Woody Jokinen: Förresten, innan allvaret börjar måste jag bara få dela med mig av en annan grej som alltid går mig på nerverna: Euro Jackpots reklam. Det måste vara det mest imbecilla och infantila som gjorts. Nog om det. Nu är det plattan i mattan som gäller!!
Andersson: det är väl 50/50 nu med? Två matcher per omgång :) Men Lars Lindberg är väl från umeå och förmodligen en stor lövensupporter så det kanske inte är mer komplicerat än så.
{297}: Mycket svagt. Så blir det med monopol. Numer kan man ju inte ens välja att se matchen live, så de skulle säkert sälja abonnemang om de så filmade med super 8 utan kommentarer. Skönt annars att det lossnar på allvar för grabbarna i kväll! Det enda som är skumt är att man ska se matchen i solsken nu efter sommartiden.
palleparling: Det vore ju ett synnerligen uselt läge att bli nollade för första gången på nästan två säsonger, men allt verkar ju kunna hända i slutspel.
Nä fy fan, hjärnan säger att vi löser detta. Nerverna däremot...
Kul med slutspel nu börjar det brännas Freddan har varit med förr och vi har matchboll troligtvis om jag tippar blir det en 5 match som jag trott Eller så kör vi över dom ikväll aik enorm press på dom nu utnyttja det..
Andersson: Hoppas att det går vägen ikväll... match 5 känns alldeles för dramatiskt för en kvartsfinal för en seriesegrare. Blir dock inte förvånad om så blir fallet.
Hoppas att dom kan slappna av bättre ikväll. Timrå är det bättre laget, deras största motstånd är just nu deras egna skallar och de måste de kunna ta sig förbi.
Nisse på Mon or: Matchdag, hoppas och tror att grabbarna haft en bra snack inför dagens match och spelar mer avslappnat än sista matcherna. Bibehåll defensiven och det grymma målvaktsspelet och krydda med lite fantasifull och glädjerik offensiv. Framförallt ha kul, då tror jag resten kommer av bara farten...
Har varit intressanta kvartsfinalserier så här långt, inget lag som kört över ngn motståndare än så länge...
cloon: Som alltid i kval och slutspel gäller det att vinna hemma. Lättare förstås med publik på läktaren. Och omvänt svårare på bortaplan. Hade Timrå vunnit två hemma mot AIK i starten hade man kanske kunnat ta förlusten lättare. Bara att hoppas att det släpper senast tisdag.
Har en bättre känsla inför dagens match än tidigare, och tror att vi kommer steppa upp ett par pinnhål. Dock är det lite obalans i bettandet här på forumet, så jag känner mig som Biskop Brask ”nödd och tvungen” att antijinxa. Säger 3-2 till AIK.
Just nu sitter jag och kollar ut ur fönstret på jobbet. Det är blött och bara 3°C men när jag sitter här trött och less så kommer jag helt plötsligt på .. Det är match idag! Kommer Johansson få spela? Kommer Gretzky spela i första linan istället för Dahlén idag? Ska Lööke äntligen få gå på dejt med målburen idag och göra ett mål? Ja.. man har många tankar en sån här dag. Idag kör vi över gnagarna så kan det rinn lätt kväll!
Öndulat: precis så. Det är ju bara att minnas sig tillbaka till senaste misersbla SHL-säsongen, avsaknaden av heta derbyn gjord den ju ännu mer intetsägande. Timrå behöver Modo och Modo behöver Timrå. det är när dessa matcher spelas som det känns mest att vara supporter, på gott och ont. Så grattis Modo till 100 år, hoppas ni får minst 100 till men aldrig vinner en match till mot oss ;)
Så dags för första rätt så ångestfria matchen i denna kvartsfinal, hoppas spelarna känner likadant och att det vågar spela ut mer.
Dexter : Finns ingenting som är tråkigare att läsa om än då supportrar mäter sin småkukar mot varandra, speciellt då det inte ens vankas match mellan lagen inom snar framtid. Timrå och Modo vinner av varandras existens, derbyn och rivaliteten mellan föreningarna är guld värd (bokstavligt talat) och önskar verkligen inte att modo går under på något sätt, för min del får dom gärna gå upp nästa år om vi lyckas gå upp i år, gärna på OIKs bekostnad... eller Linköpings. En serie där vi inte har några derbyn känns rätt tråkigt i längden. Visst har vi brynäs i SHL, men för mig är det Modo och Sundsvall som är dom riktiga ångest-matcherna, och Sundsvall är nog inget att räkna med på många många MÅNGA år.
Tur det är match idag, hoppas vi vinner så det skrivs om det istället för att antingen TIKare bajsar på modo eller modoiter som vill hävda sig med förhistoriska SM-guld.
Costanza: tycker du och Modo ska ta och glömma det där sm-guldet en gång för alla. Sen kan ni dra fram det igen när ni lyft upp er själva ur skiten då det inte längre fungerar som en gigantisk fotboja för er. Ju förr Modo inser att ni inte längre är en storklubb med status, ju tidigare kan ni bli en sån igen.