bar mofftak: Vi har ju vilat länge och gått på sparlåga ännu längre, utifrån det tycker jag det är en klart godkänd period. Sen tycker jag att vissa spelare behöver göra andra värderingar. När boyce kommer med puck i en 2-1 så snääääälla passa pucken, han kommer inte göra såna mål. Hartmann och Dahlén skulle behöva hänga en kasse, självförtroendet är inte på 100% där just nu.
bar mofftak: Fan, det bästa med slutspelshockey är pauserna. Skulle man spela 60 minuter nonstop hade inte mitt hjärta pallat.
Ändå - givet dom förutsättningar som var (inte matchat på ett tag) - bra period. Hade gott kunnat gjort nått mål till. Endre står på huvudet en del. Bra försvarsspel från Timrå. Det är Weirkochen som får en att svälja adamsäpplet ibland.
Olli Hahl: Det känns som om vi genomlidit flera månader av försäsong. Åtminstone sedan efter jul.
En nära nog perfekt säsong och allt ställs på sin spets med början ikväll. Det sunda förnuftet och hjärtat säger att vi har väldigt goda chanser att ta det här, bara spelarna kommer upp i nivå. Vi borde vara bättre än AIK. Vi borde vinna.
Men så kommer den hatade och älskade nervositeten och knackar på. Kaoskänslor-deluxe. Allt förnuft flyr fortare än pengarna på kontot efter lön. Man börjar tvivla. Finns det en risk för mega-super-dunder-antiklimax?
Nervositeten, alltså. Just nu når den astronomiska höjder. Och jag älskar det! Fan, nu kör vi!!!
Högintressant kraftmätning detta. Ifjol drog Mitell ner småbyxorna på Jokinen i första mötet, sen var vi helt chanslösa även resterande tre möten. Vi får väl se, men att vi skulle gå in med samma helt ocyniska uppsyn i detta i år ... | Läs mer