The great one: Ja, man får hoppas att polackjäveln blir avstängd för sitt osportsliga agerande efter slutsignalen. Folk från sittplatsläktaren var ju på väg ner och nita honom. Djävla dåre!
Får jag fribiljett. Jag kan nog ta ut lite komp. Vore skoj faktiskt. Frågan är ju om du, med ditt nick, borde stå i HV:s eller Timrås klack... Anar jag en infiltratör?
Hoppas ni kan samla ihop er tills på måndag. Hur många åker ner?
Kattgubben: "Varför blåste man inte av? Hur många gånger hann han ramla? sju gånger? Det låg en lös skridskoskena på isen för fan"
Lugn, bara lugn. I morgondagens Sportexpressen får vi läsa nya krigsrubriker:
"SKANDAL, del 3"
Sen en bild på en lös skridskoskena på isen.
Text:
"Ny domarskandal i Timrå. Vinnerborg kan inte regelboken"
I gårdagens match missade domare Vinnerborg den regeländring som assisterande domaren förgäves försökte påtala för Vinnerborg, som dock vägrade lyssna. Den nya regeln började gälla inför denna säsong och lyder:
- Om en lös skridskoskena tappas av en finsk back ska spelet blåsas av.
bisterfinnen: Japp, och jag är fortfarande av den övertygelsen att vi kommer ta HV i tvåan borta i Jönköping. För övrigt hoppas jag att det går bra med ert stenvändande.
Detta var tristast tänkbara jävla avslut av säsongen. Har sällan kännt mig så förbannad. Åkte bara raka vägen hem och deppade ihop för resten av helgen. Hade så gärna slagit ut tänderna på den fjantiga smålänning som fanns på bussen, men den idioten hoppade av i tid. Hatar precis allt och alla i nuläget, det kan inte bli värre än så här. Fy helvetes jävla skit vad jobbigt att torska på ungefär samma sätt som mot äckel-MoDo i sjätte matchen 2007! Jag spyr igen...
Så går det när man inte kan puktera matchen trots en massa powerplay. Bara att dra lärdom! Sedan är det så klart en j-vla otur och tillfällighet att Lehtonens skridskoskena släpper...
Oerhört osportsligt av Stefan Liv att HÅNA en hel hemmapublik efter en så känslofylld match. Ja, jag tycker faktiskt han borde stängas av för det tilltaget!
Sista (?) matchen kommer jag inte ens se/följa. Trots allt är jag stolt över Timrå!
Okej , vi förlorade , jag ska vara ärlig och säga att jag trodde att vi skulle förlora idag, tills vi ledde med 2-0 , men sedan kom jag ihåg TIMRÅ IK ÄR VÄRDLENS SÄMSTA LAG PÅ SATT BEHÅLLA LEDNINGAR f.ö kan jag jag bara säga en sak...
`` Vad Var Det Jag Sa``
Alla TIK supporters i hela sverige trodde på vinst , inte jag , man kan inte gå in och tro att man vinner , , ok man tar ledningen men efter det så tror fåntratt challe lika mkt som innan matchen att man redan är i karlstad...
Tack för i år Timrå IK , att vi tog oss till Kvartsfinalm var bra med tanke på hur säsongen , målvaktsspelet och försvaret sett ut...
Hoppas på ny backbesättning och ny målvakt tills nästa år så ska vi kunna komma längre i slutspelet...
Kattgubben: Då har deras känslomässiga roterande gjort att de måste köpa en ny kappa, eftersom det ideliga vändandet nött ut den både invändigt som utvändigt.
Simmalugnt: Precis! ;-) Men sedan skulle det kännas på gränsen till självdestruktivt att följa den också. Jag skulle inte orka/vilja se den ens om jag fick betalt.
Laken: "Oerhört osportsligt av Stefan Liv att HÅNA en hel hemmapublik efter en så känslofylld match. Ja, jag tycker faktiskt han borde stängas av för det tilltaget!"
Exakt VAD gjorde Liv som var så hånfullt? Undrar bara, eftersom jag inte sett matchen...
Simmalugnt: NU går Timrå IK ner i ett das boot undervattensläge och dyker upp till ytan med full kraft på måndagkväll i Jkp. Vi ska bara vinna denna kvartsfinalserie ! !
Dagens match visar på TIK inte har den kvalité som krävs för att gå vidare i ett SM-slutspel.
Om man (O.Sundh) åker omkring och hackar på att motstådarna är tjocka, så är det ju beklämmande att man inte inte vinner över "tjockisarna" :)
Backe ramlade själv vid sista målet och skulle han mot förmodan ha blivit omkullkörd (vilket givetvis inte var fallet :)) så är det 1-1 i felaktiga beslut av domarna, läs Styfs mål som var offside.
Så ni honhundar ta förlusten som män! Timrå kommer inte på länge att vara ett topplag som krigar om SM-guld.
Men jag hoppas iallafall att Timrå vinner på måndag. Då har ni Färjestad i Semi och då kommer vi att krossa er med 4-1 i matcher, och livet här i Sundsvall kommer att vara mycket trevligt fram till serien börjar i höst igen.
Huge: Först åkte han och gjorde vinnargester mot Timråklacken och övrig publik, därefter svingade han sin klubba i plexitaket mot sittplats, där spelarna kliver av.
Laken: Håller med, dålig skärpa i pp & tillfälligheter och vips så va de en 7:e match. Trots det e jag stolt över Timrå sett över säsongen. Vi har en tunn trupp med få toppar och att dessutom få både 22 & 27 skadade, tja då är det bara att bryta i hop och komma igen.
Laken: Ok. Kan du lika sanningsenligt berätta hur Timråpubliken och klacken i synnerhet uppträtt rent verbalt under matchen? Ngt säger mig att Liv fått höra ett och annat och sedan gett igen för gammal ost, sas. Och isf är det ju bara patetiskt att grina över hans "där fick ni"-uppträdande.
Huge: Självklart försöker man som publik psyka motståndarna så mycket som möjligt, inget konstigt i det tycker jag. Men att EFTER slutsignalen HÅNA en oerhört besviken och frustrerad hemmapublik är inte speciellt vackert gjort.
Huge: Självklart försöker man som publik UNDER MATCHENS GÅNG psyka motståndarna så mycket som möjligt, inget konstigt i det tycker jag. Men att EFTER slutsignalen HÅNA en oerhört besviken och frustrerad hemmapublik är inte speciellt vackert gjort.
När jag köpte biljetter inför hemmamatch nr 1 och nr 2 blev jag intervjuad i radio. Jag stog och försökte försvinna så att micken inte skulle passera under min näsa. Men tji fick jag. Först ut av alla i kön (Om man bortser från de två stackare som fick stå en längre tid vid micken) fick jag förutspå hur matchserien skulle utvecklas. Jag sa det första spontana som jag kom på.
Kattgubben: Tss tss, man brukar säga att det är lättare att slå ifrån underläge, men det klarar ni ju inte heller. 8 i serien och underdogs. 3-1 ledning i kvarten då ÄR det överläge, men icke, men som sagt en match kvar. Lycka till.
Montén Python: Nu är situationen som den är nu tar vi nya tag efter nyår!!! GOTT SLUT O GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG ALLA TREVLIGA TIMRÅITER SOM KLYVER NÄBB HÄR I BOKEN!!!!🇸🇪🤣🇱🇸🇱🇸🎇🎆🍸🍹🥂🎉🎊