1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597315 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Dexter : tack, fina komplimanger 🥰 grattis på 100års dagen till er

Villervalla: Svårt att vara lika ödmjuk som Timrå-fans. Ni gnäller ju aldrig på domare, har hybris eller åker på Game 7 för att skratta åt andras misär. Vi MoDoiter har ju alltid hybris men Timrå är ju ödmjukheten själv!

dempa: Nä Puffe har lagt sig.

dempa: Va??? Gör han folk irriterade med sitt ödmjuka sätt?

Costanza: George häng med till Modoboken istället, här gör du bara folk irriterade. Kom igen, puffe är fortfarande vaken hos oss ;)

Costanza: Idag, skärp dig. Man grattar inte alla varje dag eller? Grattis Costansa på din dag som 78 och 201 dagar.

Villervalla: Får vi ett Grattis?

Costanza: Och idag är ni 100 år och en dag, vill du ha ett grattis på det också? Snacka om självförudmjukande kille. 😂

73Sjöbba: Berätta mer....

Costanza: Betydligt bättre än er dom senaste 14 åren.

KulltorpsOlli: Tomma burkar skramlar mest. Berätta nu vad du och ditt stolta gäng har lyckats med i hockeyväg.

Costanza: Jag kan sträcka mig till att säga grattis för att ni klarade er från div1, men jag menar det inte...

Costanza: Hahahaahah. Men gudis dagar, har en NHL spelare övertygats om att gratulera er på 100- årsdagen.
Oj oj oj, då fick väl hela modoboken ståfralla delux.
Ni suger verkligen åt er av de småsmulor ni kan hitta numera....

Costanza: Jag liksom ett flertal andra har gratulerat er. 100 år är respekt, det är ni värda. Men vad beträffar känslor så är jag en empatisk och medkännande människa och jag känner mest av allt hopplöshet och förtvivlan vad gäller Modo den här säsongen.

Villervalla: Säg bara "Grattis på 100-årsdagen MoDo". Det är inte så svårt...

KulltorpsOlli: Troligen Sunes berömda tal, världens längsta tal genom tiderna.

KulltorpsOlli: Hoppas du såg sändningen med MoDo. Stamkos sa grattis på 100-årsdagen. Kan inte även du bara kämpa och få fram de där orden?

Costanza: Du är verkligen dum på riktigt eller vad har du för fel för något är det. Just ja, glömde, mindervärdighetskomplex.

Costanza: Vad ska ni fira nästa gång? Att ni lyckas lura kommunens skolor på 20 miljoner till?

Costanza: Naah, vad söt du är. Ni har precis avslutat en säsong där ni nästan hamnade i kval till division ett och du pratar om gamla meriter.

Handen på hjärtat så har ju Timrå vunnit mer än Modo på senare år. Medan vi faktiskt lyckades vinna hockeyallsvenskan två gånger och avancera upp till SHL en gång har ju Modo lyckats vunnit..hmm... Få se nu...världens längsta tal? Typ. Flest tränare sparkad på en säsong? Världsrekord i flest antal spelare i en trupp? Ni har varit ganska klappkass under många år nu, trots SM-guld i prisskåpet.

Oerhört roligt för er att ni har nått SM-guld, absolut. Men ni sitter inte i position att komma viftande med dom nu riktigt. Det är, som historikerna säger, historia. Värt ungefär piss och ingenting när ni gick in i den här säsongen. Eller förra säsongen där ni inte heller lyckades vinna nånting.

Du kan väl hojta till den dagen era troféer i prisskåpet faktiskt ger er någon fördel. Mer än att Sebbe O vill spela med er, vill säga. Och fram till dess: ge er med att prata om dom. Vi vet att ni har fler sm-pokaler än oss, men vi vet också att det betyder absolut ingenting i den verklighet vi båda lever i. Ni på gränsen till division ett och vi på gränsen till SHL...

Costanza: Vi firar varje dag när vi ser er i botten på serietabellerna!! Det är därför vi låter .

Costanza: Hur går försäsongsträningen? Ni lär vara starka som oxar när serien drar igång igen. 💪

{7043}: Ni har ju aldrig vunnit eller firat nåt som gäller på riktigt, så jag har lite svårt att lyssna på vad ni vill säga. Men ni låter en del.

Costanza: Jaha...Hahaha, Ni trodde att alla pratade om er för att ni var en lyckosam och ärofylld
100-åring? Typ Heart of Hockey? Hahahahaaah. Ledsen att göra dig besviken. Humor....

Costanza: Ja alla tänker på er och skrattar. Hela Sverige skrattar ska du veta!

Costanza: Modo är lite som serien Lilla huset på Prärien. Det var lite kul när man var liten. Men nu vill man helst glömma det..
Var inte Costanza den som man tyckte var lite efterbliven i Seinfelt?

Costanza: Ja ni får väl hoppas att han fortfarande inte är förbannad på hur eran klubb sköts, när ni ska fira något nästa gång.

KulltorpsOlli: Låter som att du tänker mycket på MoDo. Det kan jag dock förstå. Du är inte ensam. Det har vi sett under dagen.

Costanza: Ja, som herpes..
Lite märkligt att när din älskade förening firar 100 år så lägger du din tid i Timrås forum. Stort!!
Men när inte ens er store hjälte vill fira med er så förstår man.

KulltorpsOlli: Jag är odödlig ;-)

Costanza: Du är faan som herpes. Man dödsr dig i ena forumet så blommar du ut i det andra..

{7043}: Haha! Vi har så många andra. Foppa vilar denna gång.

Costanza: Hahahaha!

Costanza: Istället för att jaga en massa grattis här inne så kan du väl luska fram varför ni inte ens fick ett grattis från eran störste ikon genom tiderna Peter Forsberg, måste vara oerhört pinsamt för er förening att han inte ens vill delta i firandet. Men inte speciellt svårt att förstå varför dock....

Costanza: I år höll ni på att vinna en plats i div 1, så var lite ödmjuk om du nu vet vad det är.

Costanza: Det Modo vunnit dom senaste 14 säsongerna är väl DM och SCA Cupen. Eller har jag missat nåt?

Rip Kirby: Vi hade gått upp förra säsongen.

Costanza: Att klara av ett eller flera avancemanget till SHL är i min bok en väldigt hög vinst. Man kan vara ensam om att göra det under en och samma säsong, som nu den här säsongen, eller som tidigare när ibland två lag lyckades med uppgiften. Modo satsade visst mot det redan innevarande säsong men man höll inte riktigt måttet.

Smokey: Jag känner mig hemma här på Timråforumet. MoDo har vunnit så mycket. Orkar dock inte dra allt. Ni kommer ändå inte att förstå....

Costanza: Så inte ens ni själva känner alltså någon som helst besvikelse efter den här miserabla säsongen? Det var ju ett friskhetstecken som heter duga det.

Costanza: Vi ska inte vara småsinta då du envisas med att hänga här. 100 år av snäva svängar ger bevisligen inte positiva egenskaper rörande hockey i alla fall...

”Inavel är fortplantning där föräldrarna är nära besläktade med varandra. Inavel kan stärka negativa egenskaper hos avkomman”. Saxat från Wikipedia.

Grattis;)

Costanza: Vad bevisligen har du vunnit? Räkna inte in Modos vinster om du inte spelat med dem, har du spelat med dem då de vunnit så är det hatten av, men troligen inte.

JonteD: Ingen kan ju vara besviken på en MoDoit. Då måste ni alla Timråiter motbevisa världen och vara bra.

JonteD: Ni har vissa som klagar på allt hos Modo.

Costanza: Tänker bara så att jarongen du har mot andra än de som håller på Modo är ganska låg, något beror det på. För att hålla på Modo så behöver ju inte alla andra vara skit och att man behöver något slags självhävdelse för att besanna det man tycker genom att försöka med ord nedvärdera andra.

Costanza: Har haft lite sympati för Mordor förut och har två vänner som är modoiter men ni har nåra sk fans som bara skriver skit om Jonte o de gör att jag är lite besviken på er!!

Villervalla: Har SMÅLAND hällt upp för mycket ? Jag har varit MoDoit hela livet och vunnit. Du har nog inte vunnit nåt verkar det som....sitter du där ful och finnig eller vad?

Costanza: Var du en av de feta, fula, finniga pojkarna som inte kom någonstans och idag måste du försöka vara dryg bara för att du sitter bakom ett tangentbord, eller var du bara fet, ful och finnig ändå?

JonteD: Kom igen nu och gratulera MoDo på 100-årsdagen! Är det så svårt? 7 av 8 slutspelslag kommer ju tillbaka till Ö-vik i höst. Det är väl mysigt....

Costanza: Näääääe!!!!!

« · 2173471 · »