1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL ˇ 606533 inlägg ˇ 6213 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv: Kvartsfinal 2009
Kattgubben: och winnerborg är blind.

superfalle: Såg inte alltför bra ut med Mika tyvärr.

kom igen nu då.. nytt 5 mot 3..

Vräk in pucken nu

Manderville:

Hockey är en märklig sport.

Manderville: 2-1 som ett brev på posten efter att missat i 3 PP i rad

Bissett19: ett mål nu är ett måste

Manderville: Och nu kommer PP 4, kan man få önska sig ett mål kanske

Sitter och är jättenervös här. Fan vad jag hoppas att grabbarna löser detta.

Det här vänder hv helt klart,påminner om sista matchen mot djurgården lockout säsongen,man har chansen att stänga matchen men misslyckas.

Med HV-retorik kan man ju säga att HV har tur, fast vi borde fan sätta våra chanser.. Lehtonen hade kunnat hänga åtminstone tre kassar

AndersN: ja de känns ju inget vidare . man kan inte bränna så många chanser och vinna . . fast liv är fantastisk . måste kännas bra att ha en sån målvakt .

Nu går jag in i demman ...väck mej då matchen är slut!

Ann: Demman är norrländskt slutspelsnack för DIMMAN!

AndersN: Det är exakt den känsla jag har också. Hockeyns osvikliga logik : sätter man inte sina chanser så slår det tillbaka. Men det var ett djävla skitmål vi fick i baken. Frågan är hur det här blir . Timrå kan nog inte kliva på för mycket, men så länge HV drar på sig utvisningar så är det positivt, det betyder att dom får inrikta sig på försvar och kan anfalla så mycket. Timrå får inte gå bort sig men samtidigt hålla trycket på HV. Snacka om att ett mål betyder mycket i det här läget.

Backe övertygar idag!

Kattgubben: jaha . tack . god natt . fy faaaan

Nu kan ju HV hålla käften om att vi har domsluten med oss iaf

Kattgubben: ja .. ibland . 2.1 målet var väl inget superingripande

Kattgubben: vilken jävla ångest !!!

Anfall är bästa försvar !

Tycker nog backen hamnade på fel sida där vid 2-1 iofs

Vi har hela Sverige med oss för fan.. förrutom Jerusalem och Ö-vik då.. känn stödet!

ja det var den säsongen det,förlust i sudden o klar förlust i jönköping väntar. vad har vi för coach? vore jag tränare så fick manskapet 2 uppgifter proppa davidsson och proppa tedenby,dom spelar som dom vore lagkompisar med dom,kanske finns nån oskriven lag att davisson inte är tacklingsbar.

Kattgubben: ...Vi har hela Sverige med oss för fan.. förrutom Jerusalem och Ö-vik då.. känn stödet!

Heja HV ;-)

65selander: Din provokatör.... ;-)

fyfan va tragiskt att Timrå slutar spela, hur fan kan man göra så med 1 måls ledning ?!?!?!!? förlorar dom nu har dom sig själva att skylla helt klart.

vem vart förvånad att TIK slutade spela i sista och satt sig i knät på Backe

AndersN: Kom igen nu fans, vi vinner !!

AndersN: Upprinelsen till 2-2 målet är ju att Wandell är alldeles för nonchalant när han skall lägga ut pucken ur zonen. Faan va dåligt

AndersN: Jag är så sjukt less nu, jag satt redan 5 min in i tredje och var tvärförbannad att dom spelade försvars hockey, sen när har timrå kunnat spela det? nån match kanske när dom börjar försvara när de är 5 min kvar,
Men en hel period, herregud Challe hur dum är du?
är så sjukt piss less,

Kattgubben: Nu är det kört! Nu går det åt helvete och jag rasande förbannad på Timrås defensiv. Inkompetenta amatörer som aldrig med betoning på ALDRIG lär sig någonting. Nu kommer samma procedur som i kvartsfinalerna mot Djurgården under lockout-säsongen. 3-1 i matcher men likt förbannat så schabblar vi bort möjligheterna. För jävla dåligt rent utsagt!

Man började försvara en ledning ā la Milan 1992.. det funkar inte i hockey

ja gubbar detta vinner hv71.. tyvärr men det är bara för typiskt timrå för att vi ska kunna vinna helt enkelt..

Lehtonens skridsko gav vika så där torska vi

ja och vi var värd att förlora, säckgäng!!!!

AndersN: vinnerborg din jävla skitskalle!!!

Timråvänner:

Det där skenade ju iväg alldeles....

Jag lider med er dåliga tajming att ta den första suddenförlusten för säsongen nu...

Snoop: Det är inte sant, skenan lossnade

Snoop:

otur, otur Timrå. Vad är oddsen att skenan på skridskon ska gå av?
Hade hoppats på att ni skulle gå vidare, hellre Timrå i semi än HV.
Lycka till i sjunde och avgörande kvartfinalen!

Danfj: Vad gjorde Vinnerborg för fel, då?

Snoop: Hade känts bättre att förlora med 0-10 än på detta jävla sätt

Hur stor är chansen att det här ska hända!???

difzi: Asså som vi spelade i 3:e förtjäna vi inte att vinna, är riktigt riktigt förbannad på Timrå IKs uppträdande, man kan inte med 1 måls ledning backa hem då måste man vara efterbliven alltså, sen att backe blir pååkt och att lellosskena ger vika är ju också riktigt jävla surt.

Poffa: ja om du kollar på tv bilderna så kör dom över backlund två gånger.. sista vid målet

Nu tar vi dom i Tvåan i nästa match.. vi ska slicka deras söta tårar från deras kinder när dom blir förnedrade på hemmaplan.. jag orkar inte ens vara förbannad efter ett sånt här osannolikt jävla avslut

Kattgubben: helt rätt!!! jesus rakt upp på korset igen

Jag tycxker lillkenta är äcklig o ful, sen är ju Jukka o David P lite småtjocka =) Natti Natti

Danfj: Två gånger körd de på Backlund, Voutalainens är ju avgjörande

Snoop: Känns ju lite surt att Lello missade ett gäng byten före målet pga att han höll på att fixa sina skridskor. Verkar som att dom inte fikc till problemet iaf.

« ˇ 1142297 ˇ »