att avgöra för andra matchen i rad , den här gången på hemmaplan. HV krigar för att inte säsongen ska ta slut.
Trycket att avgöra på hemmaplan känns säkert på Timrå, medans det är kniven på strupen för HV. Usch , jag vågar inte ens tippa, kan bara hoppas att Timrå kan samla sig till ett avgörande i eftermiddag och visa styrka när det verkligen gäller något.
Ja här verkar det vara tända känslor,det är bra man är ju nervös så att det står härliga till,men nu jävlar ska det ske,vet inte om jag klarar att se på matchen.
Laken: Sitter på jobbet och väntar på att få gå hem. Åker direkt till E-on och hoppas att det blir som senast jag gjorde det. Kom när matchen spelats 5 min mot Skellefteå och Timrå ledde med 2-0. Efter 10 min var det 4-0. Idag så visar vi hur en riktig klack ska låta. I med och motgång. Forza Timrå.
Wesse1: Ja det ska bli jävligt skoj idag... Men slänger Backe in en puck idag så kommer jag bli vansinnig ! Tål inge mer tavlor. Å Backe.... Försök att se pucken idag.
Foyn: Jag tror att Challe resonerar ganska smart när det gäller målvkaterna. Han sparar Åkerlund till en eventuell (Gud förbjude!) sjunde match. Då har Åkerlund en känsla i kroppen från förra matchen han stod, samtidigt som HV kommer ihåg hur han spikade igen totalt när det begav sig sist där nere.
En sån sak kan ju vara ganska smart. Dessutom har ju Backe spelat väldigt bra på hemmaplan. Han är riktigt bra när han är bra. Jag tror att det är ett smart val av Challe.
Dr AXA: Haha, det är oerhört hur man älskar sånt här. Liv har ett psyke vi lätt kan rubba på idag, låt det bli så också. Han har oss i ryggen under minst två perioder.
Dr AXA: Hehe skön psykning om kommentatorn meddelar något liknande i högtalarna. "Vi ber publiken att vara uppmärksamma på puckar som kan flyga upp på läktaren efter mål gjorda av hemmalaget"
AndersN: Känns som ett bra sätt att tjäna lite pengar...Spela på Hååååve. Jag ställer mitt hopp till Åkerlund. Hoppas han vart på Beijers och inhandlat lite spik...
Montén Python: Nu är situationen som den är nu tar vi nya tag efter nyår!!! GOTT SLUT O GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG ALLA TREVLIGA TIMRÅITER SOM KLYVER NÄBB HÄR I BOKEN!!!!🇸🇪🤣🇱🇸🇱🇸🎇🎆🍸🍹🥂🎉🎊