Tänk om Timrå kunde få snabba uppspel och spela sig in i zonen istället för att en back går trögt upp på blå och slår en pass eller upp till röd och dumpar
Kattgubben: Drömmen i 3:e perren är att HV får se pucken på nära hålla vid varje tekn. på mitten och att Liv får känna den varje gång han plockar den ur nät.
Timrå spelar för naivt. Återigen slafsigt på fel ställen. Lite enklare, lite mer defensivt tänk bakom. Hur många gånger kontrade dom rätt upp i mumindalen på oss bara i andra?
Oavgjort ska man vara tacksam för. Nu vill jag se en rejäl, mer positionssäker period. Inga lycka-till-pass i uppspelen, inga tokstötningar på chanspuckar från backarna.
Kom igen nu, Timrå! Visa vilka som är gjorda av granit och vilka som är gjorda av bajs!
Lemmy: LOL Davidsson säger"solklart mål" när han ser reprisen där Mattias blir bryskt inknuffad av den onämnbare.....helärlig han är den där svärmorsdrömmen Johan. Väntade bara på hans genomsura "fantastiska timrå" som han körde i intervjuerna förut.
Lemmy: En sak jag lagt märke till de 2 första perioderna är att Hv-riddarna använder sina klubbor och vevar hela tiden. Det bara smäller när Tik har puck. På gränsen till slashingar hela tiden. BRA Hiv71!
Kattgubben: Äh inget snack om målet. Det kommer tyvärr välförtjänt också. Jag fattar verkligen inte challes "man-man" i egen zon, vi går bort oss på egen blå gång på gång och HV får avlossa giftiga skott precis hela tiden.
Styf förresten. För helvete slå ut pucken med handen, det där är hans mål.