{469}: Utgår från att du redan räknar in Koivisto som ”förlorad” i så fall 😁. Eronen är förmodligen inte värd vad vi betalar för honom men det är dom senaste två finska backarna jag är tokless på.
Blake Slåhan: Jo men precis. Tänk så här. Vi byter ut Näkyvä-Eronen mot en back som inte är sämre defensivt men producerar ungefär 3 gånger så mycket än de 2 tillsammans..
Olli Nomadinen : Själv har jag svängt angående Bernhardt. Han är en mini-LaLeggia. Svag defensiv men bättre skott än alla våra backar tillsammans. Vi behöver ett vapen från blå i vårt lag. Kan man skola honom lite bättre defensivt så tror jag han kan vara en jäkla tillgång till en rimlig peng.
Jaha… Modo åker ur igen. Men… dom har ju sitt prisskåp som dom kan gråtrunka på. Känns väl skönt i HA.
Om jag är glad? Nä inte direkt men dom har ju sig själv att skylla. Jag är nöjd att vi fortsätter i SHL… även om vissa modoiter intalar sig själva just nu vilken flärdfull hockey dom kommer att få kika på nästa säsong. 👍
Olli Nomadinen : Ett kval är ett kval iofs. Inte så konstigt att det låser sig för vissa mentalt. Jag tycker fortsatt att Bernhardts 32 poäng och 5+ i plus-minus i ett annars ruskigt ihåligt Modo är rätt starkt.
Hans skott och kyla på blå hade varit välkommet idag i allafall. Där endast Svensson är en back som vågar avlossa bössan.
Olli Nomadinen : Nja, jag vete fan.. det kommer bli ett jäkla "poplag" som alla journalister snackar upp, och vem vet.. i värsta fall kanske de gör Skellefteås resa upp i toppskiktet på sikt. Neeej, jag vill nog ändå ha upp SSK istället. De är fan så mkt mer SHL än exempelvis Örebro, som måste väck nästa säsong.
Kattgubben: Finns det nån spelare i Modo som vi vill ha om de åker? Nej enligt mig. Vissa har nämnt Bernard men jag har ingen förståelse för det. Blir fortfarande lycklig över att vi slapp honom när Modo gick upp, inget jag sett ändrar det. Precis som Saik kan skatta sig lyckliga över att de slapp Woods av samma anledning.
Annars har jag gjort en helomvändning i HA-slutspelet. Åker Modo vill jag ha upp Löven. De kommer stjäla poäng av främst Saik men kanske även Luleå och när det gäller förutsättningar i SHL är de betydligt beskedligare än DIF. Samt att jag hatar dem. Fast inte på samma vis som LHC, de äcklas jag av
OlliJanne: precis, och de spelade ännu bättre i 5 mot 5 än i fredags tyckte jag iaf. Så det är bara att fortsätta på samma spår. Idag ville inte pucken gå in bara.
Rip Kirby:En på Karlin och farbrorn i bakgrunden är nån släkting...det sista kan jag inte svära på med 100% säkerhet naturligtvis ..men med tanke på att alla där uppe i princip är släkt med varandra så är det nog inte så höga odds på det...
Villervalla: Ska vi tappa derbyna till nästa säsong? Det ser onekligen ut så. Är ju bara en match från att kvittera men jösses vad dom fokuserar på fel saker, verkar ha riktiga problem med det mentala. Spelarmaterialet i sig är tillräckligt bra för att klara ett kval men som man uppträder så ser det onekligen svårt ut.
Skall man jämföra så har nog FBK mer att fundera över efter sin 4-1 förlust än vad vi har efter dagens förlust. Våran var definitivt inte en 4-0 förlust. Släpp matchen och nya tag på tisdag. Jag tror att spelarna är otroligt revanschsugna. Framförallt så känner de absolut att de spelmässigt inte är sänre än Frölunda.
Rip Kirby: Om m0d0 åker ur SHL blir Karlin kvar som tränare då, tänker att fallskärmen försvinner så då blir det slut på Pizza och Kebab med extra allt?
Olli Nomadinen : Släpp loss. Bara prata lite med dottern inför match. Lite som ett blommor och bin samtal.. och frånsäga dig allt ansvar av känslor som kan uppbringas av en domare. Det som händer på läktarn, stannar på läktarn..
{469}: Är så trött på loosermentaliteten(Från mig själv bland annat de sista åren). Men nu är det slutlekt som sagt. Nu rustar vi upp för Timråstormen. Roger Rönnberg. Du har inte sett nånting än.
{469}: På tisdag står jag och 13-åringen på vs. Skulle tro att man kan göra en instruktionsfilm om NPF-diagnoser där och då och när det kommer till domarsynpunkter släpper jag all form av föräldraansvar
OlliOlla: herregud, så uppkäkade modo är. Den där matchserien svänger snabbare än Trumps tullbeslut. Men, det förklarar väl varför just dom här två lagen spelar play-out. Båda lagen har otroligt kort avstånd mellan topp och marianergraven när det kommer till prestation.
Modo bör nog snäppa upp rejält om vi ska få se dom i höst. Dåliga, sämre, modo. Å andra sidan kan det vara HV som ser ut som Vimmerby i övermorgon. Fascinerande serie att följa detta.
Olli Nomadinen : Var det inte Modo som till för något år sen körde stenhårt med en slogan typ "Heart of hockey" Skulle väl säga att det var länge sen man såg ett mer hjärtlöst modo.. "Demontränaren" Karlin får ta nya tag i HA kommande säsong med lag som kalmar östersund och almtuna ..blir nog skojigt värre där uppe i ö-vik
Andersson: Då skall domarna få höra det. Det är slutlekt nu. Dagens insats gav mersmak. Vi var bättre i spelet 5 mot 5.
Vi får sluta be om ursäkt nu. Vi är på riktigt. Vi skall nöta ner Frölunda i 2 raka och ta med oss ett 3-1 överläge i matcher när det vänder ner mot Scandinavium.
Olli Nomadinen : Ett sätt för den Onämnbare att ha skygglappar och att släta över alla sina gissningar som gått fel. Modo kommer inte alls vara samma gigant utan fallskärmen etc.
Jag har kollat en del HA matcher och det är inte ens samma sport. Hua vilken dålig hockey mellanåt.
Som att se en match mellan Luleå och Växjö men där spelarna har oslipade skridskor och kör med träklubbor.
Vargher85: "Sveriges mest underhållande liga" skulle anmälas till ARN för fan. Falsk marknadsföring har väl aldrig varit tydligare. Vad gäller Modo så saknar de hjärta. Totalt själlöst lag
{469}: Ja eller vi är inte mjäkiga, skulle säga att vi har Sveriges mest spelsmarta publik som snarare brukar hålla med om domsluten när vi ser repriser etc. 😉
Men nu är det slutspel och färdiglekt med nya spelregler! Allt som krävs för att vinna.
Längesedan jag längtat till en match som nu. Frölunda skall få äta upp det här deluxe. Tror att vi kommer vi steppa upp i det fysiska spelet med publiken i ryggen.