1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609354 inlägg · 6214 ämnen
2987711 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Knylan: elite prospects

Nisse på Mon or: Enligt Swehockey eller var hittar du den informationen? Kapanen är inte loggad för någon istid i A-laget den här säsongen, därav står han inte heller listad i rostern.

Timrå IK's roster 25/26

Thun Hansson
Därth
Sörbrandt
Annerstedt

Inte Kapanen

Är detta något nytt eller skåpmat?

Kulltorp: Precis, det är ett krav från sponsorer vilket på alla sätt är rimligt. Klubben har ett väldigt viktigt samhällsuppdrag. Sen är ju den stora frågan hur i helvete vi hamnat så ofattbart på efterkälken när klubben ändå var en pionjär en gång i tiden.

Minns inte om det nämndes i Hockeyns Historia eller om det var i samband med Hockeygalan, men vi var ju igång redan tidigt 1970-tal.

Maktankan: Liiga har kört som vsnligt...?

Puckat: Damhockeyn tror jag kmr att krävas av bla sponsorer framöver.
man ska veta att detta är nystartat och jag misstänker att man kommer att växa med hjälp av intaget på Hockeygym. Men det kmr ta ngr år innan vi är på en acceptabel nivå.
Vet inte vad damerna kostar Timrå IK, frågan är väl vad vi tappar i sponsorpengar om vi inte har dem.

Kan någon förklara för mig "tänket" bakom att SHL gjorde OS-uppehåll, men nu drar igång igen just som OS-avgörs? En eventuell bronsmatch kommer t ex att krocka med TIK-DIF. Motiverade man det med att SHL troligen skulle tappa spelare till de svagare lagen, som förmodades ha åkt ur på torsdag?

Söderöver: har inget emot damhockey, men vissa problem med motståndarna kan man lugnt säga att Timrå har. Har det delvis med åldern att göra?Gymnasienivå?

Nisse på Mon or: ja det finns ju lite olika sätt att finansiera en damverksamhet som inte är på elitnivå än…

Det handlar sannolikt inte om betalda spelare, vem står för utrustning osv,

Det finns garanterat stöd att söka från olika håll och vissa sponsorer kanske dessutom finns specifikt för damerna.

Jag tycker det är lite småsint att gå efter dom speciellt bestämt när vi inte har fakta iaf.

Ska inte damer spela hockey eller vad?

Ska inte damer spela hockey om dom inte är bäst?

Ska inte damer spela för Timrå IK?

Damsatsningen kraschade hårt härom året.
Det blev offentlig skämskudde för Timrå och det slipper jag gärna igen med men jag har inget emot att dom finns i föreningen.

2987711 · »