1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606551 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv: Kvartsfinal 2009
orion: håller med dig ! det går inte att backa hem.... med en skör 2-1 ledning och sluta att trampa på. FAAN !!!

Tycker förjävla synd om Lehtonen, han säger nu till ST att "de känns som jag svikit alla", och så är givetvis inte fallet utan Lello är kung !!!

orion: Okej jag håller med... men du vet ju hur journalister är.. vänder kappan efter vinden, och sen när man frågar om deras första ståndpunkt så står de oförstående och rycker på axlarna.. nej den tredje statsmakten är farlig säger jag.. sen när det gäller sport kan det väl göra detsamma men det är samma sak med politik också.

Materialaren Björn Mannström visar upp den avbrutna skenan och berättar att det inte är något ovanligt att just det inträffar. Sedan visar han hur det går till att sätta på en ny. Först hakas skenan på och när den är på plats skruvas en skruv in bak på skridskon för att hålla den på plats. Och det var här det brast – skruven på Lehtonens skridsko gick av.

– Förmodligen drog jag åt skruven för hårt och sen gick den av när han kom ut på isen och åkte med tryck. Det är det enda jag kan tänka mig hände, säger Mannström.

Kattgubben: Absolut inte! Han älskade oss när vi var vinnare, och sen älskade han HV!

Det är så hans yrkeskår gör som levebröd! Han var rätt söt i första och andra pausen, skulle säkert ha varit söt en dryg halvtimme till om Timrå hade spelat hockey i tredje!

Fråga Challe varför dom slutade!

Kattgubben: Han är duktig på både musik och hockey tycker jag ;)

Nyström gör verkligen ett mediokert jobb.... känns väldigt gymnasiemässigt.

Andersson: mjo precis.. Lehtonen hade ju ett antal skott på mål där, fast Liv var obeveklig, eller så studsade det inte vår väg.. det är svårt som fan.. iaf, när de fick in sin 2-1 höjde de sig markant, speciellt i tredje perioden.. då var för övrigt Backe riktigt bra.. men sen blev han ju överkörd

Skarin: dom skulle ha lyssnat på Jankens tips i hockeypuls .....

Skarin: Get a room...

Thåströms nya passar ganska bra idag...

Andersson: Självklart är den största bidragande orsaken till förlusten att vi inte gör mål på chanserna, samt spelet i 5 mot 3 givetvis.

Jag vet inte, men det är något mellan Nyström och mig tydligen.

"Who let the dogs out" har han väl all rätt att klaga på, men han vet ju liksom inte historien bakom den heller så att säga.

Kattgubben: hade timrå kunnat haft lite fart och finess i spel 5-mot-3 så hade det aldrig blivit något 2-1 mål , möjligen ett 4-1 mål

zita: mm precis, och ändå ser vi inga stora rubriker "SKANDALMÅLET!!!!" i aftonlögnen eller excessen....

Kattgubben: Fast den var ju Backes!

Men hade inte 2-1 kommit sådär slumpartat hade vi förmodligen vunnit stort....

Nu har vi tittat på matchen igen på tv....blir så förbannad då man tydligt ser att Backe blir påkörd 2 gånger vid suddenmålet...usla domare.

Idag förlorar vi för att våra sk stjärnforwards underpresterar när de har alla chanser att stänga matchen...Backe har en av de mindre rollerna i förlustmatchen.

Lite Pogues som tröst

Senast HV hade en sjunde hemma torskade de mot Modo (2-5).

Året innan hade man också avgörande hemma. Det slutade så här:

Tycker att Challe skiter i allting!

Hur kan man låta bli att ställa Åke i målet?

Hur fan kan man låta ett jagande lag gå ut i tredje för att bevaka en idiotisk 2-1 ledning, obegripligt!!!

Jag tror att vi förlorar semin på Challes nonchalans!

Skarin: Nog för att jag tagit någon whisky men nog var Backe riktigt bra idag. Tillräckligt bra för att vi ska vinna denna match om våra spelare klarat av att producera. Liv var ju darrig i flera sekvenser idag, men vi var inte tillräckligt heta framför kassen. Vi hade vår chans i fem mot tre men sumpade den. Sen att Vinnerborg struntar i årets tripping på Backe strör bara mer salt i såren.

Timrå måste ha slagit nåt form av rekord i tappade 2-måls ledningar i år!

Skarin: HV spela väldigt nervöst, kunde vara sista matchen. Nu har dom spelat så i 2 matcher! Nu kommer samma press på Tik på måndag, vilka är mest vana.......

Bissett19: Japp ser inget mål som inte Backe skulle rå för.
Sista blir han interferad, plus Lehtonens skena, och Melin gör det snyggt att skjuta mitt i dragning samt bakom back, Tedenbys otagbart.

Per HApps: Nog den enda gång jag tvivlat på Timrå - även fast vi dominerar den här matchen totalt så tror jag det är helt kört nu. Vi har gjort en bra säsong och jag är stolt över grabbarna!

Bissett19: Om vi får honom så... :S

Blizzard: Det får han gärna göra. Det som irriterar är att han är så jävla bra. Bättre än Backe t.o.m.

Hv var fullständigt nere för räkning där under andra perioden, men vi kunde inte ta vara på det. Fantastiskt.

Jag vill fortfarande be domartrion fara åt helvete.

Per HApps:

Jag tyckte Backlund var riktigt bra ikväll.
Nästa sässe spyr ni väl galla på Limpan.....

Kommer nog bli Åkerlund.. så gick ju teorierna innan iaf....

Andersson: Önskar att det var jag!!!! Fast jag hade kasta en full 2Liters

Per HApps: Ok Pizzerian Tre Kronor..

Yellowcard:
Står Backlund på måndag stänger jag av tv'n och tar en promenad i stället.

Blizzard: nån mindre begåvad i publiken slängde en läskburk på samme Liv efter matchen , vid spelarutgången.

Skarin: Den där jävla Liv! fy fan! Han psyka publiken efter matchen! Kaxiga jävel....

Blizzard: knaprig? snarare med extra jobbigt tuggmotstånd

Andersson: aldrig varit med om värre och liknande... Detta känns så hemskt då man vet vi har väääldigt liten chans att vinna på måndag.. tror tyvärr det är god natt nu.

Frella: Backe riktigt jävla bra idag?? Nu tar du ju i så det bara stänker om det, men du är väl inte helt nykter skulle jag tro ;)
Tyvärr så lyckas Liv återigen vinna målvaktsmatchen. Mycket tråkigt.

Yellowcard: Ja visst var det en trevlig match! Så där extra knaprig i slutet!

Yellowcard: vad tyckte du?

Men herre gud.... Såg matchen nu...............................

hur ser de ut?
finns de någon som vill åka till jönköping på måndag?
i såfall gör en anmälan på hemsidan under resor om det.
priset ligger som vanligt på 350:-+ inträde....
kommer bli minibussar om intresset finns.

Per HApps: Vem fan gör det? Men skulle Timrå vinna på måndag så lovar jag att tro åtminstone i femton minuter =)

Frella:
Själv tror jag inte på gud eller något sådant hokus pokus. Det är bara en dålig ursäkt för personer som inte vågar tro på den individuella kraften som all har dolt inom sig.

Per HApps: Nåja, har hela säsongen haft slutspel som mål, även om det känts som en sjuk bonus många gånger i år. Kanske skulle SK skramla pengar till en Jugge? =)

renen: Åkerlund ska stå på måndag då han iaf lyckats med konststycket att vinna i den där jävla frikyrkostaden. Må alla kyrkor brinna och domedagen kommer över Jönköping!

renen:
Har han signat på för TRE Kronor?

Frella:
Slutspel är en fetbonus i SEB-klass. Att vi sedan tvingar fram en sjunde mot svenska mästarna känns inspirerande av bara fan...

Frella: Men hade vi kommit förbi djurgården 2005 hade vi nog gått hela vägen.. det tror jag....

Frella: Låt Backe stå sista för Timrå. Sen blir det Sveriges viktigaste klubb för han.

« · 1142840 · »