1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581346 inlägg · 6216 ämnen

Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK

« · 2168485 Till forumet


Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Valet av motstånd blev ingen större överraskning nu när åttondelarna gick som de gick. Vissa hade hellre sett Västerås som motstånd, personligen är jag kluven till det. Vi valde det lägst placerade motståndet från grundserien (som sig bör, så brukar dessa val nästan alltid se ut) och det är dessutom ett lag vi vet att vi är överlägsna på i stort sett varenda position. Den enda gången jag kan minnas att väljande lag inte valt det lägst placerade var när Modo valde oss 2008, men då diffade det på en placering. Då slog vi dem med 4-1 i matcher sen.

AIK har sina giftiga spelare och en riktigt bra målvakt, men för mig är Västerås betydligt mer solida som lag. VIK har tagit sig hit trots att de haft stora problem med skador och covidfrånvaro under hela säsongen. BIK kan mycket väl få problem, då de dessutom är ett lag som också kan rasa samman när som helst.

Vi inleder matchtråden med STs inför slutspelsspecial med framförallt en riktigt matnyttig intervju med Nubben, som menar att vi inte har någon större spelarrotation att vänta.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Om laget klara att hålla fokus på det som det ska göra och tar fram säsongens bästa hockey, finns det inget lag som kan stoppa detta Timrå IK

VI ÄR TIMRÅ Å VI GER ALDRIG UPP!
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Knylan: Stcker ut hakan och säger att vi valde fel, 3-2 till AIK i fösta matchen.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
kulltorp: hu så hemskt
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Rätt val ..av timrå
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
kulltorp: vi slår ur superunderkläder, ingen tror på oss, det och att dalen ibland verkar större än klubben skall vi nyttja, få honom ur balans är en nyckel, försöka få honom fokusera på fel saker, snacka med domarn osv, han är ju grymt bra men ingen Foppa, honom skulle man inte reta då blev än bättre
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JanneG: superunderkläder blir bra, men menade superunderläge också😁
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JanneG: Dahlén. Tror dock att det ger mer för oss att reta den där vagel dock.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JanneG: Du ha väl börj ladd upp nu infö ångesten på månnda?
Fyll upp mä rikligt mä drikka?
Må bästa lag vinn.
Dä gäll å var ödmjuk.
Lyck till rabbusling!
Botten upp. 🥳
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JanneG: Reta honom hur mycket ni vill, han blir bättre ju argare han är.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Anton Wedin tydligen satt i karantän enligt Brynäs H-snack. Mumma om Hv får kvala och åker ur Wedin Strömberg åter då kanske om Timrå kliver upp
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
kulltorp: nonsens! Sticker ut nosen och kontrar med 1-4
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
snushane: Inget annat än 10 segrar som gäller ❤️
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JanneG: 😂
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
mikenomad: Jag kommer att ha Superunderkläder på mig under varje slutspelsmatch. Den saken är säker.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
TimraStockholm: Jag vill ha 11 segrar i slutspelet.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Knylan:Då vet vi att baserat på vår strategi att välja det lägst placerade laget i grundserien kommer vi att välja SSK eller Västervik i semifinalen (under förutsättning att vi vinner matchserien mot AIK och att Löven och BIK vinner sina matchserier).

Semifinalerna i bäst av sju matcher kommer då spelas mellan Timrå- SSK/Västervik
och Karlskoga- Löven.

Om däremot Mora och/eller Västerås vinner sin matchserie kommer vi att välja det lägst rankade laget dvs Västerås (eller Mora) i semifinalen.

De fyra toppplacerade lagen i grundserien Timrå, Bik Löven och SSK ser jag som favoriter att ta sig vidare till semifinalen.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JanneG: Oavsett vilka vi hade valt så hade de ju slagit ur superunderläge
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Hassan: Och i superunderkläder...
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Lub: Oj, antog att semin var bäst av fem matcher.

11 vinster och ingenting annat!
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Hassan: er avsaknad av ödmjukhet kanske blir jobbig till slut, vem vet.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JanneG: Vart får du uppgifter om att Timrå saknar ödmjukhet?
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Känns som Oskars åker ur . Fick 5 min pp , 0 mål . Precis när både det och nästan perioden är slut , då tar dom en utvisning själva
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JanneG: Vi är väl ödmjuka? AIK är bra på bandy.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Spänningen och nervositeten stiger i kroppen, snart nedsläpp. Undrar hur spelarna mår innan pucken släpps. Är det bara glädje eller finns nervositeten även där.
Ja en dag kvar sedan smäller det, då blir det småråttor till middag. Mot SHL.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
kulltorp: Borat kallingar???
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
100 pixetas swishattill VS för Tifot. Häng på ni med!
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
AIKs omklädningsrum.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JanneG: Okej, men du får gärna berätta vilka vi skulle ha valt för att inte räknas som favoriter då...
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JanneG: Vi är det bästa laget, det är väl inget snack om det? Eller har du invändningar mot det?

AIK:s säsong har ju inte börjat än, den börjar väl nån gång i april
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
mikenomad: Två Timrålegender har ju förgyllt AIK, Bert-Ola och Eje.
Sedan gillade jag Rolf Edberg. Läckert mål i VM(Wien 77 har jag för mig).
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Finns någon AIK-are som satt avtryck i Timrå? Visst var Kristian Gahn i Timrå några år och gjorde habila insatser, men kom han från AIK eller Sportklubben?
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
sargad: Var inte Hagos från AIK?
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
sargad: Fredrik Hynnng?
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
sargad: Jocke Nilsson.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JD: Peter Gerhardsson
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JD: IFK Tumba enligt EP
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
sargad: Det var väl några som kom som Verner Persson fixade. Jocke Nilsson, Jerry Friman, Tomas Gatuhag och någon/några till. De var väl början på en omstart i mitten på 80-talet.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JanneG: läser det här bland annat, men ingen fara, ni är verkligen bra, menar det, men vi kommer försöka störa er på alla sätt , önskar vi kunde få vara på läktaren, vore stort
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Villervalla: och här har vi timjå med Toker själv på toppen, likheten med dalen är slående , krymper när det drar ihop sig,
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JanneG: Hellre det är barnarbetsivraren Torbjörn i topp.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JanneG: Hey blanda inte ihop oss med Modo. De har ju Glader vid rodret...
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JanneG: Du har ingen vidare koll på hur Dahlén har levererat i slutspelsammanhang tidigare eller hur? På 20 matcher i diverse kval/slutspelsserier har han gjort 20+12 på 20 spelade matcher. Foliehatten på.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Sputnik: Ge dig inte på JanneG nu. Han är trevlig till skillnad från mig....har själv inte så mycket att göra, så jag hänger här ett tag.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
kattan:
Dahlén ?
Ulf ?
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Jim80: Katt? Hund?
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
kattan:
Kattan ?
Hundan ?
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JanneG: dalen? Vad fan har en Umeåklubb med oss att göra? Fäll ner pungen och landa.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
In Flames: Tror närmre bestämt han refererar till HC Dalen i Jänköping. Fråga mig inte varför..
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
In Flames: trodde han hette något typ så, du verkar ha koll, vad bra, han är bra , men lite mammig? Eller?
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JanneG: känns inte som AIK haft något stort publikstöd på några år i hockeyn. Men vem vet. Det kanske skulle dyka upp ett gäng fotbollströjor eller bandytröjor på läktaren om det öppnades upp, som står och skriker glåpord med grov dialekt trots att inte härstammar från Stockholm.
Låst ämne

« · 2168485